Matemati ğ i Niçin Ö ğ reniyoruz? Enes demir 9-E 170.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Advertisements

Öğrenci Merkezli Eğitim
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
ÖRNEK OLAY.
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Eğitim sisteminin olmazsa olmazlarından, temel öğelerinden biri, belki en önemlisi olan matematik ve öğretimi her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Matematiğe merakı olan arkadaşlar, lütfen aşağıdaki soruyu çok dikkatle inceleyiniz ve hemen cevaba bakmayınız !!! Aşağıdaki soru Barcelona Üniversitesi.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Düşünme Türleri ve Becerileri
Mentör Öğretmenlik.
1. KUŞAK DÜZEN.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
Üçlü Zeka Kuramı.
Kişisel Rehberlik.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
DİYARBAKIR 2008.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Teknoloji ve tasarım dersi
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
M A T E M A T İ K.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Uzay ve Uzay Çalışmaları.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Matemati ğ i Niçin Ö ğ reniyoruz? Enes demir 9-E 170

Farklı bir sonuç elde edebilmek için, onu oluşturan sebepler üzerinde de ğ işiklikler yapmak gerekir. Ancak insanların ço ğ u, sebepler üzerinde çalışmak yerine, sonuçlara lanet ya ğ dırmayı tercih ederler. Rohn.

Ö ğ rencilerin matematik dersin de edinmeleri amaçlanan beceriler Bilgi birkimini kullanarak karşılaştıkları problemleri tanımlamayı, ne tür stratejiler kullanması gerekti ğ ini, do ğ ru soruları belirlemeyi, olası çözüm yolları üretmeyi, gerekti ğ inde problemi parçalara ayırıp tek tek çözümler geliştirmeyi kavrarlar. Matematik dilini günlük yaşamlarında kullanır ve fiziksel yada sosyal bir olayı matematiksel kavramlarla tanımlamayı ö ğ renirler.

Olaylara çok boyutta bakmaya alışırlar. Problemler karşısında farklı tutum ve çözüm yolları geliştirme becerileri geliştirirler. Başka bilim alanları ve sanatla matemati ğ in ilişkisini görürler.

Hedefler Evrendeki geometrik yapı ile sayılar arasında kurulan ba ğ ın niteli ğ ini inceleyerek, do ğ anın matematik yapısını göstermek. Fiziksel evrendeki problemlerden matematiksel modeller oluşturmak. Modellerden hareketle çeşitli aksiyom sistemlerinin ve uzayların varlı ğ ını sezdirmek.

Ö ğ rencilerin düşüncelerinin verimini arttırma yönünden; İ nceleme ve araştırma merakı uyandırmayı; Ö ğ rendiklerini şema halinde ifade edebilmeyi; Düzenli ve sabırlı olmayı; Düşünceleri düzene sokmayı; Peşin hükümden kaçınmayı, açık fikirli olmayı; Bilginin yayılmasını arzu etmeyi; Grup olarak çalışmanın verdi ğ i fazladan gücün farkına varıp, gerekti ğ inde grup çalışması yapma becerisi edinmeyi ö ğ renirler.

Matematikte beklenen amaçlar bunlar olmasına ra ğ men, günümüzde bu şekilde bir matematik e ğ itimi verildi ğ ini söylemek mümkün de ğ ildir. Bu konuda sorumluluk sahibi olanların görevlerini do ğ ru yerine getirmeleri hem kendileri hem de toplum için büyük önem arz etmektedir.

Beni Dinledi ğ iniz İ çin Teşekkürler. Anne Baba Okuluna Teşekkürler Yazı İ çin Matematik Ö ğ retmenimiz İ brahim YUMUŞAK’a Teşekkür Ederiz