أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
Advertisements

Hadis Usûlü 11. Ders (13. hafta)
YAPIM EKLERİ Eklendikleri kelimelerin anlamlarını değiştiren, onlardan yeni anlamda kelimeler meydana getiren eklere yapım ekleri denir.
SÖZCÜKTE ANLAM SORULAR:
SİMETRİ 3.Sınıfa hazırlık
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Paragrafta anlam.
İsim – Fiil - Harf Oynayalım mı?. Aşağıdaki isim fiil ve harfle basit cümleler kurun. بِـ قَلَم كَتَبَ
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
SİMETRİ 3.Sınıfa hazırlık
SÖZCÜKLERDE ANLAM İLİŞKİSİ
SÖZCÜKTE ANLAM.
SÖZCÜKTE ANLAM.
1)Aşağıdaki kelimelerden hangisinin kökü fiildir?
=>CÜMLEDE ANLAM<=
DEĞERLER EĞİTİMİ HAKSIZ KAZANÇ
مَنْ تَعَلَّمَ عِلماً مِمَّا يُبْتَغَى بِهِ وَجْهُ الله عَزَّ وَجَلَّ لا يَتَعَلَّمُهُ إلا ليُصِيبَ بِهِ عَرَضاً مِنَ الدُّنْيَا لَمْ يَجِدْ عَرْفَ الجَنَّةِ
6.SINIFLAR ARASI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
3. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Test : 2 Konu: Rasyonel Sayılar
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01.
أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130
HAYRA ÇAĞIRMAK VE KÖTÜLÜKTEN SAKINDIRMAK
أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130
HAZIRLAYAN: ALİ TAYYAR ÇARPAR ARAPÇA ÖĞRETMENİ
NEVEVÎ. الحديث الأول عن أمير المؤمنين أبي حفص عمر بن الخطاب رضي الله تعالى عنه قال : سمعت رسول الله صلى الله تعالى عليه وعلى آله وسلم يقول : « إنَّما.
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Zıt Anlamlı Kelimeleri Tahmin Edelim
SORUYA DÖN Aaaaaaa… Olmadı… Hadi öptüm seni, bir daha dene..
ZIT (KARŞIT) ANLAMLI KELİMELER
Rahmân, Rahîm olan Allah’ın ismiyle.
Recep ŞAHAN/Kurucaşile Müftüsü
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA GRAMER NOTLARI
1 1.ÜNİTE KUR’AN’A GÖRE HZ. MUHAMMED’(sav)İN KONUMU SAYFA:
1.
Recep ŞAHAN / Kurucaşile 1 T.C. KURUCAŞİLE MÜFTÜLÜĞÜ NAMAZ DİRİLİŞTİR-1.
YEDİ AŞAMADA AHİRET-1 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
Recep ŞAHAN/Kurucaşile Müftüsü
AH İ RETE İ MAN وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيدًا ا.
ARAPÇA DİL BİLGİSİ SUNUMU MEF’ÛLÜ LİECLİHİ (LEH)
7/A SINIFI BİLGİ YARIŞMASI
RAMAZAN AYININ KAZANIMLARININ KORUNMASI Hazırlayan Kadir HATİPOĞLU KAZIM KARABEKİR MERKEZ CAMİ İMAM – HATİBİ BAĞCILAR İSTANBUL.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
GÜZEL AHLÂK. Öyleyse ey Resulüm: فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ Öyleyse ey Resulüm, sen.
Recep ŞAHAN 1 YEDİ AŞAMADA AHİRET /Kurucaşile.
Rahmet: Rahman ve Rahim kelimelerinin köküdür. İncelik, ihsan, şefkat etme, bağışlama, acıyıp esirgeme. Allah'ın kullarına acıması, onlara sevgi, şefkat.
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
1 ÖNEMLİ İTİKADI MEZHEPLER  1- Ehl-i Sünnet Kavramı  2- Ehl-i Bid’at Kavramı.
EĞİTİMLE İLGİLİ HADİSLER
Kolay Yolla Kur’an’ı Anlama
PALANDÖKEN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA DERSİ İSİM CÜMLESİ
ERDEM BAYAZIT İMAM HATİP ORTA OKULU
MUHARREM AYI VE AŞURE GÜNÜ
MÜSLÜMAN GÜVENİLİR İNSANDIR
REGAİP KANDİLİ HAZIRLAYAN:
HESAP GÜNÜNÜ UNUTMAYALIM !
RAMAZAN AYI VE ORUÇUN FAZİLETİ HAZIRLAYAN: İbrahim SUCUOĞLU
Cana Kıyma ve Ölüm Idris Yavuzyigit İdris YAVUZYİĞİT
KUR’AN MEKTEBİ DERSLERİ
Notlar: 1. (هَذَا) yakındaki "muzekker/erkek" ve "mufred/tekil" bir varlığı işaret etmede kullanılır. Okunurken  (هَاذَا) şeklinde okunur fakat yazılırken.
İslam Medeniyetinde VAKIF VE SOSYAL DAYANIŞMA
Din Kardeşliği ve Önemi
CUMA GÜNÜ VE NAMAZI.
Zarflar Bilgi Teşekkür:Bu yarışma slaytını “Facebook Türkçe Grubundan” indirdim.Yalnız hangisi olduğunu hatırlamıyorum. Ben soruları ve konuyu değiştirip.
Welcome to our competition.
1.
İMÂNLA İLGİLİ HADİS-İ ŞERİFLER عن عبدالله بن عمرو رَضِيَ اللّهُ عَنْهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ
تواجه المستجد عدة حواجز في السنة الاولى : 1 حاجز انظمة الجامعة والسيستم 2حاجز تعاملك مع المواد والوظائف والامتحانات 3حاجز اللغة.
Prof. Dr. İSMAİL ÇALIŞKAN ANKARA Öğr. Yılı, Güz dönemi
Sunum transkripti:

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümlede altı çizili kelimenin zıt anlamlısı seçeneklerden hangisidir? "أَهْتَمُّ بِقَوَاعِدِ المُرُورِ " A. أَحْفَظُ B. أَرْغَبُ C. أُهْمِلُ D. أُفَضِّلُ E. أُحِبُّ BİLGİ YARIŞMASI SORU 1

Aşağıdaki cümlede altı çizili kelimenin zıt anlamlısı seçeneklerden hangisidir? "أَهْتَمُّ بِقَوَاعِدِ المُرُورِ " A. أَحْفَظُ B. أَرْغَبُ C. أُهْمِلُ D. أُفَضِّلُ E. أُحِبُّ BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 1

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümlede altı çizili kelimenin eş anlamlısı seçeneklerden hangisidir? "مِنْ شُرُوطِ التَّوْبَةِ :أَنْ يَنْدَمَ الإِنْسَانُ عَلَى مَا صَدَرَ مِنْهُ" A. حَرَصَ. B. حَسَدَ. C. رَجَعَ. D. شَرَحَ. E. ظَهَرَ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 2

Aşağıdaki cümlede altı çizili kelimenin eş anlamlısı seçeneklerden hangisidir? "مِنْ شُرُوطِ التَّوْبَةِ :أَنْ يَنْدَمَ الإِنْسَانُ عَلَى مَا صَدَرَ مِنْهُ" A. حَرَصَ. B. حَسَدَ. C. رَجَعَ. D. شَرَحَ. E. ظَهَرَ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 2

