Keşif Antrenmanı ‘Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-1’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mütekaip Görüşme (Follow Up)
Advertisements

ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
TAKIM ÇALIŞMASI Şirketlerdeki takım çalışması yaklaşımı ve takım elemanlarının çalışmalarına yönelik araştırmalar göstermiştir ki: - Daha az materyal ve.
Takım Çalışması Takım Çalışması nedir? Takım Çalışmasının Önemi
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İletişimde Süreç Yaklaşımı
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
ETKİLİ İLETİŞİM.
İletişim Sanatı 1.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
MURGUL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK HİZMETLERİ
İletişim ve Empati.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
TAKIM RUHU Hamide GÜNDÜZ Sema KURTOĞLU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
TAKIM RUHU.
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
TAKIM RUHU 11-A.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
SEMPATİ.
Keşif Antrenmanı ‘ Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-2’ Burak YİLMAZ Empati ve İletişim Enstitüsü burak.yilmaz
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ETKİLİ İLETİŞİM.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
İLETİŞİM.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Keşif Antrenmanı ‘Duygusal Zeka ve Liderlik Formülü-1’ Burak YİLMAZ Empati ve İletişim Enstitüsü Başkanı #metoegitim @pano_eğitim @burak___yilmaz burak.yilmaz.142240 byilmaz.ikib@gmail.com

Hoşgeldiniz Merakları ve Tanışalım…

Seyirle başlangıç…

Niye Buradayız?

Ne yapıyoruz? Amacımız ne? Neler yaptık?

Aslında insana yeni bir şey öğretemezsiniz Aslında insana yeni bir şey öğretemezsiniz.Siz ona yalnız kendi içinde yeni bir şeyler keşfetmesine yardımcı olabilirsiniz. Galileo

Ofsayt nedir?

Bakış Açısı…

İlletişim

İletişim (genel kullanım) Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: Mesaj göndermek Mesajı almak Mesajı anlamak Alıcıda etki yapmak Geri bildirimi sağlamak

İletişim Nedir? Bir gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının Davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesaj iletişimdir. İletişim döngüsel bir süreçtir. Herkes aynı anda mesaj alır, yorumlar, gönderir, sonuç çıkarır; ne başlangıcı ne de sonu vardır.

İletişimde 6 soru… Dinliyor musunuz ? Anlıyor musunuz ? Anladığınızı test ediyor musunuz ? İleti dakikliğiniz nasıl ? Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? Yeterince açık mısınız ?

Mesajlar Nasıl Gönderilir ve Alınır? 55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 7% Sözcükler 38% Ses

Video ve Katılım…(dikkat) http://www. youtube. com/watch

İletişimin Aktarılması…

İletişim Neden Önemlidir?

İletişimin Önemi İletişim yoluyla: Birbirimizi anlamaya Sevmeyi öğrenmeye İlişkileri başlatmaya ve sonlandırmaya Kendimiz hakkında daha fazla bilgi edinmeye Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmeye ULAŞIRIZ…

İletişim Biçimini Değiştirme Durumu Değerlendir İletişimi Geliştir Etkin Dinle Güven Duy(-ur) Mesajı Alanı Destekle

İletişim - Birleştirici Güç Planlama Organize Etme Motive Gelişme İletişim

ALGILAMA KAPASİTESİNİN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR? Herkesin algılama kapasitesi farklıdır. Herkes algıladığı ölçüde bilgi toplayabilmektedir. Herkes aynı şekilde algılamamakta; birbirinden farklı biçimlerde öğrenebilmektedir. 21

İletişim Neden Bu Kadar Zor?

İletişimde Engeller Kişilik farklılıkları Eğitim farklılıkları Dil farklılıkları Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları Fiziksel görünüm İhtiyaçlar

İletişim Engelleri Çözüm Üretici Olarak Kullanılanlar: Emretme, yönetme Uyarma, tehdit etme, ahlak dersi verme Öğüt verme, fikir verme Mantık yoluyla inandırma Araştırma, sorgulama

İletişim Engelleri Yargılayıcı olarak kullanılanlar: Eleştirme, suçlama Ad takma, gülünç duruma düşürme Tahlil etme teşhis, tanı koyma

Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar: İletişim Engelleri Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar: Övme, görüşüne katılma Güven verme, teselli etme Konuyu değiştirme,işi alaya vurma

İletişimimi Nasıl Geliştirebilirim? İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

Eller gözler bağlı…

İyi Dinlemenin On Emri Konuşma! 6. Sabırlı ol Konuşmacıyı rahatlat 3. Dinlemek istediğini göster 4. Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5. Konuşmacı ile empati kur 6. Sabırlı ol 7. Sakinliğini koru 8. Tartışma veya eleştiride bulunma 9. Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma!

