TÜKETİCİ HAKLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ HAKLARI SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Advertisements

TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
TÜKETİCİ HAKLARI.
Amaç Yeni yetişen nesillerde vergi bilincini oluşturmak ve belge alma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığımızca "Ülkemi Seviyorum.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
Bilinçli Tüketici Hikmet SIRMA.
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
TEMEL İNSAN HAKLARINDAN BİRİDİR
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
KAZANIMLAR 5.Sosyal bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını fark eder.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Tedarikçi Firma Sunumu
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
İŞLETMELERİN KURULUŞU
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
TÜKETİCİ HUKUKUNA GİRİŞ YRD. DOÇ. DR. İ smayıl İ SMAYILLI.
Pazarlama İlkeleri.
Stok Yönetimi Planlı Sonradan Siparişli EOQ veya
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
TİCARİ MAL HAREKETLERİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu
PİYASA DENGESİ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
ÜRET İ MDEN TÜKET İ ME TEMA: ( ) Yapılan her alışveriş sonrası fatura alınmasına gerek yoktur. ( ) Aldı ğ ımız bir kaza ğ ın kolunda yırtık oldu.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
TAKSİTLİ SATIŞ. “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” ile tüketici hakları yasal güvence altına alındı. Tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
PLANLAMA  GEÇMİŞ VERİLERDEN FAYDALANARAK GELECEĞE YÖNELİK TAHMİN,
1 of 31 PART VII The World Economy © 2012 Pearson Education Dış Ticaret Teorisi ve Dış Ticaret Politikası: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri.
Aldatıcı hareket veya dürüstlük kurallarına aykırı diğer şekillerde ekonomik rekabetin her türlü kötüye kullanılmasıdır.  Başka bir işletmeye ait ürünlerin,
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
Tüketici Karar verme Süreci
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
© 2018 Cengage.
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL GÜVENLİKTE FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ HAKLARI

Tüketici olarak bir çok haklara sahibiz ancak hangimiz bu hakları tam anlamıyla biliyor ? Bir eşya aldığınızda iade istediğiniz de bu iade alınmaz denildiğini çoğu kez duymuşsunuzdur. Ancak haklarınıza başvurarak eşyanızı geri iade ederek parasını veya yenisini alabilirsiniz. Bu verilecek karara bağlıdır. Eğer aldığınız bir ürün 950 Tl altı ise Tüketici hakem heyetine başvurabilir ve bu konuda oradan yardım alabilirsiniz. En geç 1 ay içinde sorun çözülerek haklı ise sizin tarafınızda olumlu sonuçlanacaktır.

ÖRNEK Basit bir örnek vermek gerekirse bir ürünü aldınız ürün sorunlu çıktı ve garantiye yolladınız ikinci defa aynı sorun çıktıktan sonra iade talep edebilirsiniz Kabul etmezlerse tüketici hakları hakem heyetine başvurabilirsiniz. Sizden alınan ürün bilirkişi tarafından incelenerek kullanıcıdan kaynaklanmayan hata ise size yenisi veya para iadesi konusunda yardımcı olunur. Benim başıma gelen bir olay olduğu için basit bir örnek vermek istedim. Aldığınızda faturanızda yazan tutarı tekrar alabilirsiniz.

TÜKETİCİ HAKLARI: Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur. Bunlar aşağıdaki gibidir: 1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir. 2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır. 4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir. 5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır. 6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır. 8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır. 9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

HAZIRLAYAN: