21 Haziran 2013 DenizBank Güncel Haber Bülteni
ELEVATR: İŞ PLANINIZI HIZLICA OLUŞTURMANIZI SAĞLAYAN ÜCRETSİZ iPHONE UYGULAMASI Elevatr, basit bir iş planını kademeli olarak doldurmayı sağlayan basit ve ücretsiz bir mobil uygulama. Uygulamadaki hazır iş planında 5 bölüm (fikir, pazar, ürün, iş modeli, uygulama) ve bunların bazı alt kırılımları var. Tüm alanları düşünerek doldurduğunuzda neler yapmanız gerektiğini görmeniz oldukça kolaylaşıyor. Yakın zamanda iPad ve Andorid uygulamalarını da sunacak olan Elevatr, fikirlerinizi başkalarıyla şifreli olarak veya açık şekilde paylaşmanıza da izin veriyor. Uygulama içindeki gizliliği ise sözlü bir taahhütle koruma altına alıyor. Yani fikirleriniz herhangi bir şekilde Elevatr ekibi tarafından görüntülenmiyor veya kimseyle paylaşılmıyor. Aklındaki fikri yazıya dökmekte zorlanan veya aklındaki fikirleri hemen kayıt altına almak isteyenler için Elevatr oldukça kullanışlı bir uygulama. İş fikri hakkında başkalarından fikir almak için de faydalı olacaktır.
GOOGLE VE FACEBOOK MOBİL REKLAM PAZARININ YÜZDE 70′İNE SAHİP Mobil reklam pazarı, paylaşılan verilerden görüldüğü üzere hem reklamverenler hem de kullanıcılar tarafından yoğun talep gören kategoriler arasında yer alıyor. eMarketer’ın hazırladığı son rapora göre mobil reklam gelirleri baz alındığında esas payı iki şirket alıyor. Bu şirketlerden biri Google, diğeri ise Facebook. Raporda yer alan bilgiler, geçen yıl mobil reklam gelirleri pazarında toplamda 8.8 milyar dolar gelir elde edildiğini söylüyor. Google, bu rakamın tek başına 4.6 milyar dolarına sahip olurken ikinci sırada 470 milyon dolarla Facebook yer alıyor. Facebook ve Google’ın mobil reklam gelirlerini alt alta topladığımızda iki şirket pazarın yüzde 70‘ine hakim durumda yılı öngörülerinin yer aldığı raporda bu yıl sonunda toplam mobil reklam gelirleri 15.8 milyar dolara yükselecek. Bu artışla beraber pazarın aslan paylarının sahibi yine değişmeyecek yılında Google’ın 8.8 milyar dolar reklam geliri elde etmesi beklenirken bu rakam Facebook’ta yaklaşık 2 milyar dolar seviyesine yükselecek.
WHATSAPP’DAN YENİ REKOR: BİR GÜNDE 27 MİLYAR MESAJ Çoğu akıllı telefon kullanıcısı için SMS’in yerini almaya başlayan Whatsapp hem kullanıcı sayısı, hem de kullanım anlamında hızlı büyümesine devam ediyor. 2012’nin son günü Whatsapp’ın gövde gösterisi yaptığı bir tarihe dönüşmüştü. Yılbaşı günü Whatsapp kullanıcılarının saniyede tam 208 bin mesaj göndermesi servisin ne kadar yaygın hale geldiğini gözler önüne sermişti. 31 Aralık 2012 aynı zamanda 18 milyar mesaj ile Whatsapp’ın bir günde en fazla mesaj gönderilme ve alınma rekorunu da kırdığı gün olmuştu. Fakat Whatsapp’tan yeni bir haber daha geldi. Bu habere göre 24 saat içerisindeki 18 milyarlık rekoru, 27 milyarlık yeni rekor ile gölgede kaldı. Whatsapp’ın yaptığı açıklamaya göre o tarihteki 24 saat içerisinde servis üzerinden 10 milyar mesaj gönderildi ve 17 milyar mesaj alındı ve toplam işlenen mesaj sayısı 27 milyar olarak tarihe geçti.
"MOBİL KARTIM” İLE SADAKAT KARTLARINIZI VE İNDİRİMLERİ TELEFONUNUZDA TAŞIYIN Nefaş Bilişim, yeni Mobil Kartım (itunes) uygulamasıyla 1 yıl içinde 1 milyon kişinin indirim/üye kartlarını dijital ortama taşımayı hedefliyor. iOS platformunda çok sayıda oyun ve uygulama geliştiren ve AppStore’da toplamda 1 milyon indirme rakamına ulaşan Nefaş Bilişim, Mobil Kartım uygulamasını da ilk aşamada iPhone kullanıcılarının hizmetine sunuyor (Android için yakında geliştirilecek). Kullanıcılara mağaza kartı taşıma yükünden kurtarırken kampanyalardan da faydalanma imkanı sunuyor. Mobil Kartım uygulamasının temel amacı perakende mağazalarının sunduğu indirim ve sadakat kartlarını bir araya toplamak ancak 8 aylık geliştirme süreci uygulamanın alışveriş konusunda gerçek bir yardımcı olmasını sağlamış. Tek uygulama üzerinden kartları kullanmak, çeşitli kampanyalardan faydalanmak, mağazaları harita üzerinde görebilmek ve listem uygulamasında olduğu gibi alışveriş listesi oluşturmak mümkün. Mağazalarda QR, Barkod ve yazılı kuponlar ile kartınızı kullanabileceğiniz gibi yine anlaşmalı mağaza kartlarına tek dokunuşla başvuru yapabiliyor veya mevcut kartlarının bakiyesini uygulama üzerinde görebiliyorsunuz.
TÜM VİDEO TÜKETİMİNİN YÜZDE 10’U MOBİLDEN GERÇEKLEŞİYOR Ooyala’nın raporu 2013’ün ilk çeyreğinde mobil video tüketiminde yüzde 19’luk bir artış yaşandığını gösteriyor. Bu artış ile birlikte şu anda tüm online video tüketiminin yüzde 10’unun mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiği ortaya çıkmış oluyor. Mobil cihazların küçük ekranlarında video izlemenin neden olduğu rahatsızlıktan sıklıkla bahsediliyor fakat buna rağmen raporda yer alan ilginç bir bilgi mobil cihazlardan video izleyenlerin ağırlıklı olarak daha uzun videoları tercih ediyor olmaları. Araştırmaya göre mobilden video izlemeye ayrılan sürenin yarısından fazlası 10 dakikadan uzun videoları izlemeye harcanıyor. 60 dakika üzeri uzunlukta izlenen videoların oranı ise yüzde 25’i buluyor.
FACEBOOK’UN AKTİF REKLAMVEREN SAYISI 1 MİLYONA ULAŞTI Facebook artık sadece 1.1 milyar aktif kullanıcısı ile dünyanın en büyük sosyal ağ sitesi değil, 1 milyon aktif reklamvereni ile resmi olarak dünyanın en büyük reklam mecralarından biri. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali esnasında Facebook’un KOBİ’lerden sorumlu yöneticisi Dany Levy’nin Facebook’un blogunda paylaştığı bilgiye göre son 1 aylık süreç içerisinde Facebook üzerinde reklam Facebook’un reklam alanında daha fazla büyümek için alanı da var gibi görünüyor. Facebook’un bundan yaklaşık 2 ay önce yaptığı açıklamaya göre yerel işletmeler ve Facebook kullanıcıları arasında 2 milyar bağlantı kurulduğunu, diğer bir deyişle “beğeni” gerçekleştirildiğini, açıklamıştı. Bir haftalık süre içerisinde ise 645 milyon adet gösterim ve 13 milyon adet yorum gerçekleştiği bilgisini paylaşmıştı. yayınlayan 1 milyon reklamverenin büyük kısmını küçük ve orta çaptaki işletmeler oluşturuyor. Facebook’un en önemli gelir kaynağı olan reklamların sosyal ağ sitesi için önemi büyük ve son zamanlarda bu konuda hem reklamverenlerin beklentilerini daha fazla karşılayabilmek, hem de reklam gelirlerini artırmak için büyük çaba sarf ediyordu. 1 milyon aktif reklamveren, bu çabaların büyük oranda başarılı olduğunu gösteriyor.
