İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ Hazırlayan ve Sunan: Yusuf URHAN-Psikolojik Danışman BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sesinden Tanıyabilir miyiz ?
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
İÇ DÜNYAMIZI TANIYALIM  Mutluluğumuz için çalışır.  Neyin doğru olduğunu bilmez.  Verdiğimiz mesajlara göre hareket eder.  Hayatımızı devam ettirecek.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
Verimli İş Hayatının Sırrı : Stres
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
Aşka Dair.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
ZAMİRLER.
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
SEVİLMEK İÇİN 6 YOL GÜLÜMSEYİN İSİMLERİ HATIRINIZDA TUTUN
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
REHBERLİK.
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
ETKİN ÖĞRENME.
CÜMLEDE ANLAM.
Bursa Nilüfer Fatih Anadolu İmam Hatip Lisesi
Farklılıklara Saygı.
CÜMLEDE ANLAM.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
tartışmalarına yol açar.
EY CAN, GİTME BENSİZ… SESLİDİR..SESİ AÇINIZ… OTOMATİK ÇALIŞIR..
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
Gözlerine Selam Söyle gözlerine selam söyle benden Selamlarımı söyle benden O güzel gözlerine Dalıp dalıp gidersem.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
Hazırlayan;Asli PelinGEZER
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
Bu ay değerler eğitimi kapsamında Görgü ve Nezaket Kuralları üzerinde duracağız. Hepimiz nezaket ve görgü kurallarını küçük yaşlardan itibaren öğrendiğimiz.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.. Hep Birlikte Başarıya... Aile Öğrenciokul.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
SAYGI.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
Sayısal, Eşit Ağırlık, Sözel ve Yabancı Dil Alanlarında Eğitim Almak Mümkündür. Öğrencileri ilgi, yetenek ve başarılarına göre yükseköğretim programlarına.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
İNSAN İNSANA. Bir Şiir ve Düşündürdükleri Selam Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, atlara, otlara İnsanlara selam ver. Ne.
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ Hazırlayan ve Sunan: Yusuf URHAN-Psikolojik Danışman BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

YEN İ UMUTLAR DO Ğ SUN D İ YE

SEVG İ LER UMUTLARLA BÜYÜSÜN D İ YE

GÖZYA Ş LARI SEVG İ LERLE KURUSUN D İ YE

HAYAT YAŞADIKÇA GÜZELLEŞSİN AĞLATMASIN DİYE

BÜTÜN İ NSANLAR SEVG İ DE BULU Ş SUN D İ YE

DOĞAN GÜNE VE SANA

Güzel söylersen güzel cevap alırsın.

Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır.

SELAM VER Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, Atlara, otlara, İnsanlara selam ver. Ne görürsen selam ver. Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam da kendine ver. Hatırın kalmasın el gün yanında, Bu dünyada sen de varsın! Üleştir dostluğunu varlığa, Bir kısmı seni de sarsın. Üstün DÖKMEN

İLETİŞİM Kişiler arasında yer alan düşünce ve duygu alış verişini dile getiren bir kavramdır.

İLETİŞİMDEN SÖZ EDEBİLMEK İÇİN; Birey yada bireyler arasında geçmesi Duygu alış verişinin olması Bu sunumda duygu alış verişini aktarırken bizlerin ne tür ilişkiler içinde olduğunu, ne tür sorunlar yaşadığımızı ve bu sorunları nasıl yenebileceğimizi öğrenmeye çalışacağız..

İletişimde kullanılan duygu ve düşüncelerin UYUŞMAZLIĞI BİRİ ÇAM DERKEN DİĞERİ BARDAK DER. BİRİ ÇAM DERKEN DİĞERİ BARDAK DER. Biri Hanya'ya öteki Konya’ya Biri Hanya'ya öteki Konya’ya

Önceden oluşmuş ÖNYARGILARIMIZ Hımm.. Ben senin ne düşündüğünü biliyorum Hımm.. Ben senin ne düşündüğünü biliyorum

İLETİŞİMİN TEMEL UNSURLARI EMPATİ SAYGI SAYDAM SOMUT

İLETİŞİMİN TEMEL UNSURLARI EMPATİ:iletişimde bulunduğumuz bireyin duygularının yoğunluğunu ve anlatımını algılama ve anlama yeteneğidir.

İLETİŞİMİN TEMEL UNSURLARI SAYGI:iletişimde bulunduğumuz bireyin tipine,işine,cinsiyetine,zenginliğine, yoksulluğuna,duygu ve düşüncelerine bakmaksızın hoş görüyle kabul etmedir.

İLETİŞİMİN TEMEL UNSURLARI SAYDAMLIK:İletişimde bulunduğumuz bireye içten,dürüst ve samimi davranmak. Birey hakkında düşünülenleri ve hissedilenleri bireye iletmek. Yalnız birey; iletilmek istenen mesajı, duygu ve düşünceyi almaya hazır değilse saygısızlık olur.

İLETİŞİMİN TEMEL UNSURLARI SOMUTLUK:İletişimde kullanılacak duygu ve düşüncelerin genellenmesi yerine özele indirilmesi, ona özgü bir duruma dönüştürülmesidir. KIZIM SANA SÖYLÜYORUM, GELİNİM SEN İŞİT! Anlayışı kişiler arası ilişkilerde çok istenen bir durum değildir.

ÇİN ATASÖZÜ Gülerken göbeği oynamayan adamdan kork.

İLETİŞİMDE İLGİ VE İHTİYAÇLAR Her birey kendi ilgi, ihtiyaç durumuna göre olaylara yaklaşır.Algılama durumu ile düşünceleri arasında büyük ilgi vardır. HERKESİN DERDİ VAR, DEĞİRMENCİNİNKİ DE SU. HERKESİN DERDİ VAR, DEĞİRMENCİNİNKİ DE SU. ( Ata Sözü) ( Ata Sözü)

İLETİŞİM ANKETİ Başkalarıyla oldukça sıcak ilişkileri olan bir insanım 2Sorumluluk duygusu güçlü olan bir insanım 3Kendimi kontrol etmek benim için sorun değil 4Duygularımı rahatlıkla ifade edebilirim 5Çevremdekilerle rahat ilişki kurabilen bir insanım 6Başkalarının beni nasıl gördüğüne önem veririm 7Düşündüğünü söyleyen biriyim.Utangaç ve sıkılgan değilim 8Genellikle insanları severim 9Kendi kendime karar verir ve bu karara sadık kalabilirim 10Mantığımı ön planda tutarım Toplam PUANINIZ …………………………….

İnsanlar: Okuduklarının %10’nunu, İşittiklerinin %20’sini, Gördüklerinin %30’unu, Görüp -İşittiklerinin %50’sini, Söylediklerinin %70’ini, Yazıp-Söylediklerinin %90’ını Hatırlamaktadır. Okul Rehberlik Servisi DUYU ORGANLARI İLE ETKİN ÖĞRENME ARASINDAKİ İLİŞKİ :