Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Bilgisayar Destekli Öğretim
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
3.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Görsel Tasarım İlkeleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Probleme Dayalı Öğrenme
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YAZILIM DEĞERLENDİRME
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Kültürel Tarihsel Kuram
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Elif Şeyma ÇİLEK Canan KONYAOĞLU İsmihan Bahar TURGUT BAŞLA

Ön bİlgİlerİMİzİ hatIrlayalIm İKİLİ KODLAMA NEDİR? İkili Kodlama Kuramı’na göre algı ve bellek ile davranışsal beceriler ve bilişsel beceriler arasında bir benzerlik, paralellik veya süreklilik vardır. Duyusal algılara paralel olarak gelişen sembolik sistem, kodlama sırasında duyular aracılığıyla gelen uyarıcıların biçimsel özelliklerini koruyacak şekilde, sözel ve sözel olmayan iki alt sisteme ayrılmıştır. Böylece dille ilgili algılar, sözel sisteme kodlanırken veya sözel sistemi etkinleştirirken, sözel olmayan algılar sözel olmayan sisteme kodlanır veya sözel olmayan sistemi etkinleştirir.

Ön BİlGİLERİMİZİ haTIRLayalIm

ÇOKLU ORTAM İLKELERİNİ TANIYALIM Öğrenme Hedefleri; Çoklu ortam tasarımı ilkelerini tanıyabilme Çoklu ortam tasarımı ilkelerini örneklendirebilme Çoklu ortam tasarımı ilkeleriyle ilgili soruları yanıtlayabilme

ÖN BİLGİLERİMİZİ HATIRLAYALIM KONU ANLATIMI OYUN HAKKINDA OYUNA BAŞLA ÖN BİLGİLERİMİZİ HATIRLAYALIM

İlke seçİnİz ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZLİK İLKESİ KİŞİSELLEŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLEME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

ÇOKLU ORTAM İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Metinlere görseller eklemek öğrenmeyi geliştirebilir. Burada önemli olan nokta görselin öğretimsel mesajla tutarlı olmasıdır. YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ Aynı konu hakkında verilen görsel ve metin 2’li algıyı (dual coding) çalıştırır. Aynı konu hakkındaki 2 tane bilgiyi uzun dönemli hafızaya işlemeye çalışmak da öğrenmeyi arttırır. TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

YAKINLIK İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Görsellerin yakınına metin eklemek öğrenmeyi geliştirir. Yakınlık ekrandaki görsel ve metnin hizalanması anlamına da gelir. Sunulan içerikte görselle ilgili bir metin varsa, metin mutlaka görselin bulunduğu ekranda görülmelidir. Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemelidir. YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

yakInLIk İlkesİ Resimle ilgili yazı hemen yanında olmalıdır. ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ Resimle ilgili yazı hemen yanında olmalıdır. Resmi açıklayan yazı karmaşası yaşanmamalıdır. BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

YÖNTEM İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yarıyor. Yakınlık ilkesinde de belirtildiği gibi çalışan hafıza oldukça sınırlı ve bu yüzden bir kısmı öğrenme aktivitesi için ayrılmalıdır. Bilişsel sosyologlar çalışan hafızanın iki bölümden oluştuğunu ortaya çıkarmışlardır, birisi görsel bilgiler diğeri de duyuşsal bilgiler için. Çalışan hafızayı genişletmenin bir yolu da bu iki bölümün birlikte kullanılmasıdır. YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

GEREKSİZLİK İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye öğrenme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır. Örneğin yukarıdaki örnekte, eğer metin olmazsa çalışan hafızaya fazla yükleme yapılmamış olacak böylece öğrenme için gerekli olan çalışan hafıza ayrılabilecektir YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

Görsel ve sesi aynı anda vermek bilgiyi pekiştirir. GereksİZLİk İlkesİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ Görsel ve sesi aynı anda vermek bilgiyi pekiştirir. Görsel, yazı ve sesi aynı anda vermek gereksizlik ilkesine aykırı olur. TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

KİŞİSELLEŞTİRME İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Çalışmalar göstermiştir ki; öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha iyi öğrenme gerçekleşmiştir. Öğrenme öğrencinin içerik ve öğretme (instruction) ile bağlantıya geçmesine bağlıdır. Öğrenci bilgisayarın bir insan olmadığını bilmesine rağmen etkileşimli bir ses tonu veya eğitsel ajan öğrencinin sosyal ilişki kurmasını teşvik edebiliyor, bu sosyal ilişki de öğrenmeye katkıda bulunuyor. YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

KİŞİSELLEŞTİRME İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

TUTARLIK İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Sebepsiz, görsel, metin ve ses kullanmak öğrenmeyi azaltır. Öncelikle öğrencilerin önemli noktaları kaçırmasına neden olabilmektedir. Öğrencinin bilgileri tutarlı zihinsel bir modele oturtmasına zorlaştırıyor. Gereksiz önbilgiyi harekete geçiriyor. Öğrenme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleştiğinden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması öğrenmeyi azaltıyor. YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

BÖLÜMLEME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ YAKINLIK İLKESİ Karmaşık bir dersi bölümlere ayırmak. Sürekli bir dersi küçük parçalara ayırarak işlenmesine bölümleme diyoruz. Sunulacak konudaki anahtar kavramların isimlerini ve özelliklerini öğretmek. Hedef bilişsel yükü azaltmak. YÖNTEM İLKESİ GEREKSİZ- LİK İLKESİ KİŞİSELLE- ŞTİRME İLKESİ TUTARLIK İLKESİ BÖLÜMLE- ME VE ÖN ÇALIŞMA İLKESİ

OYUN HAKKINDA Oyuna Başla

1.Soru Çoklu ortam ilkesinin önemi nedir? A) Görselin öğretimsel mesajla tutarlı olması B) Görselin sesle tutarlı olması C) Ön bilgiyi harekete geçirmesi D) Etkileşimli ses tonunun olması

2.Soru Aşağıdakilerden hangisi "yöntem ilkesinin " avantajlardan biri değildir? A) Öğrenmeyi kalıcı kılar B) Kelimelerin yazılı materyal yerine sesli olarak sunulması C) Dikkati aktif tutar D) Görseli ses ile açıklar

3.Soru Ekrandaki görseli ses ve metinle açıklamaya çalışıp öğrenmeyi körelten yöntem hangisi ile açıklanır? A) Çoklu ortam ilkesi B) Yöntem ilkesi C) Gereksizlik ilkesi D) Yakınlık ilkesi

4.Soru Hangisi uzamsal yakınlık ilkesine aykırıdır? A) Görsel ve metin birbirinden uzak olmamalıdır B) Görsel ve metin aynı sayfa üzerinde bulunmalıdır C) Animasyon ve açıklamalar aynı ekranda gösterilmelidir D) Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir

5.Soru Aşağıdakilerden hangisi kişiselleştirme ilkesinde kullanılan bir yöntemdir? A) Samimi bir dil kullanılmalıdır B) Yazı ve görsel aynı ekranda olmamalıdır C) Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir D) Konu ile ilgisi olmayan grafiklerden kaçınılmalıdır

TEST SONUÇLARI ÇIKIŞ