ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Farklılaştırılmış Öğretim
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME. PROBLEM ÇÖZMEDE İLETİŞİM 1. OLUMSUZ DAVRANIŞ NEDİR ? BAŞKALARININ HAKLARINI VE GÜVENLİĞİNİ ENGELLEYEN, TEHDİTEDEN, ZORLAYICI.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ HOŞGELDİNİZ

ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ 1.PROAKTİF-REAKTİF DAVRANIŞ MODELİ Etki alanı – İlgi alanı Vizyon - Misyon 2. ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ ÖZELLİKLERİ 3. UYUM VE DAVRANIŞ SORULARI YAŞAYAN ÇOCUKLAR 4. SAVUNMA MEKANİZMALARI VE SAVUNUCU-AÇIK İLETİŞİM 5. ÖĞRETMEN- ÖĞRENCİ ETKİLEŞİMİNDE KAZAN-KAZAN PARADİGMASI a. Olgun Kişilik b. İlişkiler c. Bolluk Zihniyeti d. Sistem

PROAKTİF DAVRANIŞ MODELİ Seçme Özgürlüğü DÜRTÜ TEPKİ ÖZBİLİNÇ VİCDAN HAYAL GÜCÜ BAĞIMSIZ İRADE

PROAKTİF-REAKTİF DAVRANIŞ MODELLERİ ARASINDAKİ FARKLAR . tem. Davranışların Altında Kendi Kararları Vardır Davranışlarını Koşullar Yönlendirir Yaşamlarının İnisiyati- fini Ele Alırlar İnisiyatif Başkalarına Bağımlıdır Değerler Duyguların Üzerindedir Duygular Değerleri Zorlayabilir “Ben Sorumluyum” “Ben Sorumlu Değilim” Etki Alanlarında Yoğun. İlgi Alanları Yoğunlaşır İçeriden Dışarı Bir Süreç Enerji Negatif

REAKTİF DİL Yapabileceğim hiçbir şey yok. İşte ben böyleyim. Beni o kadar kızdırıyor ki. Buna izin vermezler. Bunu yapmam gerekiyor. Yapamam. Yapmalıyım. Keşke.   PROAKTİF DİL Seçeneklerimize bir bakalım. Farklı bir yaklaşımı seçebilirim. Duygularımı kontrol edebilirim. Ben etkili bir sunuş yapabilirim. Uygun bir tepkiyi seçeceğim. Seçerim. Yeğliyorum. Yapacağım.

“NE?” SORUSUNUN YANITIDIR. VİZYON “NE?” SORUSUNUN YANITIDIR.

“NİÇİN?” SORUSUNUN YANITIDIR. MİSYON “NİÇİN?” SORUSUNUN YANITIDIR.

ÇEKİRDEK DEĞERLER “MİSYONUMUZLA TUTARLI OLARAK VİZYONUMUZA ULAŞMAK İÇİN ÇIKTIĞIMIZ YOLDA NASIL DAVRANMAK İSTİYORUZ ? “ SORUSUNUN YANITIDIR.

ÖĞRETMEN BİLEN VE BİLDİKLERİNİ BAŞARIYLA ÖĞRETEBİLEN BİR SANATKARDIR.

“Öğretmenlik ve öğretim karşınızdaki kişinin öğrenmesine yardım etme işidir.”

ÖĞRETMENİN TÜRKÇE’ Yİ İYİ KULLANMA BECERİSİ, OLAYLAR KARŞISINDA SOĞUKKANLI VE DENGELİ TUTUMU, YETENEKLERİNİ ENERJİK BİÇİMDE KULLANMASI, ÇOCUKLARI SEVMESİ, BAŞKALARIYLA İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM KURMA BECERİSİ, KENDİ KENDİNE KARAR VEREBİLMESİ VE ÖZGÜVENİ, YAŞAMININ DÜZENLİ OLMASI ÖĞRETMENİ ÖĞRETMEN YAPAN DAVRANIŞLARDAN BAŞLICALARIDIR.

İLETİŞİM MODELİ 2 N 5 K GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) KANAL NASIL ? NE ? BAŞARILI BİR ÖĞRETİM, İKİ YÖNLÜ BİR İLETİŞİM SÜRECİYLE GERÇEKLEŞEBİLİR. İLETİŞİM MODELİ GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) ALICI KİME? VERİCİ KİMDEN ? KANAL NASIL ? NE ? KONU AMAÇ NİÇİN ? ZAMANLAMA NE ZAMAN ? YER NEREDE ? 2 N 5 K

İLETİŞİM ENGELLERİ KİŞİLİK ENGELLERİ DAVRANIŞ ENGELLERİ FİZYOLOJİK ENGELLER Kelimeler Ara Kademeler Şartlanmalar Algılamalar Zaman Baskısı Ve Rekabet Duygusu

ÖĞRETMEN “ÖĞRENMEYİ YÖNLENDİRİCİ” VE “ÖĞRENMEYE GÜDÜLEYİCİ” ÖZELLİĞE SAHİPTİR.

ÇOCUK YAŞAMINDA İLGİNİN ÖNEMİ OLUMLU VE OLUMSUZ İLGİ ŞARTLI VE ŞARTSIZ İLGİ DUYGU MEVDUATI

OLUMLU İLGİ  Kendine güvenen  Karşısındakine saygılı  Yaratıcı, üretken   İltifat etmekten korkmayan   Paylaşan   Proaktifite

OLUMSUZ İLGİ  Sürekli olarak eleştirir  Enerjisi tabiatı gereği negatif  Güvensiz  Reaktif  Sevmeyi bilmeyen

SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSİN. İLGİSİZLİK SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSİN. HATTA YOKSUN.

AKTİF DİNLEME Öğrencilerinizin, Söylediklerini dinlediğimizi ve anladığımızı, Söylenenleri yorumladığınızı, Söylenenlere ilgi duyduğumuzu, Herhangi bir yargıda bulunmadan, Kendi kelimelerinizle, İçeriğini ve Duyguları İfade edebilme becerisidir.

AKTİF DİNLEME Aktif Dinleme Tipleri 1) Başka Kelimelerle Açıklamak Öğrencinin Söylediklerinde mevcut düşünceleri kavradığımızı gösterecek şekilde kendi kelimelerimizle tekrarlamak. 2) Kısa İfadeler Öğrencinin söyledikleriyle ilgilendiğimizi ve önem verdiğimizi göstermek amacıyla 3) Beden Dili İlgimizi, dikkatimizi göstermek için yapılan hareketler

AKTİF DİNLEME İÇİN UYULMASI GEREKEN 4 UNSUR VARDIR: Yoğunlaşma Empati Kabullenme Bütünü Anlama İsteği

Aktif Dinleme İçin Kullanılan 14 Teknik Kendinizi Güdüleyin. Göz Teması Kurun. İlgilenin. Dikkat Dağıtıcı Hareketlerden Kaçının. Empatik İletişim Kurun. Resmin Bütününü Görmeye Çalışın. Soru Sorun.

Aktif Dinleme İçin Kullanılan 14 Teknik Tekrarlayın. Kesmeyin. Söylenenleri Bir Araya Getirin. Çok Konuşmayın. Önyargılı Davranmayın. Konuşma ve Dinleme Arasında Yumuşak Geçişler Yapın. Doğal Olun.