 Ortaokul 8. Sınıflarda iki sınavı olanların birincisi, üç sınavı olan derslerin ikincisi olacak şekilde Bakanlık tarafından her dönemde Ortak Sınavlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI GEREKLİ BİLGİLER.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Mazeret Sınavlarının Uygulanması 1.  Geçerli bir mazereti sebebiyle merkezi sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret.
EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI HAKKI ALTINTAŞ ORTAOKULU
HAZIRLAYAN : TUĞBA KAPLAN Psikolojik Danışman. BU YILKİ UYGULAMA NASIL OLACAK? Ortaokul 8. Sınıflarda Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Din Kültürü.
T EMEL ÖĞRETIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI. MODELİN TEMEL AMAÇLARI Öğrenci başarısını anlık bir tek sınava bağlı olarak değil,geniş bir zaman dilimine.
Osman Hamdi Bey Ortaokulu & İlkokulu Rehberlik Servisi
Mazeret Sınavlarının Uygulanması 1.  Geçerli bir mazereti sebebiyle merkezi sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
8.Sınıf teog neden önemli?
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçişe dair yeni uygulamanın işlevsel,
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Sema TÜRKMEN Rehber Öğretmen.
Özgül DEMİRTAŞ.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
Merkez atatürk ortaokulu EDA BİRCAN EDA BİRCAN (Okul Rehber Öğretmeni.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
ÖRNEK PUAN HESAPLAMASI. TÜRKÇE:70 MATEMATİK:80 FEN VE TEKNOLOJİ:90 İNKILAP TARİHİ:80 İNGİLİZCE:70 DİN K. VE A.B.:80 1. DÖNEM ORTAK SINAVLAR DERS PUANLARI.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (TEOG)
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
HAZIRLAYAN NURGÜL İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
TEOG AMACI NEDİR ? Öğrenci,öğretmen okul ilişkisini güçlendirmek
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
CİZRE RAM TEOG ORTAK SINAVLAR.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAV SİSTEMİ TANITIMI
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2015 – 2016 Eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
KİRAZLI ORHAN SEYFİ ORHON
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
Ortak s ı navlar Neslihan HEPATEŞKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
KARTAL SABR İ TA Ş KIN ORTAOKULU Bilal GÖYMEN Psikolojik Danışman.
TEMEL ÖGRETIMDEN ORTA ÖGRETIME GEÇIS SINAVI Eğitim ve Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi.
ÖĞRETİM YILI ORTAK SINAVLAR e- KILAVUZU ALAEDDİN KEYKUBAD İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2016.
 5, 6, 7 inci sınıflara yönelik olarak Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı, 28 Mayıs 2016 tarihinde Türkiye saatiyle saat 10.00’da yapılacaktır.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
TAH İ R MERZE İ ORTAOKULU ESRA TEPELİ ESRA TEPELİ (Rehberlik Servisi) TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Şükran Sinangil Psikolojik Danışman Yasemin Karakaya Ortaokulu 2013.
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Sunum transkripti:

 Ortaokul 8. Sınıflarda iki sınavı olanların birincisi, üç sınavı olan derslerin ikincisi olacak şekilde Bakanlık tarafından her dönemde Ortak Sınavlar yapılacaktır.

 Sınav günlerinde okullarda ders yapılmayacaktır.  Öğrenciler kendi okullarında (olağanüstü durumlar dışında), belirlenen sınıflarda sınava alınacaklardır.  Her ders için çoktan seçmeli 20 soru sorulacaktır.  Yanlışlar doğruyu götürmeyecektir.  Sınavlarda gözetmen olarak görevlendirilen öğretmenler farklı okullardan olacaktır.  PYBS (Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı)’na girecek öğrenciler için ayrıca sınav yapılmayacak, Ortaöğretime Yerleştirmeye Esas Puan ile değerlendirileceklerdir.

 8. sınıf öğrencileri sınav için ücret yatırmayacaklardır.  E-Okul Sistemine kayıtlı 8. sınıf öğrencileri sınava girmek için ayrıca başvuru yapmayacaklardır.  8. sınıf öğrencilerin e-okul fotoğrafları sınav tarihinden önce güncellenecektir.  PYBS’den yararlanmak isteyen öğrencilerin başvuruları, 2014 PYBS Başvuru Kılavuzunda belirtilen tarihlerde kendi okullarından E-Okul Sistemi üzerinden alınacaktır.  Öğrencinin sınava gireceği sınıf ve sıra bilgisi e-okul ve veli bilgilendirme sistemi üzerinden yayınlanacaktır.

 Öğrenci, cevap kâğıdında yazılı olan T.C. kimlik numarası, adı ve soyadı bilgilerini kontrol edecek, hata varsa sınav görevlilerine söyleyecektir.  Sınav bitiminden önce gelen tüm öğrenciler sınava alınacak, sınav bitmeden öğrenciler sınıflarından çıkmayacaktır. Geç gelen öğrencilere ek süre verilmeyecektir.  Öğrenci, cevap kâğıdı üzerindeki kitapçık türü ve cevap bilgileri işaretlemelerini kurşun kalemle yapacaktır.  Öğrenci, cevap kâğıdındaki imza bölümüne imzasını silinmeyen bir kalemle kendisi atacaktır.  Cevap kâğıdında bulunan “Bu Bölüme Dokunmayınız.” kısmı hiçbir şekilde işaretlenmeyecektir.

 Soru kitapçığının A ve B olmak üzere iki ayrı türü olup öğrenci, A kitapçığını kullanıyorsa cevap kâğıdında kitapçık türü bölümünün “A” yuvarlağını, B kitapçığını kullanıyorsa “B” yuvarlağını işaretleyecektir.  Öğrenciler, cevaplarını soru kitapçığının kapağında belirtilen örnekte olduğu gibi, yuvarlağın dışına taşırmadan cevap kâğıdında ilgili seçeneği bularak işaretleyecektir.  Her sorunun 4 (dört) seçeneği vardır. Bu seçeneklerden sadece bir tanesi doğru cevaptır. Çift işaretlenmiş veya iyi silinmemiş cevaplar optik okuyucular tarafından yanlış cevap olarak değerlendirilecektir.

 Cevap kâğıdına işaretlenmeyen cevaplar değerlendirme işlemine alınmayacaktır.  Sınavlar esnasında kopya çekildiğinin sınav görevlilerince tespit edilmesi hâlinde kopya çeken öğrencilerin sınavları iptal edilecektir.  Sınav sonrası bilgisayar tarafından yapılacak ikili kopya taraması sonucunda kopya çektiği tespit edilen öğrencilerin ilgili testleri iptal edilecektir.

 Ortak sınav/sınavlara girmeyen öğrencilerden mazeretleri okul müdürlüğünce uygun görülenlerin mazeret sınavları, sınav takviminde belirtilen tarihlerde yapılacaktır. Mazeret sınavları da her gün üç oturum olmak üzere altı oturum halinde Bakanlık tarafından belirlenecek okullarda yapılacaktır.

 Ortak sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı tek puan türünde hesaplanacaktır  Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır. (5 puan)  Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacaktır.  Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir.  Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı; [(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100] formülü ile hesaplanacaktır. Yani her doğru 5 puan değerindedir.

 Öğrencilerin; 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacaktır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilecektir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacaktır.

 Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu puanları hesaplanacaktır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yılsonu başarı puanı elde edilecektir.  Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin ortak sınavlardan aldığı puanlar, 8 inci sınıf yılsonu başarı puanı hesaplamasında da kullanılacaktır.

ORTALAMA HESABI : Sınavlardan ve ödevlerden alınan puanların aritmetik ortalamasıdır. ORT = (SP1+SP2+SP3+PP+RPB) / 5 Ortalama (Türkçe) = ( ) / 4 = 76,25 AĞIRLIKLI ORTALAMA HESABI : Her ders için hesaplanan ortalamaların, o dersin haftalık ders saatine çarpımının, ders saatleri toplamına bölünmesi ile elde edilen değerdir. AORT = (ORT x DS)/Toplam Ders Saati Ağırlıklı Ortalama (Türkçe) = (76,25 x 5) / 28 = 13,6161

YILSONU BAŞARI PUAN: Her iki dönemde, her ders için hesaplanan ağırlıklı ortalama toplamlarının, aritmetik ortalamasıdır. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır. Yılsonu Başarı Puanı ( 1. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı + 2. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı) / 2 1. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = 76, Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = 80,0446 Yılsonu Başarı Puanı = (76, ,0446) / 2 = 78,2292

 Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılacaktır. Çarpımların toplamından elde edilen değerin derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı hesaplanacaktır. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılacaktır.

((((SPTürkçe x AKTürkçe + SPMat x AKMat + SPFen x AKFen + SPİnk.Tar.x AKİnk.Tar. + SPYab.Dil x AKYab.Dil + SPDin x AKDin) / AKTop.) / 100) x 700) 1. Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP1) ((((85x4 + 35x4 + 90x4 + 85x2 + 60x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP2) ((((90x4 + 75x4 + 70x4 + 80x2 + 70x2 + 75x2) /18) / 100) x 700)

Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (AOSP) (OSP1 + OSP2) / 2 ( ) /

Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) ( YBP8 + YBP7 + YBP6 + AOSP ) /2 ( ) / Sınıf Yılsonu Başarı Puanı (YBP8)78, Sınıf Yılsonu Başarı Puanı (YBP7)68, Sınıf Yılsonu Başarı Puanı (YBP6)75,8700 Ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı (AOSP)519,1667 Yerleştirmeye esas Puan (YEP)371,1179

1. Tercih önceliği 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı

 Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavları ile proje yarışmalarında, ulusal elemelerden geçtikten sonra ülkemizi temsil etme hakkı kazanmış olan öğrencilere, katıldıkları yılın yılsonu başarı puanlarına belirlenen oranda ek puan verilecektir.

 Öğrencilerin, TUBİTAK tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavları ile proje yarışmalarına katıldıkları yıla ait yılsonu başarı puanına; yılsonu başarı puanının  Altın madalya alan veya birinci olanlar için % 10'u,  Gümüş madalya alan veya ikinci olanlar için % 9'u,  Bronz madalya alan veya üçüncü olanlar için % 8'i,  Bu etkinliklere katılanlar için de % 7'si oranında ek puan eklenir.

 Öğrenim gördüğü yıl içinde TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen birden fazla uluslararası sınav ve yarışmaya katılıp farklı alanlarda başarılı olan öğrencilerin almış oldukları en yüksek derecenin tamamı, diğer derecelerin de yarısı hesaplamada dikkate alınır.  Ekip ya da takım olarak TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen yarışmalara katılıp başarılı olan öğrencilerin aldıkları ek puan, yılsonu başarı puanlarına ilave edilir.

 Ortak sınavların sonuçları Bakanlık tarafından, sınav takviminde belirtilen tarihlerde e-Okul sistemine işlenecektir.  Öğrencilere sınav sonuç belgesi ayrıca gönderilmeyecektir.

 Ortak sınavlara giriş şartlarını taşımadığı hâlde öğrencinin sınava girmesi,  Cevap kâğıdının dönüş sınav güvenlik torbasından çıkmaması, zarar görmüş ya da eksik çıkması,  Öğrencinin herhangi bir öğrenciden ya da dokümandan kopya çektiğinin sınav görevlilerince tespit edilmesi,  Başka öğrencinin sınav evrakının kullanılması,  Öğrencinin yerine başkasının sınava girmesi,  Her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlar ve saat fonksiyonu dışında özellikleri bulunan saatler ile cep telefonu, telsiz vb. iletişim araçları ve defter, kitap, sözlük, hesap cetveli gibi araçları sınav anında öğrencinin yanında bulundurulması

 Dönüş sınav güvenlik kutuları dışında posta ya da farklı bir yolla sınav evrakı gönderilmesi,  Cevap kâğıdı değerlendirilirken aynı sınıfta oturan adaylarının sıraları dikkate alınmaksızın yapılan kopya analizi sonucuna göre ikili/toplu kopya tespit edilmesi,  Sınav evrakına zarar verilmesi (soru kitapçığını, cevap kâğıdını yırtmak, teslim etmemek  Ortak sınavı geçersiz sayılan öğrenciler mazeret sınavına alınmayacaktır.