BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI MART 2015

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Advertisements

YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TC İZMİR VALİLİĞİ Cumhuriyet İlkokulu BRİFİNG DOSYASI
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
T.C. BOLU VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. T.C. BOLU VALİLİĞİ 2013 Yılı Yatırım Ödenekleri2013 Yılı Yatırım Ödenekleri İlkokul –Ortaokul - Anaokulu.
Yüksekova 50. Yıl Ortaokulu
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
HOŞ GELDİNİZ.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
M. EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ÇUKUROVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
ŞEMDİNLİ Yavuz Sultan Selim’in 1514 yılında Çaldıran Zaferinden sonra Osmanlı egemenliğine girdiği ve tarih boyunca bir çok kavimlere belde olduğu görülmüştür.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Yüksekova Cemal Sala İlköğretim Kurumu
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
YILDIZ TINAS İZMİROĞLU ANADOLU LİSESİ
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
ISPARTA / YALVAÇ MEHMET NECATİ AKEL
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
BAKIRKÖY KARTALTEPE MESLEKİ Ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
Büyük Oluklu. Büyük Oluklu OKULLARIN GENEL DURUMLARI.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TOROSLAR ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFENNİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015 – 2016
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
SARUHANLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 14/01/2016BRİFİNG.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI AKPINAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AĞAPINAR İLKOKULU /ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
BOLU MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 09 Mart 2012Başarıyı Arttırma Deneme Sınavı(YGS)Sınav Analizi.
Brifing Dosyası Öğretim Yılı. PERSONEL BİLGİLERİ YÖNETİM OKUL MÜDÜRÜ Avni ŞENGÜL (Hizmet yılı : 14 ) MÜDÜR YARDIMCISI Nurullah YEŞİLMEN (Hizmet.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
T.C. GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKOKULU ORTAOKULU
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Sunum transkripti:

BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI MART 2015

Vizyonumuz Atatürk’ün gösterdiği yolda, çağdaş gelişmelerin ışığında, eğitim öğretimin her alanında artı değer oluşturarak farkında olunan il olmak. Misyonumuz Öğrencilerimizin, velilerimizin ve çalışanlarımızın sağlıklı, başarılı, mutlu ve huzurlu olduğu eğitim ortamlarını oluşturmak. İlkelerimiz Ekip çalışmasını esas alırız. Tanıma, takdir, değer görme ve adalet ilişkisine önem veririz. Etkili iletişim ve işbirliğine önem veririz. Karar süreçlerine katılım sağlarız. Çalışmalarımızda insana sevgi, saygı ve güveni esas alırız. Verimli ve etkili çalışmanın gereğine inanırız. Bilgiyi paylaşırız.

Tarihçe Bolu 10 Ekim 1923’te il oldu. O yıllarda Maarif Müdürlüğü olarak adlandırılan Bolu Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ilk müdürü Talat Bey’dir. 1951 yılına kadar Bolu Maarif Müdürlüğü olarak şimdiki Valilik binasının 2. katında 1 müdür odası, 1 müdür yardımcısı odası, 1 maarif müfettişleri odası ve 6 memur odasıyla hizmet vermiştir. 1979-1990 yılları arası bugünkü Sakarya Ortaokulu’nun binasında hizmet veren Bolu Milli Eğitim Müdürlüğü, 1990 yılından bu tarafa da Cumhuriyet İlköğretim Okulu ek binasında hizmetini yürütmeye devam etmektedir. Müdürlüğümüzde 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 8 şube müdürü ile idari hizmetler yürütülmektedir. İlimize 23.01.2014 tarihinde atanan İbrahim ÇAVUŞOĞLU, Bolu Milli Eğitim Müdürü olarak halen bu görevini yürütmektedir. Cumhuriyet döneminde Bolu’da Talat Bey’den başlayıp İbrahim ÇAVUŞOĞLU’na kadar toplam 45 Milli Eğitim Müdürü görev yapmıştır.

BOLU İL HARİTASI VE İLÇELERE GÖRE NÜFUS YÜZÖLÇÜMÜ : 8.313 km² (www.hgk.msb.gov.tr) İL NÜFUSU : 284.789 (2014 – TUİK) MERKEZ : 177.855 DÖRTDİVAN : 6.527 GEREDE : 34.094 GÖYNÜK : 15.772 KIBRISCIK : 3.461 MENGEN : 14.042 MUDURNU : 19.987 SEBEN : 5.552 YENİÇAĞA : 7.499

Maarif Müfettişleri Başkanı İbrahim ÇAVUŞOĞLU İl Milli Eğitim Müdürü Tuncay ERDOĞAN Maarif Müfettişleri Başkanı Maarif Müfettişleri Başkanlığı Özel Büro İsmail KARAGÖZ Müdür Yardımcısı İnşaat ve Emlak Hizmetleri Destek Hizmetleri İdris KELEŞ Müdür Yardımcısı Strateji Geliştirme Hizmetleri Recai YÖRÜK Şube Müdürü Temel Eğitim Hizmetleri Yücel TAŞDEMİR Şube Müdürü Din Öğretimi Hizmetleri Erol KORKMAZ Şube Müdürü Mesleki ve Teknik Eğitim Hiz. Bilgi İşlem ve Eğitim Tek. Hiz. Mustafa GÜLDEMİR Şube Müdürü Ortaöğretim Hizmetleri Bayram KUNDAKÇI Şube Müdürü Hayat Boyu Öğrenme Hiz. Şehabettin YAVUZ Şube Müdürü İnsan Kaynakları Hiz. Muvafık KILIÇ Şube Müdürü Özel Öğretim Kurumları Hiz. Metin KANDİŞ Şube Müdürü Özel Eğitim ve Rehberlik Hiz.

İL GENELİ PERSONEL DURUMU SINIFI KADRO UNVANI Norm Mevcut İhtiyaç GIH İl Milli Eğitim Müdürü 1 İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı 2 İlçe Milli Eğitim Müdürü 8 Maarif Müfettişi 14 Şube Müdürü 22 21 Tesis Müdürü 3 Eğitim Uzmanı (Şahsa Bağlı) 7 Sivil Savunma Uzmanı Usta Öğretici 20 Şef 39 25 Şef (Özelleştirme) Sayman (Döner Sermaye) 4 Ayniyat Saymanı Memur 64 29 35 Ambar Memuru Veznedar (Döner Sermaye) Bilgisayar işletmeni 6 5 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 99 72 27 Şoför 13

GENEL TOPLAM 636 422 214 SINIFI KADRO UNVANI Norm Mevcut İhtiyaç THS Programcı 3 Mühendis 4 1 Mimar Tekniker (THS) 7 Teknisyen (THS) 23 13 10 SHS Sosyal Çalışmacı Psikolog 2 Hemşire 5 YHS Teknisyen Yardımcısı Hizmetli 225 187 38 Hizmetli (Şehit Yakını) Aşçı Kaloriferci 9 Bekçi AH Avukat GENEL TOPLAM 636 422 214

İl Geneli Öğretmen, Öğrenci ve Derslik Sayısı RESMİ ÖZEL TOPLAM ÖĞRETMEN SAYISI Kadrolu Ücretli 89 3.885 3.463 323 ÖĞRENCİ SAYISI 46.981 KREŞ 47.938 633 324 DERSLİK SAYISI 2.229 85 2.314

20 21 29 Eğitim Kurumlarına Göre Okul, Öğrenci ve Öğretmen Sayısı 43 Kurum Türü Okul Sayısı Öğrenci Sayısı Öğretmen Sayısı Derslik Başına Öğrenci Sayısı Türkiye Ortalaması Okul Öncesi Resmi 15 3.619 212 20 21 Özel 1 121 4 Kreş - 324 Toplam 16 4.064 216 İlkokul (Anasınıfı Hariç) 74 14408 754 29 3 260 27 77 14.668 781 Ortaokul 65 14.065 923 179 47 69 14.244 970 Lise 43 14.889 1.092 2 73 11 45 14.962 1.093 Öğretmen sayılarına yönetici sayıları dahil edilmemiştir.

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İLÇELER BAZINDA OKUL SAYILARI İLÇE ADI ANAOKULU İLKOKUL ÖZEL EĞİTİM I. KADEME ORTAOKUL II. KADEME LİSE III. TOPLAM Resmi Özel MERKEZ 9 1 36 3 29 4 19 2 107 DÖRTDİVAN   7 GEREDE 10 28 GÖYNÜK 8 17 KIBRISCIK MENGEN 5 13 MUDURNU 18 SEBEN YENİÇAĞA 15 73 64 41 207 GENEL TOPLAM 16 77 69 45 Öğretmen sayılarına yönetici sayıları dahil edilmemiştir.

EĞİTİM ALAN ÇOCUK SAYISI İlçeler bazında yaş gruplarına göre, Okul Öncesi Nüfus ve Öğrenci Sayısı   NÜFUS EĞİTİM ALAN ÇOCUK SAYISI OKULLAŞMA ORANLARI 3 yaş 4 yaş 5 yaş Toplam Merkez 2.218 2.293 2.386 6.897 441 632 2.126 3.199 19,88 27,56 89,10 46,38 Dörtdivan 53 45 72 170 38 52,78 22,35 Gerede 434 430 461 1.325 39 54 249 342 8,99 12,56 54,01 25,81 Göynük 184 188 195 567 111 56,92 19,58 Kıbrıscık 25 32 30 87 17 56,67 19,54 Mengen 135 134 159 428 22 68 90 16,42 42,77 21,03 Mudurnu 236 244 227 707 15 124 156 6,36 6,97 54,63 22,07 Seben 33 49 36 118 48 30,61 91,67 40,68 Yeniçağa 94 79 245 12 11 40 63 16,67 11,70 50,63 25,71 TOPLAM 3.390 3.509 3.645 10.544 507 751 2.806 4.064 14,96 21,40 76,98 38,54

OKUL TÜRÜ BOLU ORANLARI TÜRKİYE OKUL ÖNCESİ (3-5 YAŞ) 38,54 28,03 (4-5 YAŞ) 49,72 37,94 (5 YAŞ) 76,98 43,49

İlçelere Göre Sınıflar Bazında, İlkokul Öğrenci Sayıları   1.SINIF 2.SINIF 3.SINIF 4.SINIF TOPLAM E K T Merkez 1.171 1.048 2.219 1.152 1.121 2.273 1.523 1.392 2.915 1.163 1.155 2.318 4.994 4.705 9.699 Dörtdivan 31 26 57 34 32 66 47 49 96 40 28 68 152 135 287 Gerede 192 205 397 212 193 405 274 271 545 226 207 433 904 876 1.780 Göynük 95 85 180 106 67 173 133 139 272 116 77 450 368 818 Kıbrıscık 19 6 25 12 13 24 20 44 23 48 78 64 142 Mengen 72 75 147 53 128 79 93 172 73 54 127 299 275 574 Mudurnu 110 112 222 117 210 132 130 262 114 76 190 473 411 884 Seben 16 29 18 10 63 17 37 157 Yeniçağa 59 36 61 124 35 71 169 158 327 1.740 1.595 3.335 1.762 1.619 3.381 2.309 2.184 4.493 1.808 1.677 3.485 7.604 7.064 14.668

İl Geneli Birleştirilmiş Sınıflı Temel Eğitim Okulları İLÇE OKUL ADI ÖĞRENCİ SAYISI 1 MERKEZ Okçular Yenimahalle İlkokulu 12 2 Sultanbey İlkokulu 11 3 Saraycık İlkokulu 17 4 Yumrukaya İlkokulu 26 5 Kındıra İlkokulu 30 6 Gökpınar İlkokulu 13 7 DÖRTDİVAN Gücükler İlkokulu 20 8 GEREDE Göynükören İlkokulu 46 9 Ibrıcak Coşkun Arda İlkokulu 15 10 Samat İlkokulu 16 MUDURNU Çamyurdu İlkokulu TOPLAM 216 14.668 % 1,47

İlçelere Göre Sınıflar Bazında, Ortaokul Öğrenci Sayıları   5.SINIF 6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF TOPLAM E K T Merkez 1.154 1.091 2.245 1.156 1.144 2.300 1.221 1.104 2.325 1.317 1.245 2.562 4.848 4.584 9.432 Dörtdivan 30 37 67 28 21 49 31 38 69 57 85 117 153 270 Gerede 209 214 423 211 220 431 234 217 451 216 207 870 858 1.728 Göynük 78 73 151 87 103 190 83 90 173 101 93 194 349 359 708 Kıbrıscık 15 16 19 14 33 11 18 29 17 35 63 65 128 Mengen 143 62 58 120 72 144 277 273 550 Mudurnu 108 225 99 97 196 121 96 145 127 272 482 428 910 Seben 27 42 23 44 25 48 76 89 165 Yeniçağa 46 39 77 41 45 102 177 176 353 1.742 1.670 3.412 1.718 1.732 3.450 1.834 1.683 3.517 1.965 1.900 3.865 7.259 6.985 14.244

