ÇOCUK İ HMAL İ VE İ ST İ SMARI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuk bugünün yarını, yarının umududur.
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Şİddet Muhammet GÜLER.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖZVERİ DERSHANESİ REHBERLİK.
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OLUMSUZ AİLE TUTUMLARI
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Ergenlik Nedir? Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe)
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
İNSAN VE İNSAN İLİŞKİLERİ.
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ÇOCUK İHMALİ.
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
Çocuğunuz Sınava Hazırlanıyor… ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!.
AKRAN ZORBALIĞI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
İNSANI İNSAN YAPAN DEĞERLER…
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
© Hayat Rehberiniz ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız onların iyiliği için…
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ÇOCUK İZLEM MERKEZİ DİYARBAKIR ERDAL KARALAR SOSYAL HİZMET UZMANI.
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
İNTERNET KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
EMEK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Tülay DÖLEKBAŞ Filiz FİLİZKIRAN
Çocuğunuz Sınava Hazırlanıyor… ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Sunum transkripti:

ÇOCUK İ HMAL İ VE İ ST İ SMARI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

Çocuk İ stismarı; Çocuklara anne babaları ya da onların bakımından sorumlu kişiler ya da yabancılar tarafından yapılan, bedensel ve psikolojik açıdan zarar veren, çocukların fiziksel, duygusal, zihinsel ve sosyal gelişimlerini zedeleyen her türlü eylem çocuk istismarı olarak kabul edilebilir.

Çocuk İ hmali; Çocukların fiziksel ve psikolojik gereksinimlerinin yeterince karşılanmaması olarak tanımlanabilir.

İ hmal ve İ stismar Türleri Nelerdir?

 Duygusal gereksinimlerini karşılamamak,  Çocuğun bakımını yapmamak (kirli, aç kalması),  Çocuğu çalıştırmak,  Çocuğun tıbbi gereksinimlerini karşılamamak,

 Çocuğa cinsel olarak taciz ve tecavüzde bulunmak,  Çocuk pornografisi.  Çocuğa fiziksel şiddet uygulamak.  Çocuğu korumasız bırakmak,  Sözel olarak hırpalamak.

Duygusal İ hmal Nedir?

 Çocuğa yetersiz ilgi ve şefkat göstermek,  Çocuğun aile içi kötü muamele ve şiddete şahit olmasına izin vermek,  Alkol ve/veya uyuşturucu kullanmasına izin vermek.

 Çocuğun suç işleme, aşırı saldırganlık gibi uyumsuz davranışlarına destek olmak veya izin vermek,  Çocuğun duygusal veya davranışsal probleminde gerek duyduğu profesyonel psikolojik desteği almasına engel olmak veya geciktirmek.

Fiziksel İ stismar Nedir?

Fiziksel istismar, istismarın en iyi tanınan şeklidir.

Fiziksel istismar yaralanmalar, çimdikleme, ısırma, vurma, tekmeleme, yakma, ağzı kapatarak boğmaya teşebbüs etme, şiddetli bir şekilde sarsma ya da herhangi bir başka şekilde çocuğun bedenine zarar vermektir.

Fiziksel istismarın yol açtığı duygusal travmanın, fiziksel yaralar kadar çabuk iyileşmediği de bilinmektedir. Duygusal zararın etkisi genellikle ergenlikte ya da daha sonra fiziksel olarak istismar edilen pek çok çocuğun istismar eden bir ebeveyn olduğunda ortaya çıkmaktadır.

ANNE BABALARIN B İ LMES İ GEREKENLER; Ne yaparsa yapsın, hiç bir çocuk dövülmeyi ya da istismar edilmeyi hak etmez ve bu tür bir davranıştan öğrenebileceği hiç bir olumlu ders yoktur. Çocuğun öğrenebileceği tek şey, bunun bir sorun çözme yolu olduğudur.

Şİ DDET ÇATI Ş MA YARATIR.

Onunla ileti ş im kurun ve sorunların çözümünü beraberce bulmaya çalı ş ın.

Duygusal istismarda dahil, pek çok ihmal ve istismar kasıtlı olarak gerçekle ş mez. Çok büyük bir kısmı ebeveynin çocuk geli ş imine ili ş kin yetersiz ya da uygun olmayan bilgilerinden kaynaklanır.

O halde kendiniz ve çocu ğ unuz için yapabilece ğ iniz en iyi ş ey, do ğ ru kaynaklardan çocuk/ergen geli ş imi ve bakımına ili ş kin mümkün oldu ğ unca çok bilgi toplamanız ve size bu konuda yardım edecek beceriler edinmenin yollarını aramaktır.

PEKİ OKULDA DUYGUSAL VE FİZİKSEL İSTİSMARA MARUZ KALAN ÇOCUGUMUZ VEYA BU DAVRANIŞLARI YAPAN ÇOCUGUMUZ KARŞISINDA NASIL DAVRANACAĞIZ??

Aklınızın karışması, öfke ve suçluluk hissetmeniz son derece doğaldır. Ancak yine de aşırı tepki göstermemeye, sakin kalmaya özen gösterin. Bu durumu daha da zorlaştırır.

Kendi çocuğunuzu, kendinizi, diğer çocuğu, ve onun ailesini suçlamaktan kaçının.

Bu dönemde çocuğunuzun etrafındaki arkadaşlarıyla ilişkilerini güçlendirmede ona yardımcı olun.

Asla çocuğunuzu kavga etmesi ya da kendisine yapılan davranışlara benzer şekilde yanıt vermesi yönünde cesaretlendirmeyin.

Onun duygularını ifade etmesine izin verin

Yeni beceriler Çocukla birlikte olası tepkilerin neler olabileceğini tartışın. tepki göstermemek, oradan uzaklaşmak, yardım istemek, kendine güvenli bir biçimde yürümek, diğer çocuklardan ayrılmamak, bu tür çocuklara sataşmamak gibi.

Rol oynama: Yukarıdaki becerilerin edinilmesinde pratik yapın.

Çocuğunuzu suçlamaktan kaçının. Unutmayın ! bu davranış onun kendi kırılganlık ve güçsüzlük duygularında geliyor olabilir. Onun ne tür duygularla bu davranışları yaptığını anlamaya çalışın.

Çocuğunuzun bu saldırgan davranışlarının nereden geldiğini ve neden kişiler arası ilişkilerde bu tür davranışlara başvurduğunu belirlemeye çalışın.

Tv, sinema ve medyadan şiddet içerikli mesajlara maruz kaldıklarını göz ardı etmeyin. İzledikleri bu görüntüleri taklit edebileceklerini unutmayın.

Özür dilemeyi, özür dilemenin ona ne kattığını, ne kaybettirdiğini konuşun.

Kendinden farklı özellikleri olan arkadaşları olabileceğini, farklılıklara saygı göstermenin öfke kontrolünü kolaylaştıracağını dile getirin.

Anlatırken keyif aldığı ama o arkadaş grubu ile yapamadığı şeyleri fark etmesine yardım edin.

Çocuğunuzun serbest zamanlarında hoşlandığı etkinlikleri yapabilmeleri için yönlendirin. Zamanını iyi yapılandırdığınızda şiddet içeren etkinliklerden de vazgeçecektir.

Anlattığı şiddet içeren olaylarda daha farklı nasıl davranabileceğini düşündürmeye çalışın. İlk zamanlar örnek olaylar üzerinde konuşabilirsiniz.

Şiddet içerikli davranışlar öğrenilmiştir. Ancak yeni ve daha sağlıklı yöntemler bulunduğunda terk edilebilir. Sabırlı olun, değişimin uzun süre alabileceğini unutmayın.

Çocuklar ı n Cinsel Olarak İ stismar Edilmesi

Cinsel ihmal; çocukların cinsel sömürüye karşı yeterince korunmaması ve ilgisiz bırakılması. Cinsel istismar; çocukla yetişkin arasında herhangi bir cinsel eylem meydana gelmesi.

Çocuğun Cinsel İstismara Maruz Kaldığını Nasıl Anlarız? Özellikle fiziksel, duygusal ve davranışsal belirtiler çocukların cinsel istismara maruz kaldıklarının açık göstergesi olurlar.

Eğer bir çocuk; Sık sık baş ve karın ağrısı, kusma, iştah azalması, genital şikayetler ve cinsel enfeksiyonlar yaşıyorsa, Dikkat eksikliği, öfke, depresyona benzeyen donuklaşma, olağan aktivitelerden geri çekilme ve insanlar yanında yoğun kaygı ve kaçma eğilimleri gösteriyorsa,

Aşırı temizlenme ya da temizliği ihmal etme, cinsel ilişkiye dayalı bilgiyi sözel ve davranışsal olarak sergileme ve oyunlarda sıkça kullanma, okul ve sosyal becerilerde gerileme yaşıyorsa istismara maruz kaldığı ihtimalini düşünebiliriz.

Çocuklar ı Cinsel İ stismardan Nas ı l Koruyabiliriz?

 Güvenliklerini sağlamayı öğretin.  Bedenlerini korumayı öğretin.  Hayır demeyi öğretin.

 Yardım istemeyi öğretin.  Onlara sizinle her türlü sorunu paylaşabileceği inancını yerleştirin.  Her zaman sır saklanmayacağını öğretin

 Dokunulmayı reddetmeyi ve sınırlar koymayı öğretin.  Büyüklerin bazı kurallara uymayacağını öğretin.

Eğer, bir çocuk sürekli eleştirilmişse Kınama ve ayıplamayı öğrenir. Eğer,bir çocuk kin ortamında büyümüşse Kavga etmeyi öğrenir. Eğer, bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa Sıkılıp,utanmayı öğrenir. Eğer, bir çocuk devamlı utanç duygusuyla eğitilmişse Kendini suçlamayı öğrenir. Eğer, bir çocuk hoşgörüyle yetiştirilmişse, Sabırlı olmayı öğrenir. Eğer, bir çocuk desteklenip yüreklendirilmişse Kendine güven duymayı öğrenir. Eğer,bir çocuk övülmüş ve beğenilmişse Takdir etmeyi öğrenir. Eğer, bir çocuk hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse Adil olmayı öğrenir. Eğer, bir çocuk güven ortamı içinde yetişmişse İnançlı olmayı öğrenir. Eğer, bir çocuk kabul ve onay görmüşse Kendini sevmeyi öğrenir. Eğer, bir çocuk ailede dostluk ve arkadaşlık görmüşse Bu dünyada"mutlu olmayı"öğrenir.

SEVG İ VE İ LET İŞİ M HER TÜRLÜ ZORLU Ğ U GÖ Ğ ÜSLER… SEVG İ VE İ LET İŞİ M HER TÜRLÜ ZORLU Ğ U GÖ Ğ ÜSLER…