Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Barışçıl Okuldan Toplumsal Barışa - Demokratik Yurttaş Eğitimi Avrupa Birliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Meslek Odaları ve örgütlerine AB Platform, Meslek Odaları ve örgütlerine alternatif olarak kurulmamıştır alternatif olarak kurulmamıştır. Aksine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
BALYA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
Bilgilendirme Toplantısı
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
YÖRET YÜKSEK ÖĞRENİMDE REHBERLİĞİ TANITMA VE REHBER YETİŞTİRME VAKFI ( )
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Diyanet İşleri Başkanlığının
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Kadın Sağlığı Hemşireliği Derneği Üyelerinin Profili 2011.
TANILAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Sunum transkripti:

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Barışçıl Okuldan Toplumsal Barışa - Demokratik Yurttaş Eğitimi Avrupa Birliği Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi (DVİHE) Hibe Programı Proje No: TR (HRE-136) Bu yayının içeriği hiçbir şekilde Avrupa Birliği’nin görüşlerini yansıtmamaktadır.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Başvuru Sahibi: Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı - YÖRET Proje Ortağı: Boğaziçi Üniversitesi – Barış Eğitimi Uygulama Araştırma Merkezi - BEUAM

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projenin Amacı: – Evrensel temel değerler doğrultusunda, sürdürülebilir demokratik toplum oluşturmaları için, okul öncesinde ve ilkokullarda, demokratik okul kültürünü güçlendirmek.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projenin Süresi: – 18 ay Proje Bölgesi: – İstanbul (Bakırköy, Şişli, Fatih), – Konya, – Samsun

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir.

Projenin Hedefleri 1.Sürdürülebilir demokratik toplum oluşturmaları için, eğitim alanındaki tüm paydaşlara katkıda bulunmak, 2.İnsan hakları eğitimi ile ilgili öğretim materyalleri geliştirmek,

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projenin Hedefleri 3.Demokratik okul ortamı için, çatışma öncesi müdahale süreçlerini desteklemek, 4.İlkokullardaki yenilikçi, barış ve sanat tabanlı eğitimler yoluyla, demokrasi modeli oluşturmak ve İnsan Hakları Eğitimine katkıda bulunmak,

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projenin Hedefleri 5.Demokratik okul kültürünü güçlendirmek amacıyla MEB’de çalışan idareci, PDR uzmanı (Rehber öğretmen) ve öğretmenlerle birlikte, öğrenciler ve ailelerinin DY/İHE farkındalığını arttırmak, 6.Kilit konumundaki okul paydaşlarının (psik.danışmanlar, veliler ve öğretmenler) katılım konusundaki yeterliliklerini arttırmak.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hedef Gruplar: – Türkiye’nin 3 ilinde toplam 36 okulda çalışan 36 psikolojik danışman – 72 psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrencileri Toplam 108 psikolojik danışman

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Ana etkinlikler – Tanıtım – Gönüllülerin seçimi – Eğitim ve süpervizyonlar – Ölçme Değerlendirme – Sempozyum – Raporlama

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Tanıtım Ana etkinlikler: Tanıtım – Üniversite ziyaretleri. – MEB/MEM ziyaretleri. – İlgili okulların PDR uzmanlarına başvuru daveti

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Gönüllüler ve Seçim Ana etkinlikler / Gönüllüler ve Seçim – Gönüllü olarak başvuru yapan üniversite öğrencileri arasından kriterlere uygunluğa göre seçim – Gönüllü olarak başvuru yapan okul psikolojik danışmanları arasından hem okul hem uzman kriterlerine uygunluğa göre seçim

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Eğitim Ana etkinlikler / Eğitim – Eğitici eğitimleri ve süpervizyonlar – Akran eğitimleri – Sınıf uygulamaları – Aile seminerleri

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Ölçme Değerlendirme Ana etkinlikler / Ölçme Değerlendirme – Eğitim öncesi (ön test) – Eğitim sonrası (son test) – Deney ve kontrol grupları – Veri girişi – Analizler – Yorumlama ve rapor

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Sempozyum Ana etkinlikler / Sempozyum Projenin sonuna doğru – İstanbul – Konya – ve Samsun’da, proje sürecinin ve sonuçlarının paylaşıldığı ulusal sempozyumlar.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Raporlama Ana etkinlikler / Raporlama – Projenin tamamlanmasının ardından, tüm proje süreçlerinin ve etkinliklerinin özetlendiği, mali ve teknik raporların oluşturulması

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hedef Gruplar GÖNÜLLÜLÜKGÖNÜLLÜLÜK KRİTERLERE UYGUNLUK

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. GÖNÜLLÜLÜK – Projedeki hedef grup, gönüllülük esasıyla çalışmalarını sürdürecektir. – Bu sebeple okulların belirlenmesi için öncelikle ilgili tüm okullardaki PDR uzmanlarına ve ilgili üniversite öğrencilerine projenin tanıtımı yapılır.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. SEÇİM KRİTERLERİ Tanıtımların ardından başvuran gönüllüler arasından seçim yapmak üzere belirli kriterler esas alınır. – Gönüllü PDR uzmanı seçiminde: Okul kriterleri Okul PDR uzmanı kriterleri – Gönüllü PDR öğrencisi seçim kriterleri

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Okul Kriterleri (bir veya birkaçı): – Yoksul ve yoksun (dezavantajlı) kesimlerde yer alması, – Okullarda şiddet vakalarının olması, – Okul yönetiminin, şiddeti azaltmaya yönelik çalışmaları destekleyen tutum içinde olması, – Okul yönetimi ve personeli arasındaki iletişimin kuvvetli ve iş birliğine dayanıyor olması.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Okul PDR uzmanı kriterleri (bir veya birkaçı): – Daha önce herhangi bir sosyal sorumluluk projesinde yer almış olması, – Herhangi bir STK’da gönüllü çalışmış ya da eğitim almış olması, – Kendini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunmuş olması, – Toplum yararına çalışmaya istekli ve gönüllü olması.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Üniversite PDR öğrenci kriterleri (bir veya birkaçı): – Üniversitelerin PDR veya psikoloji bölümlerinin 2. veya 3. sınıfına devam ediyor olması, – Daha önce sosyal sorumluluk projelerinde veya herhangi bir STK’da gönüllü çalışmalarda bulunmuş olması, – Kendini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunmuş olması, – Toplum yararına çalışmaya istekli ve gönüllü olması.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İstanbul 18 Okul Bakırköy Fatih Şişli 3 ilçede Samsun 9 Okul Konya 9 Okul Toplam 36 Okul

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Okul PDR uzmanı Üniversite PDR öğrencisi 1 PDR uzmanı ve 2 PDR öğrencisi olmak üzere, HER OKULDA 3 KİŞİLİK EKİP

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İstanbul 3 ilçede 18 Okul PDR uzmanı Samsun 9 Okul PDR uzmanı Konya 9 Okul PDR uzmanı 36 Okul PDR uzmanı ve 72 öğrenci Toplam 108 KURSİYER 7 Üniversite PDR/Psikoloji 36 öğrenci Üniversite PDR/Psikoloji 18 öğrenci

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Okul PDR uzmanlarından beklentiler: – 5 günlük eğitici eğitimlerine katılmak, – ?? günlük akran eğitimini programlamak ve PDR öğrencileri ile birlikte eğitimi vermek, – Proje süresince düzenlenen süpervizyonlara katılmak, – Proje süresince 2 kez yarım günlük veli seminerleri düzenlemek, – Sınıf uygulamaları öncesinde ve sınıf uygulamalarının tamamlanmasını müteakiben, ilgili testleri öğrenci ve öğretmenlere iletmek ve verileri toparlamak, – Sınıf uygulamalarına dair her bir öğretmenden uygulama planı istemek ve bu planı PDR öğrencilerine iletmesi için Yerel Koordinatör ile paylaşmak, – Toplanan verileri, e-posta ya da posta yoluyla İstanbul’da YÖRET Merkez Ofise, Samsun ve Konya’da yerel koordinatörün bulunduğu adrese göndermek,

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Üniversite PDR öğrencilerinden (Gençlerden) beklentiler – 5 günlük eğitici eğitimlerine katılmak, – ?? günlük akran eğitimlerinde okul PDR uzmanlarıyla birlikte eğitim vermek, – Sınıf öğretmenlerinin uygulayacağı sınıf uygulamalarından en az birer tanesine katılarak gözetmenlik yapmak, – Proje süresince düzenlenen süpervizyonlara katılmak, – Projenin etkililiği ile ilgili verilerin toplanmasında okul PDR uzmanlarına yardımcı olmak, – Toplanan verileri, bilgisayar ortamında ofis excel’e girmek, – e-posta ya da kargo ile İstanbul’da YÖRET Merkez Ofise, Samsun ve Konya’da yerel koordinatörün bulunduğu adrese göndermek,

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Sınıf öğretmenlerinden beklentiler – Akran eğitimlerine katılmak, – Proje süresince öğrencilerle en az 1 saatlik etkinlik düzenlemek. – Yapacakları sınıf uygulamalarına dair uygulama/etkinlik programını okul PDR uzmanına raporlamak. – Sınıf uygulamaları öncesi ve uygulamaların hemen sonrasında kendilerine ve öğrencilere verilecek olan testlerin yapıldıktan sonra okul PDR uzmanına ulaştırmak, – Gerekli hallerde yerel koordinatör ile bilgi paylaşımında bulunmak.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Yerel Koordinatörlerden beklentiler: – Üniversitelerin PDR bölümü öğrencilerine ulaşarak, proje tanıtım toplantısı için tarih ve mekan belirlemek, – Üniversitelerdeki proje tanıtım toplantısına katılmak, – Üniversite öğrencilerinin eğitimlere, sınıf uygulamalarına ve süpervizyonlara katılımlarını kolaylaştırıcı tedbirleri almak (öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin bilgilendirilmesi, devamsızlık konusunun görüşülmesi. – Sınıf uygulamalarına dair programın PDR öğrencilerine duyurularak koordinasyonun ve katılımın sağlanması. – Yerel süpervizyonları süpervizör olarak yönetmek.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. 36 okul Her okulda 10 öğretmen 36x10= 360 öğretmen. Her okulda 10 öğretmen 36x10= 360 öğretmen. Her öğretmen 30 öğrenciye ulaşsa 360x30= öğrenci. Her öğretmen 30 öğrenciye ulaşsa 360x30= öğrenci. Her öğrencinin 2 velisi 10800x2= veli. Her öğrencinin 2 velisi 10800x2= veli. Nihai Faydalanıcılar

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Nihai Faydalanıcılar – okul öncesi ve ilkokul öğrencisi – aile üyeleri (360 Okul Aile Birliği üyesi dahil) – 400 öğretmen ve okul yöneticisi Toplam kişi

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Eğitimler Formatör Eğitimleri / Eğitimler – 4 farklı mekanda formatör eğitimi (PDR) İstanbul’da 18PDR+36Genç= 54 kursiyer 1. Eğitim Grubu 27 kişi 2. Eğitim Grubu 27 kişi Samsun’da 9PDR+18Genç= 27 kursiyer Konya’da 9PDR+18Genç= 27 kursiyer

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Eğitimler Sınıf ve Branş Öğretmenlerine Yönelik Akran Eğitimi / Eğitimler (1 günlük?) – İçeriği ve kitapçığı (1 günlük?) BEUAM Eğitim Grubu tarafından hazırlanan ve formatör eğitimi sırasında anlatılan eğitim, formasyon alan PDR uzmanları tarafından verilir. Eğitim grubunca süpervize edilir.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İstanbul’da 8 akran eğitimi?? Samsun’da 8 akran eğitimi?? Konya’da 8 akran eğitimi?? 3 BÖLGEDE TOPLAM 24 AKRAN EĞİTİMİ???

