PSİKOMOTOR AKTİVİTELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakım Modelleri Alzheimer Hastalığı ve Gündüz Yaşam Evi
Advertisements

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
GÖRSEL SANAT ETKİNLİKLERİ
Hazırlayan :Cemal ÖZYALÇIN Sivas-Eğ.Hiz.Mer.Md.Fen Bil.Öğr.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI
EKLEM BİYOMEKANİĞİ Emrullah SEZGİN
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Çevresel Sinir Sistemi
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI Gülfer.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Freze tezgahları ve Frezecilik
3-5 Yaş Oyun Ve Oyuncak Seçimi
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
KAS GELİŞİMİ YETERSİZ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
BÖLÜM 6.
FİZİKSEL ve KİMYASAL DEĞİŞMELER Günlük hayatımızda çeşitli etkiler sonucunda maddelerde bazı değişimler olduğunu görürüz. Örneğin bir kağıdı yaktığımızda.
SINIFA YAPTIRDIĞIMIZ ETKİNLİKLER
OLAMAZ YİNE HAL DEĞİŞTİRİYORUM 
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VÜCUDUN SENİNDİR, ONU KORU.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
FİZİKSEL GELİŞİM  Fiziksel gelişim bedensel ve psiko-motor (devimsel) gelişim olmak üzere iki başlık altında incelenebilir.  Bedensel gelişim, vücudun.
A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI
GÖRSEL DİKKATLE İLGİLİ OYUNLAR
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
EKLEM BİYOMEKANİĞİ Emrullah SEZGİN
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
KOLAJ RESİM TEKNİĞİ.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
EĞLENEREK GÜÇLENEN PARMAKLARIM KALEM TUTUYOR
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Sunum transkripti:

PSİKOMOTOR AKTİVİTELER Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psiko-motor aktivite, bireyin kas gücüne dayalı gerçekleştirdiği aktivitelerdir. Hareket ve motor beceriler alanında, yaşlı kişilerin harekete geçmede çok zaman harcadıkları ve daha az kas gücüne sahip oldukları bilinmektedir. Ayrıca yetişkinlerin çoğunda kıkırdak ve eklemlerde kireçlenme görülmekte, esneklik azalmaktadır. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psikomotor aktivitelerin yaptırılması, yaş ve hastalık faktörleriyle etkilenen demanslı yaşlının, hareket kabiliyetinin olabildiğince uzun süre korunmasını sağlamak çok önemlidir. Yaşlı bireyin aktiviteye katılımını sağlamak için bu aktivitenin kendisine olan faydaları hakkında bilgilendirilmelidir. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psikomotor Aktivitelerin Amaçları İnce ve kaba kas motor becerisini korumak, El, göz, kulak ve beyin koordinasyonunun devamını sağlamak, El göz koordinasyonuna yönelik becerileri korumak, Kalem kullanabilme becerisini korumak, Yaşlının iletişim kurmasını artırmak, Nesne adlandırma ve tanıma becerilerini korumak, Renk adlandırma ve tanıma becerilerini korumak, Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psikomotor Aktivitelerin Amaçları Dikkatini toplayarak çalışabilme becerisini korumak, El ve parmak kas gücünü artırmak, Parmaklarını kullanabilme yeteneğini korumak, Kendine güven duygusunu artırmak, Planlama becerisini arttırmak, Grup çalışması yapabilme becerisini korumak. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psikomotor Aktiviteler Düğme Dikme İpe Boncuk Dizme Çizgi Tamamlama Yırtma Yapıştırma Faaliyetleri Pullar İle El İşi Kesme Çalışmaları Hamur Yoğurma Sulu Boya ile Limon Baskısı Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psikomotor Aktiviteler Parmak Boyama Aynı Renkleri Sıralama Kesme Yapıştırma Vida Sıkma Yüz Tamamlama Tak-Çıkar Tahta Blok Yapma Kule Yapma İpi Diğerine Bağlama Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Psikomotor Aktiviteler Halka Sıralama Denge Sağlama Kuka Oyunu Bebek Giydirme Bebek Sallama Pullar ile Elişi Sınırlı Boyama Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Beze Düğme Dikme Demanslı yaşlılara bu uygulamanın faydaları anlatılır Beze Düğme Dikme Demanslı yaşlılara bu uygulamanın faydaları anlatılır. Malzemeler ve ne işe yarayacakları konusunda açıklama yapılır. Demanslı yaşlılara büyük bir bez parçası verilerek, her bireyden renkli düğmeleri verilen bez parçasına dikmesi istenir. Dikmeyi kolaylaştırmak için bezin açık renk olması, düğme deliklerinin büyük olması ve düğmelerin çeşitli ebat ve renkte olması tercih edilir. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

İpe Boncuk Dizme Masanın üzerine ip ve renkli boncuklar konur İpe Boncuk Dizme Masanın üzerine ip ve renkli boncuklar konur. Boncukların hangi renkte oldukları ve bu renklerin onlara çağrıştırdığı diğer kavramlar sorulur. Örneğin sarı renkli bir boncuk ipe dizilirken yaşlı bireye, “sarı renkli meyveler hangileridir” diye sorulur ve sarı meyvelerden bahsedilir. Demanslı yaşlıdan, tüm boncukları ipe dizmesi ve sayması istenir. Yaşlının isteği göz önünde bulundurularak dizdiği boncuklardan kolye, bilezik vb. yapmasına yardımcı olunur. Ayrıca yaptığı ürün sergilenerek benlik saygısı kazanması sağlanır. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Yüz Tamamlama Masaya üzerinde bazı kısımları eksik olan insan yüzünün olduğu resimler ve eksik parçaları konulur. Demanslı yaşlı ile resimde yüzün eksik olan organları ve bölümleri tespit edilir. Yaşlıdan resmin eksik yerlerini tamamlaması istenir. Ayrıca duyu organları ile ilgili sohbet edilir. Bu uygulama yaşlıya uygun yap boz ile de yapılabilir. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Sulu Boya ile Limon Baskısı Yapmak Bu aktivitenin amaçları arasında, limon yardımıyla tükrük salgısının artırılması böylece sindirim sisteminin çalışmasının kolaylaştırılması ve ağız kuruluğu yakınmasının azaltılması da vardır. Demanslı yaşlılara limonları ikiye kesmeleri söylenir. Limonun iç tarafını boyadıktan sonra kâğıda baskı yapmaları istenir. Limon ne renk şeklinde soru sorulur. Limonun kendi renginde de baskı yapması özellikle istenir ve takip edilir. Sulu boyadaki her renk yaşlıya sorulur ve tanıtılır. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Sulu boya ile limon baskısı yaparken yaşlı ile iletişim kurarak limonun ağaçtan nasıl toplandığı, hangi illerde yetiştiği, iyi bir limonun nasıl olması gerektiği, nerelerde satıldığı, limonun nerelerde kullanıldığı, hangi yemeklere sıkıldığı, limona benzeyen meyvelerin neler olduğu, limonatanın hangi mevsimde içildiği gibi soru ve yönlendirmelerle aktiviteye devam edilir. Sorulara verilen cevaplar ile demans hastasında iletişim becerilerinin korunmasına yardımcı olunur. Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Halka Sıralama Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Kule Yapma Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Bebek Giydirme Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

Kuka Devirme Oyunu Öğr. Gör. Hakan YILDIZ

THE END Öğr. Gör. Hakan YILDIZ