Sosyal Televizyon Burak Ohrili – Fatoş Durmuş. Tabtivi Nedir? Tabtivi, programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

MURATOĞLU ÇARŞISI WEB TASARIM PROJESİ
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Facebook Reklamları.
Google Analytics Nedir?
Halit Yıldırım
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Gerçek Dünyanın Sanal Yansıması
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Aylık Sosyal Medya Faaliyet Raporu Ekim Genel İstatistikler Notlar: Toplam erişim, beğenenler ve hakkımızda konuşulanları görmekteyiz.. Aylık Sosyal.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
TÜRKİYE MASA TENİSİ FEDERASYONU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
Modül 5 FACEBOOK. DURUM Zaman Tüneli Zaman tüneli her Facebook kullanıcısının tüm içeriğini düzenleyebildiği ve gösterebildiği bir sanal alandır. Zaman.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
#TweetCar Autoshow – İÇERİK 01 – Kampanya Yapısı 01 / İletişim Hedefi 02 / Hedef Kitle 03 / Yaratıcı Fikir 04 / Fikrin Nasıl.
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Ufuk Bayram ile Business Class 3 AĞUSTOS’tan itibarenHaftaiçi hergün saat 20:20’de Kanal Yani elevizyonda.
GİRİŞİMCİ.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Ask Question.
Kişisel Güvenlik. Kişisel veriler, kişinin kimlik yapısını ortaya koyan ve kişiye özel bilgiler olarak tanımlanabilir. Bu yüzden kişisel veriler ve kişisel.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Sigorta Acente Mobil Uygulaması
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Biz Kimiz? 3 nesildir sürdürdüğümüz aile şirketimizin getirmiş olduğu bilgi, birikim ve güven ile 70+ yıllık tecrübemiz ve yenilikçi yaklaşım sayesinde,
Sunum transkripti:

Sosyal Televizyon Burak Ohrili – Fatoş Durmuş

Tabtivi Nedir? Tabtivi, programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır. Sosyal bir televizyon uygulamasıdır. Yapılması amaçlanan ise bu sosyal platformda sanal bir reyting belirlemek ve kullanıcılara sosyal bir platform sağlamaktır. Sanal reyting, izlenen programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır..Android.iOS.Web

Uygulamamız yayın hayatına 20 Eylül 2013 tarihinde başlamıştır ve o tarihten bu yana; Tabtivi iphone uygulaması kişi tarafından indirilmiştir. Facebook’ta yayınlanan 100 TL’lik reklam karşılığında 218 kullanıcı tarafından indirilme almıştır. Kullanıcıların Facebook ve Twitter’da yaptıkları paylaşımlar sayesinde üye kazanılmıştır. Miliyet.com ve Silikon Vadisi tanıtım videosu ile üye sayımız 2043 kişiye ulaşılmıştır. Sosyal Medya paylaşımları ile 2942 kişiye ulaşılmıştır.

RAKAMLARLA TABTİVİ Kullanıcı Sayısı Açılan Oturum ve Cihaz Sayıları iPhone iPad iPod Touch Ekran Görüntülenme Sayısı: Anasayfa ( Timeline ) Profiller En Çok Tablananlar Diziler Tablama Diğer Gün Boyunca Etkin Olan Kullanıcı : Kullanıcıların geri dönüş oranı : %74.38 Ayrıca Uygulamamız Facebook Tarafından FBSTART Programına Kabul Edilmiştir Ekran Görüntülenme Oranı

PROBLEM VE ÇÖZÜM Günümüzde akıllı telefon ve tablet kullanımlarının artmasıyla birlikte hayatlarımız bir şeyleri online beğenmek, paylaşmak, tweetlemek ve takip etmekle geçtiği için TV izlerken de iletişim kurduğumuz kişiler sosyal platformlardaki çevremiz oluyor. İnsanların sosyal TV kullanmalarının en büyük sebepleri, izledikleri diziyi veya filmi paylaşma, düşüncelerini yazma, aktif ve anlık olarak programın içinde yer alma isteğidir. Televizyonun sosyal medya etkisinde kaldığı gerçeği ile birlikte TV izleyicilerini ve akıllı telefon kullanıcılarını Tabtivi ile tek bir platformda toplamayı amaçladık. Zamanın hızlı akışı ve yoğun iş temposu nedeniyle en çok izlediğimiz diziyi, sevdiğimiz bir filmi veya bir futbol müsabakasını kaçırabiliyoruz. Program Hatırlatma özelliğimiz ile sevdiğiniz programın başlama saatini bildirim olarak sizlere gönderiyoruz. Program takip özelliği

