20. Ulusal Pazarlama Kongresi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

TÜRKİYE’DE HAVALİMANLARINDA GÖREV YAPAN GÜVENLİK PERSONELLERİ ÜZERİNDE “MESLEĞE BAĞLILIK” ARAŞTIRMASI Yener KARDEŞ, Havalimanları Güvenlik Memurları.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Ömer TORLAK & M. Ali TİLTAY
FONKSİYONEL GIDA TÜKETİMİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Araş. Gör. Araş. Gör. Bekir EŞİTTİ Buket BULUK
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
  Pazarlama Anlayışındaki Değişimler Açısından Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Müşteri Tatmini Ve Müşteri Sadakatiyle İlişkisi Üzerine Bir Araştırma Ş. GİZEM.
Rasyonel ve Duygusal Faktörlerin Yer Markası Sadakatine Etkileri Sibel Mutlu, M.B.A. Yrd. Doç. Dr. Berna Tarı Kasnakoğlu Prof. Dr. Zeliha Eser.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Yrd. Doç. Dr. HALİL SEMİH KİMZAN
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
Sınıflama; ortak özellikler taşıyan nesnelerin meydana getirdiği bütünü ifade eder.
Ürünün Görsel Estetiğinin İçsel Referans Fiyatlara Etkisi
Yrd. Doç. Dr. Tuğba KILIÇER. Yrd. Doç. Dr. Elif BOYRAZ. Yrd. Doç. Dr
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Ömer Sezai AYKAÇ Öğr. Gör. Aykut YILMAZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Yrd. Doç. Dr. Volkan ÖZBEK Aycan KÜLAHLI
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
7.Hafta 2 Faktörlü ANOVA Two Way ANOVA
Sunum transkripti:

20. Ulusal Pazarlama Kongresi KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ve DUYGUSAL TATMİN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: GSM OPERATÖRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Bilgen, Kara, Gürdal 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

İÇERİK Giriş Sosyal Sorumluluk Kurumsal Sosyal Sorumluluk Duygusal Tatmin Yöntem Bulgular Sonuç ve Öneriler

GİRİŞ Akademik Yazın - Uygulama Disiplinler Arası Çalışmalar Firmalarda Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarındaki Artış Geçmiş Çalışmalar

SOSYAL SORUMLULUK Bugün Geçmiş

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK Başlangıç, 1990’lı yıllar Hayırseverlik, doğal çevreyi koruma + …

CSR EUROPE’a göre; Çalışma alanı (Çalışanlar) Pazar (Müşteriler, tedarikçiler, dağıtım kanalı üyeleri) Çevre Toplum Etik İnsan Hakları (Moir, 2001, s.17)

PAZARLAMA YÖNLÜ YAKLAŞIM; Farklı ihtiyaçlara sahip müşteriler, çalışanlar, tedarikçiler ve yatırımcılar gibi iç ve dış paydaşların ihtiyaçlarını tatmin etmede etkili (Hinson ve Kodua, 2012, s.333)

DUYGUSAL TATMİN / Duygularla ilişkili bir kavram

Tatmin Mutluluk Neşe … Tatminsizlik Kızgınlık Hayal kırıklığı …

YÖNTEM GSM operatörlerinde kurumsal sosyal sorumluluğun duygusal tatmin üzerindeki etkisinin belirlenmesi Tanımsal araştırma Anket Kolayda Örnekleme 400 cevaplayıcı

ARAŞTIRMADA KULLANILAN ÖLÇEKLER 5/li Likert Kurumsal Sosyal Sorumluluk – Türker (2009) Measuring Corporate Social Responsibility: A Scale Development Study. Journal of Business Ethics, 85, 411–427. doi: 10.1007/S10551- 008-9780 Duygusal tatmin – Wong (2004) The Role of Emotional Satisfaction in Service Encounters. Managing Service Quality, 14, 5, 365-376. doi: 10.1108/09604520410557976

BULGULAR Betimsel İstatistikler Frekans Yüzde Cinsiyet Kadın Erkek 229   Frekans Yüzde Cinsiyet Kadın Erkek 229 171 57 43 Yaş 0-18 yaş 19-30 yaş 31-40 yaş 41-50 yaş 51 yaş ve üzeri 5 187 153 32 23 1,3 46,8 38,3 8 5,8 Eğitim Seviyesi İlkokul Ortaokul Lise Lisans Lisansüstü 24 93 264 14 6 23,3 66 3,5 Gelir Düzeyi 0-1000 TL 1001-2000 TL 2001-3000 TL 3001-4000 TL 4001-5000 TL 5001 TL ve üzeri 70 92 109 41 48 40 17,5 27,3 10,3 12 10

Faktör Analizi Sonuçları

Ölçeklere Ait Güvenilirlik Katsayıları Boyut İfade Sayısı Cronbach’s Alpha Değeri Topluma Karşı Kurumsal Sosyal Sorumluluk 10 0,903 Müşterilere Karşı Kurumsal Sosyal Sorumluluk 8 0,876 Rakiplere Karşı Kurumsal Sosyal Sorumluluk 4 0,763 Çalışanlara Karşı Kurumsal Sosyal Sorumluluk 3 0,768

Ölçekte Yer Alan İfadeler Cronbach’s Alpha Katsayısı Abonesi olduğum GSM operatöründen memnunum. 0,934 Bu GSM operatörünün abonesi olmaktan mutluyum. Bu GSM operatöründen bıktım. Bence bu GSM operatörü sinir bozucu.

Regresyon Analizi Sonuçları

Cevaplayıcıların Demografik Özellikleri Bakımından Duygusal Tatmin Cinsiyete göre duygusal tatminin fark gösterip göstermediği Levene testine karşılık gelen p değeri= 0,257 Yaşa göre duygusal tatminin fark gösterip göstermediği ANOVA - p=0,561 Eğitim düzeylerine göre duygusal tatminin fark gösterip göstermediği ANOVA - p=0,632 Gelir düzeylerine göre duygusal tatminin fark gösterip göstermediği ANOVA – Fark tespit edilmiştir. 0-1000 TL gelir grubu ile 2001-3000 TL ve 5001 TL ve üzeri grupları arasında 2001-3000 TL ve 5001 TL ve üzeri gelir gruplarında duygusal tatmin 0-1000TL grubundan daha yüksek

SONUÇ ve ÖNERİLER Kapsam genişliği İçsel ve dışsal etkenler Farklı paydaş grupları Anlamlı etki En fazla etkili olan boyut müşterilere karşı kurumsal sosyal sorumluluk Kısıtlar ve ileriki çalışmalar

Dinlediğiniz için teşekkür ederiz… İlknur BİLGEN İlknur.bilgen@marmara.edu.tr Adnan KARA adnan.kara@marmara.edu.tr Sahavet GÜRDAL sgurdal@marmara.edu.tr