ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Adım Adım Kurumsallaşma
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
“We set the standards” Bill GATES
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Elektronik Ticaretin Tarafları 3. Hafta
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
Sertaç Çelikyılmaz Genel Müdür Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. Türkiye’de Kurumlar İçin e-Güven Altyapısı 07 Ekim 2004, İstanbul Eczacıbaşı Holding.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Getiri Ltd. Şir.’nin Ocak 2008 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız. İşletme 7/A maliyet.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İnternet ve elektronik ticaret.
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
SAMET UÇAR
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi. BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Pazarlama İletişimi
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Orhan TORKUL Dersin Yardımcıları: Arş. Gör. İhsan Hakan SELVİ Arş. Gör. Mehmet TAŞ 4. Hafta Ders Notu

Öğrenme Çıktıları Dijital şirket, e-işletme kavramlarının tanımlanması İnternet teknolojisinin değer ifadelerini ve iş modellerini nasıl değiştirdiğini analiz etmek E-ticaret kavramının tanımlanması E-ticaret uygulama şekillerinin ve modellerinin açıklanması E-ticaretin iş hayatına, ekonomik ve sosyal yaşama olan etkilerini analiz etmek Dijital girişim modellerinin meydana getirdiği fırsat ve tehditleri belirlemek

BÖLÜM 4 Dijital İşletme: E-İş ve E-Ticaret

Giriş Günümüzde teknoloji alanındaki gelişmeler çeşitli dijital girişimleri de beraberinde getirmiştir. Dünya çapındaki bilgisayarların internet aracılığıyla birbirine bağlanması, işletmelerin mallarını tanıtmasından satmasına, bankacılık uygulamalarına, ithalattan ihracata kadar tüm alanları çok önemli bir şekilde etkilemektedir. E-işletme, e-ticaret, e-devlet vb. dijital girişimler özellikle internet, intranet ve ekstranet aracılığıyla uygulama fırsatı bulmuşlardır. Dijital girişimler hızla artmaya devam etmekte ve yeni girişim modelleri ortaya konmaktadır.

Dijitalliğin Tanımı Fransızca Digital sözcüğünün karşılığı olarak dilimize geçen Dijital sözcüğünün Türkçe karşılığı Sayısal’dır. Dijitallik; on esaslı sayı sistemine ait sayıların makine diline çevrilerek, bilgisayar ve elektronik ortamda işlerin yürütülmesi ve kullanılmasıdır. Dijitallik günlük yaşantımızda da yerini almış ve buna ilişkin dijital imza, dijital noter gibi kavramlar geliştirilmiştir.

Dijital Şirket Kavramı Dijital şirket; işletmenin bütün müşterileri, satıcıları ve çalışanları ile olan önemli ilişkilerini baştan aşağı dijital ortamda sağlayan, şirket varlıklarını dijital yöntem ve araçlar aracılığıyla yöneten bir örgüttür. Temel iş süreci, şirketin birçok örgütle dijital ağlar aracılığıyla bağlantısını başarılı bir şekilde sağlar. Yeni ürünlerin geliştirilmesi, üretilmesi, siparişlerin alınması, çalışanlara iş verilmesi iş sürecine örnek olarak verilebilir. Entelektüel sermaye, temel beceriler, finans ve insan kaynakları gibi temel şirket varlıkları dijital araçlar aracılığıyla yönetilir.

Elektronik İşletme (E-İşletme) Elektronik pazar; çok sayıda satıcıyı ve alıcıyı bilgi, mal, hizmet ve ödeme değiş tokuşu için birbirine bağlayarak bütünleştiren bir bilgi sistemidir. Alım ve satım işlemleri dijital teknoloji aracılığıyla yapılmaktadır. Elektronik işletme; işletmenin faaliyetleriyle ilgili olarak kullanılan tüm bilgisayarların birbirine bağlanmasından ve özel bilgi ağından oluşan bir sistemdir. Bu yerel ağ ile, işletmelerin bütün birimlerinin ürettiği bilgileri, elektronik bir hızla, ortak olarak kullanmak mümkündür. E-iş sonucunda bir para akışı olmayabilir. E-ticarette ise elektronik ortamda para kazanacak aktiviteler bulunmaktadır.

