Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ"— Sunum transkripti:

1 ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ İlker MAVİ

2 Öğrenci her ne yaşta olursa olsun onlara geleceğin büyükleri gözüyle bakılmalı ve öyle davranılmalıdır.

3 İLKOKUL (İlköğretim I.Kademe) DÖNEMİ 6-11 Yaşlar Arası

4 Çocuğun aile yuvasından çıkıp dış dünyaya açıldığı toplumsal çevreye iyice karıştığı çağdır.
Cinsel kimliklerini kazanır, bağımlılığı azalır. Konuşma yeteneği, söz dağarcığı çok gelişmiştir.

5 6-12 yaş çocuklarının gelişim dönemi özelliklerine genel olarak baktığımızda;
Beden, hareket ve dil gelişiminin hızlandığını,

6 Mantıksal düşünme, sayı, zaman, mekan, boyut, hacim, uzaklık kavramlarının yerleştiğini,
Daha önceleri anne ve babayla kurulan özdeşime, öğretmen ve arkadaşların eklendiğini,

7 Aileden kazandığı değerlerin yanında kendisinin de kendi yargılarını oluşturmaya başladığını,
Eleştirel düşüncenin arttığını gözlemleyebiliriz.

8 Oyun sokağa kaymıştır, arkadaşlarıyla oynamayı, kurallı oynamayı ve övünmeyi severler. Oyun çocuğu gibi canlı ve hareketlidir.Evde pahalı oyuncaklarla oynamak yerine toz içinde yırtık top peşinde koşmayı tercih eder. Özellikle erkek öğrenciler arasında gruplar kurulur. Filmlerden özenip yalandan kavgaya tutuşurlar.

9 Alay etme ve sivrilmek hoşlarına gider.
Başkalarının eksik, kendilerinin güçlü yanlarını ortaya çıkarırlar. Vurdulu-kırdılı,Macera filmlerine, çizgi romanlara merak sararlar. Kartpostal biriktirme, sakız ve yiyecek ambalajlarından çıkan resimleri biriktirme bu yaşlarda başlar.

10 Kız ve erkekler ayrı ayrı gruplaşırlar
Kız ve erkekler ayrı ayrı gruplaşırlar. Erkekler kızları sulu gözlü, şımarık, kızlarda erkekleri kaba, terbiyesiz bulurlar. 2. ve 3. sınıflarda erkek öğrenci kızlarla yan yana oturmak istemez. Buna karşılık erkek öğrenciler kızları kızdırır, eşyalarını kaçırır ve bunu yapmaktan hoşlanırlar.

11 Bu çağda kuruntu ve saplantı sık görülür.
Evden dışarı çıkmıştır. Evden dışarı çıkmamış çocuk okula gitmek istemez, "karnım ağrıyor" der, bahane eder.

12 Anne- babadan bir süre ayrı kalmış, bir yakınını kaybetmiş, deprem, sel, yangın gibi afetle karşılaşmış çocuklar uğradıkları travma neticesinde okula korkarak gitmeye başlar. Sürekli evi düşünen bu çocuklar okuma ve öğrenmeye kendini veremez.

13 Okula iyi bir başlangıç, gelecek öğrenimi olumlu etkiler
Okula iyi bir başlangıç, gelecek öğrenimi olumlu etkiler. Öğretmen, anne-baba yerine geçer. Büyüme hızını yitirmiştir. Dengeleri yerindedir. El kol becerileri artmıştır. Doğru ile yanlışı, güzel ile çirkini, iyi ile kötüyü ayırt edebilir.

14 Somut düşünceden soyut düşünceye geçiş başlar
Somut düşünceden soyut düşünceye geçiş başlar. Sayı, uzay, zaman kavramları yerleşmiştir. Hayal ile gerçeği daha kolay ayırt edebilir. Çocuk için öğretmen her şeyi bilen, yanılmayan insandır. Öğretmen çocuk için itici güçtür.

15 İYİ AMA... NASIL BİR ANNE-BABA? SORUMLULUK SAHİBİ ANNE-BABA MI?
İYİ ANNE-BABA MI? SORUMLULUK SAHİBİ ANNE-BABA MI?

16

17 ÖNCELİKLE KENDİMİZE KARŞI DÜRÜST OLALIM.
NEREDE DURUYORUZ VE NEREYE GİTMEK İSTİYORUZ?

18 ÇOCUĞUN DAVRANIŞINI ANLAMA
Etkili anne-baba olma sabır gerektirir. Adım ilerleyin

19 SEN YETER Kİ İSTE..

20 TUTARLILIK İLETİŞİM MODEL OLMA

21 İLETİŞİM

22 Etkili iletişim çocuğu dinlemekle başlar

23 ONU GERÇEKTEN ANLIYABİLİYOR MUYUZ?
YÜZDÜREBİLİYOR MUYUZ YARDIM GEMİLERİMİZİ ONA DOĞRU?

24

25 İLETİŞİM BEN DİLİ SEN DİLİ

26 NEREDEYDİN? SANA NE!

27 GEÇ KALDIN, MERAK ETTİM. ÖZÜR DİLERİM...

28 İLETİŞİMSİZLİK BİR ÇOK PROBLEMİMİZİ İLETİŞİMLE ÇÖZEBİLECEKKEN BİZ YİNE DE KONUŞMAMAYI TERCİH EDERİZ. NİÇİN?

29 Niye küstü ki? Küstüm işte..

30 İNSAN TIPKI BİR MUMA BENZER.. MUM NASIL Kİ YANDIKÇA KENDİNİ BİTİRİRSE,
İNSAN DA İÇİNE ATTIKÇA SADECE KENDİSİNİ BİTİRİR !

31 “NE” SÖYLEDİĞİMİZDEN ÇOK “NASIL” SÖYLEDİĞİMİZ ÖNEMLİDİR

32 DUYGULAR BEDEN DİLİYLE ANLATILIR.
DÜŞÜNCELER SÖZLERLE, DUYGULAR BEDEN DİLİYLE ANLATILIR.

33

34 Onları sonuna kadar sevelim ve bunu onlara gösterelim.

35 VE BUNU ONA GÖSTERİN DİYORSUNUZ. AMA BUNU YAPTIĞIMIZ ZAMAN
SİZ BİZE, ÇOCUĞUNUZU ÇOK SEVİN VE BUNU ONA GÖSTERİN DİYORSUNUZ. AMA BUNU YAPTIĞIMIZ ZAMAN ŞIMARIYOR VE TEPEMİZE ÇIKIYOR.

36 TUTARLILIK

37

38

39 TUTARLI DAVRANMA KENDİ İÇİMİZDE TUTARLILIK EŞLER ARASI TUTARLILIK
AİLE İLE ÇEVRE ARASI TUTARLILIK

40 KENDİ İÇİMİZDE TUTARLILIK

41 Sen daha küçüksün yapamazsın!... Kocaman adam oldun artık…
KARAR VER.

42 ?

43 EŞLER ARASI TUTARLILIK

44 KARAR ... Bunlardan iş çıkmaz. Dedem nerede acaba?

45 ANNE BABA

46 ANNEMİN GÖLÜNDE DAHA ÇOK BALIK VAR

47 AİLE İLE ÇEVRE ARASINDA TUTARLILIK

48

49 UYGUN MODEL OLMA

50 EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR

51 KİŞİLİĞİN İSKELETİ 0-7 YAŞ DÖNEMİNDE OLUŞUR.

52 AĞAÇ DOĞRULMADAN GÖLGESİ DOĞRULMAZ !

53 HADİ LEN !

54 Sorumlu anne baba çocuklara seçme hakkı verir ve onların kendi kararlarından deneyimler edinmesini sağlar. Çocuklarınızı davranışlarının sonuçlarına katlanmaktan koruyorsanız, onları öğretmekten alı koyuyorsunuz demektir.

55

56 KARŞI GELME BOZUKLUĞU BANA NE! BANA NE! İSTİYORUM İŞTEEEE..

57 NE YAPMALIYIM? DÜZELTME (OLUMLU TEPKİLERİ ÇOCUĞA İLETME) ÖNEMSEMEME
TUTARLI DAVRANMA

58 YAPTIĞINIZ İŞ ÇOK İNCE BİR İŞÇİLİK, SANAT, SABIR VE ÖZVERİ GEREKTİRİYOR ÇÜNKÜ SİZ DÜNYANIN EN ÖNEMLİ MADENİNİ İŞLİYORSUNUZ ONA ANLAM KATIYORSUNUZ SİZ BİR SANATKARSINIZ SİZ BİRER ANNE VE BABASINIZ.

59


"ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları