DEĞERLİ SU GÖREV DOSYASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SASKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SAMSUN 2007.
Advertisements

KÜRESEL ISINMA.
KÜRESEL ISINMANIN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER
ENERJİ TASARRUFU AYŞEN YAY
ÜLVİ MEMMEDLİ FERİD QASİMOV İLKİN NECEFLİ ABDUL KADİR KALCIOĞLU EDİP ÇELİK YUNUS EMRE KARAKELLE.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
SU DÖNGÜSÜ (HİDROLOJİK SİKLUS).
Su İle İlgili Sorunlarımız
SUYUMUZU BOŞA HARCAMAYALIM !.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ NEDİR?
Su Yaşamın Temel Kaynağı SU YOKSA, HAYAT DA YOK!
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
PANEL ÇEVRE KİRLİLİĞİ.
DAHA VERİMLİ KULLANABİLİRİZ?
ÜRETİMDEN TÜKETİME YOLCULUK
Ülkemizin Doğal Kaynakları
Mutlu olmak için atılacak 10 adım
GÖREV DOSYASI.
GENEL VÜCUT TEMİZLİĞİ.
SAKLI SU GÖREV DOSYASI.
MADDENİN HALLERİ ve ISI
KAYNAKLAR OLMASAYDI Elif İnci Fındık 1.C.
DÜNYA SU GÜNÜ 22 MART 2015.
Temiz Su Türleri Koruyucuları

İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
SU KAŞİFLERİ.
Vücudun iskelet kasları tarafından oluşturulan her türlü hareketi sonucu enerji harcamasıdır. FİZİKSEL AKTİVİTE.
SAKLI SU.
İNGİLİZCE KELİME TÜRETME TURNUVASI
GÖREV DOSYASI. TOP İLE ÜLKE İSİMLERİ VE ÜLKELERİN SU KAYNAKLARI OYUNU OYNANDI.
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
Su tasarrufu için alınacak tedbirler
ORAN ve ORANTI TERS ORANTI c a x b c . a = b . x.
VAN MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ
SU KAŞİFİ DaçKaşiF.
PROBLEMLER.
SUYUN SESİNE KULAK VERİN! Poseidon Su Kaşifleri
Test : 1 Konu: Tam Sayılar
EMİNE KARAAĞAÇ DENİZ TAŞKIN REHBER ÖĞRETMENLER
SU KAŞİFİ PROGRAMI ATAŞEHİR AMERİKAN KÜLTÜR KOLEJİ
TEKNOLOJİNİN OLUMLU VE OLUMSUZ ETKİLERİ
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
HİJYEN.
SUYUN İNSAN YAŞAMINDAKİ YERİ
3.SINIF Hayat Bilgisi Tasarruf Yapıyoruz.
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
2 yarım Litreden oluşur 1 Litre.
Yağmur Fıçısı Yapalım. Neden yağmur suyu değerlidir? Yağmur suyu toplamanın yollarını araştırdık. Arkadaşlarımızla paylaştık. Okulunuzda bir gezinti yaptık.
ADIM ADIM TEMİZLİK.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI YEMEK YÜRÜTME TAHAKKUK BİRİMİ.
4 tane 26 X 4 4 kere x 26 Kaç tane 26 vardır?
BİYOFİZİK TESTLERLE BESLENME DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ ıı
su kaşifi çalışma ekibimiz
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
ECO SCHOOLS İngilizce dersimizde “Enerji Kaynakları ve Tasarrufu” konusunu işledik. Yaptığımız çalışmaları Eco Sanat Köşemize köşemizde sergiledik.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI YEMEK YÜRÜTME TAHAKKUK BİRİMİ.
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇEVRE KİRLİLİĞİ.
HALK OYUNLARI.
PANEL ÇEVRE KİRLİLİĞİ. ÇEVRE KİRLİLİĞİNE GENEL BAKIŞ Çevre kirliliği günümüzün en büyük sorunlarından biridir. Yaşamımızı olumsuz etkileyen çevre kirliliği.
AÇIKLAMALAR Su Festivali Raporlama Şablonu’na hoşgeldiniz. Ülkenizde Su Kaşifi finalisti olabilmeniz için öncelikle bu dokümanı doldurarak başvurunuzu.
TMMOB Gemi Mühendisleri Odası
Çamaşır ve bulaşık makinenizi tam dolduğunda çalıştırın. Koyu renk çamaşırlarınızı düşük sıcaklıkta yıkayın. Temizlik malzemesi olarak, durularken daha.
Yaşam Boyu Spor ve Aerobik Egzersiz
PANEL ÇEVRE KİRLİLİĞİ. ÇEVRE KİRLİLİĞİNE GENEL BAKIŞ Çevre kirliliği günümüzün en büyük sorunlarından biridir. Yaşamımızı olumsuz etkileyen çevre kirliliği.
2T3 HAVA HESAPLARI.
Sunum transkripti:

DEĞERLİ SU GÖREV DOSYASI

Dünyanın büyük bir çoğunluğu sudan oluşuyor olsa da kullanılabilir su oranının %1 civarında olduğu bilgisi su kaşifi grubu ile paylaşıldı. Grubumuzla birlikte suyun ne kadar değerli olduğu ve kullanım alanları üzerine konuşuldu.

Ellerimizi yıkarken ortalama 5 litre su harcandığı öğrencilere söylendi.Tüm öğrencilerin günde iki kere elini yıkadığını göz önünde bulundurursak bir günde tüm okulumuzun el yıkama için harcadığı su miktarı 9250 litre olarak hesaplandı.

Su kaşifleri etkinlik kartlarını kullanarak farklı aktivitelerde yaklaşık kaç litre su harcandığını tahmin etmeye çalıştılar. Daha sonra tüm okulun her bir aktivite için ne kadar su harcadığını hesapladılar. Son olarak da etkinlikleri en çok su harcanandan en az su harcanana doğru sıraladılar.

8 dakikalık duşta 62 litre su harcanır 8 dakikalık duşta 62 litre su harcanır. Okuldaki tüm öğrencilerin bir günde duş almak için harcadığı su miktarı 67.360 litredir.

Musluk açık halde iken diş fırçalama yaklaşık 2 dakika sürdüğünde 12 litre su harcanır. Tüm öğrencilerin günde 2 kere diş fırçaladığı göz önünde bulundurulduğunda harcanan su miktarı 22200 litredir.

Damlatan bir musluk kapatılmazsa günde yaklaşık olarak 20 litre su tüketir. Tüm öğrencilerin damlayan musluğu görmezden gelmesi durumunda toplam 18500 litre su israf olur.

Bir kere sifon çekildiğinde 12 litre su harcanır Bir kere sifon çekildiğinde 12 litre su harcanır. Okulumuzda her öğrencinin 2 kere sifon çektiği düşünülürse tüm okul toplam 22200 litre su tüketilmiş olur.

Bir çamaşır yıkama döngüsü yaklaşık 40 litredir Bir çamaşır yıkama döngüsü yaklaşık 40 litredir. Okulumuzdaki her öğrencinin evinde haftada iki kez çamaşır yıkandığını düşünürsek günde 10571 litre su harcanmaktadır.

Bir musluk açıkken 5 dakikada 30 litre su harcanır Bir musluk açıkken 5 dakikada 30 litre su harcanır. Her öğrencinin evinde günde 10’ar dakikadan 3 kere bulaşık yıkandığını düşünürsek 166500 litre su harcanır.

Su kaşifleri okulumuzun günlük harcadığı su miktarlarını tespit ettikten sonra kaynak 3’deki kartlardan yararlanarak su resimleme oyunu oynadılar. İki gruba ayrılan su kaşiflerinden bir grup su tasarrufu yöntemlerini çizerken diğer grup tahmin etmeye çalıştı. Keyifle oynanan oyunda en fazla doğru cevaba ulaşan grup birinci oldu.

Su kaşifleri su resimleme oyununu da oynadıktan sonra okulun günlük su tüketimi bilgilerini ve su tasarrufu yöntemlerini afiş haline getirerek ve okulun girişindeki panoya asarak tüm okulla paylaştılar.