Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası: Türkiye'deki Uygulamalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Advertisements

AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Özel Öğretim Yöntemleri
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
e-Sertifika Programları
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Hacettepe Üniversitesi Dijital Medya Araştırma ve Uygulama Merkezi (DİMER) Bilgilendirme Toplantısı Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi R Salonu 7.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Arş.Gör. Ahmet AKINCI Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
> > ECDL : European Computer Driving Licence. GÜNÜMÜZDE “BİLGİ TEKNOLOJİSİNE” ULAŞMANIN BİR BELGESİ VAR : Teknoloji alanında radikal gelişmeler, çağdaş.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
İnternet Nedir? Hazırlayan: Fatih ARIKAN Bilişim Teknolojileri Öğrt.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÇALIŞTAY Türkiye'de Sayısal Okuryazarlığın Artırılması ve Sonuçları Aydın Kolat CeBİT Sinerji.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
EĞİTİM FİNANSMANI ve OKULDA KAYNAK YÖNETİMİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası: Türkiye'deki Uygulamalar Hüseyin Can ŞENEL Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe-Ankara

İçerik ECDL Nedir? Rakamlarla ECDL ECDL Programları Türkiye’deki Uygulamalar “Türkiye Okuyor Kampanyası” Projesi “Dijital Uçurumun Kapatılması” Projesi “Bilgisayar Okur-Yazarlığı Seferberliği” Projesi Üniversitelerdeki Uygulamalar Milli Eğitim Bakanlığının Çalışmaları Sonuçlar

ECDL Nedir? ECDL (European Computer Driving License) Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası’dır. ECDL’in diğer adı yani Avrupa dışında bilinen adı ICDL (International Computer Driving License) Uluslararası Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası’dır.

ECDL Nedir? ECDL dünya çapında saygınlığı ve yeterliliği olan; sahiplerinin temel bilgisayar becerilerine sahip olduğu kabul edilen bilgisayar yetkinliklerini sertifikalandırma sistemidir. Günümüzde ECDL sadece bir sertifika olmaktan çıkmış uluslararası alanda kabul görmüş “bilgisayar yetkinliği standardı” haline gelmiştir.

ECDL Nedir? Sertifikanın kendisi tüm Dünya'da tanınmış ve kabul görmüş bir program olduğu için birçok alanda ECDL sahibi bireylere çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Ayrıca ECDL yeterliklerine sahip olan birey günümüz dünyasında çok önemli bir yetenek olan bilgisayar okur-yazarlığı becerilerini kazanmış olacağı için hayatının her alanında daha az sorunla karşılaşması beklenmektedir.

ECDL Nedir? ECDL, uluslararası ve kar gütmeyen bir organizasyon olan ECDL-F vakfı tarafından geliştirilmiştir. ECDL-F vakfı Avrupa’nın üst düzey ve önde gelen bilgisayar dernekleri tarafından kurulmuş, kar amacı gütmeyen bir kuruluştur.

ECDL Nedir? ECDL-F vakfı CEPIS (Council of European Professional Informatics Societies - Avrupa Profesyonel Bilişim Dernekleri Konseyi) tarafından 1997 yılında Avrupa’da bir bilgisayar yetkinliği standardı geliştirilmesi amaçlanarak kurulmuştur. ECDL ile Avrupa Birliği ülkelerinde yaşayan insanların aynı standartlarda bilgisayar okur-yazarlığı bilgileriyle ortak bir belgeye sahip olmaları hedeflenmektedir.

ECDL Nedir? ECDL programı, gelişen bilgi teknolojileri dünyasına uyum sağlamak amacıyla düzenli olarak güncellenir. Sınavlar, tüm dünyada aynı standart ve süreçler izlenerek disiplin ve güven içinde gerçekleşir.

Rakamlarla ECDL ECDL günümüzde tüm dünyada; 148 ülkede, 32 dilde sunulmaktadır; 22.000.000 test merkezi ve 7.000.000 sertifika adayı bulunmaktadır.

