MOTİVASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTİVASYON MOTİVASYON (GÜDÜLENME).
Advertisements

Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
SINIFTA GÜDÜLEME.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA MOTİVASYON
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Öğretim Planlaması.
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
GİRİŞ Neden bazı öğrenciler derse devam etmezler veya derse geç gelir?
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
WEB TEMELLİ EĞİTİMDE ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
MOTİVASYON G.Kaan YENER.
OKUL BAŞARISININ SAĞLANMASINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
MOTİVASYON.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DİĞER TUTUMLAR.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MOTİVASYON.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINIFTA GÜDÜLEME (MOTİVASYON)
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
STRES YÖNETİMİ
MOTİVASYON Psikolojik Danışman Emre Cesur. Motivasyon Nedir?  Bireyin hareket ve davranışlarını başlatan güçtür.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MOTİVASYON

MOTİVASYON Biliş ve davranış boyutunda harekete geçiren, öğrenmeyi sağlayan itici bir güçtür.

Motivasyon Harekete geçiren itici güç, güdü, istek, dürtüdür. Tek boyutlu bir kavram değildir.

Motivasyon 1. İçsel Motivasyon 2. Dışsal Motivasyon

İçsel Motivasyon: En iyi harekete geçirici motivasyon olduğu kabul edilmektedir. İhtiyaçlar, Arzular, İlgiler, Sevgiler…. Bireyi hareketlendiren, iten en önemli etkenlerdir.

İçsel Motivasyonu Destekleyici Etmenler: Sırtını okşama, Sosyal destekleyiciler, Cesaretlendirici görevler, Muayyen becerilerin üstesinden gelme arzusu, Destekleyici sınıf ortamı, Öğrencinin istekli olması, Eğitim yaşantısından hoşnut olma, Becerilerine inanma, Umutsuzluktan kaçınma, Başarı fırsatları yaratma, Öğrencileri fert olarak değerlendirme, Risk alma davranışını cesaretlendirme, İlgiyi iletişime katma, Kendini değerli algılamasını oluşturma, Güvenle kabul etme, Bilgi edinme arzusu, İçgörü geliştirme, Merak, Otonomi- Faaliyetlerin kendi seçimi olması Özdeşleşme, içselleştirme.

Dışsal Motivasyon Ödüller, Çevreden davranışa yansıyan tüm etkiler, Çevrenin davranışı kontrol etmesi, “Ödül bazen öğrenmeyi ketleyebilir”…

Dışsal Motivasyonu Destekleyici Etmenler: Not, Mükafat, Ödül, Sertifika, Kupa, Madalya, Öğrenci gençlik teşkilatına üyelik, Rekabet, Tasdik edilme arzusu, Öğretmen baskısı, Ebeveyn baskısı, Arkadaş baskısı.

Olumsuz Dış Odaklı Motivasyon Faktörleri: Alay, Aşağılama, Sözlü olarak incitme, Azarlama, Saldırma, Cezalandırma, Haklarını geri alma.

Motivasyon Döngüsü HAZ BAŞARI EYLEM MERAK SİNİR SİSTEMİNİN UYARILMA İHTİYACI

İç odaklı motivasyon insanın doğasında vardır İç odaklı motivasyon insanın doğasında vardır. İlkokul üçüncü sınıfa kadar, okul başarısı için doğal itici güçtür.

Öğrenme ve Başarı Motivasyonunu Etkileyen Değişkenler: Kişisel Değişkenler Çevresel Değişkenler

Kişisel Değişkenler Mizaç, kişilik. Sabırsız, bağımlı, utangaç, Özgüveni düşük, Özsaygısı düşük, Kendi gücüne inanmayan, Kendini kontrol edemeyen, Bedensel uyarılara duyarlı Amaç belirleyemeyen, İstediğini elde edeceğine inanmayan. Çevresel Değişkenler Aşırı koruyucu ana-baba tutumu. Otoriter ana-baba ve öğretmen tutumu, İlgisiz tutum, Not, ödev ve cezalar, Arkadaş baskısı, Rekabet ortamı, Kaygı, stres yaratan durumlar, Fizik çevre (ısı, aydınlatma v.b.)

Çevresel ve kişisel özelliklerin etkileşimi neticesinde, bireyin motivasyon durumu etkilenmektedir. Başarısızlık korkusunun aşırı olduğu durumlar performansı olumsuz yönde etkiler. ÖSS’ye hazırlanan adaylarda bu konu üzerinde çalışılırken temel strateji ve teknikler şunlar olmaktadır:

Her öğrencinin “kişisel gelişim kaydını” kendisinin takip edeceği, bir takip formu hazırlayın.

Aylık amaç belirleme formu ve hedefleri içeren bir defter hazırlayın. Örnek Form: EKİM Uzun dönem amaçlarım…………………………. Orta dönem amaçlarım………………………….. Kısa dönem amaçlarım……………………………

Örnek Form: Nasıl Başa Çıktım? 1.____________________________ 2.____________________________ 3.____________________________ Çözümlemede yetersiz kaldım Not: İki ay üst üste çözümlemede yetersiz kaldıysanız kişisel gelişim destek randevusu alın.

Bireysel görüşmelerde, öğrencinin başarısını “boş sandalye” koyarak, amacına ulaşma noktasında yaşadığı olumsuzlukları tek tek dile getirerek sandalyeye yığmasını hayal ettirin. İçinden geçen her şeyi ifade etmesi yönünde teşvik edin. Olumsuzlukları, karşısında bir yığın halinde canlandırmasını söyleyin. Daha sonra kalkmasını ve bu yığını teker teker odadaki çöp kutusuna atmasını söyleyin. Doldukça bunları ayağıyla tepmesini isteyin. (Odada büyük bir çöp kutusu bulundurmaya dikkat edin.)

İmajinasyon tekniklerinden yararlanın…

TEŞEKKÜRLER…