20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
PAZAR YÖNLÜLÜK.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Yönetimi Süreci
NÜFUS.
Bolum 4- 2.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
KURUMSAL KİMLİKTE ETİK VURGUSUNUN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE TÜKETİCİ EKSTRA ROL DAVRANIŞI İLİŞKİSİNE ETKİSİ   Doç. Dr. Elif Karaosmanoğlu Istanbul.
Yrd. Doç. Dr. Tuğba KILIÇER. Yrd. Doç. Dr. Elif BOYRAZ. Yrd. Doç. Dr
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Bölüm 04 Veri Toplama ve Örnekleme
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Ambalajlama.
Yrd. Doç. Dr. Volkan ÖZBEK Aycan KÜLAHLI
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
Kalite ile ilgili kavramlar
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Prof.Dr.Yılmaz Çapan FATUM Müdürü
UPK-2015, Eskişehir SATIŞ PERSONELİNİN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGISININ BELİRLENMESİ: SİVAS İLİNDE BİR ARAŞTIRMA *Murat Fatih TUNA *Arş.
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
HEDEF PAZAR.
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU

20.UPK Ürün Türü ve Fiyat Seviyesinin Tüketicilerin Amaca Yönelik Pazarlama Markası Satın Alma İsteği Üzerindeki Rolü

20.UPK Amaca Yönelik Pazarlama (AYP); işletmelerin satış gelirlerinin belli bir yüzdesini sosyal bir olgu ya da organizasyona bağışlayacağını mesajlarında işleyerek rekabette farklılaşma imkânı sağlayan stratejik bir araç

20.UPK Satınalınan ürünle mutluluk arasında bir ilinti söz konusu (Belk;1985) ● AYP mutluluk arayışı temelinde işletmelerin sosyal bir olguya destek vermeye yönelik bir fon sağlama üzerine kurulu bir pazarlama stratejisidir (Erdoğan et. Al 2014)

20.UPK Bu araştırmanın amacını, ürün türleri ve fiyat seviyesinin AYP faaliyetlerinde kullanılan ürünün satın alma isteği üzerinde rolünün incelenmesi oluşturmaktadır.

20.UPK ● Araştırmada; ● Veri toplama aracı: Anket ● Örneklem: Bilecik Şeyh Edebali Ün. Öğrencileri arasından kolayda örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. ● Farklı sınıf ve bölümlerdeki 400 öğrenciye sınıf içerisinde uygulanan anketlerin 367 tanesi kullanılabilir niteliklere sahiptir.

20.UPK AYP ilişkin ölçek; Cavill &Co’s and Webb and Mohr’s (1998) ve Öztürk and Oyman'ın (2004) çalışmasından faydalanılarak hazırlanmıştır

20.UPK Araştırma Sonuçları Ürün tipi ve fiyat seviyesinin AYP markası satın alma isteği üzerindeki rolünü Demografik faktörler, Gelir ve Yetişilen yere bağlı olarak karakteristik özellik gösteren gruplar arasındaki farkını ortaya koymak amacıyla, tüketici gruplarının oluşturulması açısından Kümeleme Analizi yöntemine başvurulmuştur.

20.UPK Bu açıdan kümeleme analizi ile farklı sınıf ve bölümlerde öğrenim gören öğrenciler içerisinde doğal kümeler belirlenmiş ve Ki-kare yönetemi ile grupların anlamlılık durumları ölçülmüştür. Ayrıca grupların değişik ürün türleri ve fiyat seviyelerinde satın alma isteklerini ölçmek amacıyla frekans analizi yapılmıştır.

20.UPK ● Araştırmaya katılanların %60' kadın, %40'ı erkektir. ● %41'i yaş, %54'ü yaş aralığındadır. ● Katılımcıların %80'i 500 Lira ve altında gelire sahiptir. ● Kümeleme analizi sonucunda katılımcılar üç grupta toplanmıştır.

20.UPK ● Kümelerin dağılımı Kümelern% 19726, , Toplam367100

20.UPK Yapılan kümeleme analizi neticesinde, farklı özellik gösteren ancak kendi içerisinde benzerlik gösteren 3 alt grubun varlığı ortaya koyulmuştur. Bu gruplar özellikle cinsiyet, yaşanılan yer gibi unsurlar bakımından diğer gruplar ile belirgin farklılıklar göstermektedir. Birinci küme, büyükşehirde yaşayan dar gelirlileri, İkinci küme; çoğunluğu büyük şehirde yaşayan düşük gelirli kadınları, Üçüncü küme ise şehirde yaşayan düşük gelirlileri temsil etmektedir.

20.UPK Bu çalışmada yaşın satın alma isteği üzerinde önemli bir etkisinin bulunmadığı görülmektedir. Ancak çalışmanın üniversite öğrencileri üzerinde yapıldığı gerçeğinden hareketle bir genelleme yapma konusunda dikkatli olunmalıdır. Cinsiyet ve yaşanılan yerin AYP ürünlerinin satınalınmasında etkiye sahip olduğu görülmüştür. Büyükşehirlerde yaşayanların, pahalı olmayan AYP ürünlerine destek verdiği çıkan bir başka sonuçtur.

20.UPK Kümelerin Cevaplarının Frekans Dağılımı Küme NoÜrün Fiyat (TL) Aynı Fiyat (%)Yüksek Fiyat (%) Ekstra Fiyat (%) 1 Çikolata Kalem Pantolon Mobil ,4 2 Çikolata Kalem Pantolon Mobil ,6 3 Çikolata Kalem Pantolon Mobil ,7 Genel Çikolata47 Kalem20 Pantolon6 Mobil Telefon2.7

20.UPK Kümelerin Cevaplarının Grafiksel Dağılımı

20.UPK Kümelerin Profil Dağılımları Küme 1Küme 2Küme 3 OrtalamaStd.OrtalamaStd.OrtalamaStd. Yaş20,71,620,71,520,91,6 GelirFrekans% % % 500 ve altı ve üstü ŞehirFrekans% % % Büyükşehir Şehir Kasaba Köy Cinsiyet Erkek Kadın

20.UPK Teşekkür ederiz...