Rakamlarla ECDL Ülkemizde ise ECDL 25 şehirde, 4 dilde sunulmaktadır; 100 test merkezinde uygulanmakta, 5.000 aday bulunmaktadır.

ECDL Programları ECDL programında çok çeşitli alt programlar bulunmaktadır. Bu programlardan en geniş ve bu çalışmada göz önünde bulundurulan program ECDL Temel olarak adlandırılan programdır. Bunun dışında ECDL İleri, ECDL Cad, ECDL Web, ECDL Image, ECDL Multimedia gibi alt programlar bulunmaktadır.

ECDL Programları ECDL Temel müfredatı bilgisayar okur-yazarlığının önemli kısmını açıklayan 7 modülden oluşmaktadır: Bilgi Teknolojileri (IT) Kavramları Bilgisayar Kullanımı ve Dosyaların Yönetimi Kelime İşleme Hesap Tablosu Veritabanı Sunum Bilgi ve İletişim

Türkiye’deki Uygulamalar Türkiye'de ECDL CEPIS üyelerinden biri olan Türkiye Bilişim Derneği (TBD) tarafından ECDL Bilişim ve Eğitim A.Ş ile işbirliği halinde yönetilmekte ve geliştirilmektedir.

Türkiye’deki Uygulamalar (2) T.C.Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumunun 2008 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçları: 2008 yılı Ocak-Mart döneminde 16–74 yaş grubu hanehalkı bireylerinin % 34,3’ü bilgisayar kullanmakta olup, bu bireylerin % 62,4’ü hemen hemen her gün bilgisayar kullanmaktadır. Hemen her gün bilgisayar kullanan bireyler yalnızca %21,4’e denk gelmektedir.

Türkiye’deki Uygulamalar (3) Bilgisayar kullanan bireylerin oranın artırılması, günümüze hitap edebilen bireylerin yetiştirilmesi, bireylerin bilgisayar teknolojilerine yakınlaşmaları sağlamak için ülkemiz çapında çeşitli kampanyalar başlatılmıştır: “Türkiye Okuyor Kampanyası” Projesi “Dijital Uçurumun Kapatılması” Projesi “Bilgisayar Okur-Yazarlığı Seferberliği” Projesi Üniversitelerdeki Uygulamalar Milli Eğitim Bakanlığının Çalışmaları

“Türkiye Okuyor Kampanyası” Projesi 3 Ocak 2008 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği tarafından yayınlanan emirle “Türkiye Okuyor Kampanyası” başlatılmıştır. Kampanyanın süresi 4 yıl olarak belirlenmiş ve hedef kitle olarak toplumun her kesimi belirlenmiştir. Kampanyanın gerekçesi ise (Bilgisayar okur-yazarlığı çerçevesinde) bilgisayar okur-yazarlığı konusunda bilgi ve beceri kazanmış nitelikli insan gücünün erken yaştan itibaren yetiştirilmesinin bilgi toplumunun gereği olarak gösterilmiştir.

“Türkiye Okuyor Kampanyası” Projesi (2) Kampanyanın gerçekleşmesi sürecinde Türkiye Bilişim Derneği ile çeşitli etkinlikler planlanmıştır. Bunlar; Eğitim içeriklerinin planlanması ve geliştirilmesi, Öğrenme ortamlarının hazırlanması, Eğitim ortamı ve uygulama planının yapılması, Gerektiğinde eğitim gönüllüleri platformunun kurulması, Test merkezleri kurulması ve ECDL sertifikasyon sisteminin kurulması.

“Dijital Uçurumun Kapatılması” Projesi "Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak" projesi olarak da bilinen bu proje, Türkiye'de sayısal uçurumun kapatılması hedefi ile 81 ilde 1.000.000 gence internet tabanlı Avrupa Bilgisayar Yeterlilik Sertifikası (ECDL) eğitimi fırsatı sunmayı hedeflemektedir. Projenin süresi 30 ay bütçesi 750.000 $ Projenin öncelikli hedef kitlesini 30 yaş altındaki dezavantajlı gençler oluşturmaktadır. Projede genç kızlar ve kadınlar ön plana çıkarılmıştır.

“Dijital Uçurumun Kapatılması” Projesi (2) Bu proje kapsamındaki eğitimlere www.bilgitoplumu.net adresinden ulaşılması mümkündür. E-öğrenme yolu ile gençlere ulaştırılacak MS Office 2007 eğitimi Microsoft Office, Word, Excel, PowerPoint, Outlook ve Access eğitim paketinden oluşmaktadır. Gönüllü eğitmenler aynı zamanda bilgisayar ve internet bilgisi olmayan dezavantajlı gençlere yüz yüze akran eğitimleri yoluyla temel bilgisayar eğitimi ulaştıracaktır.

“Bilgisayar Okur-Yazarlığı Seferberliği” Projesi Türkiye Bilişim Derneği (TBD), “bilgisayar okuryazarlığı seferberliği” adında bir proje başlatmıştır. Dört yıl içinde 1 milyon kişiyi sahibi yapmayı hedefleyen seferberlik 19 Haziran 2008 tarihinde başlatılmıştır. Bu seferberlik için Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile de işbirliği yapan TBD, MEB’e bağlı 31 ilde toplam 36 Halk Eğitim Merkezi’ni ECDL Yetkili Test Merkezi olarak belirlemiştir.

Üniversitelerdeki Uygulamalar Ülkemizdeki bazı üniversiteler ECDL yetkili test merkezi olarak ECDL sertifikaları için kurs düzenlemekte ve sertifika sınavlarını yürütmektedirler. Bu üniversiteler; Sakarya Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, TOBBETÜ, Mersin Üniversitesi, Beykent Üniversitesi (ECDL sahipleri ilk yıl sunulan Bilişim dersinden muaf sayılmaktadır.), Anadolu Üniversitesi, Ankara Üniversitesi (Ankuzem), Galatasaray Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi ve Fatih Üniversitesi.

Milli Eğitim Bakanlığının Çalışmaları Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, yeni bir “İlköğretim Bilgisayar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı” hazırlamıştır. 2007 yılında uygulanmasına başlanan yeni öğretim programı bu alanda birçok yeniliği öğretme-öğrenme süreçlerine yansıtmayı amaçlamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığının Çalışmaları İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı incelendiğinde içeriğin uluslararası bir standart olan “Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası” (ECDL) içeriğiyle örtüştüğü gözlenmektedir. Bilgisayar dersi öğretim programının, bu yönüyle uluslararası standartlara uygun olduğu anlaşılmaktadır.

Sonuçlar Hızla gelişmekte olan ülkemizde bilgisayar kullanım oranı çok düşük seviyelerdedir. Bu oranın çok büyük bir kısmının da bilgisayarda müzik dinlemek, sohbet gibi amaçlarla oluştuğu göz önüne alındığında bilginin takibi konusunda yaşadığımız sıkıntıların büyüklüğü anlaşılacaktır.

Sonuçlar Economist Intelligence Unit e-readiness Rankings 2008 verilerine göre Türkiye elektronik okur-yazarlık oranlarına göre dünyada 43. sırada bulunmaktadır. Hızla gelişim gösteren ülkemizin bilgiyi, özellikle artık büyük çoğunlukla dijital ortamlardan yayımlanan bilgiyi takip etmede gerilerde kaldığını görmekteyiz.

Sonuçlar Bu açıkların kapatılması amacıyla ülkemizde çeşitli projeler yürütülmektedir. Fakat proje sonuçları incelendiğinde büyük yatırım ve heveslerle başlanan projelerin amaçlarına çok fazla ulaşamadan eridikleri görülmektedir. Özellikle projeler planlanan merkezlerden uzaklaştıkça etkilerini yitirmektedir. Bu nedenle daha ciddi ve sonuçları takip edilebilen projelerin özellikle Milli Eğitim Bakanlığının okullarda uygulayacağı programlarla yararlı olabileceği söylenebilir.

Teşekkürler 