Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Kapsamında Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Kalite Güvencesinde Dekanlar Konseylerinin Rolü: Mühendislik.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
AKTS & DE Etiketi 1 Mart 2013 İstanbul Teknik Üniversitesi İlyas ÜLGÜR Erasmus Program Koordinatörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Üniversite Tanıtım.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Avrupa Üniversiteler Birliği Kurumsal Değerlendirme Programı
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
Edirne Koleji Rehberlik Servisi Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4 Edirne Koleji Rehberlik Servisi.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Uzaktan Eğitimde Akreditasyon
PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık.
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Avrupa İş Etiği Ağı Türkiye Temsilciliği European Business Ethics Network Turkey (EBEN-TR)
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRKİYE’DE VETERİNER HEKİMLİĞİNDE OKULLAŞMA SÜRECİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GERİ ÖDEME
T.C. Yükseköğretim Kurulu
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
ANKOS ELEKTRONİK BİLGİ KAYNAKLARI ERİŞİMİNDE ULUSALLAŞMAYA DOĞRU
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Mühendislik Akreditasyon Kurulu, MÜDEK Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu: MÜDEK Vakası A. Bülent Özgüler Mühendislik Akreditasyon Kurulu, MÜDEK 1. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, 17-18 Eylül 2015, Ankara

Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK Ulusal ve Uluslararası Tanınma EUR-ACE ve WA MÜDEK Akreditasyonun Artı Değerleri Bologna Sürecinin Ana Unsurları Yeterlilikler Çerçevesi Yükseköğretimde Yeterlilikler MÜDEK Akreditasyon Etkinlikleri: Son Durum

MÜDEK’İN AMACI Farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak; Böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek, toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamak.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Kısa Tarihçe Mayıs 2002: Mühendislik Dekanlar Konseyi (MDK) tarafından mühendislik programlarının değerlendirilmesi için Mühendislik Değerlendirme Kurulu (MÜDEK) adıyla bağımsız bir sivil toplum platformu oluşturdu. Ocak 2003: MÜDEK ilk Program Değerlendiricileri Eğitim Çalıştayı’nı düzenledi. Ağustos 2003: MÜDEK Program Değerlendirmesi faaliyetlerine başladı. Ocak 2007: MÜDEK bir derneğe dönüşerek tüzel kişilik kazandı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (kısa adı MÜDEK) 3

MÜDEK’in Ulusal ve Uluslararası Tanınması MÜDEK daha henüz dernekleşmeden 17 Kasım 2006 tarihinde Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education) üyesi oldu. 16 Kasım 2007 tarihinde Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından mühendislik programlarına yönelik ulusal akreditasyon kuruluşu olarak resmen tanındı. 21 Ocak 2009 tarihinden itibaren akredite edeceği mühendislik lisans programlarına EUR-ACE (First Cycle) Label vermek üzere ENAEE tarafından yetkilendirildi. 15 Haziran 2011 tarihinde Washington Accord (WA)’a Signatory (Tam Üye) oldu.

EUR-ACE ETİKETİ VEREN KURULUŞLARIN ÜLKELERİ Finlandiya Rusya Birleşik Krallık İrlanda Polonya Almanya Fransa İsviçre Romanya Portekiz İspanya İtalya Türkiye

WASHINGTON ACCORD ÜYELERİ

MÜDEK Akreditasyonunun Artı Değerleri EUR-ACE Etiketi: FEANI (European Federation of National Engineering Associations) Kayıt Listesi EUR-ACE etiketi veren kuruluşları otomatik olarak kaydetmektedir. Bu etiket, ayrıca, 13 akreditasyon kuruluşu tarafından karşılıklı tanınma sağlıyor. WA Tam Üyeliği: ABET, EC-UK, JABEE gibi 17 akreditasyon kuruluşu, MÜDEK akreditasyonunu eşdeğer kabul etmektedir. Eşdeğerlik, IntPE (International Professional Engineer) etiketi için gerekenler listesinin birinci sırasındadır. Yükseköğretimde Yeterlilikler: MÜDEK lisans ve lisans üstü Çıktıları, Mesleki Yeterlilik Kurumunun Yükseköğretimde Yeterlilik çerçevelerini her iki seviyede de karşılamaktadır. Ulusal Yeterlilikler, AYÇ (European Qualification Framework) içinde bir alt kümedir.