DUYGUSAL DURUMUN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR? Duygular, algılama ve bilgileri değerlendirme aşamalarında etkili olmaktadır. İnsanların, değer yargılarına ve beklentilerine uygun bilgilere ilgi gösterdikleri, istedikleri gibi görmek ve duymak eğiliminde oldukları da, bir gerçektir. Bu nedenle, iletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir. 31

Birlikten Kuvvet Doğar Takım çalışması bir ekip işidir.İyi bir takım oluşturulmaz ve takım bilinci yerleştirilmez ise başarı asla gelmez. Takım çalışması, takımı oluşturanların tek tek ferdi çalışmalarından çok daha verimli ve faydalı sonuçlar doğurur. Takım ruhu ise takım elemanlarının karşılıklı olarak birbirlerine saygı duymaları ve kişiliklerine değer vermeleri ile gelişir.

Birlikten Kuvvet Doğar Takım içinde her fert şöyle düşünmelidir. "Eğer bir şey kötü gitti ise bunda benim de payım var." "Eğer bir şey gerçekten güzel gitti ise sebebi ben ve arkadaşlarımdır." Ünlü basketbol oyuncusu Michael Jordan şöyle der: “Yetenekli oyuncular sadece maç kazandırır, şampiyonluğu ise takımlar kazandırır.”

Birlikten Kuvvet Doğar Bir gurupta fertlerin söyleyebilecekleri erdemli sözler: "Evet hata gerçekten bende idi" "Mükemmel bir iş yaptın" "Bu konuda bana tavsiyen nedir?" "Hadi birlikte çalışalım" "Teşekkür ederim" "Biz" Bir takımı oluşturan fertlerden yukarıdaki sözler sık sık çıkıyor ve grubun ortak dili oluyorsa, o takım birçok başarıya imza atacak demektir.

Liderin Önemi Her takım lideri, takımın her elemanının sahip olduğu farklı doğal yeteneklerinin farkındadır.Bilgileri,tecrübeleri,koordinasyon yetenekleri, algılama düzeyleri gibi her özelliklerinin bilincindedir.Takımlar oluşturulurken, takım lideri takım elemanlarını kabiliyetlerine,algılama seviyelerine,tecrübelerine vb. özelliklerine göre takımlara ayırır. Liderin tespit ettiği her takım, her fert için seçilebilecek en ideal takım olmalıdır. Bu takımlarda kişi ferdi yetenek ve becerilerini takım ile beraber öğrenmeye ve geliştirmeye başlar. Bu da takım çalışmasının diğer bir faydalı yönüdür.

“Ben” değil “biz” Bir takım elemanı sorumluluklarını yerine getirirken beraber çalıştığı arkadaşlarını düşünerek hareket etmelidir. Çalışmalarını aksatması takımın ortak çalışmasını da sekteye uğratacağını iyi bilmelidir.Kendini bir birey olarak değil bir bütünün ayrılmaz bir parçası olarak görmeli, kendi yoksa takımında olmayacağının farkında olmalıdır. Her takım elemanı takım arkadaşları için bir moral faktörü oluşturmalıdır.Onları çalışmaya sevk etmek, devamlılıklarını sağlamak, başarılarında takdir etmek, yenilgilerinde üzüntülerini paylaşmalılar. Birbirleri ile olan arkadaşlıkları sadece çalışmalar esnasında değil normal hayatta da devam ederse o grubun başarı düzeyi daha da yükselir.

Takım=Destek Başarılı olan kişiler her zaman için çok iyi takım arkadaşlarına sahip olan kişilerdir.Takımın kalitesinin yükselmesinde de karşılıklı yardımlaşma bilinci esastır. Fertler takımın başarısının yerine kendi başarılarını düşünür ve bencil davranırsa, takım çalışması asla verimli olmaz. Takımda bazı kişilerin yaptıkları işlerde bir hata varsa bu hatanın birazı da takımın diğer elemanlarına aittir.Çünkü uzun süre aynı takım çalışması içinde olan kişilerde beceriler kadar hatalarda ortak oluşabilir. Bunun telafisi takımın birbirlerine yardımcı olmasından geçer.

Takım Bilinci “trenin vagonlarından birinin arızalanması nasıl trenin hedefe varmasını zorlaştırırsa ise takım bilincinin zarar görmesi de başarıyı zorlaştırır.”

