OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaratıcı Drama Atölyesi
Advertisements

10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
ROL OYNAMAYI ETKİLİ KILABİLMEK İÇİN…
EĞİTİMDE DRAMA.
STRES VE STRES YÖNETİMİ
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
KONU:okul öncesi eğitim
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALAN TANITIMI…
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
SANAT EĞİTİMİ.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ GAMZE BALABAN

Okulöncesi eğitim bireyin yaşamında önemli bir yere sahiptir Okulöncesi eğitim bireyin yaşamında önemli bir yere sahiptir. Çocuklar okulöncesi yıllar boyunca bedensel, psikomotor, sosyal-duygusal, zihinsel, dil gelişimlerini büyük ölçüde tamamlanmaktadırlar.

Bu dönemdeki gelişmeler yaşamın ileriki yıllarında oldukça önemli olmaktadır ve okulöncesi eğitimle çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemektedir

Drama çalışmalarıyla genel olarak; çocuğun yaratıcı hayal gücünün desteklenmesi, utangaçlık sıkılganlık duygularından kurtulmaları, bedensel ve sözel olarak duygu ve düşüncelerini ifade edebilmeleri, karşılaştıkları problemleri yaratıcı hayal güçlerini kullanarak çözebilmeleri, özgün ürün oluşturabilmeleri ve benzerleri hedeflenmektedir.

Okulöncesi eğitimin temel ilkeleri ile dramanın hedeflerinin ne kadar örtüştüğü açıkça görülmektedir. Bu da drama yönteminin okulöncesinde kullanılabilecek çok önemli yöntemlerden biri olduğunu göstermektedir. 

Bir drama çalışması ısınma, asıl çalışma ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Isınma, asıl çalışmaya hem bedensel, hem de zihinsel olarak hazırlanmak amacıyla çeşitli tekniklerin kullanıldığı drama oturumunun ilk aşamasıdır.

Asıl çalışma ise başta rol oynama ve doğaçlama olmak üzere pek çok drama tekniğinin kullanıldığı asıl drama çalışmasının yapıldığı aşamadır. Çalışma basitten karmaşığa doğru yapılandırılır ve dolayısıyla bireyden gruba doğru giden bir süreç izlenir. Değerlendirme ise katılımcıların sözel ya da oynayarak çalışma hakkında dönüt verildiği oturumun son aşamasıdır

Sonuç olarak okulöncesi dönemde yapılan drama çalışmaları çocuğun gelişim alanlarını desteklemekte, kendini bir birey olarak ifade etmesine ortam hazırlamakta, enerjisini boşaltmasını yardımcı olmaktadır. 

Çocuğu hem eğlendirmekte, hem de nitelikli zaman geçirmesini, sağlamaktadır. Her çocuğun dramayla tanışacak kadar şanslı olması dileğiyle.