MİTHATPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE BABA SEMİNERLERİ MART 2005
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ETKİLİ İLETİŞİM.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ TRAVMA SONRASI NORMAL TEPKİLER M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ PSİKOEĞİTİM UYGULAMA EL KİTABINDAN DERLENMİŞTİR.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

MİTHATPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ SORUNLARI Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

6-11 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Yasin Hacımusalaryasin hacımusalar

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Aileden çıkıp dış dünyaya açıldığı,toplumsal çevreye iyice karıştığı çağdır. Cinsel kimlik iyice belirmiştir. Dengeleri yerindedir. El kol becerisi daha da artmıştır. Konuşma yeteneği ve söz dağarcığı çok gelişmiştir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Canlı ve hareketlidir,kabına sığmaz. Sürekli olarak bir işle uğraşır. Eve girer çıkar, sürekli bir şeyler getirir,götürür. Filmlerden özenip kendi aralarında çete kurarlar, Yalandan kavgaya tutuşurlar. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Sürekli bir şeyler öğrenmek,yeni bir şey denemek,üstünlük kurmak isterler. Övünmeye bayılırlar. Hem arkadaşlık kurmak ister hem de arkadaşları arasında sivrilmek isterler. Vurdu-kırdılı serüven filmlerine düşkünlük artar. Resimlendirilmiş öykülere,fıkralara merak sararlar. Duydukları öyküleri,fıkraları anne babalara anlatmaktan hoşlanırlar. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Misket oynayıp kazanmak,gazoz kapağı ütmek önemli başarı sayılır. Pul biriktirme, şeker ve çikletlerden çıkan resimleri toplama bu yaşlarda ortaya çıkar. Birbirlerinin sıskalığı,şişmanlığı ve kusurları ile alay etme çoktur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ ÖNERİ: Bu dönemde grup etkinliklerine yönlendirilmesi çok yararlı olacaktır.(izcilik çalışmaları vb.) Bu tür etkinlikler beceri kazandırır, Dayanıklılığını geliştirir, Serüven gereksinimini doyurur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Bu yaşlarda “Ali Ayşe’yi seviyor” gibi bir şaka çocuğu kızdırır ve ağlatır. Öğretmene kadar götürür bu sorununu. Aynı duyarlılık kızlarda da vardır. Kızlar erkekleri kaba, pis,terbiyesiz olarak görür,kendi aralarına almaz. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Kızlar erkekleri kaba, pis,terbiyesiz olarak görür,kendi aralarına almaz. Erkekler birlikte olup kızları kızdırmaktan,çantalarını düşürmekten, eşyalarını kapıp kaçmaktan hoşlanırlar. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Erkekler birlikte olup kızları kızdırmaktan,çantalarını düşürmekten, eşyalarını kapıp kaçmaktan hoşlanırlar Önemli bir değişiklik cinsel merakları azalmış,önceki yıllardaki gibi anne babaya çok soru sormazlar. Cinsel konulardan kaçar gibidirler. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Oyun sokağa ve çevreye kaymıştır. Evde pahalı oyuncaklar oynamak yerine; tozlu bir arsada - top ardından koşmayı, - saklambaç oynamayı, - bisiklete binmeyi, - ip atlamayı, - kaydırak kaymayı ve seksek oynamayı tercih eder. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Kızlar ve erkekler kendi aralarında kümeleşerek oynamayı tercih ederler . Oğlanlar takım oyunlarına yönelir,durmadan yarışırlar. Erkek çocuk kızlar arasına karışırsa yeni kazandığı erkek kimliğinin zayıfladığı kaygısına kapılır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Oyunlarında kahramanları yaşarlar.(He-man,Woltran,Harry potter) Erkekler kızları çıtkırıldım,şımarık ve sulu gözlü bulurlar. İlköğretim2.3.sınıftaki bir erkek öğrenci bir kızla yan yana oturmak istemez,erkeklik onuru incinir. Üstelik alay konusu olur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi KISACA: Kız ve erkek çocuklarının kendi aralarında kümeleşerek oynamaları. Filmlerden özenme ve yalandan kavgaların olması. Yaşıtlarıyla arkadaşlık ilişkileri kurma isteğinin olması, Bir yandan da yetenek ve beceri konusunda onlardan üstün olabilme çabalarının olması. Gazoz kapakları,misket,oyun kağıtları gibi vb. şeyleri biriktirme isteklerinin olması. Arkadaşlarının zayıf yönleriyle alay etmenin olması. Özelliklede erkeklerde şiddet içerikli filmler seyretme eğiliminin olması. Erkeklerin kızları şımarık ve sulu bulması. İlkokulun 2.ve 3. sınıflarında erkek öğrencilerin kızların yanına oturtulmalarını,erkeklik onurunu incitici olarak algılaması. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Kızlar,erkekleri kaba ve terbiyesiz olarak görür ve aralarına almak istemezler. Erkekler bir olup kızları kızdırmaktan hoşlanırlar. Anne ve babalar özellikle de bu dönemden itibaren çocukların kontrolden çıktığını düşünürler. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

