ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Resimlerin Kullanımı.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Giriş sayfasındaki animasyon Konu: Öğrenme Ürünleri Javascript
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
BİTİRME TASARIM VE YILİÇİ PROJELERİ SUNUM STANDARTLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Devam etmek için bi tuşa basınız
ÖĞRETİMSEL MESAJ TASARIMI
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
SINIF YÖNETİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Y Y D Resmi Gör Sesi dinlemek için tıklayın. 1.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ. RAPOR YAZIM ESASLARI Raporun Biçimsel Düzeni  Times New Roman, 11 punto, 1,15 satır aralığı kullanılacaktır.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Necmettin Erbakan Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI PROJE, POSTER VE SUNUM HAZIRLAMA.
Sunum transkripti:

ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK

ÇOKLU ORTAM TASARIMI

ÖN B İ LG İ LER

İ K İ L İ KODLAMA

ÇOKLU ORTAM İLKESİ KİŞİLEŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ BÖLÜMLEME VE ÖN BİLGİLENDİRME İLKESİ

ÇOKLU ORTAM İ LKES İ Resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme, sadece yazıdan oluşan öğrenme ortamlara göre daha iyi olur. Resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme, sadece yazıdan oluşan öğrenme ortamlara göre daha iyi olur. DİKDÖRTGENKARE ÜÇGEN SİLİNDİR Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

K İŞİ LE Ş T İ RME İ LKES İ Günlük dil kullanılan ortamlarda yani kişinin daha iyi anladığı dilin kullanıldığı ortamlarda akademik dil kullanılan ortamlara göre öğrenme daha iyi olur. Kısaca : «Nabza göre şerbet vermek» Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

TUTARLIK İ LKES İ Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram kargaşasına, konu dışına sapmalara neden olabilir. Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. Konu ile alakası olmayan, birbirinden farklı materyallerin kullanılması öğrenenler üzerinde farklı anlamalara, kavram kargaşasına, konu dışına sapmalara neden olabilir. Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

GEREKS İ ZL İ K İ LKES İ Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar; resim, sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. Aynı anda yazı, resim ve sesli anlatım olursa bilişsel kanala fazla yükleme olacaktır. Örneğin ; öğrenenler, ekrandaki resim ve yazı arasında bağ kurmaya çalışacağı için bilişsel yüklenme fazla olur. Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar; resim, sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. Aynı anda yazı, resim ve sesli anlatım olursa bilişsel kanala fazla yükleme olacaktır. Örneğin ; öğrenenler, ekrandaki resim ve yazı arasında bağ kurmaya çalışacağı için bilişsel yüklenme fazla olur. Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

YAKINLIK İ LKES İ Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

BÖLÜMLEME VE ÖN B İ LG İ LEND İ RME İ LKES İ Bölümleme İlkesi : Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. Örneğin; 2 saatlik bir dersi iki saat işlemek yerine 1+1 parçalara bölüp de öğrenenlere aktarmak, öğrenme açısından çok faydalı olacaktır. Aksi takdirde bütün olarak aktarılırsa öğrenenlerin konu ile alakası bir süre sonra kesilecek ve ders amacına ulaşamayacaktır. Ön Bilgilendirme İlkesi : Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. Öğrenenlere konuyu aktarmadan önce konunun akışını aktaran bir modelleme yapılabilir. Bölümleme İlkesi : Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. Örneğin; 2 saatlik bir dersi iki saat işlemek yerine 1+1 parçalara bölüp de öğrenenlere aktarmak, öğrenme açısından çok faydalı olacaktır. Aksi takdirde bütün olarak aktarılırsa öğrenenlerin konu ile alakası bir süre sonra kesilecek ve ders amacına ulaşamayacaktır. Ön Bilgilendirme İlkesi : Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. Öğrenenlere konuyu aktarmadan önce konunun akışını aktaran bir modelleme yapılabilir. Konu Anlatımı Sayfasına Geri Dönmek İçin Tıklayınız

Oyun Nasıl Oynanır ? Oyunumuz 6 adet sorudan oluşmaktadır. Ana sayfada oyuna başla butonuna basıldığı zaman isim girilerek oyuna başlanılıyor. Soruları cevaplamak şıklara tıklamanız yeterli olacaktır. Ayrıca verdiğiniz cevabın doğru olup olmadığı geri bildirimi alınıyor. Soruların altındaki Sola ok(Bir önceki sayfaya gitmenize), Sağa ok(Bir sonraki sayfaya gitmenize),Ev butonuda(Ana sayfaya) gitmenize yardımcı oluyor. Soruların tamamını cevapladığınız zaman sonuçları görmeniz için «Sonuçlarını Görmek İçin Tıklayınız» butonuna bastığınızda doğru ve yanlış sayınız ekranda gösterilmektedir.

Aşağıdakilerden hangisi bilginin daha kalıcı hale gelebilmesi için sunumlarda uygulanabilir? Sadece okuma.Sadece duyma.Sadece görme.Hem görme hemde duyma.

Öğrenme ortamlarında alakası olmayan ses ve resimlerin kullanılması hangi prensibe ters düşmektedir ? Gereksizlik Prensibi.Tutarlılık Prensibi.Çoklu Ortam Prensibi.Kişileştirme Prensibi.

Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde açıklamaktadır ? Grafik,yazı ve metnin birlikte sunulması öğrenmeyi engeller.Metin ve seslendirme öğrenmeyi engeller.Animasyon ve seslendirmenin birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller.

Aşağıdaki maddelerden hangisi veya hangileri kişileştirme ilkesinin özelliklerinden biridir? Resmi bir dil yerine konuşma dili kullanın.Öğrenmeyi geliştirmek için ekrandaki antrenörü etkili kullanın.Öğrenme desteklemek için yazarı görünür yapın.Hepsi.

Aşağıdaki maddelerden hangisi dikkat çekme ilkesine uygun değildir? Başlıkların büyük harfle yazılması.Anahtar sözcüklerin altı çizili ifade edilmesi.Tüm sözcüklerin aynı puntoda yazılması.Hiçbiri.

Aşağıdaki maddelerden hangisi uzamsal yakınlık ilkesine aykırıdır? Görsel ve metin birbirinden uzak olmamalıdır.Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir.Görsel ve metin aynı sayfada yer almalıdır.