TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

“ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SORUNLARI” DR. M. ORHUN ÇAMURDAN
Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi.
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Aile Sağlığı Merkezleri
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Dr.A.Özdemir AKTAN İstanbul Tabip Odası Başkanı
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
BOZOK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ANESTEZİ TEKNİKERLİĞİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU EK ÖDEME DAİRE BAŞKANLIĞI
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
TÜRKİYE SAĞLIK SİSTEMİ
Veterinerlik Bölümü Laborant ve Veteriner Sağlık Programı.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
SUT fiyatlarının her yıl , ÜFE veya TÜFE oranında güncellenmesi,
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
ALMANYA’DA SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Sunum transkripti:

TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ

Karar verici mekanizmaların,sağlıklı toplum sağlıklı birey hedefine ulaşmak için, sağlık politikaları üretirken ve yasa çıkarırken (özellikle gündemdeki tam gün yasası için ), Katılımcılık, uzlaşmacılık, gönüllülük ve çoğulculuk prensiplerine özen göstermeleri gerekir.

Eğitim ve sağlık bir ülkenin kalkınmışlık kriterlerini gösteren ve ülkemizin en önemli sorunları arasında yer alan 2 parametredir

Tıp fakültelerinde görev yapan öğretim üyeleri eğitim, araştırma ve sağlık hizmeti vermekte yükümlüdürler.

TIP FAKÜLTESİNDE EĞİTİM Tıp fakültesi öğrencileri Uzmanlık öğrencileri Mezuniyet sonrası eğitim

Tıp Fakültelerinde Sağlık Hizmeti Tıp Fakülteleri en karmaşık vakaların gönderildiği üçüncü basamak sağlık kurumlarıdır. Gerekli bilgi beceri ve deneyime sahip hekimlerin yanında özel bir donanım ve altyapı gereklidir.

Tıp Fakültele r inde Araştırma Tıp fakültelerindeki hekimlerin eğitim ve sağlık hizmetinin yanında bilime giderek artan katkıları bulunmaktadır.

Tam Gün Felsefesi Öğretim üyelerinin tam gün statüsünde çalışmaları,Tıp fakültelerinin istenen düzeyde eğitim, araştırma yapabilmelerini, sağlık hizmeti sunabilmelerini önemli ölçüde destekleyecektir.

Tam Gün – Özlük Hakları Hekimlerin, Tüm mesailerini kuruma gönül rahatlığı ile verebilmesi için özlük hakları korunmalı ve öğretim üyesine yakışır, emekliliğe yansıyacak bir temel maaş ile performansına göre değişen, döner sermayeye yaptıkları doğrudan gelir getirici faaliyetlere göre, sınırlandırılmamış katkı payı verilmelidir.

DÖNER SERMAYE Gerçekçi rakamlardan uzak olan BUT (Bütçe Uygulama Talimatı) fiyatları ile oluşan üniversitelerin döner sermaye gelirleri ile hastanelerin tüm masraf ve ihtiyaçlarının karşılanması, araştırmaya fon ayrılıp, kalan parayla öğretim üyelerine performanslarına göre yeterli düzeyde ek ödeme yapılabilmesi gerçekçi ve olanaklı görülmemektedir

Döner Sermaye Döner sermaye hizmet gelirleri, BUT ve SUT üzerinde üniversite hastaneleri için artı % 30 ödeme çarpanı oluşturularak veya tüm özel sağlık sigortaları tarafından da kıstas olarak Kabul edilen TTB fiyatları -%20 gibi bir fiyatlandırma ile güçlendirilmelidir.

ÖZEL MUAYENE VE AMELİYAT Öğretim Üyelerinin belirli bir performans geçildikten sonra hastanın özgür iradesine bırakılmak ve rasyonel alternatif sunmak kaydıyla üniversitede özel muayene ve ameliyat yapmasına olanak verilmelidir.

Özel Muayene ve Ameliyat Hastaların Hekim Seçme Özgürlüğü Hekimlerin Özlük Hakları Döner Sermayeye katkı

ÖZEL MUAYENE VE AMELİYAT Döner sermayelerin en önemli kaynaklarından biri hekimlerin özel hasta ve özel ameliyat yoluyla yaptığı doğrudan katkılardır. Birçok büyük üniversitenin toplam döner sermaye cirolarının yaklaşık yüzde 15’ini hekimlerin bu doğrudan katkısı oluşturmaktadır.

Özel Muayene ve Ameliyat B ir klinikte ayda 10 ameliyatın sorumluluğunu alan bir cerraha o ay saat 14’den sonra 10 özel ameliyat yapma izni verilmesi) Böyle bir düzenleme tam gün yasasının üniversitelerde başarıyla uygulanabilmesinin olmazsa olmaz şartıdır.

Karar vericiler, öğretim üyelerinin, temel maaş ve döner sermaye gelirlerini belirlerken, bu konuma nasıl geldiklerini, eğitim ve sağlıktaki vazgeçilemez katkılarını en iyi şekilde değerlendirmelidirler.

Tıp Fakültesi öğretim üyeleri,en yüksek puanlarla, ÖSYM sınavında % 1-2lik dilimler arasına girerek fakülteyi kazanan, haftada 32 saat ders programı ile en ağır ders yükü ile 6 yıllık eğitim sonrası mezun olan,2 yıllık mecburi hizmet sonrası, pratisyen hekimler arasında yapılan TUS sınavı sonucunda % 10 luk dilim içinde kalıp araştırma görevlisi olabilen,

4-5 yıllık geceli gündüzlü ağır çalışma temposu sonunda uzman olabilen ve çok az sayıda seçkin uzman arasına girip Tıp fakültelerinde göreve başlayabilen kişilerdir.Bu öğretim üyeleri yardımcı doçentlik,doçentlik ve profesörlük süreçlerinden geçtikten sonra kısmı statüde çalışma hakkını elde edebilmektedirler.

…bu asla tesadüf değildir. Bu gün büyük metropollerde kayıtsızca ve duyarsızca yürüdüğünüz caddelerin, sokakların, önlerinden geçtiğiniz parkların, bahçelerin, konser ve spor salonlarının isimlerinin pek çoğu bu “birinci sınıf” insanlara aittir. Andre’ Weil kuralı hiç değişmez! ( yıllarında yaşamış ünlü matematikçi)