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümleler bir paragraf oluşturacak şekilde sıralandığında, anlam bütünlüğünü bozan ifade seçenekten hangisidir ? A. الأَلعَابُ الحَاسوبِيَّةُ رَائِعَةٌ جِدًّا والحَاسُوبُ أَفْضَلُ مِن التِّلفَازِ. B. يُسْتَخْدَمُ الإِنْتَرنِتُ مِن قِبَلِ أَكْثرَ مِنْ مِلْيَارِ شَخْصٍ. C. حَسَبَ الإِحْصَائِيَّاتِ يَزْدادُ هَذا العَدَدُ بِسُرعَةٍ يَوماً بَعدَ يَومٍ. D. في عامِ 1994 كَانَ عَدَدُ المَواقِعِ عَلى الإِنتَرْنِت لايَتَجَاوَزُ 500 مَوقِعٍ. E. أمَّا اليَومَ فَيتجَاوَزُ عَدَدُهَا المَلايِينَ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 3

Aşağıdaki cümleler bir paragraf oluşturacak şekilde sıralandığında, anlam bütünlüğünü bozan ifade seçenekten hangisidir ? A. الأَلعَابُ الحَاسوبِيَّةُ رَائِعَةٌ جِدًّا والحَاسُوبُ أَفْضَلُ مِن التِّلفَازِ. B. يُسْتَخْدَمُ الإِنْتَرنِتُ مِن قِبَلِ أَكْثرَ مِنْ مِلْيَارِ شَخْصٍ. C. حَسَبَ الإِحْصَائِيَّاتِ يَزْدادُ هَذا العَدَدُ بِسُرعَةٍ يَوماً بَعدَ يَومٍ. D. في عامِ 1994 كَانَ عَدَدُ المَواقِعِ عَلى الإِنتَرْنِت لايَتَجَاوَزُ 500 مَوقِعٍ. E. أمَّا اليَومَ فَيتجَاوَزُ عَدَدُهَا المَلايِينَ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 3

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıda karışık olarak verilen kelimelerden oluşan anlamlı cümle seçeneklerden hangisidir? "مِنّا – همًّا – ولا - حزناً – مَن – لا - يَملك " A. مَنْ هَمًّا لا مِنّا ولا يَمْلِكُ حَزنًا ؟ B. لايَمْلِكُ مِنّا مَنْ حَزنًا ولا همًّا ؟ C. مَنْ ولا حَزنًا مِنّا يَمْلِكُ لاهَمًّا ؟ D. مَنْ مِنّا لايَمْلِكُ هَمًّا ولا حَزنًا ؟ E. حَزنًا مِنّا مَنْ لايَمْلِكُ ولا هَمًّا ؟ BİLGİ YARIŞMASI SORU 4

Aşağıda karışık olarak verilen kelimelerden oluşan anlamlı cümle seçeneklerden hangisidir? "مِنّا – همًّا – ولا - حزناً – مَن – لا - يَملك " A. مَنْ هَمًّا لا مِنّا ولا يَمْلِكُ حَزنًا ؟ B. لايَمْلِكُ مِنّا مَنْ حَزنًا ولا همًّا ؟ C. مَنْ ولا حَزنًا مِنّا يَمْلِكُ لاهَمًّا ؟ D. مَنْ مِنّا لايَمْلِكُ هَمًّا ولا حَزنًا ؟ E. حَزنًا مِنّا مَنْ لايَمْلِكُ ولا هَمًّا ؟ BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 4

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümleler anlam bütünlüğü sağlayacak şekilde sıralandığında, doğru seçenek hangisidir? I. وفِي الكِتَابِ قِصَصٌ كَثِيرةٌ تَتَحَدَّثُ عَنْ حَيَاةِ الصَّحَابَةِ. II. عِنْدَهَا مَعْرِفَةٌ جَيِّدَةٌ بِاللُّغَةِ العَرَبِيَّةِ. III. وَلِكُلِّ قِصَّةٍ فِي الكِتَابِ تَأْثِيرٌ طَيِّبٌ عَلى نَفْسِ الإِنْسَانِ. IV. فَاطِمَةُ طَالِبَةٌ فِي مَدْرَسةِ الْأَئِمَّةِ والخُطَبَاءِ. V. وَهِي الآنَ تَقْرَأُ كِتَاباً بِاللُّغَةِ العَرَبِيَّةِ. A.IV,I,II,V,III B.II,V,I,IV,III C.IV,III,II,I,V D.IV,II,V,I,III E.IV,III,I,II,V BİLGİ YARIŞMASI SORU 5

