20.ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Halit Yıldırım
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Web Tasarımı Nedir?.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
Orçun Madran. Wikipedia Web 2.0 ve Sosyal Ağlar, İstanbul - 12 Aralık
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Sefa Emre Yılmazel Hacettepe Üniversitesi
BBY 253 Bilgi Kullanımı ( ).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Sosyal Medya ve Türleri
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Eğitim bilimlerinde yeni araştırma araçları ve katkıları: Niteliksel (kalitatif) analiz yazılımları ve ATLAS.ti örneği Mehmet Cüneyt Birkök - Sakarya Üniversitesi.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
SİYASET BİLİMİ LİSANS PROGRAMI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Ağbağ Analizi (Social Network Analysis)
Endüstri Mühendisliği Bölümü
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Web Tasarımı Nedir?.
Sunum transkripti:

20.ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ SOSYAL SERMAYE İHTİYACI İLE PSİKOLOJİK REFAH FAKTÖRLERİNİN GENÇLERİN SOSYAL MEDYA PAZARLAMASINA İLİŞKİN GÜVEN ALGISI Gonca Yılmaz Elbaşı Burçin Kaplan İstanbul Aydın Üniversitesi 20.ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Sosyal Medya Kavramı Ellison, Steinfield, ve Lampe (2007)’nin tanımına göre, sosyal medya bireylerin halka açık veya yarı açık, belirli kurallarla çevrelenmiş bir sisteme oturtulacak şekilde diğer kişiler ile bağlantı kurdukları, kendi bağlantı listelerini oluşturabildikleri ve bağlantıları tarafından yapılan paylaşımları izleyebildikleri internet tabanlı servisler bütünüdür. Lon Safko (2010) sosyal medyanın anlamının kullanıcılar tarafından oluşturulan konseptler tarafından belirlendiğine değinirken bir diğer bakış açısı ile ise sosyal medyayı hali hazırda bulunan müşterilere ve hedef gruplara ulaşmak için şirketlerin kullandıkları bir takım araçlar bütünü olarak tanımlamaktadır.

Sosyal Medya Türleri İşbirliği Projeleri: Wikipedia ve sosyal etiketleme servisi “Delicious (Del.icio.us)”   Bloglar İçerik Sayfaları: Flickr, Slideshare, Youtube Sosyal Ağ Sayfaları: Facebook   Sanal Oyun Dünyaları Sanal Sosyal Dünyalar: Second Life Mikrobloglar: Twitter

Sosyal Medya Türleri Tablo: Medya/ İçerik Zenginliği ile Kendini Gösterme / Prezantasyon Olanağı Açısından Sosyal Ağların Sınıflandırılması Kaynak: Kaplan, A.M., Haenlein Michael, 2010, “Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media” Business Horizons, Paris, 53(1), 59-68.

Sosyal Sermaye İlk olarak 1916 yılında Batı Virjinya’da görev yapmakta olan köy okulları eyalet danışmanı L. J. Hanifan tarafından dile getirildiği bilinmektedir. Kavramın akademik literatüre girmesi ise 1988 yılına dayanmaktadır. Sosyolog James S. Coleman, Hanifan’ın tanımını temel alarak (Putnam, 2000) sosyal sermayeyi genel olarak, insanlar arasındaki ilişkiler aracılığı ile edinilen kaynak olarak tanımlanmıştır (Coleman, 1988). Köprü Kurma Bağ Kurma Sosyal Sermayeyi Sürdürme

Kullanıcıların Psikolojik Refahı Psikolojik refah, kişinin kendini bilişsel yargıları sonucu elde ettiği özgüven ve hayat tatminini barındıran ve aileler, arkadaşlar ve toplumun katkısı ile oluşturulan sosyal sermayenin beslediği önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternet ve sosyal ağların kullanımı ise, sosyal sermayeyi güçlendirdiği, yeni bağlantıların oluşturulmasına ve korunmasına olanak tanıdığı için dolaylı olarak kişinin psikolojik refahına da olumlu etki sağlamaktadır (Burke, Marlow ve Lento, 2010). Özgüven Hayat Tatmini

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Araştırmanın Problemi Araştırmanın Önemi ve Amacı: Bu çalışmanın öncelikli amacı, sosyal sermaye ve psikolojik refah faktörlerinin günümüzde sosyal medya kullanıcı profili olarak öne çıkan 18-29 yaş arası gençlerde sosyal medya pazarlama algısına etkilerinin saptanmasıdır. Araştırmanın Yöntemi Araştırmanın Ana kütlesi ve Örnekleme Süreci: Araştırmanın ana kütlesi olarak İstanbul’da ikamet eden 18-29 yaş aralığındaki genç kesimden en az bir sosyal medya ağı kullananlar seçilmiştir. Anket Formunda Yer Verilen Ölçekler: Anket soruları Hsu-Hsien Chi’nin 2011 yılında yaptığı “Interactive digital advertising vs. virtual brand community: exploratory study of user motivation and social media marketing responses” adlı çalışmasından derlenerek hazırlanmıştır.

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Araştırmanın Hipotezleri

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Elde Edilen Verilerin Analizi: Araştırmada anket formlarından elde edilen bilgiler SPSS 21 paket programıyla analiz edilmiştir. Demografik ve tanımlayıcı istatistikler, Araştırma hipotezlerinin testleri, Güvenilirlik ve geçerlilik hesapları ile değişkenler arası ilişkinin ve birbirleri üzerindeki etkilerinin ortaya koyulması

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Demografik Bulgular: Araştırmada elde edilen toplam anket sayısı 400’dür. Fakat bazı katılımcıların anket soruların tamamına cevap vermemesi veya yanlış cevaplama yapmaları sebebi ile 52 anket değerlendirmeden çıkarılmıştır. Anketin düzgün cevaplanma oranı %87 olarak hesaplanmıştır. Ankete Katılan 18-29 Yaş Aralığındaki Gençlerin Demografik Özelliklere Göre Dağılım Tablosu

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Ankete Katılan Gençlerin Üye Oldukları Sosyal Medya Sayfaları Dağılım ve Sıralama Tablosu

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Korelasyon Analizi

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Regresyon Analizi Sosyal Medyada Kullanıcı Motivasyonunu Oluşturan Değişkenlerin Güven Faktörüne İlişkin Regresyon Analizi Sonuçları

Sosyal Sermaye İhtiyacı ile Psikolojik Refah Faktörlerinin Gençlerin Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Güven Algısına Etkisine Yönelik Araştırma Hipotez Sonuçları

Sonuç Yapılan araştırma ele alındığında sosyal sermaye ihtiyacının sosyal medya pazarlamasına olan güven ile ilişkili olduğu fakat psikolojik refahın sosyal medya pazarlamasına olan güven ile anlamlı bir ilişkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. Bu noktada, günümüzde tüketicilerin hayatlarında oldukça öneme sahip olan sosyal sermaye kavramı ve sosyal sermayeyi oluşturmak adına kendi hayatlarında gerçekleştirdikleri aktiviteler ön plana çıkmaktadır. Bireyler sosyal sermayeyi oluşturma ve sürdürme aşamalarında sosyal medyayı tercih ettiklerinde bu mecraya olan güvenleri de artmakta ve dolayısı ile sosyal medya pazarlamasına karşı bir güven algısı oluşmaya başlamaktadır.

Öneriler Markalar, pazarlama stratejileri içine kullanıcıların sosyal sermayelerini arttırıcı ve benzer demografik özelliklere sahip kişilerin birbirleri ile köprü kurmalarını teşvik edici aktiviteleri dahil etmeleri halinde, oluşan güven algısı ile birlikte marka değerlerini daha ucuz ve hızlı bir biçimde artırma şansına sahip olacaklardır. Analiz sonuçlarından yola çıkılarak, Güven algısının arttırılması güvenirlik, güvenme isteği ve fayda ve duygulanım alt boyutlarının da arttırılması anlamı taşıdığından, markalar tüketicilerin bu mecrada yer alan pazarlama aktivitelerinin güvenlerini artırıcı doğrultuda çaba göstermelidir. Bunun yanında İlgi çekme potansiyeline sahip görsel ve işitsel öğelerin kullanımı ile pekiştirilmek suretiyle, temelde tüketicinin sosyal sermaye ihtiyacını karşılama odaklı sosyal medya araçlarının önemi giderek artacağından markaların stratejilerini bu doğrultuda şekillendirmeleri son derece önemlidir.

Çalışmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar için Öneriler Araştırmanın sadece İstanbul ilinde yapılması ve 18-29 yaş aralığındaki genç kullanıcılara uygulanması araştırmanın en önemli kısıtı olarak gösterilebilir. Gelecek çalışmalarda farklı yaş grupları kadar; farklı meslek gruplarında ve eğitim düzeylerinden oluşan örneklemlerle yapılacak araştırmalar araştırmacılara daha kapsamlı sonuçlar sağlayabilecektir. Ayrıca konunun artan önemine binaen, farklı ülkelerde, farklı kullanıcı profilleriyle yapılacak çalışmalar sosyal sermaye-sosyal medya kullanımı literatürüne önemli katkılar getirebilecek bir potansiyele sahiptir.

Kaynakça Alexander, B. (2006). Web 2.0: A new wave of innovation for teaching and learning?. Educause review, 41(2), 32.   Barker, V. (2009). Older adolescents' motivations for social network site use: the influence of gender, group identity, and collective self-esteem.CyberPsychology & Behavior, 12(2), 209-213. Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2010). Social network sites: definition, history, and scholarship. Engineering Management Review, IEEE, 38(3), 16-31. Burke, M., Marlow, C., & Lento, T. (2010). Social network activity and social well-being. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1909-1912). ACM. Chi, H. H. (2013). Interactive digital advertising vs. virtual brand community: exploratory study of user motivation and social media marketing responses in Taiwan. Journal of Interactive Advertising, 12(1), 44-61. Coleman, J. S. (1988). Social capital in the creation of human capital. American journal of sociology, S95-S120. Collins, C. (2013). The neighborhood as a social structure for collective action: The role of bonding social capital, civic engagement, and neighborhood racial homogeneity (Doctoral dissertation, Michigan State University). Demerouti, E., Bakker, A. B., Nachreiner, F., & Schaufeli, W. B. (2000). A model of burnout and life satisfaction amongst nurses. Journal of advanced nursing, 32(2), 454-464. Donath, J., & Boyd, D. (2004). Public displays of connection. bt technology Journal, 22(4), 71-82. Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230. Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The benefits of Facebook “friends:” Social capital and college students’ use of online social network sites. Journal of Computer‐Mediated Communication, 12(4), 1143-1168. Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1), 59-68. Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2011). The early bird catches the news: Nine things you should know about micro-blogging. Business Horizons, 54(2), 105-113.

Mandarano, L. , Meenar, M. , & Steins, C. (2010) Mandarano, L., Meenar, M., & Steins, C. (2010). Building social capital in the digital age of civic engagement. Journal of Planning Literature, 25(2), 123-135. Park, N., Kee, K. F., & Valenzuela, S. (2009). Being immersed in social networking environment: Facebook groups, uses and gratifications, and social outcomes. CyberPsychology & Behavior, 12(6), 729-733. Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The collapse and revival of American community Resnick, P. (2001). The social cost of cheap pseudonyms. Journal of Economics & Management Strategy, 10(2), 173-199. Safko, L. (2010). The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. John Wiley & Sons. Shi, Z., Rui, H., & Whinston, A. B. (2014). Content sharing in a social broadcasting environment: evidence from twitter. Mis Quarterly, 38(1), 123-142. Steinfield, C., Ellison, N. B., & Lampe, C. (2008). Social capital, self-esteem, and use of online social network sites: A longitudinal analysis. Journal of Applied Developmental Psychology, 29(6), 434-445. Valkenburg, P. M., Peter, J., & Schouten, A. P. (2006). Friend networking sites and their relationship to adolescents' well-being and social self-esteem.CyberPsychology & Behavior, 9(5), 584-590. Vitak, J., Ellison, N. B., & Steinfield, C. (2011). The ties that bond: Re-examining the relationship between Facebook use and bonding social capital. In System Sciences (HICSS), 2011 44th Hawaii International Conference on (pp. 1-10). IEEE. Voyager, D. (2014) Daniel Voyager’s Blog, Metrics. 13.08.2014, http://danielvoyager.wordpress.com/sl-metrics/ Zarrella, D. (2010), The Social Media Marketing Book. California: O’Reilly Media Inc.