Orta nokta bitaraf cevap mıdır? Bihaber cevap mıdır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çıkarımsal İstatistik
Advertisements

Kütle varyansı için hipotez testi
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
POWER ANALİZİ.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
T Dağılımı ve t testi.
İstatistik Tahmin ve Güven aralıkları
ARAŞTIRMADA ÖLÇME VE ÖLÇEKLER
Farklı örnek büyüklükleri ( n ) ve farklı populasyonlar için ’nın örnekleme dağılışı.
Eşleştirilmiş Örnekleme T-testi
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
Yaygınlık Ölçüleri Bir dağılımdaki değerlerin ortalamaya olan uzaklıkları farklılıklar gösterir. Bu farklılıkların derecesi dağılımın yaygınlığı kavramını.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
OLASILIK ve KURAMSAL DAĞILIMLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÇOKLU REGRESYON MODELİ
Normal Dağılımlılık EKK tahmincilerinin ihtimal dağılımları u i ’nin ihtimal dağılımı hakkında yapılan varsayıma bağlıdır.  tahminleri için uygulanan.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
THY Uygulaması Araştırması
İSTATİSTİKTE GÜVEN ARALIĞI VE HATALAR
Anket Hazırlama.
Tüketim Gelir
HATA TİPLERİ Karar H0 Doğru H1 Doğru H0 Kabul Doğru Karar (1 - )
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
FİRMANIN YAPMIŞ OLDUĞU REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM İLE TÜKETİCİ GÜVENİ DEĞİŞKENLERİ ARASINDA KURUMSAL İTİBARIN ARACI ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Fatih KOÇ Balıkesir.
Örneklem Dağılışları.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Olasılık Dağılımları ve Kuramsal Dağılışlar
Uygulama 3.
Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Örneklem Dağılışları ve Standart Hata
İstatistik-3 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
12.HAFTA İÇERİK VARYANS ANALİZİ Giriş Tek Faktörlü Varyans Analizi
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Güven Aralığı.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
İSTATİSTİKTE TAHMİN ve HİPOTEZ TESTLERİ İSTATİSTİK
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
ANALİZE VERİ HAZIRLAMA SÜRECİ
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
Ki-kare testi BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
DERS3 Prof.Dr. Serpil CULA
Uygun örneklem SayISI hesaplama Power (güç) analİzİ
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Tüketim Gelir
Verilerin Toplanması I
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Orta nokta bitaraf cevap mıdır? Bihaber cevap mıdır? 1 2 3 4 5 Yrd.Doç.Dr. Andım Oben Balce Prof.Dr. Ahmet Bardakcı Doç.Dr. Selçuk Burak Haşıloğlu Pamukkale Üniversitesi İİBF

Orta nokta bitaraf cevap mıdır? Bihaber cevap mıdır? Ne Katılıyorum Ne Katılmıyorum Fikrim Yok 1 2 3 4 5

Orta nokta bitaraf cevap mıdır? Bihaber cevap mıdır? Ne Katılıyorum Ne Katılmıyorum 1 2 3 4 5 Fikrim yok  3 Fikrim yok = null

Zorlanmamış ölçek (nonforced scale) kullanmalı mıyız? Ne Katılıyorum Ne Katılmıyorum Fikrim Yok 1 2 3 4 5 0

Zorlanmış ölçek «forced scale» kullanımını savunanlar: Farazi nesne, olay, milliyet (Gill, 1947; Hawkins&Coney, 1981; Graef, 1999). Zorlanmış ölçek «forced scale» kullanımını savunanlar: Bilmiyorum seçeneğinin sunulması, cevaplayıcılara kaçmak için fırsat vererek daha fazla oranda “bihaber” cevaplar türetir. Cevaplayıcıları konu hakkında düşünüp bir şeyler ifade etmeye zorlar Cevaplama oranı artacağı için araştırmacılar az sayıda alınan cevaplar üzerine bina edilmiş çıkarımlar yapmaya zorlanmaz Cevaplamama hatası düşer. Zorlanmamış ölçek «nonforced scale» kullanımını savunanlar: Kullandıkları cevaplar daha doğru ve geçerli bir dağılıma sahiptir. Cevaplayıcıların bilmedikleri üzerine yargıda bulunması, bilmediği halde anlamsız tahminlerden hareketle cevaplamasından daha iyidir. Bilmediği konuda cevap vermeye zorlanan cevaplayıcı muhtemelen anketin bütününde aynı şekilde davranacaktır. Bihaber cevaplama hatasına neden olacaktır Graef, 1999; Graeff, 2003; Gill, 1947; Hawkins&Coney, 1981; Bishop vd. 1986; Friedman&Amoo, 1999; Spagna, 1984; Hughes, 1969; Malhotra & Birks, 2006

Yöntem

Hipotez H0: İki ölçek türü kullanılarak elde edilen cevapların dağılımları arasında farklılık yoktur. HA: İki ölçek türü kullanılarak elde edilen cevapların dağılımları arasında farklılık vardır.

Verilerin toplanması Homojenlik David Hughes (1969) PAÜ İİBF İşletme Bölümü Öğrencileri En az 2 yıl eğitim görmüş (3 ve 4. sınıflar) Daha önce hiç havayolu ile seyahat etmemiş olanlar 39 (zorlanmış) +39 (zorlanmamış)=78 SERVQUAL beklenti anketi Birinci grup = 1 2 3 4 5 6 7 39x22madde=858 cevap İkinci grup =1 2 3 4 5 6 7 + 0 Homojenlik David Hughes (1969) 42 öğrenci, 30 madde 1260 cevap x 2grup

Bulgular Ölçek 1 2 3 4 5 6 7 Toplam Zorlanmış (7'li) 44 25 42 303 112 96 236   858 Zorlanmamış (7+0'lı) 58 125 31 38 203 373 H0 yokluk hipotez testi reddedilmiştir (Ki-kare testi; p-değeri=0,000) Fikrim yok: %43,5 Uçlarda artış, ortada azalma. Crombach’s alpha katsayıları Zorlanmış=0,919 Zorlanmamış=0,937

Orta Nokta Cevaplama Tarzı (ONC)

Tartışma Adı üstünde: «zorlanmış ölçek» Yıl 1999 = Graef, 1999 Zorlanmış ölçeklerde bihaber cevap yer alma olasılığı yüksek Güvenirlik, geçerlilik Ortalamada artış Zorlanmış ölçekte orta nokta, ortalama ve varyans Cevapların ortalaması ölçeğin orta noktasına yaklaşacaktır Zorlanmış ölçeklerin varyansı daha düşük ARAŞTIRMACILAR!

Tartışma Cevap alternatifi sayısı:4?6? Kısıtlı sayıda cevaplayıcı Farklılık Maddeler arasında, Araştırmanın konusu, Cevaplayıcıların niteliğine göre değişiklik Semantik farklılık ölçeği (Hughes,1949) Türkiye’nin cevaplama tarzı

UPK’12 – UPK’20 Pamukkale Üniversitesi İİBF Pazarlama Araştırmaları Cevaplama tarzı, cevap alternatifi sayıları ve etiketleri, ölçeklerin kullanımı, zorlanmamış ölçek.. Kitap Pazarlama Araştırmalarında Alternatif Yöntemler Sempozyumu 2016, Denizli