İl Geneli İkili Eğitim-Öğretim Yapan Okullar S.N İLÇE OKUL ADI ÖĞRENCİ SAYISI 1 Merkez Kültür ilkokulu/Ortaokulu 899 2 50. Yıl izzet Baysal ilkokulu 903 3 Göynük Egemenlik ilkokulu/Ortaokulu 291 TOPLAM 2.093 43.874 % 4,8 2.093

Kurum Türlerine Göre Ortaöğretim Okulları Okul Türü Resmi Özel Toplam Öğrenci Sayısı Fen Lisesi 2 - 395 Sosyal Bilimler Lisesi 1 474 Güzel Sanatlar Lisesi 191 Spor Lisesi 60 Anadolu Lisesi 9 10 5.035 Anadolu İmam Hatip Lisesi 5 1.888 Özel Eğitim Okulu (III. Kademe) 85 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 14 15 6.038 Çok Programlı Anadolu Lisesi 8 796 TOPLAM 43 45 14.962 Öğretmen sayılarına yönetici sayıları dahil edilmemiştir.

İlçelere Göre Sınıflar Bazında, Ortaöğretim Öğrenci Sayıları   HAZIRLIK SINIFI 9.SINIF 10.SINIF 11.SINIF 12.SINIF TOPLAM E K T Merkez 42 78 120 1.559 1.429 2.988 1.360 1.280 2.640 1.269 1.297 2.566 1.256 1.226 2.482 5.486 5.310 10.796 Dörtdivan 29 24 53 21 32 27 56 26 23 49 105 106 211 Gerede 352 269 621 283 276 559 279 270 549 242 246 488 1.156 1.061 2.217 Göynük 43 72 28 51 35 63 58 125 119 244 Kıbrıscık 9 5 14 7 4 11 6 13 25 52 Mengen 217 259 161 189 151 38 129 39 168 658 147 805 Mudurnu 22 75 45 70 30 73 59 132 145 277 Seben 17 12 19 8 1 15 16 41 65 Yeniçağa 77 83 61 20 67 79 249 46 295 2.350 1.832 4.182 1.945 1.708 3.653 1.848 1.747 3.595 1.777 1.635 3.412 7.962 7.000 14.962

GENEL MÜDÜRLÜKLERİNE GÖRE ORTAÖĞRETİM OKULLARI ÖĞRENCİ DAĞILIMLARI % 100 GENEL MÜDÜRLÜK Öğrenci Sayısı ORAN Genel Ortaöğretim 6.155 % 41,1 Mesleki ve Teknik Öğretim 6.834 % 45,7 Din Öğretimi 1.888 % 12,6 Özel Eğitim (III. Kademe) 85 % 0,6 TOPLAM 14.962 % 100 % 41,1

OKULLAŞMA ORANLARI OKUL TÜRÜ BOLU ORANLARI TÜRKİYE ORANLARI OKUL ÖNCESİ (3-5 YAŞ) % 38,54 % 28,03 İLKOKUL  % 99,79  % 99,57 ORTAOKUL  % 96,51  % 94,52 LİSE  % 95,76  % 76,65

İL GENELİ OKUR-YAZAR ORANLARI İlçe Erkek Kadın Toplam İL GENELİ 96,84 91,44 94,11 Merkez 97,64 94,59 96,10 Dörtdivan 92,75 76,78 84,38 Gerede 96,22 88,25 92,20 Göynük 94,66 84,78 89,65 Kıbrıscık 94,98 76,93 85,88 Mengen 95,57 87,85 91,72 Mudurnu 95,85 88,98 92,39 Seben 95,12 85,24 90,06 Yeniçağa 96,86 87,13 91,86 TÜRKİYE ORT. 96,16 91,15 93,66 Kaynak: TUİK verilerine göre hesaplanmıştır.

Özel Öğretim Kurumları ve Sayıları Özel Okul Özel Rehabilitasyon Merkezi Özel Dershane Özel Etüt Eğitim Merkezi Özel M.T.S.K Kurs TOPLAM 10 8 11 4 49 Özel Okulların Sayısı, Öğrenci ve Öğretmen Durumu Okul Türü Okul Sayısı Öğrenci Sayısı Öğretmen Sayısı Okul Öncesi 1 121 5 İlkokul 3 260 26 Ortaokul 4 179 47 Lise 2 73 11 TOPLAM 10 633 89

HAYAT BOYU ÖĞRENME KURS VE KURSİYER BİLGİLERİ YIL KURUM ADI KURUM SAYISI AÇILAN KURS SAYISI KURSİYER SAYISI 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HALK EĞİTİM MERKEZİ 9 1.202 26.238 MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ 3 104 3.593 TOPLAM 12 1.306 29.831 2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI (9 Mart 2015 Tarihi itibariyle) 793 15.250 33 1.091 826 16.341

Taşımalı Eğitim Durumu S.N İLÇE İlkokul Ortaokul Lise Engelli Öğrenci Toplam 1 Merkez 1.105 1.171 1.722 236 4.234 2 Dörtdivan 158 203 361 3 Gerede 232 351 267 11 861 4 Göynük 560 458 1.018 5 Kıbrıscık 99 85 184 6 Mengen 141 119 401 7 Mudurnu 630 233 1.493 8 Seben 68 81 30 179 9 Yeniçağa 74 77 52 TOPLAM 3.067 3.197 2.423 247 8.934

Yatılı Öğrenci Sayıları ve Pansiyon Doluluk Oranı Pansiyonlu Okul Sayısı Pansiyon Kapasitesi Barınan Öğrenci Sayısı Doluluk Oranı Merkez İlçe Toplamı 11 1.531 1.438 % 94 İlçeler Toplamı 1.405 943 % 67 TOPLAM 22 2.936 2.381 % 81

TEOG SINAV ANALİZLERİ (ORTAK SINAVLAR)

TEOG (ORTAK SINAVLAR) DERS NOTU ORTALAMALARI İL ORTALAMASI TÜRKİYE ORTALAMASI 2013-2014 (I. DÖNEM) 2014-2015 400,036 414,971 382,231

TEOG (ORTAK SINAVLAR) İL VE TÜRKİYE DERS NOTU ORTALAMALARI DERSLER BOLU ORTALAMASI TÜRKİYE ORTALAMASI TÜRKÇE 65,18 60,19 MATEMATİK 42,13 38,53 FEN VE TEKNOLOJİ 60,17 55,65 YABANCI DİL 50,33 46,90 T.C. İNK. TAR. VE ATATÜRKÇÜLÜK 61,06 55,95 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 84,79 79,85

İLÇELERİMİZİN TEOG (ORTAK SINAVLAR) PUAN SIRALAMASI İL ORTALAMASI TÜRKİYE ORTALAMASI 2013-2014 (I. DÖNEM) 2014-2015 5 1 YENİÇAĞA 401,567 428,344 382,231 2 MERKEZ 408,543 425,754 6 3 GÖYNÜK 379,351 409,494 4 GEREDE 403,422 405,187 SEBEN 413,054 405,006 MENGEN 403,151 404,156 9 7 KIBRISCIK 342,159 388,241 8 DÖRTDİVAN 357,896 368,327 MUDURNU 350,595 354,743 400,036 414,971

100 ve Üzeri Net Yapan Öğrenci Sayısının Yıllara Göre Karşılaştırılması NET SAYISI 2013-2014 2014-2015 120 NET 8 119 NET 2 16 118 NET 3 26 117 NET 12 21 116 NET 7 29 115 NET 14 20 114 NET 25 113 NET 15 28 112 NET 17 111 NET 33 110 NET 11 41 109 NET 30 108 NET 107 NET 42 106 NET 32 105 NET 34 104 NET 36 103 NET 102 NET 31 101 NET 100 NET TOPLAM 353 599

İL GENELİ 120 NET YAPAN ÖĞRENCİLERİMİZ S.N İLÇE OKUL ADI SOYADI TOPLAM NET 1 MERKEZ 50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULU ABDULLAH AYNAL 120 2 BATUHAN KARŞI 3 BERKE DAĞ 4 İLKER GÜLER 5 REYHAN SILA ERDOĞAN 6 ÖZEL BOLU FATİH ORTAOKULU ÖMER FARUK AYDIN 7 ÖZEL GÜRTAN ORTAOKULU ELİFSU YUMURTACI 8 IRMAK DURAN

İL GENELİ TAM PUAN ALAN ÖĞRENCİLERİMİZ S.N İLÇE OKUL ADI SOYADI TEOG PUANI 1 MERKEZ 50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULU ABDULLAH AYNAL 700,000 2 BATUHAN KARŞI 3 BERKE DAĞ 4 İLKER GÜLER 5 REYHAN SILA ERDOĞAN 6 ÖZEL BOLU FATİH ORTAOKULU ÖMER FARUK AYDIN 7 ÖZEL GÜRTAN ORTAOKULU ELİFSU YUMURTACI 8 IRMAK DURAN

NETLERE GÖRE İL DÜZEYİNDE İLK 100’E ÖĞRENCİSİ GİREN OKULLAR S.N İLÇE OKUL ÖĞRENCİ SAYISI 1 MERKEZ 50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULU 19 2 SAKARYA ORTAOKULU 17 3 MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU 11 4 ÖZEL BOLU FATİH ORTAOKULU 10 5 100. YIL ORTAOKULU 6 GEREDE GEREDE ORTAOKULU 7 ÖZEL GÜRTAN ORTAOKULU 8 GAZİPAŞA ORTAOKULU 9 YENİMAHALLE ORTAOKULU ATATÜRK ORTAOKULU CANİP BAYSAL ORTAOKULU 12 KÜLTÜR ORTAOKULU 13 MEVLANA ORTAOKULU S.N İLÇE OKUL ÖĞRENCİ SAYISI 14 MERKEZ 60. YIL ORTAOKULU 1 15 BEHİYE BAYSAL ORTAOKULU 16 CUMHURİYET ORTAOKULU 17 GÖYNÜK EGEMENLİK ORTAOKULU 18 GEREDE ESENTEPE ORTAOKULU 19 MENGEN GÖKÇESU ORTAOKULU 20 GÖYNÜK ORTAOKULU 21 KARAKÖY TOKİ ORTAOKULU 22 KÖROĞLU ORTAOKULU 23 YENİÇAĞA MEHMET ÇELİK ORTAOKULU 24 PAŞAKÖY ORTAOKULU 25 SEBEN SEBEN ORTAOKULU 26 MUDURNU YAZILAR ORTAOKULU

YGS SINAV SONUÇLARI

TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER TÜRKÇE YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER 2010 2011 2012 2013 2014 TÜRKİYE 20,4 20,5 18,1 16,5 18,6 BOLU 19,1 16,9 15,9

TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER MATEMATİK YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER 2010 2011 2012 2013 2014 TÜRKİYE 11,3 7,2 7,3 7,6 6,3 BOLU 9,8 7,1 6,9 6,0

TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER FEN BİLİMLERİ YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER 2010 2011 2012 2013 2014 TÜRKİYE 5,1 4,5 4,3 BOLU 4,6 4,9 4,4 3,9 4,2

TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER SOSYAL BİLİMLER YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER 2010 2011 2012 2013 2014 TÜRKİYE 11,7 10,5 11,3 11,6 10,6 BOLU 9,9 9,8 10,4 10,2

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM YGS SINAV SONUÇLARI

DİN ÖĞRETİMİ YGS SINAV SONUÇLARI

2014 YGS OBP ve Net Ortalamaları Karşılaştırılması (İl, Bölge ve Türkiye) OBP ORTALAMASI ORTALAMA TOPLAM NET TÜRKİYE ORT. 336,24 36,15 TR4 DOĞU MARMARA 333,60 37,06 BOLU 339,89 34,91

2013 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI AİHL 2013 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2013 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2014 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2013 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2014 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2013 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2014 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2013 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014/2013 YGS TOPLAM NET FARKI BOLU 20,13 23,23 18,09 15,2 5,07 4,74 1,17 1,73 44,46 44,9 - 0,44 AİHL TÜRKİYE GENEL ORTALAMASI 20,77 22,16 18,86 15,34 4,86 3,75 0,98 1,34 45,47 42,59 - 2,88 İL 2013 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI BOLU 36,74 34,91

2013 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI İHL 2013 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2013 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2014 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2013 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2014 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2013 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2014 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2013 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014/2013 YGS TOPLAM NET FARKI BOLU 13,41 14,80 12,65 9,57 2,35 1,85 0,62 0,70 29,03 26,92 - 2,11 İHL TÜRKİYE GENEL ORTALAMASI 14,6 15,89 14,12 11,15 2,02 1,36 0,35 0,58 31,09 28,98 - 2,11 İL 2013 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI BOLU 36,74 34,91

PROJELERİMİZ

“BOLU’DA ZÜMRELER ÇALIŞIYOR” PROJESİ Projenin amacı : İlimiz genelinde kümülatif başarıyı arttırmak ve eğitim kalitesini yükseltmek, öğretmenler arasında farklı yöntem ve teknikleri yaygınlaştırmak, öğretmen ve öğrenciler açısından yaşanan öğretme ve öğrenme sorunlarının tespiti ve çözümüne dönük olarak öğretim programları içeriğini öğrencilere kazandırmak. Proje 23-24-25 Haziran 2014, 3-4-5 Eylül 2014 ve 16 Şubat 2015 tarihlerinde 1186 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Hazırlanan sonuç raporu Sayın Bakanımız Prof. Dr. Nabi AVCI’ya sunulmuştur. Proje kapsamında sayın bakanımız bu çalışmalara bizzat katılıp zümre başkanlarımızla 4 saate yakın yüz yüze görüşme gerçekleştirmiştir. Bu çalışmanın önemli bir çalışma olduğunu ve tüm Türkiye'de uygulanması için gerekli talimatları vereceğini belirtmiştir.

“OKU-YORUM” PROJESİ Projenin Amacı: Bolu ilinde fark edilebilir bir okur kitlesi oluşturabilmek temel hedefimizdir. Proje; oluşturulacak bir öğretmen liderliğinde, küçük-büyük grupların oluşturulması ve bu grupların aynı kitabı okumaları; okudukları kitap üzerine duygu, düşüncelerini paylaşmaları üzerine kurulmuştur.

“OKU-YORUM” PROJESİ 6 okul ve 150 öğrenci ile başlayan projemiz şu anda 30 okul ve 1000 öğrenciye ulaşmıştır. Bu sayıların artmasında Valiliğimizin kitap teminindeki katkıları, İl Kültür Müdürlüğü ve Bolu Belediyesi’nin salonlarını ve Kültür sitesini kullanıma açması etkili bir rol oynamıştır. Proje kapsamında öğrencilerimize 1600 kitap dağıtılmıştır. Ülkemizin tanınınmış yazarlarından Sinan YAĞMUR, Kaan Murat YANIK ve Güray SÜNGÜ öğrencilerimize konferans vermişlerdir. 23 Mart tarihinde Sadık YALSIZUÇANLAR öğrencilerimize konferans verecektir. Yıl sonunda yazarlarla beraber kitap fuarı ve Bolu Şehir Stadyumunda toplu olarak kitap okuma etkinliği düzenlenecektir.

“1. BOLU ÇOCUK VE GENÇLİK TİYATROLARI ŞENLİĞİ” PROJESİ Bolu ilinde eğitim gören öğrencilere tiyatroyu sevdirebilmek, bireysel ve sanatsal yeteneklerini geliştirebilmek amacıyla; 8 tiyatro oyununun hazırlanması ve 4 atölye çalışması yapılması planlanmıştır. Bu çalışmalarımızla 5.200 öğrencinin tiyatro ile tanışması hedeflenmiştir. Bolu Valiliği, Bolu Belediyesi, İl Kültür Müdürlüğü’nün desteğiyle hazırlanan projemize Bolu Bölge Tiyatrosu da katılmıştır. Öğrenciler tarafından hazırlanan tiyatro eserleri, 1-5 Haziran tarihleri arasında ilimizdeki öğrencilere bir hafta boyunca izlettirilecektir. Eserler Necip Fazıl Kültür Merkezi ve İl Kültür Müdürlüğü Kültür Sitesinde 1-5 Haziran tarihlerinde gösterime girecektir.

“ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ EĞİTİMLERİ” PROJESİ Yönetim hizmetlerinin kalitesinin artırılması, yönetici ve öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişmelerine yönelik hizmet içi eğitim etkinlikleriyle ilgili usul ve esasları belirlemek için Bolu il Milli Eğitim Müdürlüğü ile Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) işbirliğinde protokol imzalanmıştır. Protokol süresi 2 yıl olup eğitimler gönüllülük esasına dayalı olarak hafta sonlarında eğitim kurumlarında yapılacaktır. Konular: Öğrenen Lider Öğretmen, Çözüm Odaklı İletişim ve Öğretmenin Kimyası’dır. İlk hizmetiçi eğitim çalışması Sosyal Bilimler Lisesi’nde 35 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Projemize 200 üzerinde öğretmenimiz katılacaktır.

“ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL GELİŞİMLERİ” PROJESİ Bolu Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı tarafından hazırlanan proje; İlkokullarda ve ortaokullarda okuyan öğrencilerin, kişisel gelişimlerini geliştirmek amacıyla yapılacaktır. Programlar Kendime Yolculuk ve Hijyen Eğitimi olmak üzere haftada 2 saat olarak 12 hafta sürecektir. 1. KENDİME YOLCULUK Bu alandaki etkinliklerin amacı; çocukta sosyal, ruhsal ve bedensel açıdan gelişmenin ve yaşam kalitesini arttırmanın yolları konusunda farkındalık oluşturmaktır. Bireysel gelişimin yanında, çocuğun yaşadığı ortamın sosyal ve ekonomik unsurlarının farkına varmasını sağlamak, yaratıcı, üretken ve sorumluluk sahibi bir toplum üyesi kimliği kazanmasına yardımcı olmak da hedeflenmektedir. 2. ÖĞREN, EĞLEN, HİJYEN Bu projeyle, öğrencilerin hijyen eğitimlerini eğlenerek almaları sağlanacaktır.

“SPOR KENTİ BOLU” PROJESİ Bolu Valiliği’nce planlanan, Bolu Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ait spor tesisleri başta olmak üzere, Bolu genelindeki tüm spor tesislerinin, spor yapmayı amaç edinen tüm bireylerin kullanımına sunulması amaçlanmıştır. Projeyle yetenekli sporcular tespit edilip ülkemiz sporuna kazandırılması planlanmaktadır. Projenin kapsamını, spor tesisleri, spor adamları (antrenör, beden eğitimi öğretmeni, sportif eğitim uzmanı vb.) spor yapmayı hedefleyen tüm bireyler oluşturmaktadır.

Bağlanamam – Sağlıklı Gençlik Hareketi Projesi 2013-2014 yılında GlaxoSmithKline (GSK) ortaklığıyla Toplum Gönüllüleri Vakfı(TOG) ve Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü çatısı altında başlatılan bir sağlıklı yaşam projesidir.   Projede; gençlerin, genel sağlık algısı ve sigaranın sağlığa etkileri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, bu bilgileri aktarabilecek becerileri edinmelerini amaçlanmaktadır. Bağlanamam – Sağlıklı Gençlik Hareketi, ilimizde İzzet Baysal Anadolu Lisesi ve Emine Mehmet Baysal Anadolu Liselerinde 8 hafta boyunca uygulanacaktır.

PROJENİN AMACI: Bolu ilinde Lise ve ortaokullarımızda okuyan öğrencilerimizin Fen bilimlerine olan ilgisini artırmaktır. Fen alanlarında başarı elde etmiş bilim insanlarımızla e-konferans yöntemiyle tanışmalarını, meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarını, e-konferans yoluyla derslerini izlemelerini sağlamak, böylece fen bilimlerine olan ilgiyi artırmak ve çalışarak neler başarabileceklerini görmelerini sağlamaktır.  Proje ortaokul ve lise öğrencilerine bilim seminerleriyle başlamıştır. 2 Nisan 2015 tarihinde 170 öğretmen ve 280 öğrenciyle İl Kültür Müdürlüğünde İsviçre’deki CERN’e (Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi) e-konferans sistemiyle bağlantıya geçilip bilimsel çalışmalar takip edilecek. Daha sonraki süreçte Türkiye'deki üniversiteler ve ABD Michigan Üniversitesine de e- konferans sistemiyle bağlantı yapılacaktır.

Bolu Abant Eğitim Vakfı (BAEV) ve Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortak projesidir. Proje kapsamında ortaöğretim kurumları pansiyonlarında kalan öğrencilere; «Milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan» konularında seminer verilecektir. Seminerler her hafta belirlenecek olan gün ve saatlerde akademisyenler tarafından gerçekleştirilecektir.

ÇOCUKLARLA SANATA YOLCULUK PROJESİ Projenin Amacı : Okulların eğitim-öğretim saatleri dışında sanata ve aktivitelere katılma imkanı bulunmayan 7-12 yaş grubu dezavantajlı çocuklara müzik/sanat eğitimi vermek. Projenin Tarafları :Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Bolu Belediye Başkanlığı, Bolu Bağışçılar Vakfı, Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Bu proje kapsamında ilimizde 8 okuldan toplam 676 öğrenciye Müzik, Görsel Sanatlar, Çocuk Tiyatrosu ve Drama konularında eğitim verilmiştir. Ayrıca ilimizde 2 yıldır bu proje kapsamında «koro şenliği» düzenlenmektedir. Bu yıl ise 18-19 Nisan 2015 tarihlerinde düzenlenecek olan şenliğe Ankara, İstanbul, Düzce, Zonguldak, Adapazarı, İzmit, ve Kastamonu illeri de katılacaktır.

ÇOCUKLARLA SANATA YOLCULUK

“TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ” Amaç: Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda okuyan öğrencilerin kümülatif başarılarını artırmak. Başarıyı arttırmak için Sayın Valimiz ve Milli Eğitim Müdürümüz her Perşembe günü okulları ziyaret ederek motivasyonun arttırılmasını sağlamışlardır. İl Merkezi ve İlçelerimizde TEOG sınavlarında bulunan 6 dersin her birinden 1. olan ve il ortalamasını geçen şubelerin öğretmenlerine Başarı Belgesi verilmiştir. Yine Türkiye 1.si çıkaran okul müdürlerine de Başarı Belgesi verilmiştir. TEOG ve YGS-LYS ye hazırlık için ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik olarak 71 okulumuzda, 1.389 kurs açılmıştır. Kurslarda 796 öğretmenimiz, 13.203 öğrencimize eğitim verilmektedir.

AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI PROJESİ PROJE ADI AĞIZ Ve DİŞ SAĞLIĞI BAŞLAMA TARİHİ: Kasım 2012 BİTİŞ TARİHİ: Sürekli ORTAKLAR AİBÜ Diş Hekimliği Fakültesi, Bolu Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, Bolu Milli Eğitim Müdürlüğü Gönüllü kuruluşlar KONUSU Temel Eğitimde okuyan öğrencilere; "Ağız diş sağlığı, doğru diş fırçalama, el yıkama vb." konularda eğitim verilmesi AMACI Çocuklara küçük yaştan itibaren eğitim yoluyla; ağız diş sağlığının önemini kavratmak, okuldaki ve evdeki yaşantısı aracılığıyla olumlu ama mutlaka sürdürülebilir olumlu davranışlar, doğru tutum ve alışkanlıklar kazandırmak. UYGULAMA YERİ Temel Eğitim okulları HEDEF il geneli toplam 17883 öğrenciye diş macunu ve diş fırçası dağıtılarak, eğitim yoluyla sürdürülebilir olumlu ağız ve diş sağlığı yerinde olan bireyler yetiştirmek.

OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Okullar Hayat Olsun Projesi 13 Aralık 2011 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Türkiye Belediyeler Birliği arasında imzalanan protokolle yürürlüğe girmiştir. Okullarımız eğitim - öğretim saatleri dışında, hafta sonlarında ve yaz aylarında dersliklerini, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının, çok amaçlı salonlarının, konferans salonlarının, spor salonlarının ve okul bahçelerinin belediyelerle işbirliği yaparak halkımızın hizmetine açılmıştır. Projedeki hedefimiz; okulların öğrenciler ve yetişkinler için birer ‘’hayat boyu öğrenme merkezi’’ ve eğlenme ve dinlenme aktivitelerine imkan veren ‘’yaşayan güvenli alanlar’’ haline dönüştürülmesidir.

