Rakip Analizi DOMİNO’S PİZZA
Domino's Pizza, pizza sektörüne "evlere servis" anlayışını getirerek, sektörde önemli bir yeniliğin öncülüğünü yapmış bulunuyor. Geliştirdiği fikirler ve gerçekleştirdiği projeleri ile sektöre yol gösteriyor.
Pizzaları 30 dakikada teslim ediyor; herhangi bir gecikme durumunda ise "Anında Bedava" garantisi kapsamında siparişteki pizzanın ücretini almıyor.
Sunduğu tüm bu ayrıcalıklarla Türkiye pizza endüstrisine liderlik ediyor. 2017 yılı sonuna kadar 600 şube ve 10 bin çalışan ile dev bir, evlere servis pizza şirketi olmayı hedefliyor. Aynı zamanda“Ortadoğu ve Doğu Avrupa’nın en lezzetli ve ulaşılabilir pizza şirketi” olmayı amaçlıyor.
1996 yılında Türkiye'de ilk şubesini Ulus'ta açan Domino's Pizza Türkiye olarak şu an, İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa başta olmak üzere 62 ile yayılmış 400 şubesi ile Türkiye pizza endüstrisine öncülük ediyor.
Franchising sistemiyle büyüme planları kapsamında farklı illerdeki şube açılışlarımız ile 2017 sonuna kadar Bartın, Sinop, Erzincan, Muş, Iğdır, Kars, Ağrı, Siirt, Şırnak, Kilis, Burdur illerine de yayılmayı hedefliyor.
Tescil Durumu Domino’s pizza 1995 yılında tescil olmuştur. 30.sınıf unlu mamuller, 35. sınıf satış ve 40. sınıf restoran hizmetlerinde tescillidir.
Amerika'da Domino's Pizza Domino's Pizza 1960 yılında Amerika'nın Michigan eyaletinde Thomas Monaghan tarafından kurulmuştur. Bugün, 70 ülkede 10000'den fazla şube ile hizmet vermekte. "Dünyanın En Büyük Evlere Servis Pizza Zinciri" olma gururunu taşımakta.
Türkiye'de Domino's Pizza 1996 yılında Türkiye'de ilk şubesini Ulus'ta açan Domino's Pizza Türkiye, şu an 380 şube ile hizmet vermektedir. Dünya'daki 10000. şubeyi Türkiye'de açan Domino's Pizza Türkiye, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en yaygın evlere servis pizza zinciri konumunda.
İnsan Kaynakları Domino's Pizza dünyada 140.000 çalışanı, Türkiye'de ise bugün itibariyle 380 şubesi ve 4500'den fazla çalışanı bulunmaktadır. Hizmet verdiği il sayısını ve mevcut hizmet verdiği illerdeki şube sayılarını artırmayı hedeflediğinden, işe alım araç ve yöntemlerine hem de kariyer fırsatlarına çok önem veriyor
Çalışan eğitim desteği verirken; "sürekli gelişimi" her zaman odağına koyuyor ve tüm çalışmalarını bu doğrultuda geliştiriyor. Hangi bilgi ve becerilere ihtiyacı olduğunu detaylı çalışmalarla belirliyor, şirketin vizyonunu kutup yıldızı olarak belirliyor.
Misyonu "Eğlenerek Yarattığımız Lezzetlerimiz Size Ulaşana Kadar Durmayız" olan bir kurum olarak, bu misyonu eğitimlerine de taşıyor. Modern dünyanın gereği olan eğitim yöntemlerini uyguluyor; kolay anlaşılabilir ve hayata geçirilebilir eğitim araçları geliştirerek, çalışanlarının hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Domino’s Pizza Prensipleri Önce Müsterim; Müşteri nimettir. Müşteri velinimettir. Tutkuluyum; İşimi aşkla yaparım. Eğlenerek Çalışırım; Daha çok pizza satarım, daha çok eğlenirim. Hep Daha İyisini Yaparım; Fark yaratırken hep mükemmeli ararım. Girişimciyim; Sıra dışı insanlarla hayal ortaklığı kurarım.
