5 Boyutlu Markalama Stratejisi Üzerine Bir Araştırma: Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” . Ali ARICI* *Öğr. Gör. Ali ARICI, Bilecik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE HAVALİMANLARINDA GÖREV YAPAN GÜVENLİK PERSONELLERİ ÜZERİNDE “MESLEĞE BAĞLILIK” ARAŞTIRMASI Yener KARDEŞ, Havalimanları Güvenlik Memurları.
Advertisements

Çalışmada kullanılacak örneklemin seçimi
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
ARAŞTIRMA PROJESİ GELİŞTİRMEK
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kültür Analizi ve Olgubilim
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ARAŞTIRMA TASARIMI.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne”
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Rasyonel ve Duygusal Faktörlerin Yer Markası Sadakatine Etkileri Sibel Mutlu, M.B.A. Yrd. Doç. Dr. Berna Tarı Kasnakoğlu Prof. Dr. Zeliha Eser.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Yöneticilerde Sürdürülebilirlik Algısı ve Firma Uygulamalarına Yönelik Değerlendirme Öğr.Gör.Dr. Burcu Mucan Dumlupınar Üniversitesi Hisarcık MYO Doç.Dr.
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TEORİLERİ SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL NİCEL.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Buket BORA SEMİZ BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
Çapraz Geçerlilik (Cross Validation) Nedir?*
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Gözlem Gözlemin bilimde üçlü bir rolü vardır. a) Bilimin kalkış noktasıdır. Olgular arasındaki ilişkilerin kurulmasına yarayan ilk bilgilerin kaynağıdır.
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MARKA NEDİR ? Marka nedir ? Bir ticari malı, herhangi bir nesneyi tanıtmaya, benzerinden ayırmaya yarayan özel isim veya işaret. Markalar 4 çeşittir.
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
Yazarın Adı-SoyadıÜniversitesi Üniversitesi Üniversitesi Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalı MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ Turizm İşletmeciliği.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Betimsel Analiz Ne? Yüzeysel Kavramsal Yapı bellidir
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 6.DERS
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 5
Sunum transkripti:

5 Boyutlu Markalama Stratejisi Üzerine Bir Araştırma: Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” . Ali ARICI* *Öğr. Gör. Ali ARICI, Bilecik ŞEA Üniversitesi Bozüyük MYO ve Anadolu Üniversitesi Sosyal Bil. Enst. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ABD Doktora PR Öğr., ali.arici@bilecik.edu.tr, aarici@anadolu.edu.tr  

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 1. Giriş ve Amaç 4P ||||| 4R 1Reality (gerçeklik) & 2Relevance (geçerlilik) & 3Ritual (tören) & 4Romance (anlatı) ‘yeni medya dili’ ve ‘zenginleştirilmiş gerçeklik’ ‘deneyim’ ve ‘yeğlenme’ gücü Disney + Absolut + Nokia (ayırt edici duyu tema’s noktaları) Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 2. Kavramsal Çerçeve 5 Boyutlu Marka ve Pazarlama *Lindstrom ‘4R’, ‘Duyusal Sahicilik Testi’, imge&idrak olarak ‘algı’, Plessis & Angelou… tanıma= duygusal * hatırlama= mantıksal (işlem), duyumsal + duygusal marka= bağ (sadakat) Mudo Markası *Etimolojik ad, 1964’te on iki m2 ‘den başlayarak 2014’te altı çeşitte 114 mağaza ve beş alt markaya… Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 3. Yöntem Lindstorm 4R ölçeği “duyusal sahicilik testi” (nicel & nitel) (4 temel kategoride toplamda 25 ifade) ‘amaçlı örneklem’ türlerinden ‘maksimum çeşitlilik örneklemesi’ (farklı mesleklerden 20 ‘Mudo müşterisi’ ile yapılan anket) karma yöntem (anket & görüşme)

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 4. Bulgular Lindstorm 4R Ölçeği: Gerçeklik Boyutu Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 4. Bulgular Lindstorm 4R Ölçeği: Geçerlilik Boyutu Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 4. Bulgular Lindstorm 4R Ölçeği: Tören Boyutu Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 4. Bulgular Lindstorm 4R Ölçeği: Anlatı Boyutu Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası”   Sahicilik Testi Değerlendirme Kriteri; Puanlama MUDO Ortalama Gerçeklik Boyutu (Gerçek hissi veriyor mu?) 7 ifade ve 5’li puanlama *Maks. 35 Puan 30/7=4,2 Geçerlilik Boyutu (Geçerli görünüyor mu?) 5 ifade ve 5’li puanlama *Maks. 25 Puan 21/5=4,2 Tören Boyutu (Tören haline gelmiş mi?) 26/7=3,7 Anlatı Boyutu (Anlatının parçası olmuş mu?) 6 ifade ve 5’li puanlama *Maks. 30 Puan 21/6=3,5 Toplam 25 ifade ve 5’li puanlama *En iyi derece 5 olmak koşuluyla Alınabilecek Maks. 125 Puan 98/25=3,9 Genel toplam puan 15.6

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” Kaynak: Lindstorm’un Sahicilik Testi (Lindstorm, 2005: 128-134), görüşme ve gözlem sonrası elde edilen veriler çerçevesinde araştırmacı tarafından tanzim edilmiştir.

Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” 5. Sonuç, Öneriler ve Kısıtlar 15.6 genel ort. Puanı (10 üzeri ‘başarı’lı değerleme) 4.2 ile (30 puan) ‘gerçeklik’ boyutunda başarı & 3.5 ile (21 puan) ‘anlatı’ boyutunda başarısız görünüş-dokunma-ses-koku Diyalektiği kurumsal iletişim (koku&ses) ve duyu(m)sal sinerji 4 duyuya hitap …tat ?

teşekkürler…