Omni Kanal daki Adımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

2012
Satış Noktası Yönetimi
Prokart Promosyon Sistemi Version: Temel Özellikler  Kullanıcı dostu kolay kullanım.  Alışveriş Merkezi ortamında dahi kolayca çalışabilme.
Yazılımda Tria Farkı Eczanede İlk POS Kasa Uygulaması
Google Analytics Nedir?
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
Restaurant Yönetim Sistemi
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Turkuaz Grup Otomasyon
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Tria Eczane Otomasyonu
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
1TÇ:Ticaret Yönetimi + Genel Muhasebe
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
KREA Direct the future is direct. Profile uygun makaleler web sitesinden alındı Sitede en son tıkladığı ürüne ait kampanya bilgisi Profile uygun ürün.
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
20 yılı aşkın süredir yazılım sektöründe teknoloji geliştiriyoruz…
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Shell Taşıt Tanıma Sistemi 1996 yılında Türkiye’de ilk defa Shell tarafından kullanılan, akaryakıt harcamalarının tek merkezden kontrol altına alınmasını.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Alacak ve Stok Yönetimi
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
GİRİŞİMCİ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Fahriye OBUT.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
HALİDİN SÖNMEZ
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
TCHİBO Ağahan köse
Hazırlayan: Hasan ACAR
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Omni Kanal daki Adımları İpekyol’un Omni Kanal daki Adımları Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü sevketc@ayaydinmiroglio.com

Miroglio Group , Italyan tekstil endüstrisi devi ve Pazar lideridir. Dünya çapında 34 ülkede , 49 operasyon yürütmektedir. 6 üretim tesisi ve 1.300 mağazası ile faaliyet göstermektedir.

Ayaydın Grup , 25 yılı aşkın süredir İpekyol , Twist ve Machka markaları , ülke çapına yayılmış 180+ mağazası ile kadın moda giyim perakendeciliğinde Türkiye’nin lider grubudur.

100 Kapılı , TEK Mağaza 100 Kapılı , 100 Mağaza Omni Kanal – Farklı bakış açıları ile 100 Kapılı , TEK Mağaza 100 Kapılı , 100 Mağaza

Omni Kanal – Müşteri Bakışı Internet’ten aldığım ürünü bir başka mağazadan almışçasına rahatlıkla mağazada değiştirebilmeliyim. Internet stoğunda kalmayan ürün mağazada varsa , internetten sipariş edebilmeliyim. Mağazaya gittiğimde aradığım ürünü , renk ya da bedeni bulamadıysam siparişini alıp evime gönderebilirler. Ipekyol Kart ile hem online hem de mağazada puan kazanabilmeli ikisinde de kullanabilmeliyim. KISACA : Müşteri kanal nedir bilmez. Marka dan alışveriş yapar.

Omni Kanal – Mağaza Bakışı A Mağazası Diğerleri > Diğerlerinde olan ürün bende olsaydı hedefi yakalardım. B Mağazasında ürün vardı istedim göndermedi. Ama ben hep gönderiyorum. C Mağazası satar satmaz replenishment oluyor bana olmuyor. Online satış müşterimizi çalıyor. Üstelik iade ve değişimleri biz mağazadan yapıyoruz. ÖZET : Stok olsaydı satardım….

Omni Kanal – Merkezi Planlama Bakışı Her mağazanın satış performansına göre ürün dağıtımı yapmalıyım. Tüm mağazalar stok istiyor. Bu imkansız. Mağazalar arası transfer hem maliyetli hem de istenen verimlilikte değil. Kötü performans gösteren mağazalardaki ürünleri gerektiğinde daha iyi satan mağazaları beslemek için kullanıyorum. ÖZET : Planlama ne kadar iyi olursa olsun ürünler her zaman doğru miktarda doğru yerde olamıyor.

ÜRÜN SADECE MAĞAZALARDA Omni-Kanal Müşteri ONLINE da SİPARİŞ ÜRÜN ONLINE STOKTA Mağaza ÜRÜN SADECE MAĞAZALARDA Adım – 2 May 2013 te Adım – 1 Ekim 2012 de Online Satış

ÜRÜN SADECE DİĞER MAĞAZALARDA Omni-Kanal Müşteri Mağazada Adım – 3 Kasım 2014 STOKTA VAR MAĞAZA SATIŞI Bulunduğu Mağaza DİĞER Mağazalar Online Shop ONLINE SİPARİŞ STOKTA YOK ÜRÜN ONLINE STOKTA ÜRÜN SADECE DİĞER MAĞAZALARDA Mağazada Tahsilat

ONLINE site ve/veya Mağazalarda Puan Kazanabilir ve Kullanabilir. Omni-Kanal Ipekyol Kart – Şubat 2015 Müşteri ONLINE site ve/veya Mağazalarda Puan Kazanabilir ve Kullanabilir. Müşteri Puan kullanmak için kart taşımak zorunda değildir. SMS yetkilendirmesi ile gerçekleştirebilir.

eu.ipekyol.com Ekim 2014

Omni-Kanal – Faydalar ve Zorluklar Online satışlar ve Online aracılığı ile mağazadan satış gittikçe artıyor. Online ın varlığı mağazaların satışına da olumlu etki ediyor. ROPO effect . ( Research Online Purchase Offline ) . Ölçümü zor. Lokasyon bazında stok farklılıkları mağazaların zayıf noktasıdır. Internet’ten mağazanın stoklarının satışı , mağazadan online ve dğer mağaza stoklarının satışı yok satma oranını iyileştirmektedir. Bir mağaza diğer bir mağazanın stoğunu satabildiği için mağazalar arası transferler minimize edilmektedir. Kargo maliyeti tasarrufu yanında , mağazada operasyonel verimlilik de sağlanmaktadır.   Zorluklar Satışın tahsilatı ile satışın faturası iki ayrı lokasyonda gerçekleşmektedir. Gün sonu raporları dahi tekrar elden geçirilerek ayrıştırılmıştır. Satış kimin satışı ? Çok önemli bir sorudur ve prim sistemi buna göre yeniden yapılandırılmıştır.

Omni-Channel – Yeni sorular Yeni bir iş yapış şekli ; Mağaza bazlı bütçe yapmak eskisinden çok daha zorlayıcıdır. Artık mağaza kendi stokları yanında diğer stokları da satabildiği ve de başka lokasyonlarda satılan ürünler faturalayıp sevkedebildiği için bir sonraki yıl ne satmalı sorusu zorlaşmıştır. L4L analizler bu tip satışlar ile birlikte daha zor anlaşılır hale gelmiştir. İlk dağıtım ve replenishment algoritmaları , satış tipine göre yeniden değerlendirilmelidir. Internet’te satılan bir ürünü mağaza kapıp sevkederse , bu ürün ana depodan tekrar o mağazaya gönderilmeli mi ? Mağaza satış primleri nasıl değerlendirilmeli ?

Omni-Kanal – Sırada ne var ? Biztalk entegrasyon platformu Hediye kartı satışların da Online – Offline entegrasyonu Ödeme sistemlerinde Online Banka POS ile Offline Banka POS sistemleri arası farklılığın giderilmesi. Kredi kartı bilgisi saklanarak alışveriş yapılması.

Teşekkürler Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü sevketc@ayaydinmiroglio.com