Proje ülke genelinde uygulamaya konulduğunda ilimizde başta Bolu Belediyesi olmak üzere diğer ilçe belediye başkanlıklarıyla protokoller imzalanarak proje çalışmaları büyük bir özveriyle devam etmektedir. S.N İLÇE ADI PROJEYE KATILAN OKUL SAYISI 1 MERKEZ 38 2 DÖRTDİVAN 3 GEREDE 8 4 GÖYNÜK 6 5 MENGEN MUDURNU 7 KIBRISCIK SEBEN 9 YENİÇAĞA TOPLAM 76

TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM PROJESİ Projenin amacı: Temel Eğitim ve Ortaöğretim çağındaki çocukları; milli, insani ve manevi değerlere uygun temel kişisel hijyen ilkeleri kazandırabilmek. Bunun sağlayacağı yararlar ile doğru el yıkama ve tuvalet temizliğinin sağlık açısından önemi konularında bilgilendirebilmek, doğru temizlik alışkanlıkları kazanmalarını sağlamaktır. Projenin uygulama yeri: Milli Eğitim Müdürlüğüne Bağlı merkez ve ilçelerdeki temel eğitim ve ortaöğretim okul ve kurumları-dershaneler-yurtlar-kurslar… Proje kapsamında okullarımıza öğrenci sayılarıyla orantılı olarak; zemin yüzey temizleyicisi, sıvı el sabunu, kağıt havlu ve tuvalet kağıdı verilmiştir.

TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM PROJESİ

SÜT İÇEN ÖĞRENCİ SAYISI SÜT İÇMEYEN ÖĞRENCİ SAYISI OKUL SÜTÜ PROJESİ S.N İLÇE ADI SÜT İÇEN ÖĞRENCİ SAYISI SÜT İÇMEYEN ÖĞRENCİ SAYISI TOPLAM 1 MERKEZ 10.971 1.480 12.451 2 DÖRTDİVAN 298 23 321 3 GEREDE 1.981 136 2.117 4 GÖYNÜK 854 63 917 5 KIBRISCIK 146 15 161 6 MENGEN 566 78 644 7 MUDURNU 934 93 1.027 8 SEBEN 179 24 203 9 YENİÇAĞA 368 18 386 16.297 1.930 18.227 Okul sütü, Okul Öncesi ve İlkokul öğrencilerine dağıtılmaktadır.

2015 YILINDA TEMELİ ATILACAK YATIRIMLAR S.N İLÇE PROJE ADI 1 MERKEZ Solmaz ve Ahmet Baysal Kadriyeana Anaokulu (Solmaz ve Ahmet Baysal) 2 Mehmet Baysal Spor Salonu (Hayırsever Mebrure ve İlhan Bağışgil) 3 32 Derslikli İzzet Baysal Ortaokulu ve Spor Salonu (İzzet Baysal Vakfı) 4 GÖYNÜK 16 Derslikli Göynük Ali Ericek İlkokulu (Hayırsever Ali Ericek Projesi bitti) 5 32 Derslikli Kültür Ortaokulu (Yer teslimi yapıldı. Özel İdare yatırımı) 6 24 Derslikli Tepecik Anadolu Lisesi (İHO, ihale aşamasında) 7 24 Derslikli Gazipaşa İlkokulu (Projesi bitti) 8 24 Derslikli Mehmet Akif Ersoy İlkokulu (Özel proje çizim aşamasında) 9 100 Öğrenci Kapasiteli Güzel Sanatlar Lisesi Pansiyon (Proje aşaması) 10 GEREDE Gerede Spor Salonu ve Fuaye Alanı (Proje Aşaması) 11 YENİÇAĞA 16 Derslikli Yeniçağa İmam Hatip Lisesi (Proje aşaması)

2015 YILINDA TEMELİ ATILACAK YATIRIMLAR S.N İLÇE PROJE ADI 12 Merkez Endüstri Meslek Lisesi Kampüsü (Organize Sanayi) 13 32 Derslikli 100. Yıl İlkokulu 14 24 Derslikli Çıkınlar Ortaokulu 15 24 Derslikli Atatürk Ortaokulu 16 16 Derslikli Spor Lisesi 17 Bilim ve Sanat Merkezi 18 Gerede Gerede Öğretmenevi (Yıkım onayı bekleniyor. Proje hazırlanıyor) 19 Gerede Esentepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Uygulama Oteli (Ticaret Mes. Lis. Arsası) 20 Mengen Mengen Aşçılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 200 öğrencilik Pansiyon ve Uygulama Oteli 21 24 Derslikli Mengen Atatürk Ortaokulu (Eski bina yerine) 22 Dörtdivan Dörtdivan Anaokulu 23 Göynük Göynük Anaokulu 24 Mudurnu 12 Derslikli Taşkesti İlkokulu

HEDEFLERİMİZ 2016 yılı sonuna kadar ilimizde ikili öğretim yapan 3 okulumuzun normal öğretime geçebilmesi için 2 adet yeni okul binasının yapılmasını sağlamak. 2017 yılı sonuna kadar ilimizde tek müdürlük olarak devam eden ilkokul ve ortaokul dönüşümlerini sağlamak amacıyla yeni okul binalarının yapılmasını sağlamak. 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 5 adet lise binasının yapılmasını sağlamak. Öğrencilerimizin sosyal, kültürel ve sportif etkinlik başarılarını artırmak adına 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 5 adet kapalı spor salonu binasının yapılmasını sağlamak. Türkiye ortalamasının üzerinde olan ilimiz okulöncesi okullaşma oranını daha da ileriye taşımak adına 2017 yılı sonuna kadar 4 adet anaokulu binasının yapılmasını sağlamak. Öğrencilerimize daha rahat ve uygun çalışma ortamı hazırlamak adına 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 4 adet okul pansiyon binasının ve 1 uygulama oteli binasının yapılmasını sağlamak.

HEDEFLERİMİZ İlimizde üstün zekâlı öğrencilerimize daha kaliteli eğitim hizmeti verebilme adına 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 1 adet Bilim Sanat Merkezi binasının yapılmasını sağlamak. 22 adet Okul/Kurum binasının deprem güçlendirmelerini yapmak Kurumlarımızın doğal gaz dönüşümlerini yapmak. Kurumlarımızın ısı yalıtımlarını yapmak. Kurumlarımızın donatım eksiğini gidererek, standart hale getirilmesini sağlamak. Kurumlarımızın araç ihtiyacını karşılamak. Kurum çalışanları arasında uyum ve verimi arttırmak için sportif, kültürel ve sosyal faaliyet düzenlemek. Kurum çalışanlarının iş doyumlarını ve memnuniyetlerini arttırmak İl geneli veli memnuniyet oranını %81,5’ den %100’e çıkarmak. Kurum çalışanlarının kişisel ve mesleki gelişimlerini sağlamak amacıyla hizmetiçi eğitim faaliyetleri düzenlemek.

SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

SORUN 1: Eğitim öğretimin gerçekleşmesinde en önemli aktör öğretmendir SORUN 1: Eğitim öğretimin gerçekleşmesinde en önemli aktör öğretmendir. İl merkezinde mevcut öğretmen sayısı yeterli olmakla birlikte, ilçelerimizde öğretmen ihtiyacı bulunmaktadır. Kadrolu öğretmen bulunmayan okullarda ücretli öğretmen görevlendirilmektedir. İl merkezinden uzak, ilçe ve köylerdeki okullarımıza ücretli öğretmen bulmakta zorluk çekilmektedir. İlimiz genelinde öğretmen ihtiyacımızın karşılanması ile eğitim kalitemiz ve akademik başarımız artacaktır.

İL GENELİ ÖĞRETMEN DURUMU İLÇE NORM DURUMU MEVCUT DURUM İHTİYAÇ NORM FAZLASI MERKEZ 2.203 2.188 171 156 DÖRTDİVAN 86 52 34 GEREDE 458 292 175 9 GÖYNÜK 190 42 8 KIBRISCIK 47 38 10 1 MENGEN 179 113 67 MUDURNU 186 136 53 3 SEBEN 54 16 4 YENİÇAĞA 97 71 29 TOPLAM 3.500 3.088 597 185

ÇÖZÜM ÖNERİSİ 1: Öğretmen eksiği bulunan okullarımızın öğretmen ihtiyacının giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı nezdinde gerekli çalışmaların yapılması. İlimize ilk atamada verilecek öğretmen sayısının arttırılması.

SORUN 2: Okullar toplu yaşanılan yerlerdir SORUN 2: Okullar toplu yaşanılan yerlerdir. Çocuklar ortam kirliliğinden, salgın hastalıklardan ve havada dolaşan virüslerden çabuk etkilenir ve hastalanabilirler. Çocuklar günün büyük bir bölümünü okulda geçirdiklerinden okulların temiz ve hijyenik olması çok önemlidir. Okullarımızda sağlıklı ortamların oluşturulabilmesi hizmetli personel sayısına ve niteliğine bağlıdır. Hafta sonlarında okullarımızda yetiştirme kursları açılmaktadır. Temizlik ve kalorifer yakmak için hafta sonlarında da okulda hizmetli bulunması gerekmektedir. Okullarımızda kadrolu personel yetersizliği nedeniyle İşkur-TYÇP ve Belediyeden geçen işçiler hizmetli olarak çalışmaktadır. Her iki grupta sadece sınıf temizliğinde görev alabilirler ve kalorifer yakamazlar. TYÇP Yaz tatili döneminde 3 ay okulun eğitim öğretime hazırlık aşamasında okulda bulunamazlar.  

Okul aile birliği kanalıyla bir dönem hizmetli alımı yapılmıştır Okul aile birliği kanalıyla bir dönem hizmetli alımı yapılmıştır. Fakat okul bütçesi, pansiyon bütçesi ile çalıştırılan hizmet alımlarının KIDEM tazminatı ve fazla çalışma mesai problemleri oluşmaya başlamıştır. Okul aile bütçelerinin, küçülmesi de okullarımızın ihtiyaçlarını karşılamalarını zorlaştırmaktadır. Görüldüğü gibi okul ve kurumlarımızda yeterli sayıda hizmetli personel bulunmamaktadır. Hizmetli personel ihtiyacımızın acilen giderilmesi gerekmektedir.

İlimizde il ve ilçelerdeki hizmetli ihtiyacı ve mevcut durum şöyledir: S.N. İLÇE HİZMETLİ NORMU MEVCUT DURUM İHTİYAÇ 1 DÖRTDİVAN 13 10 3 2 GEREDE 23 19 4 GÖYNÜK 9 5 KIBRISCIK 6 MENGEN 11 8 MERKEZ 127 123 7 MUDURNU 15 SEBEN YENİÇAĞA 12 TOPLAM 225 187 38 (Listenin içerisinde belediyeden kurumumuza geçen işçilerde bulunmaktadır. İşçi statüsünde çalışan personelin özlük hakları farklıdır. Bu durum çalışma şartlarını olumsuz etkilemekte, çalışan personelden arzu edilen verim alınamamaktadır. Bu nedenle sayısal değerler verimle orantılı değildir.)

HİZMETLİ PERSONEL İHTİYACI GENEL DURUM S.N. İLÇE İŞKUR‘dan Çalışan Belediye İşçileri 4/C (Geçici Personel) Pansiyon Bütçesi veya Okul Bütçesi ile Çalıştırılan Hizmetli sayısı Okul-Aile Birliği Bütçesi ile Çalıştırılan Hizmetli Sayısı TOPLAM 1 MERKEZ 100 92 17 86 62 357 2 DÖRTDİVAN 5 10 3 GEREDE 32 24 57 4 GÖYNÜK 15 KIBRISCIK 11 6 MENGEN 12 9 23 7 MUDURNU 8 SEBEN YENİÇAĞA 13 195 111 129 521

ÇÖZÜM ÖNERİSİ 1: İl genelinde hizmetli ihtiyacının giderilebilmesi için İŞKUR il Müdürlüğü ile birlikte gerekli çalışmalar yapılmaktadır. İŞKUR ile yapılan bu çalışma neticesinde ihtiyacımız önemli oranda giderilmekle birlikte sorun tam olarak çözülememiştir. Gelecek yıllarda İŞKUR-TYÇP kontenjanının artırılması çözümde önemli bir adım olacaktır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ 2: Okullarımızın hizmetli ihtiyacının karşılanması için Özel İdare Bütçesinden okullarımıza bir pay ayrılarak hizmetli personel ihtiyacımız giderilebilir ya da hizmet satın alımı yapılabilir.

Arz ederim.