Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
BEP NEDİR?
BEP NEDİR? Bireyselleştirilmiş eğitim programları grup hedefleri doğrultusunda öğrenciye özgü bireysel hedeflerin olması ve bu hedeflere nasıl ulaşılacağının belirlenmesidir.
Bep özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan bireylerin, öğretmenlerin, anne – babaların özel gereksinimlerini karşılamak için oluşturulmuş özel eğitim programıdır. Bireyselleştirilmiş eğitim planı ( bep) kişinin gereksinimlerine göre yapması gereken eylemleri ve alt basamaklarını nasıl ve kiminle yapılacağını gösteren bir akış planıdır.
BEP var olan programı çocuğun yapabildiğine göre uyarlamayı gerektirmektedir. Plana göre öğrencide davranış değişikliği meydana getirmek yerine öğrencinin özelliklerine göre plan hazırlamak esasına dayanan bir plandır.
BEP NEDEN YAPILIR?
BEP NEDEN YAPILIR? Özel eğitim hizmetleri yönetmeliğine göre BEP hazırlamak yasal bir zorunluluktur. BEP öğretime nereden başlayıp sırasıyla neyin nasıl ne süre ile öğretileceği konusunda öğretmeni yönlendirir.
BEP’İ KİMLER HAZIRLAR?
BEP’İ KİMLER HAZIRLAR? Başkan, Öğretmen Özel eğitim gerektiren birey, Rehber öğretmen-psikolojik danışman, Gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen, (gerektiğinde) Eğitim programı hazırlamakla görevlendirilen öğretmen, Eğitsel tanılama, izleme ve değerlendirme ekibi temsilcisi, Aile
BEP KİMLERE HAZIRLANIR?
KİMLERE BEP HAZIRLANIR? Aynı yaş grubundaki çoğunluk çocuktan önemli sayılacak derecede öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklara, Okula devam eden aynı yaş grubundaki çocuklara sağlanan eğitim olanaklarından yararlanmasını önleyen ya da engelleyen bir yetersizliğe sahip (görme işitme zihinsel ortopedik… yetersizliği olan çocuklar) öğrencilere BEP hazırlanır.
BEP HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR?
BEP HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR NELERDİR? BEP geliştirme birimi üyeleri BEP’in amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için; Öğrencinin yapabildiklerine odaklanılmalıdır. Sürekli iletişim içinde olmalı, işbirliği içinde çalışmaya önem verilmelidir.
Ders planları, bireyin BEP’inde yer alan amaç ve hedefleri yansıtmalıdır. Öğretim yöntemleri çeşitlilik oluşturmalıdır. İzleme ve değerlendirme çalışmaları planlı olarak yapılmalıdır. Destek hizmetler yöneltme raporunda belirtildiği şekilde verilmelidir. Öğrencinin toplum içindeki ortamlara katılımını desteklemek amacıyla düzenlemeler yapılmalıdır.
BEPTE NELER BULUNMALIDIR?
AİLE GÖRÜŞME FORMU
KABA DEĞERLENDİRME ARACI (Kontrol Listesi)
EĞİTSEL PERFORMANS
TÜM HİZMET PLANI
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ(UDA) KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR(KDA) ÖĞRETİMSEL AMAÇLAR (ÖA) DEĞERLENDİRME-İZLEME
(Yerleştirme ve Öneriler) ÖZEL EĞİTİM YA DA DESTEK HİZMETLER (Yerleştirme ve Öneriler)