PROBLEM VE ÇÖZÜM Check-in yaptığınız sırada programlarda yer alan ya da kendi oluşturduğunuz hashtagleri yazabilir ve bunları Facebook veya Twitter gibi platformların da hashtag listesinde otomatik olarak yer almasını sağlayabilirsiniz. Bu kişilerin yeni insanlarla tanışmalarını, birbirleri ile etkileşimde bulunmalarını, program sayfalarında da kişisel yorumlarını yazabilmelerini sağlayan bir ortam yarattık.

YÖNETİCİ ÖZETİ BURAK OHRİLİ İzmir doğumluyum. 16 yaşımdan itibaren babamın işletmesi Ohrili Makine Endüstriyel Mutfak Cihazları Servis Hizmetleri’nde Muhasebe görevini üstlendim yılında Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Spor Yöneticiliği Bölümü’nü kazandım. Üniversite hayatım boyunca yönetim, organizasyon ve internet sektörünün içerisinde yer aldım. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Yönetim ve Organizasyon Sorumluluğu görevini üstlendim. 6. Türkiye Üniversiteler Spor Oyunları Organizasyonu’nda Sekretarya sorumluluğu görevinde yer aldım. Üniversite hayatım boyunca tamamen kendi imkanlarımla C++, CSS3, PHP, HTML dillerini ve Adobe Photoshop, Flash, Corel gibi programları kullanmayı da öğrendim. Akademik hayatımın sona ermesinin ardından tarihinde Fatoş Durmuş’un da arasında yer aldığı ekibimiz ile bulbumbuldum.com franchising firması olarak Egepark Mavişehir ve Egepark Balçova Alışveriş Merkezlerinde şubeler açtık. Sözleşmelerdeki şartların yerine getirilememesi nedeni ile tarihinde sözleşmeyi karşılıklı olarak feshetme kararı aldık, ardından 3 ortak olarak markasını yarattık; şubelerimiz ve web sitemiz ile yolumuza devam ettik. 2011/07048 nolu tasarım başvurusu ile Sinema Klaketi Patentini alarak üretim ve pazarlama ağımızı kurduk tarihinde web sitesi ve alışveriş merkezi kioskları ile birlikte firmamızı hayalimiz olan Tabtivi projemize başlamak için devrettik. İletişim : –

YÖNETİCİ ÖZETİ FATOŞ DURMUŞ Denizli doğumluyum. Küçüklüğümden beri yabancı dile olan ilgimden dolayı liseyi ve üniversiteyi yabancı dil üzerine okudum. İyi derecede İngilizce ve Fransızca, orta derecede Almanca biliyorum. Dokuz Eylül Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği bölümünü kazanarak 2008’de İzmir’e geldim yılında Burak Ohrili ile tanıştık. Hayatımızı birleştirmenin dışında ikimizin de içindeki girişimci ruhu bizi önce buldumbuldum.com’a, daha sonra cokiyiyaa.com’a doğru sürükledi. Bu e-ticaret ve perakende mağazacılık sektöründe sosyal medya uzmanlığı, uluslararası satış ve ithalat bölümlerinde görev aldım. Fakat 2010 yılından beri tasarladığımız Tabtivi projesini hayata geçirme isteği her şeyin önüne geçti. Hem hayatımızı hem de işimizi birleştirmek için diğer ortağımıza cokiyiyaa.com’u devredip kendi hayalimize doğru yelken açtık. Ve tüm bunlar okul hayatımla paralel yaşadığım deneyimlerdi. Dil öğrenme tutkumun yanında bir şeyleri sıfırdan yaratma, projeler tasarlama merakım, bölümümle ilgili bir şeyler yapmaktan daha çok sonunda bir girişimci olmamı sağladı.