PAZAR DURUMU Yılda ortalama yüzde 20 büyüyen pizza pazarının hacmi 300 milyon dolara ulaştı. Türkiye’de yılda yaklaşık 8 milyon kişinin pizza siparişi verdiği belirtiliyor. Domino's Pizza 2013 yılını Türkiye’de cirosunu 220 milyon lira ile kapattı. Domino's Pizza, Türkiye'deki 1.5 milyar dolara ulaştığı tahmin edilen kolay ulaşılabilir pazardan tek başına yüzde 10'luk bir pay alıyor. Pizza paket serviste ise yüzde 40'a ulaşan pazar payı ile lider konumunu koruyor.
Bir Domino’s Pizza restoranının toplam yatırım maliyeti 220 bin dolar civarında. Yaklaşık başlangıç sermayesi ise 120 bin dolar. Tüm bu yatırımın geri dönüşü ise 18-24 ay olarak hesaplanıyor.
ÜRÜNLER Pizzalar Tavuklar Ekmekler Tatlılar İçecekler Salatalar Soslar Çorbalar
MARKA KARAKTERİ Genç Geleneksel Yenilikçi Dinamik Samimi Lider Disiplinli
HEDEF KİTLE 16-25 yaş arası Paylaşımcı Arkadaşları ile evde vakit geçirmeyi seven Eğlenceli Yeni lezzetler denemeyi seven Espri anlayışı olan Damak zevkine düşkün Hamur işi tüketen
SİNYOR PİZZA
TESCİL DURUMU Tescil Durumu Markamız 30.sınıf unlu mamuller, 35.sınıf satış ve 40.sınıf restoran hizmetlerinde tescil alacaktır. Toplam marka tescil maliyeti 1432TL
Sinyor İtalyanların ‘’bey’’ yada ‘’bay’’ yerine kullandıkları kelimedir. Signoria kelimesinden gelir. Signoria tek adam demektir. Birzamanlar derebeyleri için kullanılan signoria sözcüğü zaman içinde saygı göstermek amacıyla herkes için kullanıla kullanıla ‘senyora’ oradan da ‘sinyora’ dönüşmüştür.
Sinyor Kelimesinin Markaya Katması Beklenen Değerler Kendini saygın bir marka olarak tanıtmak İtalyan vurgusu
Marka Karakteri Rekabetçi Agresif Eğlenceli
Hedef Kitle 16-25 yaş arası Paylaşımcı Eğlenceli Yeni lezzetler denemeyi seven Espri anlayışı olan Damak zevkine düşkün Hamur işi tüketen
Marka Logosu
Marka Logosu Logo çalışmasında seçilen renkler kırmızı ve yeşil tondadır.Bu renklerin kullanım amacı; kırmızı rengin harekete geçiren, iştah açan ve dinamik bir renk olmasıdır. Yeşil renk ise güven ve İtalya bayrağında ki fesleğeni vurgulamak için kullanılmıştır.Logodaki bıyık ‘sinyor’ ve ‘İtalyan’ vurgusunu pekiştirir.
MARKA SLOGANI ‘Bizzat Pizza’ Markamıza bu sloganın seçilmesindeki amaçlar; Markanın esas işinin ‘pizza’ üretmek olduğunu vurgulamak. Markanın kendine güvenini vurgulamak. İnsanların gerçek pizza hazzına ulaşacakları vurgusu.
Ürün Çeşitleri Markamızın odak noktası pizza olacaktır fakat Domino’s Pizza ile rekabet ve pazarda ki yeni adımlardan dolayı pizza haricinde; Tavuklar İçecekler Salatalar Soslar Çorbalar Ürün kategorilerinde de hizmet verecektir.
Ürün Ambalaj Tasarımı
Ambalajlar her pizza çeşidine göre değişecek ve hangi tür pizza sipariş edilmişse o pizza görseli ambalaj üstüne yerleştirilmiş olan paketlere konacak. Buradaki amaç siparişte bulunan kişilerin kendilerini özel hissetmeleri ve ‘hangi pizza benim’ karmaşasına çözüm üretmektir.
Basın Bülteni BASIN BÜLTENİ 16-01-2015 İTALYA’NIN NERESİNDE OLMAK İSTERDİNİZ? İtalya’da Olmak Hiç Bu Kadar Kolay ve Lezzetli Olmamıştı Sinyor Pizza, Türkiye pizza pazarına İstanbul Beyoğlu’nda açtığı ilk mağazasıyla giriş yaptı. Sinyor Pizza, kendine ilke edindiği, müşteri odaklı “kusursuz hizmet” anlayışıyla, ürünlerini tüketicileriyle buluşturacak. Sinyor Pizza CEO’su Salvador Sali, markalarıyla ilgili yaptığı açıklamada; “Pizza pazarına ilk kez giriyoruz. Ancak pizzayı iyi biliyoruz. Uzun yıllar süren eğitim ve araştırmalarımız sonucunda bu noktaya geldik. Şimdi deneyimlerimizi tüketicilerimize sunma vakti geldi. Müşteri odaklı kusursuz hizmet anlayışımız ve geniş ürün yelpazemizle müşterilerimizi memnun etmeye hazırız.” ifadelerine yer verdi. Sinyor Pizza’nın müşterilerine, “gerçek bir İtalyan Mutfağı lezzeti” ve “müşterilerin kendilerini İtalya’nın herhangi bir kentinde hissetme” vaadi oldukça ilgi çekici ve cezbedici. Sinyor Pizza, mağaza içi ve “Alo Sinyor” paket servis hattıyla müşterilerine geniş ürün seçenekleri ve kampanyalarıyla kaliteli bir hizmet sunacak. PR MÜDÜRÜ/İLETİŞİM BİLGİLERİ Ömer Gezici 05546053776 omergezici@sinyorpizza.com
Bizzat Pizza Kampanyası ???????
‘Kafan Yerinde Güzel’ Açıkhava mecrasında,TV’de yayınlanan teaseri desteklemesi ve insanlarda ki merakı pekiştirmesi amacıyla aşağıda ki çalışma bilboard ve CLP olarak Domino’s şubelerinin yakınların da bulunan bilboardlarda yayınlanacaktır.
??????
‘Kafan Yerinde Güzel’ TV Reklam Senaryosu Sahne 1: Birbirinden uyumsuz renk ve modelde eşyalarla döşenmiş, dağınık bir öğrenci evinde geçmektedir. Kafası gövdesinde olmayan 3 erkek ortalarında bulunan sehpanın üzerinde duran mavi ambalajlı pizza kutusundan 1’er pizza dilimi alırlar fakat kafa bölgeleri olmadığından pizzayı yiyememektedirler. Bu görüntü şaşırtıcı ve eğlenceli bir görüntüdür.
‘Kafan Yerinde Güzel’ TV Reklam Senaryosu Sahne 2: Bu sahnede uzun saçlı, küpeli, oduncu gömleği giymiş 4. erkek öğrencimiz odaya girer. Arkadaşlarının kafalarının yerinde olmadığını görünce şaşırır ve gülümser. Elinde Sinyor Pizza’ya ait pizza kutusu vardır.
‘Kafan Yerinde Güzel’ TV Reklam Senaryosu Sahne 3: Bu sahnede ürün gruplarımıza ait olan pizzalarımıza close-up girilir. Burada pizzalarımız hedef kitleye çekici şekilde yansıtılır. Close-up’ların etkisini arttırmak için, tam burada dış ses devreye girer ve hedef kitleyi heyecanlandırıcı bir vurguyla etkileşime geçer.
‘Kafan Yerinde Güzel’ TV Reklam Senaryosu Sahne 4: Elinde Sinyor Pizza kutusu bulunan genç, gülerek kafası olmadığı için pizzalarını yiyemeyen arkadaşlarının yanına oturur ve pizzayı yemeye başlar. Son olarak packshot ve ‘Kafan Yerinde Güzel’ sloganıyla reklam sona erer.
‘Kafan Yerinde Güzel’ Radyo Reklamı Metni Dış ses jenerik müziği ile ‘kafanız yerinde pizzamız midenizde güzel. İster evinizde ister şubemizde… Sinyor Pizza Kafan Yerinde Güzel’ girer. Amaçlanan reklam 9 saniye sürecektir.
Kafan Yerinde Güzel Görseli ?????
‘HAMUR DEĞİL PİZZA’ REKLAM KAMPANYASI TV Reklam Senaryosu Sahne 1 Ekranda, önlüğünün üstünde ‘Sinyor Pizza’ logosu bulunan aşçı belirir. Aşçımız mutfaktadır ve masasının üstünde pizza hamuru vardır. Arka fonda İtalyan ezgilerini andıracak sakin bir müzik kullanılacaktır ve reklam boyu müzik devam edecektir.
Sahne 2 Aşçımız pizza hazırlamaktadır. Hamuru açar ve üstüne çeşitli soslar ilave eder. Hamur açım aşaması ve sos sürülme anı ‘slow motion’ gösterilecektir. Aşçımız soslardan sonra pizza üstüne malzemeleri ekler ve baharatları serpiştirir. Aşçı özenli ve dikkatlidir.
Sahne 3 Son sahnemizde aşçımız pizzayı fırına verir. Pizza fırından çıkar, aşçımız pizzasını koklar ve ‘Sinyor Pizza’ ambalajının içine yerleştirir. Ekrana döner ve reklam kampanyasının mottosunu oluşturan ‘Hamur Değil Pizza’ cümlesini söyler.
‘Hamur Değil Pizza’ Kampanya Görseli
‘Hamur Değil Pizza’ Radyo Reklam Metni Dış ses derin bir nefes alıp sonra verir. Burada lezzetli bir koku aldığı anlaşılmaktadır. Ardından şu metin seslendirilir; ‘Bu kokuyu radyonuzdan alamazsınız.’ Bu cümleden sonra jenerik müziği girer ve kampanya sloganı olan ‘hamur değil pizza’yı seslendirir.
Banner Çalışması
MEDYA PLANI
Reklamın Bölgeselliği Kampanyada ağırlık verilecek coğrafi bölgelerin seçimi bu aşamada belirlenmektedir. Markamız için, Türkiye de öğrenci yoğunluğu fazla olan Ankara, İstanbul, İzmir, Eskişehir ve Antalya şehirleri seçilmiştir. Bu şehirlerde açıkhava reklamları yayınlanacaktır.
Mecralar Reklam kampanyaları TV, radyo, açık hava ve bannerlar aracılığı ile internet ortamında yayınlanacaktır. Markanın yeni olması nedeni ile geniş kitleye ulaşma ihtiyacından dolayı TV ve onun pekiştiricisi olması içi radyo mecra olarak kullanacaktır. Hedef kitlenin sosyal medya ile olan ilişkisinden dolayı bannerlar ilgili sitelere yerleştirilecek ve hedeflenen kitle çekilmeye çalışılacaktır.
Reklam Kampanyasının Uzunluğu Markamız, kampanya zamanlaması stratejisi olarak ‘Atlama Stratejisini’ kullanacaktır. Bunun sebebi öğrencilerin vize-final dönemleri göz önüne alarak ve hazır tüketime yöneldikleri eğitim dönemlerinde reklama yoğunlaşılması. Kampanyamız Ocak 2015 tarihinde 15 günlük ‘Teaser Kampanyası’ ile başlayacaktır. Reklam kampanyaları özellikle sınav dönemleri yayınlanacaktır. İlk 6 aylık dönemde ‘Bizzat Pizza’ kampanyasının TV, radyo ve açık hava reklamları, ikinci 6 aylık dönemde ise ‘Kafan Yerinde Güzel’ kampanyasının TV, radyo ve açık hava reklamları yayınlanacaktır.
TV Medya Planı Hedef kitlemiz genellikle öğrenci ve genç kişiler olacağı için reklam verilecek kanallar bu kitlenin izlediği kanallara ve yayın akışlarına göre seçilmiştir. Seçilen kanallar NTV Spor, TV8 ve Star TV. Bu kanallarda spotlar yayın öncesi ve yayın arası olarak 2 kere verilecektir.
TV Kanallarının Yayın Akışı Kanal/Yayın Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma C.tesi Pazar NTV Spor La Liga Maç Özetleri 20:00 % 100 FUTBOL yayın öncesi ve % 100 FUTBOL devre arası 18:15-19:45 TV8 O Ses Türkiye 20:00 O Ses Türkiye 20:00 Yetenek Sizsiniz Türkiye 20:00 Star TV Mahşer-i Cümbüş 00:30 Medcezir 22:30 Paramparça 20:30 Gönül İşleri 22:30
TV Medya Bütçeleme Toplam 28 Haftalık (1 yıl) Maliyet = 4.753.000 Kanal/Gün Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma C.tesi Pazar Ntv Spor 2x15 TV8 Star TV 15 NTV Spor (650TL/sn ) 90sn x 650 TL = 58.000 TL Star TV (550TL/sn) 105sn x 550 TL = 57.750 TL TV8 (450TL/sn) 120sn x 450 TL = 54.000 TL Toplam 28 Haftalık (1 yıl) Maliyet = 4.753.000 et = 1.560.00
Bilboard Medya Planı 20 (Hafta) x 38.720 TL = 774.400 TL Bölge Adet/Fiyat (Haftalık) İstanbul 20 Adet/9.360 TL Ankara 20 Adet/ 8.160 TL Eskişehir 20 Adet/ 7.400 TL İzmir 20 Adet/ 7.000 TL Antalya 20 Adet/ 6.800 TL 20 (Hafta) x 38.720 TL = 774.400 TL
Radyo Medya Planı Radyo kanalları seçiminde hedef kitlemize uygun kanallar seçilmiştir. Bu kanallar Alem Fm, PowerTürk, NumberOne, Virgin Radyo ve Metro Fm.
DJ Mert Hakan Live -Mert Hakan Radyo Medya Planı Kanal/Gün Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma C.tesi Pazar Metro FM Aragaz 06:30 - 09:20 Aragaz 06:30 - 09:20 Alem Fm Ceyhun Yılmaz Show 18:05-20:00 PowerTürk Anında İste 21:00-23:00 Akşam Partisi 19:00-21:00 Akşam Partisi 18:00-20:00 NumberOne Show Time – Tolga Yiğit 18:00-19:00 DJ Mert Hakan Live -Mert Hakan 80’s & 90’s with Hakkı Saraç 20:00-22:00 Virgin Radyo Bay J Show 18:00-20:00
Radyo Medya Bütçesi (Haftalık) Metro FM: 360 saniye/24 Spot: 2.880 TL Alem FM: 300 saniye/20 Spor: 2.400 TL PowerTürk: 360 saniye/24 Spot: 2.880 TL NumberOne:360 saniye/24 Spot: 2.880 TL Virgin Radyo:300 saniye/20 Spor: 2.400 TL 1 yıllık radyo reklam maliyeti: 376.320 TL Radyo kanallarında her programda 4 spot yer alacak şekilde hesaplanmıştır. Her saniye satış fiyatı 8 TL olarak alınmıştır.
İnternet Medya Planı Yapılan Banner çalışmaları Facebook reklamları ve Google Adwords kanalları aracılığıyla yayınlanacaktır. Bannerlar ilgili sitelere ve sosyal paylaşım ağlarına yerleştirilecektir. Ayrılan bütçe 50.000 TL
Bizzat Pizza Medya Planı Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran TV Radyo Bilboard
Kafan Yerinde Güzel Medya Planı Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık TV Radyo Bilboard
İLK 6 AYLIK DÖNEM İKİNCİ 6 AYLIK DÖNEM TV 2.716.000 TL TV 2.037.000 TL Radyo 200.000 TL Radyo 176.320 TL Bilboard 464.640 TL Bilboard 309.760 TL İnternet 25.000 TL Toplam 3.405.640 TL Toplam 2.548.080 TOPLAM 1 YILLIK KAMPANYA MALİYETİ 5.953.720 TL
Hazırlayan Yakup ÖZ 110907016