Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Hayat Biçimini Seçmektir
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Okul Başarısında Ailenin Rolü
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
MOTİVASYON.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
  Sevgili TEDP ;    Başlangıçta sen benim için angarya bir çalışmaydın. Sabah uyan, evin işini yap, TEDP etkinliklerine katıl, okulda ders yap…Çok yoğun.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
ALLAHIN YARDIMINA GÜVENİRİM ÇALIŞIRIM,BAŞARIRIM
24 KASIM ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ MESLEKİ REHBERLİK PROJESİ
ISPARTA WEBİNARI Haziran 2015 Bu webinardaki bilgiler Library Trends dergisinin ( 2014, v.63(2),s ’deki yazıdan derlenmiştir.
YAZ TATİLİ İÇİN ÖNERİLER 
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
İSTİKRARLI BİR HAYAT FELSEFESİ NASIL OLUŞTURULUR ?
İLİMİZ DİĞER KÜLTÜR KAYNAKLARINDA OLDUĞU GİBİ KÜTÜPHANELER YÖNÜNDEN DE ZENGİN BİR GEÇMİŞE SAHİPTİR. HALK KÜTÜPHANESİ İLK DEFA ‘MİLLİ KÜTÜPHANE’ ADI İLE.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Grubu Webinar Toplantısı (1) 11 Temmuz 2014.
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
Aile Atölyeleri Projesi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
- Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur.. - Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
UĞUR OKULLARI BALGAT KAMPÜSÜ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Tanıtım Çalışma Grubu
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
Sunum transkripti:

Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015

Bazı sonuçlar Anket gönderilen kişi sayısı: 94 Cevaplayan: 89 Oran: %91 Ortaklık kuran kütüphane sayısı: 62 Ortağı bulunmayan kütüphane: 12 Cevap vermeyen:3 Webinarları başarılı ve çok başarılı bulanların sayısı: 77 Emin değilim: 10 Başarısız: 2 Başarı oranı: %86

Bazı sonuçlar-2- Medyada yer alma: Proje dışındaki 1040 kütüphane: 501 haber Proje kapsamındaki 78 kütüphane: 846 haber Kütüphaneye gelen kullanıcı sayısındaki yıllık artış: Proje dışındaki kütüphaneler: %10 Pilot kapsamındaki kütüphaneler: %35 Kütüphan-e Türkiye Projesi’nin tanınırlığında önemli bir değişiklik yok, Niçin???

Tanıtım eğitimi kütüphanenizi nasıl etkiledi? a) Kütüphane algısı nasıl etkilendi? Kütüphaneye ilgi arttı. Kütüphane algısının pozitif yönde değişmesini sağladı. Personelin bakış açısını ve çalışmasını olumlu etkiledi. Kütüphanenin tanınırlığı ve görünürlüğü arttı.

Kütüphane nasıl etkilendi? -2- b) Kullanıcılar açısından nasıl bir tablo ortaya çıktı? Kütüphane dezavantajlı vatandaşlara ulaştı. Kullanıcı grubunun yaş ortalaması değişti. Verdiğimiz eğitimleri alan vatandaşlardan bazıları iş buldu. Sadece öğrencilerin değil, halkın da kullandığı bir kütüphane olduk. Okuyucu kitlemiz çeşitlendi.

Kütüphane nasıl etkilendi ? -3- c) Kütüphane açısından: Diğer kurumlardan paydaşlık teklifi aldık. Sorunlarımızın neler olabileceğini fark ettik. Personelin bakış açısını ve çalışmasını olumlu etkiledi. Medya ile iletişimimiz arttı. Tanıtım planı yapılmasının gerekliliği ortaya çıktı. Faaliyetlerimizde bir değişiklik olmadı (2 kişi)

Eğitim sonucu kişisel olarak nasıl etkilendiniz? Öz güvenim arttı. İnsanlara bakış açım değişti. Heyecanım arttı. İletişim ve halkla ilişkiler konusunda daha girişken oldum. Uygulamadaki eksiklikleri ve hataları daha iyi görmeme yardımcı oldu. Motivasyonumu artırdı. Meslektaşlarımla olan diyaloğumu artırdı.

Kişisel olarak nasıl etkilendiniz? -2- Konuya daha bilimsel bir açıdan bakmamı sağladı. Daha sabırlı olmayı öğrendim. Kurumumu daha iyi savunmayı öğrendim. İnsanlara daha faydalı olabileceğimi gördüm. Daha sosyal bir insan haline geldim. Yazılı ve görsel basını daha iyi kullanabiliyorum. Personelimin yetenekleri hakkında bilgi sahibi oldum.

Kişisel olarak nasıl etkilendiniz? -3- İşbirliği çalışmalarının ne kadar önemli olduğunu anladım. Mikrofonla konuşabiliyorum. Sosyal medyayı kullanabiliyorum. Topluluk karşısında kendimi daha iyi ifade edebiliyorum. Kütüphaneci olmadığımdan kütüphaneleri pek sevmezdim, bu eğitim sayesinde yaptığım işi seviyorum. Öğretme yeteneğimin farkına vardım. İnsanlara yardım etmenin mutluluğunu yaşadım.

Kişisel olarak nasıl etkilendiniz ?-4- Sorun çözme yeteneğim gelişti. Mutluluk, gurur, bağlılık. Programda yer almak, yeniden doğmak gibi. Paydaşlarla ortak çalışma becerisi edindim. Çevrem genişledi. Daha keyifle işe geliyorum. Bu proje ile, şimdi kütüphaneci oldum.

Kişisel olarak nasıl etkilendiniz? -5- Diğer kurumlarla daha rahat ilişki kurabiliyorum. Mesleğimin değerini daha iyi anladım. İkili ilişkilerim arttı. Bu eğitim kişisel olarak beni etkilemedi. Hiçbir değişiklik olmadı (3).

Görüş ve öneriler Projenin başarıya ulaşması, toplumda kütüphaneler konusundaki yanlış algıları ortadan kaldıracaktır. Başarı için tüm personelin bilinçli olması gerekiyor. Bilinçsiz bir personelin olumsuz bir hareketi bütün emeğin heba olmasına yol açıyor. Webinarlar görüntülü ve karşılıklı olursa daha verimli olur. Yerel basın ve sosyal medyayı kullanmanın, kamu ve özel kurumlara yapılan ziyaretlerin projeye olan ilgiyi artırdığını düşünüyorum.

Görüş ve öneriler -2- İnsanların hayatına birebir dokunma olanağı sağladığı için kendim ve mesleğim adına memnunum. Bu proje kapsamında kendimi yetersiz buluyorum, hiçbir faaliyette bulunamadım, özür diliyorum. Projenin başarıya ulaşması için bina ve personel sorunları çözülmelidir. Üst düzey yöneticiler de bu çalışmaların içinde yer almalıdır. E-kitap uygulamasını merak ediyoruz.

Görüş ve öneriler-3- Güzel bir proje. Ancak bina yetersizliği nedeniyle istediğimiz faaliyetleri yeterince yapamadığımız için üzgünüz. Bu proje ulusal çapta uygulanmalıdır. Belediyeler bazen olumsuz yaklaşıyor, bu konuda neler yapılabilir? İşlerimizin yoğunluğu yüzünden bazen motivasyonum düşüyor. Ama yine de projeye devam etmekte kararlıyım. Bu işler fedakarlık gerektiriyor.

Görüş ve öneriler -4- Tanıtım eğitimi süresi yetersizdir, daha fazla zaman ayrılmalı. Webinarlar pilot illerden yapılırsa daha yararlı olacaktır. Kütüphanelere bütçe ayrılırsa daha verimli sonuçlar elde edilecektir. Yetersiz bir proje, müdürler ve halk ilgisiz. Webinar eğitimleri uygun değil. Böyle bir projeye dahil olduğum için çok mutluyum. Projenin bütün kütüphanelerimizde uygulanmasını diliyorum. Bu proje işimizi daha fazla önemsemeyi ve sevmemizi sağladı.