Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
REKLAMCILIK Hafta 2.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
E- Ticaret Altyapısı.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
E-Ticaret Firması 2007 Kurulan Trend A.Ş. isimli şirket Tarafından Yönetilmekte… Hazırlayan: Nevzat Melih Tünek.
Bilişim sistemlerinin türleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Reklamın Amaçları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tüketici Karar verme Süreci
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm  Haberdar etme ve bilgi verme aracı  Talep artışı  Talepte kararlılık  Kişisel satışa yardımcı olmak  Reklâm harcamalarındaki artış

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm Harcamaları

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm Amaçları  Yeni ürünü pazara sunmak  Satın alma güdülerine hitap ederek ürünü geniş tüketici kitlesine duyurmak  Reklâmı yapılan ürüne yönelik deneme arzusu yaratmak  Firma imajı ve markaya bağlılık yaratmak  Mevcut imajı korumak

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm Amaçları (devam)  Firmayı ve ürünün özelliklerini anlatarak satıcılara yardımcı olmak  Talep düzeyini korumak için ürünün kullanım, zaman ve miktarlarını değiştirmek  Önyargıları, yanlış ve olumsuz izlenimleri düzeltmek  Tüketicileri eğitmek

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Kurumsal Reklâm ve Tanıtım Karşılaştırması  Tanıtım 1. Konu firmanın bütünü 2. Yer ve zaman için ödeme yapılmaz 3. Mesaj açık ve anlaşılır 4. Metin ve mesajda denetim yetkisi yok 5. Yayınlanma tarihi belirlenemez 6. Haber bir kereye mahsus yayınlanabilir 7. Konuyu yayına hazırlayan sadece yayınlanmadan önce tanıtımcıya gösterir 8. Tanıtım metnini yayıncı hazırlar  Kurumsal reklâm 1. Konu firmanın bütünü 2. Ödeme yapılır 3. Neyin reklâmı yapıldığı çok açık değil 4. Metin ve mesaj kontrol edilebilir 5. Reklâmı yaptıran tarihi belirleyebilir 6. Tekrar olabilir 7. Reklâmın denemesi ve düzeltmesi yapılabilir 8. Reklâm ajansları veya reklâmcılar hazırlar

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâmda Bilgi İçeriği  Fiyat – değer  Kalite  Performans  Parça veya içerik  Bulunabilirlik  Özel sunular  Tat  Besleyicilik  Ambalaj veya şekil  Garanti koşulları  Güvenlik  Bağımsız araştırma  Firma araştırması  Yeni fikirler

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâmın Önemi  Ekonomi açısından  İşletmeler açısından  Tüketici açısından

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm Planlaması  Reklâm hedeflerinin belirlenmesi  Reklâm bütçesinin oluşturulması  Reklâm mesajı  Reklâm ortam ve araçlarının seçimi ve reklâm bütçesinin söz konusu ortam ve araçlara dağıtımı  Reklâm kampanyasının değerlendirilmesi

Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Son Söz “Reklâm harcamalarının yarısının boşa gittiğini biliyorum, fakat hangi yarısı olduğunu bulamıyorum” John Wanamaker