AİLELERDE ÜÇ EĞİTİM MODELİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Ana-babanın İnancı: Eğer acı çekmezlerse çocuklar öğrenemezler. Çocuklar sizin yöntemlerinizden korkmazlarsa,sizin kurallarınıza saygı göstermezler. Çocuklarımı kontrol etmek benim görevim. Çocuklarımın problemini çözmek benim görevim. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Yasin Hacımusalaryasin hacımusalar

Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Güç ve kontrol: Hepsi ana-babanın Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Problem çözme süreci: Zorla problem çözme Çocuğun aleyhine Kazanan-kaybeden (öğretenler kazanır) Bütün problem çözme aşamalarını ana-babalar yürütür ve kararları onlar alır. Süreci ana-babalar yönetir ve kontrol eder. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Çocuklar ne öğrenir: Çocukların problemlerini çözmek ana-babaların sorumluluğundadır. İletişimde ve problem çözmede kırıcı yöntemler. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Çocuklar nasıl tepki verirler: Öfke ,inatçılık İntikam,isyan Geri çekilme,korkuyla bastırılma. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Ana-babaların inancı Benim görevim çocuklara hizmet vermek ve onları mutlu etmek. Çocuklarımı üzen sonuçlar etkili olmaz. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Güç ve kontrol: Hepsi çocuklarda Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Problem çözme süreci İkna ederek problem çözme Kazanan kaybeden(çocuklar kazanır) Problem çözme aşamalarının çoğunu ana-babalar gerçekleştirir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Çocuklar ne öğrenir. “Kurallar benim için değil,başkaları için vardır.Ben istediğimi yaparım.” Bağımlılığı,saygısızlığı, ben-merkezciliği öğrenir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Çocuklar nasıl tepki verir. Söylenenleri duymazdan gelirler Sözleriyle ana-babalarını yıpratırlar. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Ana-babaların inancı Çocuklar problemlerini kendi başlarına çözebilirler. Çocuklara seçenekler sunulmalıdır ve bu seçtikleri davranışların sonuçlarından ders almalarına izin verilmelidir. Yüreklendirme,işbirliğini arttırmanın etkili bir yoludur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Güç ve kontrol: Çocuklara ancak taşıyabilecekleri kadar güç ve kontrol verilmelidir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Problem çözme süreci İşbirliği Kazanan –kazanan Karşılıklı saygıya dayanır. Çocuklar problem çözme sürecinin aktif katılımcılarıdır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Çocuklar nasıl tepki verir. Daha çok işbirliği Kendi başlarına problemlerin çözülmesi Ana babaların sözlerinin ciddiye alınması. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER A-Davranış Bozuklukları: Huzursuzluk, Sinirlilik, Geçimsizlik, Saldırganlık, Yalan Söyleme, Çalma, Okuldan Kaçma Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER A-Davranış Bozuklukları: Nedenleri: Yakın birinin ölümü, Aile sorunları, Evde ya da okulda dayaktan korkma, Anne ve babanın yalan söylemesi. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER A-Davranış Bozuklukları: Öneri: Güç ve enerji tüketimi çok olan spor alanlarına(tenis,basketbol,voleybol,yüzme) Sosyal çalışmalara(tiyatro,izcilik,satranç) vb. yönlendirilmeli. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Okul korkusu: Okula gitmek istememe, Karın ağrısı, Baş ağrısı, Çocuk okula gitmeye zorlanırsa huzursuzluk artar. Ağlar ve tehditlerde bulunur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Gece işemeleri: % 5’i bedensel hastalıklardan ortaya çıkar. Bağırsak paraziti, İdrar yolu iltihapları, Omurganın doğumdan kaynaklanan bozuklukları, Akrabalarda da aynı sorunun görülmesi(kalıtım ) Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Gece işemeleri: Erken ve baskılı tuvalet eğitimi, Kardeş doğumu, Kardeş kıskançlığı, Ceza, Korku Gece işemelerinin %60’ı uyku derinliğinde görülür. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Tırnak yeme: Güvensizlik işaretidir, 5-6 yaşlarında başlar. Yetersiz ilgi ve sevgi,baskıcı eğitim. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Öğrenme Güçlüğü: Zeka gelişimi, Görme ve işitme bozukluğu. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Çocuklarda tembellik ve eğitim Tembellikle mücadele etmek elbette gereklidir.Ama bir öğrenciyi sevdiği ve başarılı olduğu yönlere yöneltmek,çok daha önemlidir.(J.Maritan) Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Tembellik,hiçbir engel olmadığı halde,kişinin çalışma iradesi gösterememesi hali olarak kabul edebiliriz. Bedensel nedenler.(Bir kusurun yada hastalığın olması) Ruhsal nedenler.(İçe kapanıklılık,yetersizlik duygusu vs..) Toplumsal nedenler.(Arkadaşlık ilişkileri,anne-baba çatışmaları) Diğer nedenler: Çocuğun okula gelmeden önce,okul için yeteri kadar hazırlanmamış bulunması. Çocuğun vaktinden önce okula gönderilmesi. Sık sık okul değiştirme. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Konuşulanları yarıda kesmeyin Yargılamayın ve eleştirmeyin Kişiler hakkında yorum yapmayın Çok fazla konuşmayın Dinlerken başka bir şey yapmayın. Anlatılanlara gülmeyin; İnsanları utandırmayın Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın Duygularınızı gizlemeye çalışmayın Savunmaya geçmeyin; Sadece dinleyin Saldırgan tavırlar takınmayın Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmayın Zıtlaşmayın ve tartışmayın Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Göz teması kurun Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun Dikkatli dinleyin ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli edin Daha iyi anlamak için sorular sorun Empatik, sabırlı ve kabul edici olun Etkileşime önem verin, uygun olduğunda kişiye dokunun Açık uçlu sorular sorun Basit ve anlaşılır bir dil kullanın Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun Çocukla yüzyüze konuşun Gerekirse yere yanına oturun Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapın ve gülümseyin Geri bildirim verin Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Çocuklarımızla nasıl konuşmalıyız? Söz konusu sorunla ilgili olarak çocuğun ne hissettiğini mutlaka anlamaya çalışmak. Çocuğun kendi hakkındaki olumsuz duygu ve düşünceleri ortadan kaldırmaya çalışmak. Çocuğu küçük düşürücü davranışlardan kaçınmak. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Ona sınırsız sevginizi verin.Bu çocuğun şımartılması değildir.Çocuk sevgiyi görüp yaşasın ki sevgi versin. Sevgi,sıcaklık ve güven,tıpkı yemek yeme gibi temel ihtiyaçlardandır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Ona inanın ve güvenin.Mutlaka her çocuğun yapabildiği ve geliştirebilmesi için beklediği özel yetenekleri vardır. Dayanıklılığını arttırın.Kendi kararlarını almalarını sağlayacak ortamlar oluşturun.Sorumluluk duygularının gelişmesini sağlayın. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi Ekip olarak çalışın. Ona uğraşılar bulun.Onların hobi edinmelerini sağlayın.İyi bir aile hayatına sahip olmak her şeyi birlikte yapmak anlamına gelmiyor.Yetenekleri,ilgileri doğrultusunda aile olarak yönlendirme yapılamalıdır.Onlara birçok alternatif sunulmalıdır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

Çocuklarla mutlaka ortak yaşantılar oluşturulmalıdır. Beraber masal okumak,televizyon seyretmek gibi. Bu şekilde hem iletişiminiz güçlenecek hem de çocuğun size olan güveni artacaktır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ REHBERLİK SERVİSİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi