SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
MERHABA.
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
AYIRT ETME. Organizma ödülü alabilmek için uygun durumlarda tepki verebilmelidir. Uygun durumlarda tepki vermeyi öğrenmesine ayırt etme denir. Ayırt etmede.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
MERHABA.
MERHABA.
CLARK L. HULL( ) İdeal bir öğrenme önerme ve teoremlerden kurulan mantıksal bir yapıya sahip olmalıdır. Öğrenme organizmanın ihtiyaçlarını karşılamak.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
AKRAN ZORBALIĞI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
CEZA NEDİR?.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ŞİDDET NEDİR???.
WİLLİAM GLASSER. WİLLİAM GLASSER Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
REHBERLİKLE ELELE.
SINIF YÖNETİMİ.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ANA BABA VE ERGENLİK.
Sınıf Yönetimi Cezanın Kullanımı Sınıf kurallarına uymamanın sonucunda yani olumsuz davranışın sonunda verilebilir. Eğer, sonuçları, davranışın.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ SINIF YÖNETİMİ Esin ACAR, Ph.D. Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

İSTENMEYEN DAVRANIŞ NEDIR? Duruma ve ortama uygun olmayan, bilinçli olarak yapılan davranışlardır.

UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLAR NEDEN ORTAYA ÇIKAR? Öğrencinin otoriteye karşı gelmesinden Öğrencinin derste sıkılmasından UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLAR NEDEN ORTAYA ÇIKAR? Öğrencinin dikkat çekmek istemesinden Öğrencinin kuralları bilmemesinden

ÖĞRENCİDEN KAYNAKLANAN NEDENLER: öğrenci dikkatini yöneltmede ve yoğunlaştırmada güçlük çekiyorsa,

öğretmenin ilgisini çekmeye çalışıyor ve arkadaşlarının dikkatini bozuyorsa, az konuşan ve içine kapanık biriyse, arkadaşlarına, okula ve öğretmenlere karşı saldırgan tutum içindeyse,

DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME İLKELERİ: Problemli davranışlar Uygun olan davranışların sürekliliğini sağlayan, problemli davranışın oluşmasına fırsat tanımayan ortamların hazırlanması

Davranış öğrenilmiştir, kendiliğinden gelişmez. Davranışın öncesinde ve sonrasında ortaya çıkanların dikkate alınması gerekir. Pekiştirme davranışın ortaya çıkma olasılığını arttırır.

Pekiştireçlerin ortamdan çekilmesi ya da hoşlanılmayan bir durumun ortama sokulması ile davranış azalır. Uygun olmayan davranışların azaltılması, sınıf ortamının dikkatli biçimde örgütlenmesine dayanır.

İstenmeyen Davranışlara Karşı Stratejiler: * İsteneni çağrıştır: Model ol!

İstenen davranışa inandır: Beklenen davranışın yararını belirterek, eğer o davranışı yaparsa sonucunda mutlu olacağını göster

Uygun olan davranışı pekiştir. Etkili olabilmek için, pekiştirecin istenilen davranış ortaya çıktıktan hemen sonra verilmesi gerekmektedir.

Uyaranı daha vurgulayıcı bir biçimde ver! Konuşmayı kes ve olumsuz davranış gösteren öğrenciye bak! Olumsuz davranış gösteren öğrenciye doğru fiziksel olarak hareket et!

Olumsuz davranış gösteren öğrenciye dokun! Doğru olanı yapma konusunda öğrenciye rehberlik et!

Sınıf Kurallarının Belirsizliğini Ortadan Kaldır! Kurallara uyulmadığı takdirde karşılaşılacak sonuçlar hakkında bilgi verilmesi Kuralların herkes için aynı olması Uygulama sırasında engelleme ve zorlama olmaması Katı kuralcılık

ÇAĞDAŞ SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMI ÖĞELER GELENEKSEL ÖĞRETİM ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM SINIFTA ETKİNLİK Öğretici Etkileşimli ÖĞRETMENİN ROLÜ Bilgi verici Daima uzman Katılımcı Bazen öğrenci ÖĞRENCİNİN ROLÜ Dinleyici Daima öğrenci Bazen uzman DERS AĞIRLİĞI Bilgiler İlişkiler BİLGİ KAZANIMI Belleme ve ezber Bilginin birikmesi Sorgulama ve buluş Bilginin dönüşümü BAŞARI GÖSTERGESİ Miktar Kalite ÖLÇME Normlara göre Ölçütlere göre TEKNOLOJİ KULLANIMI Tekrar ve uygulama İletişim,katılım,erişim

Duyuşsal ve Davranışsal Sorunu Olan Öğrenciler… Duygusal sorun yaşayan öğrencilerdir. Sinirli , saldırgan, kolay şiddete başvuran öğrencileri olan öğretmenler, bu öğrencileri kendi kendilerini kontrol etmeye yönlendirirler.

Toplumsal endişe, devamsızlık gösteren bir başarısızlık, yanlış yönlendirme, yetişkin veya yaşıtları tarafından ret edilmeye karşı devam eden bir tepki olarak da gelişebilir.

Bazı öğrenciler arkadaş grubuna iyi bir biçimde uyum gösterebilirler,ama öğretim etkinliği ile ilgili olan soruları yanıtlamaları,toplum önünde performans sergilemeleri,değerlendirileceklerini bildiği bir etkinliği gerçekleştirmeleri istendiğinde, iletişim kurmada uyumsuzluk gösterebilir.