FACEBOOK YORUMLARINA FOTOĞRAF EKLEME DÖNEMİ Facebook uzun süredir beklenen yeniliklerinden birini hizmete sundu. Facebook teknisyenlerinden Bob Baldwin'in kendi Facebook sayfasından paylaştığı bilgiye göre artık Facebook yorumlarına direkt olarak fotoğraf eklenebilecek. Bu yenilikten önce Facebook yorumlarının altına Imgur, Imageshack gibi fotoğraf paylaşma siteleri link vererek fotoğraf gömülebiliyordu. Bundan sonra bu tür aracı sitelere gerek kalmayacak. Bu yeni özellikle yorumların altına direkt olarak istediğiniz fotoğrafı ekleyebileceksiniz. eklemek çok basit. İletinin yazılacağı kutunun yanındaki kamera ikonuna tıklayıp bilgisayarınızdan istediğiniz fotoğraf ya da görseli kolayca yorum olarak gönderebileceksiniz. Diğer yandan Facebook'un mobil uygulamasında bu özellik henüz aktif değil. Şu an için yorumlara direkt fotoğrafla cevap verilemiyor ama görüntülenebiliyor. En yakın güncellemeyle mobil uygulamaya da bu özelliğin entegre edilmesi bekleniyor. Sosyal ağın web sürümünde ise yorumlara fotoğraf
YOUTUBE’DA ANASAYFA REKLAMI: MASTHEAD YouTube’ta artık anasayfaya reklam alma dönemi başladı. Yeni uygulama küçük işletmeler için büyük maliyetler oluşturabilir fakat büyük firmalar için marka bilinilirliği açısından oldukça işe yarayacak gibi gözüküyor. Arama çubuğunun tam altında yer alan yeni reklam alanı 970x250 piksel boyutunda tasarlanmış. Bu alanda video reklam kullanılması tavsiye ediliyor. Ancak bu zorunlu bir uygulama değil. Reklam gönderme ve geri dönüş süresi değişiyor fakat DoubleClick tarafından, Masthead uygulamasının duyurulma tarihinden dokuz iş günü öncesinde alınmış olması gerekir. Bunlara ek olarak kullanıcı “Reklamı Kapat” düğmesini tıkladığı zaman Masthead uygulaması %100 daraltacaktır ve içerik ön plana çıkar fakat ekranda reklamı göster düğmesi kalır. Kullanıcı “Reklamı Göster” düğmesine tıkladığında yeniden reklamın açılmasını sağlar.
TWITTER KULLANICI İSTATİSTİKLERİNİ GENELE AÇMAYA BAŞLADI Çeşitli reklam yapıları ile gelir modelini oturtan Twitter, reklam hizmetiyle sunduğu analitik hizmetini tüm kullanıcıların erişimine açmaya başladı. Şimdilik ABD’de ve İngilizce paylaşım yapan kullanıcıların faydalanabileceği bu özellik paylaşımlarınızın popüleritesini gözle görünür hale getiriyor. Resmi bir açıklama olmaksızın farkedilen bu yenilik Twitter kullanıcılarının kişisel hesaplarına dair istatistikleri ücretsiz olarak görmesini sağlıyor. Söz konusu veriler ads.twitter.com adresine girdiğinizde “timeline activity” başlığı altında listeleniyor. Paylaşımlarınızın ne kadar favori, tekrar paylaşım ve cevaplama aldığını sıralı olarak görebiliyorsunuz. Twitter üzerindeki etkinizi bir zaman çizelgesi üzerinde görmeniz ve bu bilgileri CSV formatında yedeklemeniz de mümkün.
Huawei, yeni ürünü Ascend P6'yı kamuoyuna tanıttı. Android altyapısıyla çalışan ve 6,18 milimetre kalınlıkta olan Ascend P6, "yüksek çözünürlüklü" otoportreler için 5 megapiksellik bir ön kameraya sahip. Çinli firma, bu cep telefonunun "mucizeler" yaratacağına inandığını söyledi. Uzmanlar Ascend P6'nın tasarımını övüyor ve "ezilmiş iPhone" olarak tanımlıyor. Fakat 4G ağlarını desteklememesinin satışları sınırlandırabileceğini düşünüyor. Huawei, yeni telefonun elektronik sistemi için endüstrideki en ince devre kartlarından birini ürettiklerini belirtiyor. 4.7 inç ekranıyla Ascend P6, HTC One'dan 3 mm daha ince. Ayrıca Ascend P6'nın iPhone 5 ve dünyanın en ince telefonu olduğu iddia edilen Alcatel One Idol Ultra'dan kısmen daha ince olduğu, ancak 120 gram ağırlığıyla her ikisinden de bir miktar daha ağır olduğu ifade ediliyor. Telefonun Huawei'nin kendi yapımı olan ve otomatik yüz tanıma sistemi içeren kişiye özel kullanıcı arayüzü, otoportre çekimlerini daha nitelikli hale getiriyor. HUAWEI: “ASCEND P6, DÜNYANIN EN İNCE AKILLI TELEFONU”
İyi Çalışmalar