TEKNOLOJİ Tabtivi’nin sosyal televizyon sloganı ile yayın hayatına başlamış olması ve Türkiye’de sosyal televizyon olgusunun oluşmamış olması Tabtivi projesinin en büyük avantajlarından biridir. Yaptığımız araştırmalar sonucunda vardığımız sonuçlar; Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı 36 milyon aktif Facebook hesabı var. Bugün saniyede yaklaşık 100 tweet atılıyor ve yaklaşık %78′lik dilimi mobil kullanıcılar oluşturuyor. Türkiye’de ve saatleri arasında kişi televizyon izliyor. Bu veriler sonucunda sosyal televizyon olgusunu oluşturmak için aslında Türkiye’nin tek eksiği Tabtivi.

Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; Anket; Tabtivi anketleri ile Televizyon yayınlarına anlık katılım sağlayabileceksiniz; bir yarışmacıya, bir dizi oyuncusuna, bir bölüm için yaratılan anketlere oy verebileceksiniz. Tabline; Tabtivi Timeline’ı size anlık bilgiler sunacak; mesala kimin hangi programı takip ettiğini, kimin ankete katıldığını, kimin caps özelliğini kullandığını, kimin kiminle arkadaş olduğunu…

Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; Tabtivi Doodle; Editörler tarafından paylaşılan bir dizi veya bir filme ait resmi istediğin gibi bir yazı ile doldurarak paylaşabilme özelliği Tabtivi Fanatik; Fanatiği olduğunuz takımın Futbol, Basketbol veya diğer branşlardaki maçını kaçırmak istemiyorsan bu özelliği işaretleyerek maç başlamadan 5 dakika önce bildirim alabilirsin.

Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; İnteraktif Banner; Proglamlarla ilgili en güncel haberler yayınlanacak; Yani hangi dizinin ilk bölümü yayında? O ana özel program ne var ?( Oscar ödül töreni, şampiyonlar ligi finali gibi), hangi programın sezon finali, o an en çok izlenen program gibi bilgilerin aktarılacağı alandır. Fragman; Dizilerin anasayfasından dizinin gelecek bölüm fragmanını izleyebilirsin.

Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; Tabcam Özelliği; Uygulamamızın içerisinde yer alacak özellik ile telefonunuzun kamerasını 2 sn televizyon ekranına gösteriyorsunuz ve izlediğiniz televizyon programını veya reklamı check-in yapabiliyorsunuz. Tabcam ile amaçlanan reklam sektörüne yeni bir soluk kazandırarak televizyon reklamlarına sosyal medyanın gücünü de ekleyerek daha çok izlenmesini sağlamaktır. Shazam reklam sesini dinleterek ödül kazandırmayı amaçlamış başarılı olmuştur. Tabcam ile yapılmak istenen de budur; kullanıcılara hediyeler vererek ekran görüntüsü ile reklama check-in yapılmasını sağlamaktır. Tabcam özelliği 2. yılımızda tüm ekibin yoğun çalışması sonucu oluşturulabilecektir.

MÜŞTERİ VE GELİR MODELİ BDK verilerine göre 2013 yıl 3. çeyrek rakamları baz alındığında Türkiye’de 23.7 milyon mobil internet kullanıcısı olduğu görülmektedir. Web sitemiz ve tüm mobil platformlarda yer alacak uygulamamız ile ilk yılımızda pazarın %5’ine, yani kullanıcıya ulaşmayı hedeflemekteyiz. Öncelikli gelir kaynağımız veri satışıdır. Kanallara ve yapımcılara programını hangi cinsiyet, yaş aralığı, hangi ilden daha çok izlendiği gibi çeşitli veriler sunulabilecektir. Kullanıcı sayımızdaki artış ile gelir modelimiz olan reklam yayıncılığı devreye girecektir. Reklam yayınlarımız müşteriyi rahatsız etmeyen, ‘Facebook önerilen uygulama’ tarzında anasayfa akışında yayınlanacaktır. CPM ( Cost Per Mile ) Görüntülenme Başına Reklam Yayını; 1 CPM Kişidir 4 $ olarak hesaplanır. CPC ( Cost Per Click ) Tıklama Başına Reklam Yayını; 1 CPC 0.40 Kuruş olarak hesaplanır. CPA ( Cost Per Action ) Uygulama Yükleme Başına Reklam Yayını; 1 CPA 5$ olarak hesaplanır. CPA ( Cost Per Acqusition ) Satın Alma Başına Reklam Yayını; Satılan Ürün Bedeline Göre Hesaplanır. Tabcam ile reklamlara check-in yapma hizmeti ile gelir elde etme modelidir. Hashtag Reklam Yayını ; Hashtag Listesinde 1. Sırada Yer Alan Sponsorlu Hashtag Reklam Yayınıdır.

PAZARLAMA KANALI Tabtivi Projesi’nin en önemli özelliği tüm sosyal medya platformaları ile etkileşimli çalışmasıdır. Yani Tabtivi uygulamasından yaptığınız bir check-in Facebook ve Twitter hesaplarınızda da paylaşılacaktır. Tabtivi uygulamasında yazdığınız hashtagler aynı şekilde Twitter ve Facebook’ta yapılan hashtag aramalarında da çıkacaktır. Reklam yayınları ile kazanılan kullanıcıdan daha fazlası viral reklam olarak elde edilebilecektir. Tüm Facebook arkadaşlarınız ve Twitter takipçileriniz ne izlediğinizden haberdar olabilecektir.

DÖNÜM NOKTALARI Finans raporumuzda belirttiğimiz gibi 2 yıllık bir süreçte uygulamamızı geliştirmek için gereken tutarı ve detaylı bilgileri açıkladık. Almak istediğimiz yatırım miktarı bizim hedeflerimize ulaşmamız için yeterlidir. 2 yıl sonrasında gelir modelimizi devreye soktuğumuzda, hali hazırda Tabtivi’nin net bir kârı olacaktır. Tabtivi’nin Türkiye’de belirttiği hedeflere ulaşması ile birlikte Avrupa’ya açılma çalışmalarımıza başlayacağız. Farklı dil seçenekleri ekleyerek ve ülkelerin yayın akışlarına uygun bir içerik hazırlayarak 2. tur bir yatırıma ihtiyaç duyacağız.

REKABET Twitter ve Nielsen, Sosyal TV üzerine sürekli araştırmalar yapıyor yılının ikinci çeyreğinde yayınlanan bir raporda dünya üzerinde TV programlarına tweet gönderilmiştir. Tweetlerin bu programların izlenme oranını %29 oranında artırdığı tespit edilmiştir. Ancak Twitter’ın en büyük handikapı ’u aşan sahte profillerdir Amerikan girişimi Get Glue programının 5 milyon kullanıcısı bulunmakta ve 22 milyon dolar yatırım almış bir uygulamadır yılında sosyal ağ içerisinde en çok dikkat çeken film Açlık Oyunlarıdır. Uygulama kullanıcıları tarafından 1,7 milyon aktivite gerçekleştirilen Açlık Oyunları’nı Twilight serisinin son bölümü izlemekte. Üçüncü ve dördüncü sırada ise iki süper kahraman filmi Avengers ve Dark Knight Rises yer alıyor. Dizi kategorisinde Bing Bang Theory 3,7 milyon aktivite ile birinci sırada kendisine yer bulurken komedi dizisini The Walking Dead ve True Blood takip ediyor. Nikita ise dördüncü sırada onları izliyor. Ayrıca Ülkemizde de yayınlanan X Factor Star Işığı yarışmasının elemeleri için oy kullanımı Get Glue uygulaması üzerinden yapılıyor. Tüm büyük sosyal medya platformlarının Sosyal TV bünyesinde yer alma isteği pazarın büyük ve gelişmeye açık olmasından kaynaklanmaktadır. Tabtivi Sosyal TV konusunda Türkiye’de yeni gelişmeye başlayan olgunun öncüsü olmayı hedeflemiştir.

DEĞERLİ VAKTİNİZİ BİZLERE AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