ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ HOŞGELDİNİZ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ 1.PROAKTİF-REAKTİF DAVRANIŞ MODELİ Etki alanı – İlgi alanı Vizyon - Misyon 2. ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ ÖZELLİKLERİ 3. UYUM VE DAVRANIŞ SORULARI YAŞAYAN ÇOCUKLAR 4. SAVUNMA MEKANİZMALARI VE SAVUNUCU-AÇIK İLETİŞİM 5. ÖĞRETMEN- ÖĞRENCİ ETKİLEŞİMİNDE KAZAN-KAZAN PARADİGMASI a. Olgun Kişilik b. İlişkiler c. Bolluk Zihniyeti d. Sistem
PROAKTİF DAVRANIŞ MODELİ Seçme Özgürlüğü DÜRTÜ TEPKİ ÖZBİLİNÇ VİCDAN HAYAL GÜCÜ BAĞIMSIZ İRADE
PROAKTİF-REAKTİF DAVRANIŞ MODELLERİ ARASINDAKİ FARKLAR . tem. Davranışların Altında Kendi Kararları Vardır Davranışlarını Koşullar Yönlendirir Yaşamlarının İnisiyati- fini Ele Alırlar İnisiyatif Başkalarına Bağımlıdır Değerler Duyguların Üzerindedir Duygular Değerleri Zorlayabilir “Ben Sorumluyum” “Ben Sorumlu Değilim” Etki Alanlarında Yoğun. İlgi Alanları Yoğunlaşır İçeriden Dışarı Bir Süreç Enerji Negatif
REAKTİF DİL Yapabileceğim hiçbir şey yok. İşte ben böyleyim. Beni o kadar kızdırıyor ki. Buna izin vermezler. Bunu yapmam gerekiyor. Yapamam. Yapmalıyım. Keşke. PROAKTİF DİL Seçeneklerimize bir bakalım. Farklı bir yaklaşımı seçebilirim. Duygularımı kontrol edebilirim. Ben etkili bir sunuş yapabilirim. Uygun bir tepkiyi seçeceğim. Seçerim. Yeğliyorum. Yapacağım.
“NE?” SORUSUNUN YANITIDIR. VİZYON “NE?” SORUSUNUN YANITIDIR.
“NİÇİN?” SORUSUNUN YANITIDIR. MİSYON “NİÇİN?” SORUSUNUN YANITIDIR.
ÇEKİRDEK DEĞERLER “MİSYONUMUZLA TUTARLI OLARAK VİZYONUMUZA ULAŞMAK İÇİN ÇIKTIĞIMIZ YOLDA NASIL DAVRANMAK İSTİYORUZ ? “ SORUSUNUN YANITIDIR.
ÖĞRETMEN BİLEN VE BİLDİKLERİNİ BAŞARIYLA ÖĞRETEBİLEN BİR SANATKARDIR.
“Öğretmenlik ve öğretim karşınızdaki kişinin öğrenmesine yardım etme işidir.”
ÖĞRETMENİN TÜRKÇE’ Yİ İYİ KULLANMA BECERİSİ, OLAYLAR KARŞISINDA SOĞUKKANLI VE DENGELİ TUTUMU, YETENEKLERİNİ ENERJİK BİÇİMDE KULLANMASI, ÇOCUKLARI SEVMESİ, BAŞKALARIYLA İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM KURMA BECERİSİ, KENDİ KENDİNE KARAR VEREBİLMESİ VE ÖZGÜVENİ, YAŞAMININ DÜZENLİ OLMASI ÖĞRETMENİ ÖĞRETMEN YAPAN DAVRANIŞLARDAN BAŞLICALARIDIR.
İLETİŞİM MODELİ 2 N 5 K GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) KANAL NASIL ? NE ? BAŞARILI BİR ÖĞRETİM, İKİ YÖNLÜ BİR İLETİŞİM SÜRECİYLE GERÇEKLEŞEBİLİR. İLETİŞİM MODELİ GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) ALICI KİME? VERİCİ KİMDEN ? KANAL NASIL ? NE ? KONU AMAÇ NİÇİN ? ZAMANLAMA NE ZAMAN ? YER NEREDE ? 2 N 5 K
İLETİŞİM ENGELLERİ KİŞİLİK ENGELLERİ DAVRANIŞ ENGELLERİ FİZYOLOJİK ENGELLER Kelimeler Ara Kademeler Şartlanmalar Algılamalar Zaman Baskısı Ve Rekabet Duygusu
ÖĞRETMEN “ÖĞRENMEYİ YÖNLENDİRİCİ” VE “ÖĞRENMEYE GÜDÜLEYİCİ” ÖZELLİĞE SAHİPTİR.
ÇOCUK YAŞAMINDA İLGİNİN ÖNEMİ OLUMLU VE OLUMSUZ İLGİ ŞARTLI VE ŞARTSIZ İLGİ DUYGU MEVDUATI
OLUMLU İLGİ Kendine güvenen Karşısındakine saygılı Yaratıcı, üretken İltifat etmekten korkmayan Paylaşan Proaktifite
OLUMSUZ İLGİ Sürekli olarak eleştirir Enerjisi tabiatı gereği negatif Güvensiz Reaktif Sevmeyi bilmeyen
SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSİN. İLGİSİZLİK SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSİN. HATTA YOKSUN.
AKTİF DİNLEME Öğrencilerinizin, Söylediklerini dinlediğimizi ve anladığımızı, Söylenenleri yorumladığınızı, Söylenenlere ilgi duyduğumuzu, Herhangi bir yargıda bulunmadan, Kendi kelimelerinizle, İçeriğini ve Duyguları İfade edebilme becerisidir.
AKTİF DİNLEME Aktif Dinleme Tipleri 1) Başka Kelimelerle Açıklamak Öğrencinin Söylediklerinde mevcut düşünceleri kavradığımızı gösterecek şekilde kendi kelimelerimizle tekrarlamak. 2) Kısa İfadeler Öğrencinin söyledikleriyle ilgilendiğimizi ve önem verdiğimizi göstermek amacıyla 3) Beden Dili İlgimizi, dikkatimizi göstermek için yapılan hareketler
AKTİF DİNLEME İÇİN UYULMASI GEREKEN 4 UNSUR VARDIR: Yoğunlaşma Empati Kabullenme Bütünü Anlama İsteği
Aktif Dinleme İçin Kullanılan 14 Teknik Kendinizi Güdüleyin. Göz Teması Kurun. İlgilenin. Dikkat Dağıtıcı Hareketlerden Kaçının. Empatik İletişim Kurun. Resmin Bütününü Görmeye Çalışın. Soru Sorun.
Aktif Dinleme İçin Kullanılan 14 Teknik Tekrarlayın. Kesmeyin. Söylenenleri Bir Araya Getirin. Çok Konuşmayın. Önyargılı Davranmayın. Konuşma ve Dinleme Arasında Yumuşak Geçişler Yapın. Doğal Olun.