Aşağıdaki cümleler anlam bütünlüğü sağlayacak şekilde sıralandığında, doğru seçenek hangisidir? I. وفِي الكِتَابِ قِصَصٌ كَثِيرةٌ تَتَحَدَّثُ عَنْ حَيَاةِ الصَّحَابَةِ. II. عِنْدَهَا مَعْرِفَةٌ جَيِّدَةٌ بِاللُّغَةِ العَرَبِيَّةِ. III. وَلِكُلِّ قِصَّةٍ فِي الكِتَابِ تَأْثِيرٌ طَيِّبٌ عَلى نَفْسِ الإِنْسَانِ. IV. فَاطِمَةُ طَالِبَةٌ فِي مَدْرَسةِ الْأَئِمَّةِ والخُطَبَاءِ. V. وَهِي الآنَ تَقْرَأُ كِتَاباً بِاللُّغَةِ العَرَبِيَّةِ. A.IV,I,II,V,III B.II,V,I,IV,III C.IV,III,II,I,V D.IV,II,V,I,III E.IV,III,I,II,V BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 5

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere seçeneklerden hangisi getirilmedir? " القُدْس مَدِينَةً مُقَدَّسَةً عِنْدَ المُسْلِمِينَ" A. لَعَلَّ. B. ظَلَّت. C. مَادامَت. D. لَيْسَت. E. لَيْتَ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 6

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere seçeneklerden hangisi getirilmedir? " القُدْس مَدِينَةً مُقَدَّسَةً عِنْدَ المُسْلِمِينَ" A. لَعَلَّ. B. ظَلَّت. C. مَادامَت. D. لَيْسَت. E. لَيْتَ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 6

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümlenin "meçhul fiil" kullanılmış şekli seçeneklerden hangisidir? "عَالَجَ الأَطِبَّاءُ المَرِيضَاتِ فِي المَشْفَى" A. عُولِجَتِ المَرِيضَاتُ فِي المَشْفَى. B. الأَطِبَّاءُ عُولِجَ المَرِيضَاتُ فِي المَشْفَى. C. عُولِجَ المَرِيضَاتُ فِي المَشْفَى. D. الأَطِبَّاءُ عُولِجَ فِي المَشْفَى. E. عُولِجَ الأَطِبَّاءُ فِي المَشْفَى. BİLGİ YARIŞMASI SORU 7

Aşağıdaki cümlenin "meçhul fiil" kullanılmış şekli seçeneklerden hangisidir? "عَالَجَ الأَطِبَّاءُ المَرِيضَاتِ فِي المَشْفَى" A. عُولِجَتِ المَرِيضَاتُ فِي المَشْفَى. B. الأَطِبَّاءُ عُولِجَ المَرِيضَاتُ فِي المَشْفَى. C. عُولِجَ المَرِيضَاتُ فِي المَشْفَى. D. الأَطِبَّاءُ عُولِجَ فِي المَشْفَى. E. عُولِجَ الأَطِبَّاءُ فِي المَشْفَى. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 7

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilen fiil, (mezid fiil) değildir? A. جَرَّبَ. B. أعْلَنَ. C. شَاهَدَ. D. اجْتَمَعَ. E. حَمْلَقَ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 8

Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilen fiil, (mezid fiil) değildir? A. جَرَّبَ. B. أعْلَنَ. C. شَاهَدَ. D. اجْتَمَعَ. E. حَمْلَقَ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 8

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki seçeneklerden hangisi dil bilgi açısından yanlıştır? A. كُبْرى تُحِبُّ العَرَبِيَّةَ لِأَنَّهَا لُغَةُ القُرْآنِ الكَرِيمِ. B. رَجَعَ خَالِدٌ مِنَ المَدْرَسَةِ لِأَنَّهُ مَرِيضٌ. C. فَوْقَ الشَّجَرَةِ عَصَافِيرُ كَثِيرَةٌ. D. الفَلَّاحُ تَحْرُثُ أَرْضَهُ. E. فِي القَرْيَةِ بُيُوتٌ كَثِيرَةٌ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 9

Aşağıdaki seçeneklerden hangisi dil bilgi açısından yanlıştır? A. كُبْرى تُحِبُّ العَرَبِيَّةَ لِأَنَّهَا لُغَةُ القُرْآنِ الكَرِيمِ. B. رَجَعَ خَالِدٌ مِنَ المَدْرَسَةِ لِأَنَّهُ مَرِيضٌ. C. فَوْقَ الشَّجَرَةِ عَصَافِيرُ كَثِيرَةٌ. D. الفَلَّاحُ تَحْرُثُ أَرْضَهُ. E. فِي القَرْيَةِ بُيُوتٌ كَثِيرَةٌ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 9

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelmesi gereken en uygun seçenek hangisidir? "لَمْ يُخْتَرَعِ الإِنْتَرنِت فِي وَقْتٍ مُبَكِّرٍ مِنَ التَّارِيخِ لَكِنَّهُ " A. لَمْ يُقَدِّمْ خِدْمَاتٍ لِلبَشَرِيَّةِ. B. دَخَلَ حَياتَنَا بِسُرْعَةٍ هَائِلَةٍ. C. يَصْعُبُ اسْتِخْدَامُهُ. D. لا يَسْتَخْدِمُهُ إِلّا صِغَارُ السِّنِّ. E. لَمْ يَنْتَشِرْ فِي جَمِيعِ أَنْحَاءِ العَالَمِ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 10

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelmesi gereken en uygun seçenek hangisidir? "لَمْ يُخْتَرَعِ الإِنْتَرنِت فِي وَقْتٍ مُبَكِّرٍ مِنَ التَّارِيخِ لَكِنَّهُ " A. لَمْ يُقَدِّمْ خِدْمَاتٍ لِلبَشَرِيَّةِ. B. دَخَلَ حَياتَنَا بِسُرْعَةٍ هَائِلَةٍ. C. يَصْعُبُ اسْتِخْدَامُهُ. D. لا يَسْتَخْدِمُهُ إِلّا صِغَارُ السِّنِّ. E. لَمْ يَنْتَشِرْ فِي جَمِيعِ أَنْحَاءِ العَالَمِ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 10

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelebilecek en uygun seçenek hangisidir? أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ الكَرِيمَ خِلَالَ 23 عَامًا عَلى النَّبيِّ مُحَمَّدٍ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم-. A. مَحْفُوظًا B. مُرَتَّلاً C. مَفهُومًا D. مُفَرَّقًا E. مُيَسَّرًا BİLGİ YARIŞMASI SORU 11

Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelebilecek en uygun seçenek hangisidir? أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ الكَرِيمَ خِلَالَ 23 عَامًا عَلى النَّبيِّ مُحَمَّدٍ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم-. A. مَحْفُوظًا B. مُرَتَّلاً C. مَفهُومًا D. مُفَرَّقًا E. مُيَسَّرًا BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 11

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki Türkçe cümlenin en uygun Arapça karşılığı seçeneklerden hangisidir? "Dünyada 25’ten fazla metropol kent bulunmaktadır ve bunların hepsi kirlilikten şikayetçidir" A. إِنَّ فِي العَالِم أَكْثَرَ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ دَوْلةً كَبِيرةً كُلُّهَا تَشْكُو مِنْ بِيئَةِ التَّلوُّثِ. B. يُوْجَدُ فِي العَالَمِ أَكثَرُ مِنْ خمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينَةً كَبِيرةً ؛ جَميعُهَا تَشْكُو مِنَ التَّلَوُّثِ. C. هُنَاكَ يُوجَدُ كَثِيرٌ في العَالَمِ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينةً كَبِيرَةً جَمِيعُهَا تَشْكُو مِنَ التَّلَوُّثِ. D. فِي العَالَمِ أَكْثَرُ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينَةً كَبِيرَةً بَعْضُهَا تَشْكُو مِنَ التَّلَوُّثِ. E. هُنَاكَ فِي العَالَمِ تَشْكُو أَكْثَرُ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينَةً كَبِيرَةً تُحَارِبُ التَّلَوُّثَ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 12

