Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Satışta İletişimin Rolü
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sunum & Follow teknikleri Sunum & Follow – Ataner Şapçı.
Öfke Kontrolü – Öfke Seni Kontrol etmeden Sen Onu Kontrol Et.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
AŞIRI SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
Hasta Memnuniyeti-İletişim
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Sağlık Ortamlarında İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Aile İçi İletişim.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
ETKİLİ İLETİŞİM.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
İLETİŞİM NEDİR??.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi Doç. Dr. Sedat KOÇAK NEÜ Meram Tıp Fak. Acil Tıp AD KONYA

Amaç Triyaj sürecinin etkinliğini ve sağlıklı yürümesini sağlamada hasta ve hasta yakını ile iletişimin önemini vurgulamak Triyajda etkin iletişimin önündeki engelleri belirleyebilmek Kullanılan triyaj yöntemi ile birlikte, aciliyet değerlendirmesi üzerine iletişim kalitesinin etkilerinin nasıl olduğunu tartışmak. Kendi triyaj ortamı içerisinde iletişim sürecini sağlıklı yürütme stratejilerini tartışmak.

İletişim Dinamik bir ortam içerisinde fertler arasında mesaj gönderme ve alma sürecidir. Her fert mesajları hem veren hem alan olarak sorumluluklar taşır. İletişim karşılaşması bütünüyle faktörlerden ve uyaranlardan etkilenir.

İletişim Hasta - Triyaj görevlisi – Çevre Gürültü Eksternal veya fiziksel gürültü, İnternal veya psikolojik gürültü Anlamsal veya yorumsal gürültü.

İletişim Hastalar, triyajın doğasında olan gürültüye bağlı olarak, iletişimin göndericisi ve alıcısı olma sorumluluklarını yerine getirmede güçlük yaşayabilirler Triyaj Görevlileri, hem kendileri hem hastalar açısından etki edebilen faktörlerin farkında olabilme ve yönetebilme sorumluluğunu taşımalıdırlar.

Triyajda iletişim süreci FAZ 1 Hasta sağlık sorununu TG’ne iletir HASTA TG FAZ 2 Triyaj kararı verilir TG soru sorar, hasta cevap verir, TG anladığını kontrol eder HASTA TG FAZ 3 TG triyajın sonucu ile ilgili hastaya bilgi verir, anladığını kontrol eder HASTA TG FAZ 4 Hasta duruma uygun davranır TG diğer hastaya geçer Hasta beklerken her iki taraf için de daha fazla iletişim fırsatı vardır HASTA TG ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Triyaj sürecini etkileyen faktörler Fiziksel çevre Zaman Kullanılan dil Vücut dili Kültürel farklılık Sağlık sorunlarının tabiatı Beklentiler, varsayımlar, önyargılar Duygular

Fiziksel çevre

Zaman

Kullanılan dil

"Ne kadar anlatırsan anlat, anlatabildiklerin karşındakinin anladığı kadardır.“ Hz. Mevlana

Sözsüz iletişim (Vücut dili)

Sözsüz iletişim (Vücut dili)

Sözsüz iletişim (Vücut dili)

Kültürel farklılık

Sağlık sorunlarının tabiatı

Beklentiler, varsayımlar, önyargılar

Duygular

Problemli iletişim-Ne zaman? Dört temel insan ihtiyacı Anlaşılmak Hoş karşılanmak Önemli hissetmek (benlik kavramı) Rahatlama ihtiyacı (psikolojik ve fiziksel)

Anlaşılmak Göstergeler Aynı mesajı tekrarlamak, yavaş ve/veya gürültülü konuşmak, sinirlenmek; onlar için konuşmaya destek birini getirmek

Anlaşılmak Başa çıkma yöntemleri İçeriği duygulardan ayırın Soru sorun, konuşmanın odağını duygulardan sağlık sorununu tespit etmeye doğru kaydırın Hislerini onaylayın, endişeleri ile empati kurun Anladığınızı ona yansıtın, ne yapacağınızı ve ne için yapacağınızı ona bildirin Kişisel olarak öfkenizi dışa vurmayın Kendi tepkilerinizi kontrol edin

Hoş karşılanmak Göstergeler Girmeden önce etrafa bakınmak, kaybolmuş veya güvensiz görünmek

Hoş karşılanmak Başa çıkma yöntemleri Sıcak ve dostça karşılayın Uygun bir dil kullanın Triyaj karşılaşması sonunda iletişim hatlarını açık tutun

Önemli hissetmek Göstergeler Kendine dikkat çekmek; sinirlenmek; çaresiz görünmek; kontrol kaybı

Önemli hissetmek Başa çıkma yöntemleri Kişileri isimleri ile çağırın; sorunlarını onaylayın; kişisel ihtiyaçlarına duyarlı olun Sinirinin yatışmasına izin verin-dinleyin , hiçbir şey söylemeyin; duygularını açığa vurmasına göz yumun Duygularına tepki vermemeye çalışın

Rahatlama ihtiyacı – psikolojik ve fiziksel Göstergeler Endişeli, gergin, güvensiz görünmek; destek/yardım istemek Sakin ve dikkatlice işlemleri açıklayın; güven verin

Anahtar noktalar Triyajda hasta eylemleri ve tepkileri triyaj personelinin iletişim sürecini yönetme becerisinden etkilenir. İletişim sözlü ve sözsüz eşdeğer bileşenler içeren iki yönlü bir süreçtir. Daha iyi iletişim; daha fazla veri elde etme ve daha bilinçli ve doğru triyaj değerlendirmesi demektir. İletişim konusunu etkileyen faktörleri ve çevrenin katkısını asla küçümsemeyin. Sakin olun, dinleyin, yorumlayın, özenle açıklayın, anladığından emin olun. Kendi tepkilerinizin, bunları tetikleyenlerin ve ne zaman yardım alacağınızın farkında olun.