ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ SOSYAL AKTİVİTELERE KATILIM DURUMU ANKETİ Giriş 1-Araştırma Türü: Kesitsel Çalışma 2-Araştırma Sorusu ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Advertisements

SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Hafta 01: Veri (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Akademik Genel Kurul Toplantısı
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
İstatistiksel testler ve kullanım yerleri – akış şemaları
Çalışmanın adı Yazarlar (sunum yapan kişi belirtilmeli) Kurum.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
Kadın Sağlığı Hemşireliği Derneği Üyelerinin Profili 2011.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Hatice Şimşek Keskin***
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Sunum transkripti:

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ SOSYAL AKTİVİTELERE KATILIM DURUMU ANKETİ Giriş 1-Araştırma Türü: Kesitsel Çalışma 2-Araştırma Sorusu ve Hipotezler Çeşitli sınıflardaki Tıp Fakültesi öğrencileri arasında sosyal aktivitede bulunma açısından fark var mıdır ? H 0 : : Çeşitli sınıflardaki Tıp Fakültesi öğrencileri arasında sosyal aktivitede bulunma açısından fark yoktur. H 1: Çeşitli sınıflardaki Tıp Fakültesi öğrencileri arasında sosyal aktivitede bulunma açısından fark vardır. 3-Ortam:Türkiye’nin köklü üniversitelerinden Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Amfileri ve Atatürk Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi 4-Evren/ Örneklem Sayısı: Tıp Fakültesi Sınıf Öğrencileri/1500(ortalama her sınıfta 250 kişi var,250x6=1500) 5-Örneklem Seçimi : 90; Her sınıftan rastgele 15 öğrenciye anket uygulandığında örneklem seçimine ulaşıdı. 6-Değişkenler: sınıf Tıp Fakültesi öğrencileri ve katıldıkları sosyal aktiviteler 7-Uygulama şekli: Gruptaki her üye belirlediği 18 kişiye birebir anket uyguladı.(21/09/2012 ) Sonuçlar bilgisayara girildi. 8-İstatistik:Çeşitli sınıflardaki öğrencilerin sosyal aktivitelere katılım durumunu saptamak için kategorik veri ikiden fazla bağımsız gruplarda Ki Kare testi,alternatif olarak nonparametrik testlerden Ki Kare Trend testi.Fakat verilerimiz Ki Kare testini karşılamadığı için ilk 3 sınıf ve son 3 sınıf,iki grup olmak üzere birleştirildi.Verilerimiz kategorik veri bağımsız iki grupta Ki Kare testini karşılamadığı için cevap şıklarımız birleştirildi.Ki Kare testini yine karşılamayan verilerimiz için nonparametrik testlerden Fisher Exact testi kullanıldı. Hazırlayanlar: Aytül K.*, Veli K.*, Bedirhan G*, Anıl P.*, Betül Ö.* Sunanlar: Kerem Ö.**, Ekin M.**, Erbil Y.** *Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı, Erzurum 2. Sınıf Öğrencileri*, 1. Sınıf Öğrencileri** ile gösterilmiştir. Materyal ve Metod Tartışma Araştırmamızın sonuçlarına göre öğrencilerin sosyal aktivitelere katılım yüzdeleri düşük bulunmuştur. Uludağ Üniversitesinde yapılan benzer araştırma bunu destekler niteliktedir.(1) Ergenlik döneminde madde bağımlılığı, öz kavram, depresyon, sigara alışkanlığı sosyal aktivitelere katılımı etkilemekte ve sosyal fobiye yol açmaktadır.(2,3) Araştırmamızın hipotez sonuçlarına göre farklı sınıflardaki öğrenciler arasında sosyal aktivitelere katılım açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Uludağ Üniversitesinde yapılan araştırmaya göre sınıflar ilerledikçe öğrencilerin sosyal aktivitelere katılımı azalmaktadır.(1) Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi’nin yaptığı araştırmaya göre stres üniversite öğrencilerini sigara bağımlılığına yöneltmektedir.(4) TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni’nin yaptığı araştırmaya göre üniversite öğrencilerinin en sık ifade edilen olası depresyon nedenleri arasında uyum güçlüğü, kişilerarası ilişkiler, sosyal çevre vardır.(5) Bu üç nedenin çözümünde sosyal aktivitelere katılmak önemli rol oynar. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin yapmış olduğu araştırmada, ODTÜ son sınıf öğrencilerinin akademik, mesleki ve sosyal alanlarda önemli problemlerinin olduğunu ortaya çıkarmakla birlikte, öğretim üyeleri, dersler, ödevler, sınavlar ve değerlendirme sistemi, yabancı dil, meslek, arkadaşlık ilişkileri, karşı cinsle ilişkiler ve sosyal aktiviteler ile ilgili problemler olduğunu ortaya çıkarmıştır. Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencileri de başta TUS olmak üzere ODTÜ öğrencileriyle benzer problemler yaşamaktadırlar.(6) Bu nedenlerden dolayı intörnlerin ve görevli hekimler tükenme sendromu yaşamaktadırlar. Denizli’de yapılan Acil Sağlık Hizmetinde Görevli Hekimlerde Tükenme Sendromu araştırmasında sosyal aktivitelere katılımın tükenme sendromu riskini azalttığı saptanmıştır.(7) Bu nedenlerden başka ulaşım da öğrencilerin sosyal aktivitelere katılımını kısıtlamaktadır.(8) Sosyal fobi tıp fakültesini bitirdikten sonra da başlayabilmektedir. Birinci Basamakta Anksiyete Bozuklukları araştırmasına göre sosyal fobi 25 yaşından sonra başlaması seyrektir, ancak yeni sosyal ve mesleki durumların ortaya çıktığı erişkin yaşlarda belirtilerin belirginleşmesi söz konusu olabilir.(9) Anket çalışmamızda beklenilen sonuçları elde edemedik. Bunun sebebi örneklem seçimimizin yeterli olmamasıdır. 1- Bülent Kadri Gültekin, Emel İrgil ULUDAĞ TIP DERGİSİ 2- Kültegin Ö., Eda E., Ceyda Y Ersin B., Fevziye T., Cengiz Ö H. YAZICI, M. ŞAHİN 5- Okan Cem Ç., Sait U., Bahriye Nilüfer U Cem Ali G _gizir.pdf 7- M. Serinken, B. Erdur, Ö. Tomruk 8- Arif K., Sinan K., Gökhan M _gizir.pdf Çağımızın en büyük sorunlarındandır iş hayatı ve sosyallik ikilemi… Sosyal aktivitelere katılan öğrenciler iyi vakit geçirmenin yanı sıra üniversitenin ilk yılından mezun oluncaya kadar farklı alanlarda tecrübe kazanma ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunma fırsatı yakalarlar. Günümüzün yoğun iş temposu nedeniyle insanlar sosyal aktivitelere fazla zaman ayıramamaktadır. Öğrencilik hayatında sosyal aktivitelere yeterince katılmayan bireyler; psikososyal kuramın lideri Erik Erikson’a göre yalnız kalma,üreticiliğe karşı durağanlık,bütünlüğe karşı yılgınlık ve yalıtma durumları ile karşı karşıya kalmaktadır. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde yapılan benzer bir araştırmada Tıp Fakültesi öğrencilerinin sosyal aktivitelere yeterince katılmadıkları ve bu etkinliklere katılımın tıpa girişle başlayan süreçte sürekli azaldığı görülmüştür.Toplum lideri olan hekimlerin sosyal aktivitelere katılmamaları beklenemez.Son yıllarda hekimlerin sosyal aktivitelere katılım eksikleri ortaya çıktığı için Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin sosyal aktivitelere katılım durumunu belirlemek gerekmiştir. (1). Sonuçlar Kaynaklar Sonuç olarak farklı sınıflardaki Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri arasında sosyokültürel faaliyetlere katılım açısından fark olmadığı ortaya çıkmıştır.Öğrencilerin sanatsal ve kültürel etkinliklere yeterince katılmadıkları araştırmamızın bir diğer çarpıcı noktasıdır. Bizim bu olumsuz sonuçları düzeltmek için önerilerimiz ; *Öğrencilerin bilgisayar ve internet dünyasına olan ilgileri istenen düzeyde değildir. *Bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaştırıldığı yeni modeller geliştirilmelidir. *Kütüphanede yeterli sayıda internet bağlantısı sağlanmalıdır. *Roman günlük gazete ve tıp dışı yayın izleme oranları beklenenin altındadır. Tıp öğrencilerinin gündelik yaşamdan uzak kalması beklenemez. Fakültemize ülkemiz ve yurt dışında çıkan tüm önemli yayınlar temin edilerek öğrencilerin kullanımına sunulmalıdır. * En önemli dinlenme araçları olan sinema, konser ve tiyatroya olan ilgi çok düşük olup başarıyı da olumsuz yönden etkilemesi kaçınılmazdır. Bu aktiviteleri arttırıcı etkinlikler düzenlenmelidir.. Öğrenci kulüplerinin kurulması teşvik edilmeli ve gereken destek verilmelidir. * Sportif faaliyetlere ağırlık verilmeli çeşitli branşlarda turnuvalar düzenlenereköğrencilerin spora yönelimleri sağlanmalıdır NUMERİK VERİLERİN ANALİZİ Normal dağılıma uygunluk histogram grafiği ile incelendi. Katılımcıarın yaş ortalaması 21,42 bulundu. Descriptive Statistics N MeanStd. Deviation Katılımcının Yaşı: 90 21,42 1,872 Valid N (listwise) 90