«Dünyada 25’ten fazla metropol kent bulunmaktadır ve bunların hepsi kirlilikten şikayetçidir» Yukarıdaki Türkçe cümlenin en uygun Arapça karşılığı seçeneklerden hangisidir? A. إِنَّ فِي العَالِم أَكْثَرَ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ دَوْلةً كَبِيرةً كُلُّهَا تَشْكُو مِنْ بِيئَةِ التَّلوُّثِ. B. يُوْجَدُ فِي العَالَمِ أَكثَرُ مِنْ خمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينَةً كَبِيرةً ؛ جَميعُهَا تَشْكُو مِنَ التَّلَوُّثِ. C. هُنَاكَ يُوجَدُ كَثِيرٌ في العَالَمِ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينةً كَبِيرَةً جَمِيعُهَا تَشْكُو مِنَ التَّلَوُّثِ. D. فِي العَالَمِ أَكْثَرُ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينَةً كَبِيرَةً بَعْضُهَا تَشْكُو مِنَ التَّلَوُّثِ. E. هُنَاكَ فِي العَالَمِ تَشْكُو أَكْثَرُ مِنْ خَمسٍ و عِشْرِينَ مَدِينَةً كَبِيرَةً تُحَارِبُ التَّلَوُّثَ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 12

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki Arapça cümlenin en uygun Türkçe karşılığı seçeneklerden hangisidir? "الزَّكَاةُ هِيَ الجُزْءُ المُخَصَّصُ لِلفُقَرَاءِ والمُحْتَاجِينَ، والحِكْمَةُ مِنْهَا تَطْهِيرُ النَّفْسِ مِنَ البُخْلِ« A.Zekât, fakirlere ve muhtaçlara tahsis edilen bir bölümdür. Hikmeti nefsi cimrilikten uzaklaştırmaktır. B.Zekât, fakirler ve muhtaçlar için ayrılan bir kısımdır. Hikmeti de, nefsi cimrilikten temizlemektir. C.Zekât, fakirlere ve hacet sahiplerine tahsis edilen bir maldır. Zekâttan maksat, nefsi temize çıkartmaktır. D.Zekât, fakirlere ve muhtaçlar için tahsis edilen bir cüzdür. Hikmeti insanı cimrilikten korumaktır. E.Zekât, fakirlere ve ihtiyaç sahiplerine ayrılan bir bölümdür. Hükmü ise, cimriliği önlemektir. BİLGİ YARIŞMASI SORU 13

"الزَّكَاةُ هِيَ الجُزْءُ المُخَصَّصُ لِلفُقَرَاءِ والمُحْتَاجِينَ، والحِكْمَةُ مِنْهَا تَطْهِيرُ النَّفْسِ مِنَ البُخْلِ" Yukarıdaki Arapça cümlenin en uygun Türkçe karşılığı seçeneklerden hangisidir? A.Zekât, fakirlere ve muhtaçlara tahsis edilen bir bölümdür. Hikmeti nefsi cimrilikten uzaklaştırmaktır. B.Zekât, fakirler ve muhtaçlar için ayrılan bir kısımdır. Hikmeti de, nefsi cimrilikten temizlemektir. C.Zekât, fakirlere ve hacet sahiplerine tahsis edilen bir maldır. Zekâttan maksat, nefsi temize çıkartmaktır. D.Zekât, fakirlere ve muhtaçlar için tahsis edilen bir cüzdür. Hikmeti insanı cimrilikten korumaktır. E.Zekât, fakirlere ve ihtiyaç sahiplerine ayrılan bir bölümdür. Hükmü ise, cimriliği önlemektir. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 13

BİLGİ YARIŞMASI Dikkat! 14. ve 15. sorular az sonra izleyeceğiniz filme göre cevaplanacaktır.

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki soruyu, izlediğiniz filme göre cevaplayınız. _ لُقِّبَ عُمَرُ المُخْتَارُ بِأسَدِ الصَّحرَاءِ A. لحِرْصِهِ عَلَى النِّضَالِ ضِدَّ الاسْتِعْمَارِ. B. لِعِلْمِهِ العَمِيقِ بِطُرُقِ الصَّحْرَاءِ وَمَنَاطِقِهَا. C. لِـهَيْمَنَتِهِ الـمُطْلَقَةِ عَلَى الصَّحْرَاءِ آنَذَاكَ. D. لـمُحَارَبَتِهِ كُلَّ المسْتَعْمِرينَ عَبْرَ العَالَمِ. E. لأَنَّهُ أَحَدُ شُيُوخِ قَبَائِلِ الصَّحْرَاءِ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 14

Aşağıdaki soruyu, izlediğiniz filme göre cevaplayınız. _ لُقِّبَ عُمَرُ المُخْتَارُ بِأسَدِ الصَّحرَاءِ A. لحِرْصِهِ عَلَى النِّضَالِ ضِدَّ الاسْتِعْمَارِ. B. لِعِلْمِهِ العَمِيقِ بِطُرُقِ الصَّحْرَاءِ وَمَنَاطِقِهَا. C. لِـهَيْمَنَتِهِ الـمُطْلَقَةِ عَلَى الصَّحْرَاءِ آنَذَاكَ. D. لـمُحَارَبَتِهِ كُلَّ المسْتَعْمِرينَ عَبْرَ العَالَمِ. E. لأَنَّهُ أَحَدُ شُيُوخِ قَبَائِلِ الصَّحْرَاءِ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 14

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01 BİLGİ YARIŞMASI

Aşağıdaki soruyu, izlediğiniz filme göre cevaplayınız. سَقَطَ عُمَرُ المخْتَارُ أَسِيراً فِي يَدِ الإِيطَالِيِّينَ عِنْدَمَا: A. قَبَضَ عَلَيْهِ الإيطَالِيُّونَ فِي بَيْتِهِ. B. وَشَى بِهِ أَحَدُ أَتْبَاعِهِ. C. كَانَ ذَاهِبًا مَع رِجَالِهِ لِزِيَارَةِ قَبْرِ الصَّحَابِيِّ سَيِّدٍ رَافِع. D. وقَعَ عَنْ حِصَانِهِ أثْنَاءَ صُعُودِهِ الجَبَلَ الأخْضَرَ. E. اسْتَسْلَمَ فِي قِتَالِهِ لِلإِيطَالِيِّينَ. BİLGİ YARIŞMASI SORU 15

Aşağıdaki soruyu, izlediğiniz filme göre cevaplayınız. سَقَطَ عُمَرُ المخْتَارُ أَسِيراً فِي يَدِ الإِيطَالِيِّينَ عِنْدَمَا: A. قَبَضَ عَلَيْهِ الإيطَالِيُّونَ فِي بَيْتِهِ. B. وَشَى بِهِ أَحَدُ أَتْبَاعِهِ. C. كَانَ ذَاهِبًا مَع رِجَالِهِ لِزِيَارَةِ قَبْرِ الصَّحَابِيِّ سَيِّدٍ رَافِع. D. وقَعَ عَنْ حِصَانِهِ أثْنَاءَ صُعُودِهِ الجَبَلَ الأخْضَرَ. E. اسْتَسْلَمَ فِي قِتَالِهِ لِلإِيطَالِيِّينَ. BİLGİ YARIŞMASI CEVAP 15

أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI