ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
Advertisements

TÜKETİM ve ISRAF Prof. Dr. M. Hamil NAZİK.
GİDERLERİM GELİRLERİM BÜTÇEM NEDEN DENK DEĞİL? BİRİKİMLERİM, BORÇLARIM
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
TÜKETİCİ HAKLARI.
Bilinçli Tüketici Hikmet SIRMA.
REKLAMCILIK Hafta 5.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
Yıl Sonu Taşınır Hesap Kapatma İşlemleri
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Şiiri el yazı ile Türkçe defterine yazalım. ALISVERIS
EYŞAN ALTIOK  Bir mal ya da hizmeti para karşılığı alma ve satma işidir..
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
BİLİNÇLİ TÜKETİCİLİK VE VERİMLİLİK
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ 2006 Yılı Bütçesi Ocak-Haziran Dönemi Bütçe Uygulama Sonuçları.
AMAÇLARIM VE KAYNAKLARIM
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
“EN İYİ DENETÇİ KİŞİNİN KENDİSİDİR.”
TÜKETİCİ HAKLARI.
Tedarikçi Firma Sunumu
PARA BİRİKTİRİYORUM.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
1. Alışverişlerimizi ne ile yaparız ?
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
BİLİNÇLİ TOPLUMBİLİNÇLİ TÜKETİCİ. TOPLUM BİLİNCİ NASIL OLUŞUR Gerçek İhtiyacın ne olduğu; Birden Fazla Olanların Sıralaması; İhtiyaçların Önem Derecesi;
Mühendislik Ekonomisi
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
İSTATİSTİK YGULAMALARI: SINAVA HAZIRLIK
Pazarlama İlkeleri.
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
GELİR-GİDER HESAPLARINI KAPATILMASI
Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
PİYASA DENGESİ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
ÜRET İ MDEN TÜKET İ ME TEMA: ( ) Yapılan her alışveriş sonrası fatura alınmasına gerek yoktur. ( ) Aldı ğ ımız bir kaza ğ ın kolunda yırtık oldu.
AYAĞINI YORGANINA GÖRE UZAT
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
PLANLAMA  GEÇMİŞ VERİLERDEN FAYDALANARAK GELECEĞE YÖNELİK TAHMİN,
FİNANS VE MUHASEBE H04.
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
“Bilginin en büyük dü ş manı bilgisizlik de ğ ildir, bildi ğ ini zannetmektir,” der Stephen Hawking.
SAVURGANLIK YAPMAYINIZ
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi. BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi.
MALİYET HESAPLAMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İşletme Yönetimi.
MARKA NEDİR ? Marka nedir ? Bir ticari malı, herhangi bir nesneyi tanıtmaya, benzerinden ayırmaya yarayan özel isim veya işaret. Markalar 4 çeşittir.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
İçerik PARA (PARANIN ÖZELLİKLERİ, FONKSİYONLARI, ÇEŞİTLERİ, PARANIN KIYMETİNİN ÖLÇÜLMESİ, ENFLASYON, DEFLASYON, DEVELÜASYON, REVALÜASYON, PARA POLİTİKASI)
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
HAYAT BİLGİSİ Örnek Ders Anlatımı Farklı Konulardan
Sunum transkripti:

ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? malın kalitesi Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir.

İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız. Bu malların kaliteli, sağlam, dayanıklı ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz.

Satın aldığımız malların karşılığını, çalışarak kazandığımız paralarla öderiz. Alacağımız malın kaliteli olması gerekir.

Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız. Ailemizin geliri haftalık, aylık veya yıllık ise giderleri buna göre ayarlamalıyız.

Aile bütçesindeki para harcanırken beslenme,sağlık ve eğitim giderlerine öncelik verilmelidir.

Alacağımız malları incelemeden almamalıyız Alacağımız malları incelemeden almamalıyız.Bütçemize uygun, en iyisini seçmeliyiz.

TÜKETİM BİLİNCİ Bilinçli bir tüketici, ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alışveriş yapar.Bir malı aldığımız zaman kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz.

Aldığınız malın üzerinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Damgası olup, olmadığına dikkat etmelisiniz.

Aldığımız yiyecek maddelerinin üzerindeki üretim ve son kullanım tarihlerine dikkat etmeliyiz. Üretim tarihi ne zaman yapıldığı, son kullanım tarihi ürünün en son tüketileceği tarihi gösterir.

Aynı kalitedeki malların fiyatlarını araştırarak en uygun olanını seçmeliyiz. Varsa, garanti belgesini istemeliyiz.

Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız.Aldığımız fiş veya fatura ile devletimizin bütçesine gelir sağlarız.

Reklamların etkisi Üreticiler, satacakları malın reklamını yaparlar. Reklam; söz, yazı ve resimle yapılır.

Reklamların, tüketiciyi bilgilendirmenin yanında kar amaçları da vardır. Bu nedenle kalitesiz bir ürün,reklamı yapılarak kaliteli gösterilebilir.

Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir. En doğru olanı ise bir malı görerek almaktır. Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir.

TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZ Bir malı aldığımızda tüketici olarak bazı haklarımız vardır.

Güvenilir olmayan, TSE ve garanti belgesi olmayan malları almamalıyız. Aldığımız mal bozuk ve hatalı çıkarsa geri vermeli ya da değiştirmeliyiz. Satıcılar güçlük çıkartırsa ilgili yerlere başvurmalıyız.

Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur. Bunlar, Tüketiciyi Koruma Derneği, Tüketiciyi Koruma Vakfı gibi