Elektronik Ticaret (E-Ticaret) E-ticaret; bilgisayar ağları aracılığıyla ürünlerin üretilmesi, tanıtımının, satışının, ödemesinin ve dağıtımının yapılmasıdır. OECD’ye göre e-ticaret aşağıdaki eylemleri kapsayan bir süreç olarak tanımlanmaktadır: Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, firmaların elektronik ortamda buluşması, Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.

E-Ticaret Uygulama Şekilleri Piyasaya tanıtma faaliyetleri Satıcı pazar araştırması, ürün planlaması, ürünün reklamı, alıcının en iyi ürünü tespit edebilmesi Sözleşme akdi ile ilgili faaliyetler Alıcı önceden belirlenmiş ücret ve ödeme şartları ile sipariş verebilir, satıcı sipariş doğrultusunda işlemlere başlayabilir Malın alıcıya teslimini sağlayan lojistik işlemler konusunda iki taraf arasındaki haberleşme Ödemenin yapılması ile ilgili faaliyetler İşlemle bağlantılı kamu mercilerinin katılmasını gerektiren faaliyetler

E-Ticaret Uygulama Örnekleri Perakende ve Toptan Satışlar Gerçek Zamanlı Bilgi Sağlanması Danışmanlık Hizmetlerinin Sağlanması Video Konferans Hizmetleri Mali Hizmetlerin Sağlanması Elektronik Yer Ayırtma İşlemi Web TV ve İsteğe Bağlı Video İmkanı

E-Ticaret Modelleri İşletmeler Arası E-Ticaret: business-to-business (B2B), ör: Compaq şirketinin internet üzerinden bayilik ağı İşletme İle Tüketici Arasındaki E-Ticaret: business-to- consumer (B2C), ör: kitapyurdu.com üzerinden alışveriş Tüketici İle Tüketici Arasındaki E-Ticaret: consumer-to- consumer (C2C), ör: gittigidiyor.com üzerinden satış yapmak İşletme İle Devlet Kurumları Arasında E-Ticaret: business-to- government (B2G), ör: sosyal güvenlik kayıt işlemleri Bireyler İle Devlet Kurumları Arasında E-Ticaret: peer-to- government (P2G), ör: pasaport başvurusu Birey ile Birey Arasındaki E-Ticaret: peer-to-peer (P2P), ör: limewire, bearshare

E-Ticaretin İş Hayatında Etkilediği Faaliyetler Pazarlama, satış, promosyon Ön satış, taşeronluk, tedarik Finansman ve sigorta Ticari işlemler: sipariş, teslimat, ödeme Servis ve bakım Ortak ürün geliştirme ve çalışma Kamu ve özel hizmetleri kullanma Kamu ile ilgili işlemler: vergi, gümrük vb. Lojistik Kamu alımları, ihaleler Muhasebe Elektronik ortamdaki ürünlerin otomatik ticareti Anlaşmazlıkların çözümü

E-Ticaretin Ekonomik ve Sosyal Yaşama Etkileri İşletmeler arası rekabet artışı İşletmelerde genel maliyetlerde düşüş Tüketici açısından ürün seçeneklerindeki artış Aracısızlaşma ve yeni aracılar 7 gün 24 saat açık işletme Verimli ve etkin çalışma Firmanın iş organizasyonu ve modellerinde değişim Şeffaflık ve açıklık Tüketicinin pazar gücünde artış Pazar gücünün tüketiciye geçmesi Fiyatlarda düşüş Hızlılık

Dijital Girişim Modellerinin Meydana Getirdiği Fırsat ve Tehditler Fırsatlar Tehditler İşlem maliyetlerinde parasal tasarruf Mal ve hizmetlerin tesliminde zaman tasarrufu Satın alma sistemlerini birleştirme Sipariş işlemlerinde ve bürokraside azalma Müşteriler ve ortaklar arasında yakınlaşma Büyük ve küçük tedarikçiler Stok ve envanter sistemlerine etkisi Güven, güvenlik, gizlilik Organizasyonel değişim Yatırımın boşa gitmesi Vergileme sorunu Tüketicilerin korunması sorunu Yargısal sorunlar Entelektüel sermayenin korunmasıyla ilgili sorunlar Yasadışı yayınlarla ilgili sorunlar Altyapı sorunları Standardizasyon sorunları