BULUNDUĞUMUZ DURUM! ? 437.766 2014’te daha önce yerleştiği halde ÖSYS’ye başvuran aday sayısı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
ESPİYE YUNUS EMRE ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
SULUOVA FEN (ANADOLU ÖĞRETMEN ) LİSESİ
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
DERS SEÇİMİ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
2014 SINAV SİSTEMİ.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI MESLEK LİSELİLER İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLECEK!!!!
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
YGS LYS TANITIMI 2015 ERCAN BAYAZİT. YGS SORU DAĞILIMI *YGS DE TOPLAM 160 SORU VAR VE AYRILAN SÜRE 160 DAKİKADIR. *En yüksek ders çarpım puanı en.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN PINAR ATAKUL 2012 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ.
 Diploma notları 50 ile 100 puan arasında olacaktır.Ortaöğretim Başarı Puanı hesaplanırken diploma notları 5 ile çarpılacak ve OBP 250 ile 500 arasında.
LYS - YGS SINAV SİSTEMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2010 yılında kapsamlı olarak değiştirilen üniversiteye giriş sınavları;
YGS-LYS SUNUMU.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
YGS-LYS REHBERLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
SÖKE CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
2015 YGS - LYS SINAV SİSTEMİ.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
"Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur." Albert Einstein ADIYAMAN MEHMET AKİF ERSOY KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
Liseden Üniversiteye Geçiş Sistemi YGS/LYS – 2018 YGS/LYS – 2019
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 1.
ÖSYS BİLGİLENDİRME YGS LYS OÖBP.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
2016 ÖSYS TERCİH DANIŞMANLIĞI YGS-LYS
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
(LYS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI PAYAS NURSAN ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
TERCİH DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ. BULUNDUĞUMUZ DURUM! 1981.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
2010 Yılı Alan Seçimi Fırat.
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
ALAN – DERS SEÇİMİ.
TERCİH.
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YGS ve LYS.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

BULUNDUĞUMUZ DURUM!

?

2014’te daha önce yerleştiği halde ÖSYS’ye başvuran aday sayısı

MESLEK SEÇİMİ ARAŞTIRMASI

Y KUŞAĞI ?

Merhabalar hocam öncelikle, size sorum sizce tıp okunur mu?Daha doğrusu okumaya değer mi veya daha az zor olan hem de iş bulma açısından daha uygun mf-3 meslekleri var mıdır?Merhabalar hocam öncelikle, size sorum sizce tıp okunur mu?Daha doğrusu okumaya değer mi veya daha az zor olan hem de iş bulma açısından daha uygun mf-3 meslekleri var mıdır?

Merhabalar hocam öncelikle.Size sorum eczacılık veya psikoloji bölümlerinden hangisini önerirsiniz? Bir de sizce uluslararası ilişkiler okuyup psikoloji çap yapmak mantıklı mıdır? teşekkürler şimdiden…Merhabalar hocam öncelikle.Size sorum eczacılık veya psikoloji bölümlerinden hangisini önerirsiniz? Bir de sizce uluslararası ilişkiler okuyup psikoloji çap yapmak mantıklı mıdır? teşekkürler şimdiden…

Hocam merhaba,tercih yapıp yapmamak arasında gitgellerim oluyor. İllaki bir yere yerleşirim ama mutlu olmazsam?İçimde uhte kalan tıp,diş var. Ailem der ki;'' Dershaneler yok,özel ders bizi aşar,evde bilgilerin körelir artı nasıl çalışacaksın özellikle de deneme sınavı olmadan durumunu nasıl bileceksin? İnternetle olmaz mı,bir sene evde kalmayla bilgiler körelir mi?Yardımcı olun!Hocam merhaba,tercih yapıp yapmamak arasında gitgellerim oluyor. İllaki bir yere yerleşirim ama mutlu olmazsam?İçimde uhte kalan tıp,diş var. Ailem der ki;'' Dershaneler yok,özel ders bizi aşar,evde bilgilerin körelir artı nasıl çalışacaksın özellikle de deneme sınavı olmadan durumunu nasıl bileceksin? İnternetle olmaz mı,bir sene evde kalmayla bilgiler körelir mi?Yardımcı olun!

Cihan hocam moleküler biyoloji ve genetiği mi yoksa veteriner hekimliğini mi tavsiye edersiniz ? Cihan hocam moleküler biyoloji ve genetiği mi yoksa veteriner hekimliğini mi tavsiye edersiniz ?

Mimarlık mı hemşirelik mi ? Çok kararsız kaldım. Sizce hangisi hocamMimarlık mı hemşirelik mi ? Çok kararsız kaldım. Sizce hangisi hocam

Hocam sizce mimarlık mı endüstri mühendisliği mi yoksa elektrik elektronik mühendisliği mi daha iyi iş bulma açısından ve maaş konusunda ?Hocam sizce mimarlık mı endüstri mühendisliği mi yoksa elektrik elektronik mühendisliği mi daha iyi iş bulma açısından ve maaş konusunda ?

Cihan hocam,Yıldız teknik Üniversitesi’nin en ekol mühendislik bölümleri sizce hangileridir.:)))) Cihan hocam,Yıldız teknik Üniversitesi’nin en ekol mühendislik bölümleri sizce hangileridir.:))))

Hocam kolay gelsin sizce coğrafya öğretmenliği mi Türkçe öğretmenliği mi daha kolay atanabilir, hangisini okumak bu yönden daha mantıklı?Hocam kolay gelsin sizce coğrafya öğretmenliği mi Türkçe öğretmenliği mi daha kolay atanabilir, hangisini okumak bu yönden daha mantıklı? Hocam biyoloji bölümünü seçip formasyon dersi alıp biyoloji öğretmeni olsam diye düşünüyorum sizce yanlış mı düşünüyorum atanma sorunu olur mu?Hocam biyoloji bölümünü seçip formasyon dersi alıp biyoloji öğretmeni olsam diye düşünüyorum sizce yanlış mı düşünüyorum atanma sorunu olur mu?

Hocam merhabalar YGS 2 ve okuldan 37 puan geliyor. Diğerlerinden de barajı geçtim bana önereceğiniz bir bölüm var mı? aof ya da örgün önlisans da olur.Hocam merhabalar YGS 2 ve okuldan 37 puan geliyor. Diğerlerinden de barajı geçtim bana önereceğiniz bir bölüm var mı? aof ya da örgün önlisans da olur.

Araştırmanın Konusu Bu araştırmada 12. sınıfta okuyan öğrencilerin meslek seçimlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Meslek tercihini ele alırken meslek tercihinin yapılıp yapılmadığı, meslek seçimindeki belirleyici faktörler, mesleğin nasıl algılandığı gibi konular irdelenmiştir.

Araştırmanın Yöntemi Araştırma,tarama modelinde olup teorik arka planı oluşturmak üzere kaynak taraması yapılmıştır. Araştırma İstanbul il merkezindeki öğrencilerin 1483’ü ile anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları SPSS 12,0 istatistik programında analiz edilmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular ve bilgiler ışığında lise son sınıf öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.

Bulguların Değerlendirilmesi

Cinsiyet CinsiyetSayı% Kız82755,8 Erkek65644,2 Toplam Ankete katılanların %55,8’i kız, %44,2’si de erkek öğrencilerden oluşmuştur.

Öğrenim Gördükleri Alan AlanSayı% Sayısal91861,9 Eşit Ağırlık56538,1 Toplam Ankete katılan öğrencilerin okudukları alan dağılımı; %61,9 sayısal,%38,1 eşit ağırlık şeklindedir.

İlgi Alanınızı Ve Yeteneklerinizi Belirleyen Test Uygulandı Mı? Test Uygulanıp UygulanmadığıSayı% Evet-Okulda72148,6 Hayır46931,6 Evet- Dershanede19713,3 Diğer805,39 Boş161,08 Toplam

Mesleğin Belirlenmeye Hangi Dönemde Karar Verildiği Mesleğinizi belirlemeye hangi dönemde karar verdiniz? Sayı% İlköğretim sınıf1338,97 10.sınıf16110,9 11.sınıf40927,6 12.sınıf49233,2 Boş805,4 Toplam Ankete katılanların %33,2 ’s i 12. Sınıfta, % 27,6 ’s ı 11.sınıfta, %10,9 ’ u 10.sınıfta, % 14 ’ ü ilk ö ğretim d ö neminde, %8,97 ’s i ise 9.sınıfta tercih edecekleri b ö l ü m ile ilgili karar verdiğini ifade etmiştir.

Meslek Tercihini Yapanların Tercih Ettiği Bölümler (%1 ‘in altında kalan meslekler değerlendirme dışı bırakılmıştır.) Meslek AdıSayı% Hukuk1349 Tıp1107,4 Mimarlık825,5 Psikoloji825,5 Endüstri Mühendisliği594 Diş Hekimliği473,2 Makine Mühendisliği453 İnşaat Mühendisliği443 Bilgisayar Mühendisliği392,6 İşletme312,1 Mühendislik Programları312,1 Moleküler Biyoloji ve Genetik281,9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği251,7 İç Mimarlık221,5 Ekonomi201,3 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık181,2 Eczacılık171,1 Genetik ve Biyomühendislik161,1 Uluslararası ılişkiler161,1 Uluslararası Ticaret161,1

Toplumda En Saygın Meslek (%1 ‘in altında kalan meslekler değerlendirme dışı bırakılmıştır.) Sizce toplumda en saygın meslek hangisidir? Sayı% Tıp87358,9 Hukuk1006,74 Öğretmenlik Programları634,25 Mühendislik Programları412,76

En Az Bilgiye Sahip Olduğu Düşünülen Meslek (%1 ‘in altında kalan meslekler değerlendirme dışı bırakılmıştır.) En az bilgi sahibi olduğunuzu düşündüğünüz meslek hangisidir? Sayı% Mühendislik Programları996,7 Endüstri Mühendisliği694,7 Hukuk634,2 Mekatronik Mühendisliği443 Uluslararası İlişkiler271,8 İşletme261,8 Genetik ve Biyomühendislik211,4 Psikoloji181,2 Mimarlık171,1 Araştırmaya katılanların en az bilgiye sahip olduklarını d ü ş ü nd ü ğ ü meslekler %6,7 ile m ü hendislik programları olmuştur. M ü hendislik programları İ ç inde ise en az bilgi sahibi olduğu d ü ş ü n ü len meslek %4,7 ile end ü stri m ü hendisliğidir.

Geleceğin Meslekleri (%1 ‘in altında kalan meslekler değerlendirme dışı bırakılmıştır.) Geleceğin Meslekleri (%1 ‘in altında kalan meslekler değerlendirme dışı bırakılmıştır.) Sizce geleceğin meslekleri nelerdir? Sayı% Genetik ve Biyomühendislik (Moleküler Biyoloji ve Genetik)24917 Tıp17711,9 Psikoloji734,92 Mekatronik Mühendisliği604,05 Bilgisayar Mühendisliği473,17 Mühendislik Programları432,9 Endüstri Mühendisliği372,49 Hukuk372,49 Lojistik Yönetimi261,75 Uzay Mühendisliği221,48 İnşaat Mühendisliği211,42 Uçak Mühendisliği151,01 Ankete katılanların %17 ’s i Molek ü ler Biyoloji ve Genetik programını ;%11,9 ’ u ise Tıp Fak ü ltesini geleceğin mesleği olarak d ü ş ü nd ü klerini ifade etmiştir.

MF/ TM PUAN türünde istediğiniz sıralamayı yaparsanız seçeceğiniz ilk üç meslek tercihiniz neler olur? Sayı% Hukuk17311,7 Tıp16511,1 Mimarlık1067,15 Psikoloji1026,88 Endüstri Mühendisliği865,8 Makine Mühendisliği493,3 İnşaat Mühendisliği483,24 İşletme442,97 Mühendislik Programları412,76 Bilgisayar Mühendisliği352,36 Moleküler Biyoloji ve Genetik302,02 Ekonomi261,75 Elektrik-Elektronik Mühendisliği251,69 Eczacılık231,55 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık201,35 Uluslararası ılişkiler191,28 Genetik ve Biyomühendislik171,15 İç Mimarlık161,08 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon151,01 Tercih Sıralamasında İlk Üç Meslek

Son Üç Tercih Bir yıl daha sınava hazırlanmaktansa bu yıl tercih yapmayı düşünürseniz, son üç tercihiniz neler olur? Sayı% İşletme835,6 Hukuk644,3 Öğretmenlik Programları573,8 iktisat352,4 Tıp352,4 Psikoloji322,2 Uluslararası İlişkiler281,9 Makine Mühendisliği261,8 Matematik231,6 Sosyoloji211,4 Mühendislik Programları201,3 İnşaat Mühendisliği191,3 Ekonomi181,2 Endüstri Mühendisliği181,2 Kimya Mühendisliği181,2 Eczacılık171,1 Mimarlık171,1 Veteriner151

Belirlenen Meslek İle İlgili Bilgilerin Nasıl Edinildiği Durumu Sayı% Seçtiğim meslekle ilgili yayınları takip ettim.Evet55537,4 Hayır88759,8 Boş412,76 Okul rehberlik servisinin mesleki tanıtım faaliyetlerine katıldım.Evet65844,4 Hayır78653 Boş392,63 Ailemin ve yakınlarımın verdiği bilgilerden öğrendim.Evet97565,7 Hayır46431,3 Boş442,97 Anne ve babamın mesleği olduğu için onların iş hayatından öğrendim.Evet21614,6 Hayır122382,5 Boş442,97 Arkadaşlarımın verdiği bilgilerden öğrendim.Evet57438,7 Hayır86758,5 Boş422,83 Dershane rehberlik servisinin mesleki tanıtım faaliyetlerine katıldım.Evet60240,6 Hayır83256,1 Boş493,3 Hiçbir mesleki rehberlik faaliyetine katılmadım.Evet37925,6 Hayır105270,9

Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler Sayı% Yetenek ve ilgilerimÇok fazla etkilidir97465,7 Fazla etkilidir37024,9 Orta derecede etkilidir1117,48 Az etkilidir161,08 Hiç etkili değildir60,4 Boş60,4 Mesleğin toplumdaki yeri ve değeriÇok fazla etkilidir47031,7 Fazla etkilidir55737,6 Orta derecede etkilidir32521,9 Az etkilidir835,6 Hiç etkili değildir432,9 Boş50,34 Üniversitenin adıÇok fazla etkilidir53936,3 Fazla etkilidir52935,7 Orta derecede etkilidir27918,8 Az etkilidir855,73 Hiç etkili değildir473,17 Boş40,27 Akademik başarı durumumÇok fazla etkilidir59940,4 Fazla etkilidir52835,6 Orta derecede etkilidir25917,5 Az etkilidir503,37 Hiç etkili değildir362,43 Boş110,74 Lisans programlarının içeriğiÇok fazla etkilidir51034,4 Fazla etkilidir52635,5 Orta derecede etkilidir30820,8 Az etkilidir795,33 Hiç etkili değildir422,83 Boş181,21

Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik durumÇok fazla etkilidir43129,1 Fazla etkilidir49133,1 Orta derecede etkilidir35023,6 Az etkilidir1268,5 Hiç etkili değildir724,86 Boş130,88 Üniversite bölümlerinin başarı sırasıÇok fazla etkilidir42828,9 Fazla etkilidir52435,3 Orta derecede etkilidir32722 Az etkilidir1187,96 Hiç etkili değildir795,33 Boş70,47 Baba mesleğiÇok fazla etkilidir835,6 Fazla etkilidir775,19 Orta derecede etkilidir16411,1 Az etkilidir26317,7 Hiç etkili değildir89260,1 Boş40,27 Anne mesleğiÇok fazla etkilidir302,02 Fazla etkilidir563,78 Orta derecede etkilidir1459,78 Az etkilidir25717,3 Hiç etkili değildir98366,3 Boş120,81

Dershane rehberlik servisinin bilgilendirmesiÇok fazla etkilidir896 Fazla etkilidir25717,3 Orta derecede etkilidir46431,3 Az etkilidir28219 Hiç etkili değildir38526 Boş60,4 ArkadaşlarımÇok fazla etkilidir583,91 Fazla etkilidir1449,71 Orta derecede etkilidir36224,4 Az etkilidir42228,5 Hiç etkili değildir48933 Boş80,54 ÖğretmenlerimÇok fazla etkilidir644,32 Fazla etkilidir20914,1 Orta derecede etkilidir39826,8 Az etkilidir35523,9 Hiç etkili değildir44930,3 Boş80,54 Okul rehberlik servisinin bilgilendirmesiÇok fazla etkilidir855,73 Fazla etkilidir20113,6 Orta derecede etkilidir34923,5 Az etkilidir28018,9 Hiç etkili değildir55837,6 Boş100,67

Kişilik özelliklerimÇok fazla etkilidir96965,3 Fazla etkilidir37425,2 Orta derecede etkilidir926,2 Az etkilidir181,21 Hiç etkili değildir221,48 Boş80,54 Ailemin sosyo ekonomik durumuÇok fazla etkilidir23916,1 Fazla etkilidir36124,3 Orta derecede etkilidir40127 Az etkilidir20613,9 Hiç etkili değildir26818,1 Boş80,54 Ailemin düşünce ve önerileriÇok fazla etkilidir18012,1 Fazla etkilidir34323,1 Orta derecede etkilidir55537,4 Az etkilidir24116,3 Hiç etkili değildir16110,9 Boş30,2 Ankete katılanların b ö l ü m tercihi yaparken b ü y ü k bir kısmı (%91 ) yetenek,ilgilerim ve kişilik ö zelliklerim se ç eneğini işaretlemiştir. Daha sonra ise % 76 akademik başarı durumum, %72 ü niversitenin adı,%70 lisans programlarının, % 69,3 mesleğe toplumda değer verilmesi, % 64 ü niversite b ö l ü mlerinin başarı sırası, % 62 ü lkenin i ç inde bulunduğu sosyo-ekonomik durum etkilidir şeklinde bir sıralama ç ıktığı g ö r ü lm ü şt ü r. Baba mesleği %78,anne mesleği %66,3, arkadaşlarım %62 az etkili olduğu y ö n ü nde g ö r ü ş ifade etmişlerdir. Dershane rehberlik servisinin bilgilendirmesi%31, ailenin sosyo – ekonomik durumu %27, ailenin d ü ş ü nce ve ö nerileri meslek se ç iminde orta derecede etkili bulunmuştur. Okul rehberlik servisinin bilgilendirmesi %37, ö ğretmen g ö r ü şleri %30 hi ç etkili bulunmamıştır. Tablodan da anlaşılacağı ü zere ö ğrencilerin tercihlerinde dış etmenlerden ziyade kendi ilgi, istek ve becerilerine g ö re tercih yaptıkları g ö r ü lmektedir

HP'nin araştırmasına göre, Türkiye'deki ebeveynlerin yüzde 22'si çocuklarının doktor olmasını istiyor. ARAŞTIRMA SONUCU

Türkiye: Doktorluk: %22 Bilim insanlığı: %13 Türkiye: “mühendislik”, “girişimcilik” ve “yaratıcılık tabanlı çalışmaları” ön plana çıkarırken, gazeteci, oyuncu ve sporcu olmasını istemedi. Rusya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Ukrayna, Türkiye, Güney Afrika, Yunanistan, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Romanya, Macaristan ve Slovakya'da. HP’NİN 1653 KİŞİ İLE YAPTIĞI ARAŞTIRMA SONUCUNA GÖRE;

BAE, Güney Afrika ve Yunanistan'ı içeren Orta Doğu, Afrika ve Akdeniz bölgeleri: Doktor:%17 Orta ve Doğu Avrupa'da da : 1. sıra:Doktorluk 2. sıra:Avukatlık HP’NİN 1653 KİŞİ İLE YAPTIĞI ARAŞTIRMA SONUCUNA GÖRE;