Bologna Sürecinin Ana Unsurları Bologna Süreci kamu otoritelerini, üniversiteleri, eğitmenleri, öğrencileri, bunların paydaş kurumlarını, işverenleri, kalite güvence kuruluşlarını, uluslararası örgütler ve kurumları içine alan topluca bir gayrettir. Sürecin ana odakları: Lisans/Y. Lisans/Doktora üçlü sisteminin yaygınlaşması Güçlendirilmiş kalite güvencesi Yeterliliklerin tanınması ve eğitim süreleri

Kalite Güvencesi Avrupa Parlementosu ve Konseyi, 2006’da yükseköğretimde kalite güvencesinin tesisi için Kalite Güvencesinde Avrupa Standartları ve İlkeleri (ESG) kullanımını teşvik etti ve yükseköğretimde Avrupa Kalite Güvence Kaydı (EQAR) kurulmasına önayak oldu.

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (EQF) ulusal yeterlilik çerçevelerinin biribirleriyle kıyaslamasını basitleştirerek , bunların Avrupa’daki değişik ülke ve sistemlerce kolay anlaşılmasını sağlar.

Yeterlilikler Çerçevesi MDK MÜDEK Ulusal Yeterlilikler Komisyonu ve Çalışma Grupları YÖK TYYÇ 6. DÜZEY, LİSANS AKADEMİK Yükseköğretimde Yeterlilikler TYYÇ 6. DÜZEY, LİSANS MESLEKİ Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi

Yükseköğretimde Yeterliliklerin Belirlenmesi Aşamaları Bu süreç, MÜDEK Ölçüt 2 ve 3 gereklerine tamamen paraleldir! Bölüm  Program Yeterlilik  Çıktı Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Bölüm Misyonu Alan Yeterlilikleri Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri Ders Öğrenme Kazanımları

Alan ve Program Yeterlilikleri ile Öğrenim Kazanımları Alan yeterlilikleri, ulusal düzeyde belirlenen yeterlilikler göz önünde bulundurularak, herhangi bir temel alandaki yeterliliklerin, ilgili paydaşların görüşleri alınarak belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Program Yeterlilikleri, öğrencilerin bir programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadelerdir. Öğrenme kazanımı, bir öğrenme sürecinin tamamlanmasının ardından öğrenenin neleri bileceğinin, neleri kavrayacağının ve neleri yapabileceğinin açık, gözlenebilir ve ölçülebilir biçimde tanımlanmasıdır.

Ölçütlerin Oluşumunda İki Temel İlke Programların belli bir minimumu sağlayıp sağlamadığının tespitinde seviye (düzey) belirleyicisi olmak Dört yıllık mühendislik lisans programlarının, mühendislik eğitiminde ihtiyaç duyulan diğer değişik düzeydeki aktivitelerden farkını vurgulamak, değerlendirilen programları bu zaviyeden incelemek.

MÜDEK Program Değerlendirme ve Akreditasyon Etkinlikleri 2003-2015 toplam 2015-2016 devam eden Programları değerlendirilen üniversiteler 40 25 Farklı disiplinler 21 22 Toplam program değerlendirmeleri 588 (190) * 108 (34) Akreditasyon verilen/uzatılan programlar 247 [94] ** EUR-ACE akreditasyonu verilen programlar 199 ** * Bazı programlar birden fazla kez değerlendirildi ** 01 Temmuz 2015 itibarıyla ( ) ara değerlendirmeler [ ] kısa süreli

2014 İstanbul Kültür Marmara Koç G.saray Bülent Ecevit KTÜ Yıldız Kocaeli Doğuş Sakarya Yeditepe Hacettepe Uludağ Anadolu Gazi Cumhuriyet Ankara Balıkesir İzmir Ekon. Osmangazi Başkent Atatürk Atılım Celal Bayar Erciyes Çankaya Fırat Pamukkale Ege Niğde İYTE S. Demirel DEÜ Harran Selçuk Gaziantep Mersin Uluslararası Kıbrıs

40 + 20 (soru-cevap) dakika sürdü!