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Eğitimler Sınıf Uygulamaları / Eğitimler – BEUAM Eğitim grubu tarafından içeriği ve uygulama kitapçığı geliştirilen, 36 okuldaki sınıf öğretmenleri tarafından 2 dönem boyunca yapılan, PDR uzmanlarınca süpervize edilen, okul başına ortalama 10 sınıf uygulaması – 36x10= Toplam 360 Sınıf Uygulaması

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Eğitimler Formatörlere Yönelik Süpervizyonlar / Eğitimler – Formatör (PDR) eğitimleri ve akran (Öğretmen) eğitimlerinin tamamlanmasının ardından başlayan sınıf uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümü ve dayanışma için, Eğitim Grubu Süpervizörleri tarafından, formatörlere (PDR uzmanları) yönelik 5 kez Grup Süpervizyon toplantısı düzenlenir.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İstanbul’da: – Eğitim ekibinden seçilen Uzman Süpervizör eşliğinde 5 süpervizyon Konya ve Samsun’da ise: – Sadece ilk ve son süpervizyonlar uzman süpervizör eşliğinde, aradaki 3 süpervizyon, bölgede eğitimlere ve ilk süpervizyona katılan Yerel Süpervizör eşliğinde yapılır.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Eğitimler Aile Seminerleri / Eğitimler – İçeriği BEUAM Eğitim grubunca hazırlanan ve okul PDR uzmanları tarafından 36 okulda 2’şer kez düzenlenen, toplam 72 seminer

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projede Beklenen Sonuçlar – Barış ve sanat tabanlı Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi İstanbul, Konya ve Samsun’daki 36 ilkokulda uygulandı. – okul öncesi ve ilkokul öğrencisine; 360 Okul-Aile Birliği üyesi dahil olmak üzere toplam aile üyesine, 360 öğretmene ve yaklaşık 40 okul yöneticisine ulaşıldı. Tüm proje boyunca toplamda nihai faydalanıcıya ulaşıldı. – 36 okul PDR uzmanı ve 72 PDR bölümü öğrencilerinin (gençlerin), öğretmen ve ailelere yönelik katılımcı Demokratik Yurttaşlık akran eğitiminlerinde becerileri %70 oranında arttı.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projede Beklenen Sonuçlar – 360 Okul-Aile Birliği (OAB) üyesi dahil olmak üzere veli, demokratik okul ortamını arttırabilmek üzere katılımcı becerilerle tanıştırıldı. – 360 okul öncesi ve ilkokul öğretmeni Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimini verme becerilerini arttırdı. – Demokratik okul ortamını teşvik için okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin DV/İHE konularında farkındalığı ve becerileri arttı.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projede Beklenen Sonuçlar – Demokratik Vatandaşlık için geliştirilen barış tabanlı DV/İHE kaynakları (eğitim dokümanları, etkinlik program vb) ilkokullardaki Demokratik Okul Yeterlilik Çerçevesine katkı sağladı. – Proje çıktıları üç bölgede düzenlenen üç ulusal sempozyumda, PDR kongresinde ve ilgili diğer 2 kongrede olmak üzere, toplam 6 ulusal toplantıda sunuldu. – DV/İHE kaynakları ve bilgileri AB Görünürlük Rehberine uygun olarak çevrim-içi erişilebilir hale getirildi ve 2000 paydaşa ulaştı.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Proje Süreci – Projenin kabulü – Projenin Başlangıcı – Proje Danışma Kurulu 1. Toplantısı – Proje Değerlendirme K. 1. Toplantısı – İzleme Toplantısı – 05/ Hibe Başlangıç Eğitimi – Eğitim Ekibi Toplantısı – Proje Danışma Kurulu 2. Toplantısı