Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Hızlandırılmış Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Bilimsel düşünme becerileri
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Probleme Dayalı Öğrenme
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Çoklu ortamda öğrenme kuramı, Richard E Çoklu ortamda öğrenme kuramı, Richard E. Mayer and Roxana Moreno tarafından 2003 yılında bilişsel yük, ikili kodlama, türetimci kuram ve anlamlı öğrenme modeli gibi diğer kuram ve modeller incelenerek geliştirilmiştir.

Çoklu ortamda öğrenme kuramı, çoklu ortam olarak bilinen metin, görsel ve işitsellerin kullanıldığı öğrenme ortamlarının daha etkili tasarımına odaklanmaktadır.

Modelin dayandığı temel varsayımlar şunlardır: Görsel ve işitsel bilgiler birbirinden farklı bilgi-işleme kanalları tarafından işlenir. Bilgi işleme kanallarının kapasiteleri sınırlıdır. Bilgiyi kanallarda işleme süreci, birbiriyle tutarlı bilişsel semboller oluşturmaya yarayan bilişsel bir süreçtir.

Çoklu ortamda öğrenme kuramının ilkeleri ise şunlardır:

Çoklu temsil ilkesi Bir bilgiyi hem sözcüklerle hem de resimlerle açıklamak, onu yalnızca sözcüklerle açıklamaktan iyidir. Örneğin Mayer ve Anderson’un yaptığı deneyde, bir bisiklet lastiği pompasının nasıl çalıştığını gösteren bir canlandırmayı izlerken aynı zamanda konuyla ilgili açıklamaları dinleyen öğrenciler, yalnızca aynı anlatımı dinleyen öğrencilere oranla problem çözme ve transfer sorularına % 50 daha fazla yararlı çözümler üretmişlerdir.

Tutarlılık ilkesi Konu dışı sözcükler, resimler, sesler öğrenme sürecine dahil edilmediğinde öğrenci daha iyi öğrenmektedir. Çoklu ortam materyalleri açık ve özlü olmalıdır. İlgiyi artırmak veya benzeri amaçlarla konu ile ilgili olmayan eklemeler öğrenenlerin öğrenmelerini olumsuz yönde etkilemektedir.

Kanal ilkesi Bir canlandırmanın sözlü anlatımla desteklendiği durumlar, canlandırmanın yazılı metinle desteklendiği durumlardan daha etkilidir. Dolayısıyla canlandırmayla birlikte yazılı sunumlardan kaçınılmalı, sözlü anlatım tercih edilmelidir.

Aşırılık ilkesi Bir canlandırmanın sadece sözlü anlatımla desteklendiği durumlar, canlandırmanın aynı anda, sözlü anlatım ve yazılı metinle desteklendiği durumlardan daha etkilidir. Dolayısıyla canlandırmayı güçlendirmek için öncelikle sözlü anlatımı, mümkün değilse yazılı anlatımı tercih etmeli; hem yazılı hem sözlü açıklamayı aynı anda vermekten kaçınmalıdır.

Birliktelik ilkesi Birbiriyle ilişkili metin ve görsellerin materyal üzerindeki konumları birbirlerine yakın olmalıdır. Ayrıca birbirleriyle ilişkili metin ve görseller ardı ardına değil eş zamanlı sunulmalıdır.

Bireysel farklılıklar ilkesi Yukarıda sözü edilen ilkeler, konuyu daha az bilenler ve uzamsal becerileri daha yüksek olan öğrenenler için daha önemli gözükmektedir.

Kaynaklar Aldağ, H. Ve Sezgin, M. E. (2003). Çok Ortamlı Öğrenmede İkili Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model. Çukurova Ünıversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11): 121-135. Sezgin, M. E. (2002). İkili Kodlama Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Ders Yazılımının Fen Bilgisi Öğretimindeki Akademik Başarıya, Öğrenme Düzeylerine ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Adana. http://en.wikiversity.org/wiki/Cognitive_Theory_of_Multimedia_Learning