İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/
Advertisements

ÇOCUĞUN ÖFKE KONTROLÜNDE AİLENİN ROLÜ VE ÖNEMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
İLETİŞİM.
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ÇOCUKLARLA İLETİŞİM NASIL KURULUR?
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÇOCUKLARDA UYUM SORUNLARI ve TEMEL YAKLAŞIMLAR
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
Aile İçi İletişim ve Sağlıklı İletişim Önerileri
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
BECERİLERİ SEMİNERİNE
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Etkili İletişime Giriş
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ ANNE BABA SEMİNERİ
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
Psikolojik Danışman ve Rehb.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 7 PATNOS RAM.
Aile İçi İletişim ve Ailelerin Problem Çözme Becerileri
HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu
Aile İçi İletişim.
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İLE NASIL İLETİŞİM KURULUR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Aile İçi İletişim ve Sağlıklı İletişim Önerileri
AHMET NURİ ERİKOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM Psikolojik Danışman: ŞAHİN AKAY HOŞGELDİNİZ
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
PSİKOLOJİK DANIŞMANI SEVİM GÜRBÜZ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BİTLİS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Candan G. TEKİN Psikolojik Danışman
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
T.C Şahinbey Rehberlik Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı ‘Aile İçi Etkili İletişim’ Sunumu Hazırlayan Ramazan ÇOK Gaziantep.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER

İletişim köprü kurmaktır İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar

Gerek çocuğumuzla, gerekse arkadaşlarımızla konuşurken iletişimi kesen bazı mesajlar vardır;

1.EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK “Kalk” “Hemen git ve yatağına yat” “yüzünü yıka” “ağzın doluyken konuşma” “ödevini bitir” “televizyonu kapa” “büyüklerinle konuşurken sesini yükseltme” “öğretmenini dinle…….” gibi cümleler, Korku ya da aktif direnç yaratabilir. Söylenenin tersini denemeye davet edebilir. İsyankar davranışa ya da misillemeye yol açabilir.

‘’Ya yaparsın,yoksa…’’ 2.UYARMAK, GÖZDAĞI VERMEK “Okulunu bitirmezsen sana para mara yok”, “ödevini bitiremezsen televizyonu unut” “sütünü içmezsen cüce kalırsın”, “terliksiz dolaşırsan hastalanırsın” ‘’Ya yaparsın,yoksa…’’ gibi cümleler, Korku,boyun eğme, itaat etme davranışı yaratabilir. Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar. Gücenme, kızgınlık, öfke ve düşmanlık duygularının oluşmasına neden olabilir.

3.ÖĞÜT VERME, ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GETİRME “Senin yerinde olsam plan yaparak çalışırdım” “sütünü bitirdiğinde boyun uzayacak” ”bak sana bir öneri vereyim” gibi cümleler, Suçluluk duyguları yaratır Anneye babaya bağımlı çocuklar yaratabilmektedir. Çocuğun sorunlarını kendi kendisine çözecek yeteneğinin olmadığına inanıldığını gösterir.

4.YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK “Sen zaten tembelin tekisin” “zaten başarsaydın şaşardım” “yine mi bitiremedin” gibi cümleler, çocuğun kendisini değersiz, yetersiz görmesine neden olur. çocuk yargı ve eleştirileri gerçek olarak algılayabilir (Ben kötüyüm!) ya da karşılık verebilir (Siz de daha mükemmel değilsiniz!).

5.ÇOCUĞU SÜREKLİ ÖVMEK “Çok güzel........”, “Bence harika bir iş yapıyorsun” “Bizim sana güvenimiz tam” “Başarısız olacağını düşünmüyoruz” “Sen yaparsan en iyisini yaparsın” gibi cümleler, Çocuk ailesinin beklentilerinin çok yüksek olduğunu düşünebilir Çocukta kaygı yaratailir İstenilen davranışı yaptırabilmek için, söylenen içtenlikten yoksun bir manevra gibi algılanabilir.

6.AD TAKMAK, ALAY ETMEK “Koca bebek....” “Hadi bakalım Süpermen” “Gözlük” “Hadi sende sulu göz” gibi cümleler, Çocuğun kendini değersiz hissetmesine ve sevilmediğini düşünmesine yol açar. Çocuğun kendine olan özgüveni sarsar. Genellikle karşılık verme isteği uyandırır. Ailesine karşı öfke, kin ve isyan duyguları besler.

7.SORU SORMAK, SINAMAK, SORGULAMAK “Neden bunu yaptın?” “Kim dedi?” “Sen ne yaptın?” “Nasıl oldu?” “Ne dedin?” gibi cümleler, Soruları cevaplama genellikle eleştiri veya zorunlu çözüm getirdiğinden çocuklar genellikle hayır demeye, yarı doğru cevap vermeye, kaçmaya yönelir veya yalan söyler Sorular genellikle soru soranın nereye varmak istediğini açıklamadığından, çocuk korku ve endişeye kapılabilir Ailenin endişelerinden doğan sorulara cevap vermeye çalışan çocuk kendi sorununu, gözden kaçırabilir. Çocuk sorgulanıyor hissine kapıldığında bu durum onda güvensizlik, kuşku oluşturur.

8.TESELLİ ETMEK, KONUYU DEĞİŞTİRMEK "Aldırma, boş ver..." "Düzelir canım, bunu dert etme..." "Üzülme..." "Başka şeyden konuşalım..." "Olur böyle şeyler, geçer..." "Boş ver canım arkadaşlar arasında olur böyle şeyler..." Çocuğun kendini “anlaşılmamış” hissetmesine neden olur; Kızgınlık duyguları uyandırır (“Size göre kolay tabii”) Çocuk genellikle mesajı “kendini kötü hissetmen doğru değil” biçiminde algılar.

Yukarıdaki bütün yaklaşımlar, iletişimin en büyük düşmanıdır. Sözü edilen yaklaşımları çok sık kullandığımız takdirde, ne yazık ki “iletişim” kuramayız.

Özellikle Çocuklarımızla bunlara benzer diyaloglar kurduğumuzda, çocuklarımız kendini nasıl hissedecek ve sizin için neler düşünecek? Suçluyum. Annem babam bana haksızlık ediyor. Beni kimse anlamıyor. Annem babam bile... Başarısızım. Kimse beni dinlemiyor. Konuşmama bile izin yok.

YA DA; Hırçınlaşıp bağıracak. Üzülüp ağlayacak.. Duyduğu sözlere karşı çıkacak. Kendini yetersiz hissedecek. İçine kapanacak.

Çocuğunuzu dinlediğinizde şöyle düşünür; Beni dikkate alıyor. Ben annem ve babam için önemli ve değerliyim. Beni anlamaya çalışıyorlar.

Peki ne yapmalı? Sevin Zaman Ayırın Dinleyin Göz kontağı Kurun Ben Dili’ni kullanın Tutarlı olun Karşılaştırmayın

Teşekkür ederim Rica ederim Af edersin Lütfen Özür dilerim Efendim Sihirli Kelimeler Teşekkür ederim Rica ederim Af edersin Lütfen Özür dilerim Efendim 17

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM