SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Zor insanla başa çıkma yolları
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
ANA-BABA / ÇOCUK İLETİŞİMİNE BAĞLI RUHSAL YAŞAM SENARYOLARI
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
SINIF KURALLARI.
Öğretim Durumlarını Planlama
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
MERHABA.
İLK DERSTE NASIL DAVRANILMALIDIR? Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN.
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
AKRAN ZORBALIĞI.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Hekim-Hasta İletişimi
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
İnternet Okur Yazarlığı
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
SINIF YÖNETİMİ.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Bayram KOÇ Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
SINIF YÖNETİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ 1İrfaniye İlköğretim Okulu 2011.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Sınıf Yönetimi Cezanın Kullanımı Sınıf kurallarına uymamanın sonucunda yani olumsuz davranışın sonunda verilebilir. Eğer, sonuçları, davranışın.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

Sınıfta bazı öğrenciler olumlu davranışlar gösterirken bazıları da istenmeyen davranışlar ( arkadaşları ile konuşma, hayal kurma, dersle ilgili olmayan kitap, dergi okuma.....) gösterebilirler.

Sınıf yönetimi sırasında çıkacak sorunlar, öğrencilerin dikkatlerinin dağılmasına, gereksiz zaman kaybına ve gerginliğe neden olacaktır. Bu nedenle öğretmenlerin sürekli beklenmedik bir sorunla karşılaşmaya hazır olması ve bu sorunları en uygun şekilde çözmeye çalışması gerekir.

ETKİLİ BİR SINIF YÖNETİMİNDE İLKELER

Sınıf Meclisini toplayarak, sınıfta uyulması gereken kuralları belirleyiniz. Öğrenciler kendi koydukları kuralları daha kolay benimseyeceklerdir. Kuralların neden önemli olduğu ve kurallara uymanın kendileri için faydaları anlatılmalıdır.

Öğrencilerin okula devam etmelerindeki amaçları sürekli gündemde tutulmalıdır. Ders saatini dikkatlice planlayınız. ( dersi anlatma, soru sorma, tekrar,değerlendirme..)

Öğretmen gözleri ile tüm sınıfı kontrol altında tutmalı, gezinerek ders anlatmalı ve öğrencilerin tümünü görebilecek yerde durmalıdır. Dikkati dağılmış öğrencilere daha da yaklaşarak rastlantıymış gibi sıra veya masasına dokunarak öğrencinin dikkatini toplamasına yardımcı olunmalıdır.

Sınıfta olup bitenlerden haberdar olduğunuzu gösteriniz. Ders anlatırken, anlatımı bozmadan konuşanları uyarabilmeliyiz. ( o tarafa bakma, öksürme, yakınına gitme, ses tonunu değiştirme.....)

Tehditten kesinlikle kaçınınız. ( seninle sonra görüşürüz, seni idareye göndereceğim, yazılıda görüşürüz.....) Bir öğrenciyi uyarmanız gerekiyorsa bunu herkesin önünde yapmayınız. Öğrencilere dostça yaklaşınız. İletişimde ‘sen dili’ yerine ‘ben dilini’ kullanınız. Arkadaşınla konuşma yerine, ben ders anlatırken kendi aranızda konuşursanız,dikkatim dağılıyor rahatsız oluyorum denilebilir.

Sınıfta öğrencilerin aktif olmaları, derse katılımı sağlanmalıdır. Derste birden çok yöntem kullanılmalıdır. ( anlatım, soru-cevap, gösteri ) Yazı tahtası kullanılacaksa, öğretmen yüzünü tahtaya dönük olarak çalışmamalıdır.

Sınıftan çıkmadan bir sonraki derste işleyeceğiniz konuyu duyurunuz ve derse hazırlıklı gelmelerini isteyiniz. ( konuyu okuma, soru çıkarma, alıştırma çözme..) Bu durum öğrencinin derse ilgisini arttıracaktır.

Yukarıdaki önlemlerin işlemediği durumlarda son çare cezaya başvurulabilir. Fakat ceza kesinlikle fiziksel olmamalıdır.Tatlı sert veya şaka yollu azarlamalar, yalnız bırakmalar şeklinde cezalar uygulanabilir. Cezanın korkutmaya değil, düzeltmeye yönelik olmalıdır.

Unutulmamalıdır ki; öğrencileri yargılamadan, onları olayların nedeni olarak görmeden, anlayarak yaklaşmak, disiplin sorunlarını azaltacak, eğitimsel amaçlara ulaşma oranını yükseltecektir.