AMİR OLARAK GÖREVİNİZ. 1- TEŞKİLATI TANIMAK  Birimin fonksiyonlarını bilmek ve teşkilatın ana fonksiyonu ile irtibatına vakıf olmak  Elemanlarına, yaptıkları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULLARDA AİLE KATILIMI
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Eğitim İhtiyaç Analizinin Kilit Bulguları & Sonuçları Simon Forrester 26 Haziran 2013.
Personel Hareketliliği
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
HAZIRLAYANLAR: ALİKAN BERAT
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
İşletme Fonksiyonları
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
PATNOS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SU VE KANALİSAZYON MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYETLERİ.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Sağlık Görevlisi Tanım Görevleri Kulanılan Alet ve Malzemeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
TERCİHLERİM BANA UYGUN MU?
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
İnsan Kaynakları Yönetimi
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Örgütsel Kariyer Planlaması
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Planlaması
Mesleki Uygulamalar Dersi Eğitimi
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Matriks Organizasyon Yapısı
BÜROLARDA PLANLAMA Öğr. Gör. Öznur NALÇINKAYA.
Askerlerin harp oyunlarıyla,
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

AMİR OLARAK GÖREVİNİZ

1- TEŞKİLATI TANIMAK  Birimin fonksiyonlarını bilmek ve teşkilatın ana fonksiyonu ile irtibatına vakıf olmak  Elemanlarına, yaptıkları işlerle teşkilatın ana fonksiyonu arasındaki ilgiyi izah etmek.  Elemanların yetki ve sorumluluk hudutlarını belirtmek  Biriminde ne miktar ve ne nitelikte elemana ihtiyaç olduğunu tespit etmek  Elemanlarına, yetki, sorumluluk, kabiliyet, bilgi ve kapasite esaslarına göre görev vermek

2- İŞİN YAPILIŞINI BİLMEK  İşin zamanında yapılıp yapılmadığını kontrol etmek  Emir ve direktiflerde açık, anlaşılır ve tatbik edilebilir olmak  Birimindeki işleri koordine edebilmek  Personelin, beklenileni yapıp yapmadığını kontrol etmek  İşlerin maliyetini kontrol etmek (zaman ve para olarak)  Hedefin gerçekleşmesine engel olan problemleri çözebilme tekniklerine sahip olmak

3- İŞİN ZAMAN VE İMKÂN BAKIMINDAN PLANLAMASINI BİLMEK  Birimin iş kapasitesi ve kabiliyetinden tam faydalanmak  Birime verilmiş işlerin tam olarak yapılabilmesini sağlamak  İşlere öncelik sırasının verilmesi ve zamanın planlamasını bilmek.  İnsan gücü, para, zaman, malzeme ve yer unsurlarını rasyonel şekilde planlamak ve istifade etmek  Birimin başarılı olması için gerekli imkanları tespit etmek  Birimin bütün personelin katılmasıyla gerçek bir işbirliği temin etmek  İhtiyaç halinde fazla mesainin planlamasını yapmak

4- İŞİN AKSAYAN HUSUSLARINI ISLAH EDİCİ ÇARELERİ BİLMEK 4- İŞİN AKSAYAN HUSUSLARINI ISLAH EDİCİ ÇARELERİ BİLMEK  Birimde yapılan işleri analiz edebilmek  İşlerin yapılış usullerinin zaman ve para olarak değerlendirilmesini bilmek  Aksayan hususlara ait ıslah çarelerini bulmak ve tatbikini sağlamak  Personeli, yenilikler bulabilmeleri için teşvik etmek

5- İŞ VERİMİNİ TESPİT ETMEK  Personelden beklenen verimi tespit etmek  İlgili personelle, zaman zaman iş hakkında tartışmayı sağlamak  Birimin verimini tespit etmek  Birimden beklenen verimi bilmek

6- PERSONELİN YETİŞMESİNİ SAĞLAMAK  İşe en uygun şahsı seçme usullerini bilmek  Personelin yeni işe alıştırılması usullerini tatbik etmek  Personelin eğitim ihtiyaçlarını tespit edebilmek ve eğitimlerini sağlamak  Eğitim neticesinde elde edilen neticeleri değerlendirmek  Personelin terfi ve yükselmesi yönünde faaliyette bulunmak  Personelle, gelecekleri hakkında müzakereler yapmak

7- PERSONEL ARASI İŞBİRLİĞİNİ SAĞLAMAK 7- PERSONEL ARASI İŞBİRLİĞİNİ SAĞLAMAK  Zamanında personelin mükâfatlandırılmasını sağlamak  Birimin, üst kademelerce takdirini sağlamak  Personele, problemlerini belirtme imkânını vermek ve teşvik etmek  Elemanlarının, itimat, sevgi, saygı ve takdirini kazanmak  Birimdeki iş dağılımını personelin muvaffak olabileceği şekilde yapmak  Huzurla çalışma imkânı yaratmak  Huzursuzluğu mutlaka fakat objektif bir tutumla halletmek  Birim içerisinde samimiyetle beraber disiplini de sağlamak  Çok lüzumlu ise insani tecziye yollarına başvurma

8- KENDİ KENDİNİ GELİŞTİRME  Kendi hatalarını objektif olarak bilmek ve kabul etmek  Bilgi ve tecrübesini ilerletmek  İnsanlarla geçinme yollarını bilmek ve istifade etmek  Memur ve amir münasebetlerini en iyi şekilde temin edici çareleri bilmek ve tatbik etmek  İşe ve teşkilata karşı davranışların gelişimini sağlamak

Kendi Kendinizi Tahlil Edin…. Tamamen biliyor ve tatbik ediyorum. Az biliyor ve bildiğim kadar tatbike çalışıyorum. Az biliyorum. Fakat halen tatbik ediyorum. Nasıl yapılacağını bilmiyorum. Öğrenmem gerekir.