Takım Bilinci Bir futbol maçını düşünün. Maçı kazanmak için bütün oyuncuların görevini bilip iyi oynaması gerekir. Sadece kaleci ya da santrfor kurtarıcı olarak görülürse takım maçı kaybeder. Herkes takımı için varını yoğunu ortaya koymalıdır. Takım olarak oynamayı başaran maçı kazanır…

Başarılı Bir Takım Oluşturmanın Sırları

Başarılı Bir Takım Oluşturmanın Sırları 3-Kuralların Oluşması Bu aşamada takım üyeleri ortak hedefe olan bağlılıklarını oluşturmaya başlarlar. Bu süreçte ayrıca ortak hedefe ulaşılırken kullanılacak yöntemlere ilişkin ortak anlayış da ortaya çıkar. Takım liderinin buradaki görevi rollerin ve iş süreçlerinin net bir biçimde belirlenmesini sağlamaktır. 4-Performans Takım üyeleri artık ortak hedefe kenetlenmiş bir durumda kendilerine düşen görevi yerine getirmektedir. Takımın bir makinenin dişlileri gibi işlemeye başlaması ile liderlik daha dolaysız bir şekilde işlemeye başlar. 5-Hedefe Ulaşma Bu aşama, takımın gelecekteki performansı üzerinde kritik bir önem taşır. Takım üyelerinin performanslarına ilişkin taşıdıkları olumsuz duygular ya da hedefe ne oranda ulaşıldığına ilişkin oluşacak soru işaretleri, daha sonraki çalışmalarda takımın etkin bir şekilde çalışmasını engeller.

Amerikan futbolu koçu Vince Lombardi şöyle der: “Birlikte çalışan insanlar mutlaka kazanacaklardır, çok iyi bir futbol defansına karşıda olsa, modern bir toplumun sorunlarına karşıda olsa…”

TAKIM ÇALIŞMASINDA İLETİŞİM Eğer takım üyeleri aktif dinleme yapmazlarsa : - Diğer üyelerin onlara önereceklerine kendilerini kapatırlar. - Etkili bir işbirliği için katılımcı davranmazlar. - Diğer üyeleri çok iyi dinlemedikleri için onların ne düşündükleri hakkında hatalı varsayımlara varırlar. - Diğer takım üyelerinin de aktif dinlemeyi kullanmalarını engelleyen bir ortam oluştururlar.

TAKIM ÇALIŞMASI Aktif dinlemeyi kullanan takım üyelerinin özellikleri: - Aktif dinleyiciler, müdahale etmeden veya sonuçlara çabucak varmadan göndericinin mesajının bütününe dikkat ederler. - Aktif dinleyiciler, sürekli olarak mesajı doğru olarak yorumlayıp yorumlamadıklarını kontrol ederek mesajı göndericinin perspektifinde yorumlamaya çalışırlar.

TAKIM ÇALIŞMASI Aktif dinleme becerisinin geliştirilmesi için birkaç pratik taktik: - Diğer bir takım üyesi ile karşılaştığınızda başka bir şey ile ilgilenmeye son verin. - Göndericiye, ilgili olduğunuzu gösterecek sözsüz işaretler gönderin. - Göndericinin sözsüz davranışlarına dikkat edin. - Göndericinin mesajını netleştirmek için özet ifadeler kullanın. - Göndericinin kendi durumunu daha detaylı olarak açıklaması için açık uçlu sorular yöneltin. - Konuşmaları özet bir ifade ile bitirin. - Hemen sonuç çıkartmayın.

TAKIM ÇALIŞMASI Aktif dinleme becerisinin geliştirilmesi için birkaç pratik taktik: - Konuşma tarzını değil, içeriği yargılayın. - Not alış hızınızı konuşmacıya uydurun. - Düşünceleriniz konuşmacının önüne geçmesin. - Yavaş ve derinden soluk alın. - Fiziksel olarak gevşeyin, rahat olun. - Dinlerken heyecanlarınızı denetim altında tutun.

TAKIM ÇALIŞMASI Eğer takım üyeleri aktif dinleme yapmazlarsa : - Diğer üyelerin onlara önereceklerine kendilerini kapatırlar. - Etkili bir işbirliği için katılımcı davranmazlar. - Diğer üyeleri çok iyi dinlemedikleri için onların ne düşündükleri hakkında hatalı varsayımlara varırlar. - Diğer takım üyelerinin de aktif dinlemeyi kullanmalarını engelleyen bir ortam oluştururlar.

Takım Oyunu… ekip yarışması…

Sorularınız?

Her ne sürç-i lisan ettikse affola… Tesekkür ederiz….