OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ GAMZE BALABAN
Okulöncesi eğitim bireyin yaşamında önemli bir yere sahiptir Okulöncesi eğitim bireyin yaşamında önemli bir yere sahiptir. Çocuklar okulöncesi yıllar boyunca bedensel, psikomotor, sosyal-duygusal, zihinsel, dil gelişimlerini büyük ölçüde tamamlanmaktadırlar.
Bu dönemdeki gelişmeler yaşamın ileriki yıllarında oldukça önemli olmaktadır ve okulöncesi eğitimle çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemektedir
Drama çalışmalarıyla genel olarak; çocuğun yaratıcı hayal gücünün desteklenmesi, utangaçlık sıkılganlık duygularından kurtulmaları, bedensel ve sözel olarak duygu ve düşüncelerini ifade edebilmeleri, karşılaştıkları problemleri yaratıcı hayal güçlerini kullanarak çözebilmeleri, özgün ürün oluşturabilmeleri ve benzerleri hedeflenmektedir.
Okulöncesi eğitimin temel ilkeleri ile dramanın hedeflerinin ne kadar örtüştüğü açıkça görülmektedir. Bu da drama yönteminin okulöncesinde kullanılabilecek çok önemli yöntemlerden biri olduğunu göstermektedir.
Bir drama çalışması ısınma, asıl çalışma ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Isınma, asıl çalışmaya hem bedensel, hem de zihinsel olarak hazırlanmak amacıyla çeşitli tekniklerin kullanıldığı drama oturumunun ilk aşamasıdır.
Asıl çalışma ise başta rol oynama ve doğaçlama olmak üzere pek çok drama tekniğinin kullanıldığı asıl drama çalışmasının yapıldığı aşamadır. Çalışma basitten karmaşığa doğru yapılandırılır ve dolayısıyla bireyden gruba doğru giden bir süreç izlenir. Değerlendirme ise katılımcıların sözel ya da oynayarak çalışma hakkında dönüt verildiği oturumun son aşamasıdır
Sonuç olarak okulöncesi dönemde yapılan drama çalışmaları çocuğun gelişim alanlarını desteklemekte, kendini bir birey olarak ifade etmesine ortam hazırlamakta, enerjisini boşaltmasını yardımcı olmaktadır.
Çocuğu hem eğlendirmekte, hem de nitelikli zaman geçirmesini, sağlamaktadır. Her çocuğun dramayla tanışacak kadar şanslı olması dileğiyle.