MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
EMPATİ NEDİR?.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
İLETİŞİM.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ TRAVMA SONRASI NORMAL TEPKİLER M.E.B./UNICEF PSİKOSOSYAL OKUL PROJESİ PSİKOEĞİTİM UYGULAMA EL KİTABINDAN DERLENMİŞTİR.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
SEMPATİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EMPATİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
2015 / 2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI REFAHİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İKNA SÜRECİ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Sunum transkripti:

MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR

“Binlerce kilit olsa, her kilit gök genişliğinde olsa, anahtar dişi gibi üç tatlı söz onların hepsini açar.” Mevlana

İLETİŞİM NEDİR? İletişim, insanlar arasında anlamları ortak kılma sürecidir. Konuşan bireyin (gönderici), sahip olduğu güdü, gereksinim, algı ve tutumların oluşturduğu duygu,düşünce ve bilgilerin her türlü yolla dinleyici (alıcı) bireye aktarılma süreci olarak da tanımlayabiliriz.

İLETİŞİM İletişimin oluşabilmesi için en az iki kişinin bulunması gerekir. Bunlar verici ve alıcı konumundaki kişilerdir. İletişim süreci içinde verici ve alıcıların konumu sık sık değişebilir.

MESAJ KANAL KAYNAK ALICI GERİ BİLDİRİM

İLETİŞİM SÜRECİNİN ÖĞELERİ Kaynak: Mesajı gönderen kişidir Mesaj: Kaynağın kodlanması sonucunda oluşan fiziksel üründür. Kanal: Mesajın içinde yolculuk ettiği ortamdır. Alıcı. Mesajın gönderildiği kişidir. Geribildirim: kaynak birimin alıcıdan aldığı tepkilerdir.

İletişim bir süreçtir. Bu süreç; Aktif Dinleme; Empati Kurabilme; Etkili Geri Bildirim Verebilme; gibi bazı becerilere sahip olmayı gerektirir.

AKTİF DİNLEME Öncelikle bedensel olarak karşımızdaki kişiyi dinlemeye hazır olduğumuza inandırmalıyız.

Bedensel olarak dinlediğimizi belli etmek için; Konuşanın yüzüne doğru bakmak, Beden olarak ona yönelmek, Gözle iyi bir ilişki kurmak, Konuşana doğru eğik durmak, Dinlerken rahat olmak gerekir.

İyi bir dinleyici olmak için; Konuşmak isteyen kişiye ilgi gösterin. Sözünü bitirene kadar dinleyin. Dikkatinizi belli edin. Başınızla onaylayın.Gülümseyin. Tepki ve davranışlarınızla desteğinizi belli edin.

EMPATİ KURABİLME Empati, bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlamasıdır.

Nasrettin Hoca eşeğinden düşer ve acıyla kıvranır Nasrettin Hoca eşeğinden düşer ve acıyla kıvranır. Başına toplananlar “hemen bir doktor çağırın…” diye bağırırken, Hoca “bana doktor değil eşekten düşmüş birini bulun…” diye bağırır.

Empatik İletişimin Ögeleri Empati kuracak kişi kendisini karşıdakinin yerine koymalı olaylara onun bakış açısıyla bakmalıdır. Empati kurmuş sayılmamız için karşıdaki kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlamamız gerekir. Empati kuran kişinin karşıdaki kişiyi anladığını ifade etmesidir.

Etkili Geri Bildirim Verme Karşımızdaki kişinin duygularını ve düşüncelerini tam olarak anlasak bile eğer anladığımızı ona ifade edemiyorsak etkili bir geri bildirim vermemiş oluruz. Bu da iletişimi olumsuz etkiler.

KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN KOŞULLARI

KURDUĞUMUZ İLETİŞİMİN NİTELİĞİ NASIL BİR İNSAN OLACAĞIMIZI BELİRLER KURDUĞUMUZ İLETİŞİMİN NİTELİĞİ NASIL BİR İNSAN OLACAĞIMIZI BELİRLER. NASIL BİR İNSAN OLDUĞUMUZU İSE KURDUĞUMUZ İLETİŞİM BELİRLER.

SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR. TÜM İNSANLAR SAYGIDEĞERDİR. ONLARI SEVMEYEBİLİRİZ AMA SAYGI GÖSTERMEMİZ GEREKİR.

GİZLİLİK,KİŞİ KENDİNE VE YA BAŞKASINA ZARAR VERMEDİĞİ SÜRECE KORUNMALIDIR. EĞER İLETİŞİM ETKİLİ İSE, BİR KİMSEDEN DİĞER KİMSEYE İLETİLEN DÜŞÜNCE VE DUYGULAR BOZULMADAN DİĞER KİŞİ TARAFINDAN OLDUĞU GİBİ ALGILANIR.

KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÖZEL İLETİŞİM KONUŞMA SIRASINDAKİ SÖZCÜKLER SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SESE DAYALI OLANLAR SES DIŞINDAKİLER

SESE DAYALI OLANLAR DURAKSAMALAR *SESİN TONU *SESİN YÜKSEKLİĞİ *EEE,IHM SÖZCÜKLERİ *DUYGU TONU *TEKRARLAR *SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA *GEREKSİZ SÖZCÜKLER *AKICILIK *DOĞALLIK *SEÇİLEN SÖZCÜKLER

SES DIŞINDAKİLER *GÖZ İLİŞKİSİ *YÜZ İFADELERİ *VÜCUT DURUŞU *KIYAFET,AKSESUAR *DOKUNMA *KAFA İŞARETLERİ *EL VE KOL DURUŞU *OTURMA BİÇİMLERİ

İLETİŞİMDE BEN DİLİ VE SEN DİLİ

SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR ,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR

İLETİŞİM KURARKEN YAPILMAMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR Konuşulanları yarıda kesmeyin Yargılamayın ve eleştirmeyin Çok fazla konuşmayın

Duygularınızı gizlemeye çalışmayın. Anlatılanlara gülmeyin ve insanları utandırmayın Duygularınızı gizlemeye çalışmayın. Kişi hakkında yorum yapmayın, destekleyici olmaya çalışın.

Saldırgan tavırlar takınmayın. Zıtlaşmayın ve tartışmayın. Dinlerken başka şeyler yapmayın.

İletişimde dikkat edilmesi gereken davranışlar Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapın ve gülümseyin Geri bildirim verin Empatik, sabırlı ve kabul edici olun bunun için kendinizi karşıdakinin yerine koyup ne düşündüğünü, neler hissettiğini anlamaya çalışın Etkileşime önem verin Dikkatli bir şekilde dinleyin ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli edin