Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/"— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

2 Bu sürecin amacı; “doğru anlaşılmaktır”.
İletişim Nedir? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı; “doğru anlaşılmaktır”. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

3 Örgütlerde İletişimin Temel Amacı
Örgütün faaliyetlerinin eşgüdümle yürütülmesi, görevin ilgili personele iletilmesi. Örgüt üyelerinin iletişim yoluyla örgütsel planları istekli ve şevkli biçimde başarmasını sağlamak Tüm muhataplarınca doğru anlaşılmak Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

4 Doğru Bir Şekilde Anlaşılmak İstiyorsanız;
1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

5 İletişimde Amaca Ulaşmak İçin
Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? Nerede hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? Sorularını cevaplandırmak gerekir. (Üye olmasını istediğiniz öğretmene uygun zamanda teklifte bulunmak) Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

6 TEŞKİLAT ŞEMASI Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi
İl /Şube Yönetimi İlçe Yönetimi Okul Temsilcisi Genel Merkez Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi Okul Temsilcisi Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

7 TEŞKİLAT ŞEMASI Şube Sivil Kurumlar Milli Eğitim Okullar
ilçe Şube Okullar Sivil Kurumlar Milli Eğitim Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

8 Sivil Kurumlar Siyasi Partiler Medya Sendikalar Belediye
Vakıf ve Dernekler Medya Yerel ve ulusal gazeteler İnternet Radyo- TV Sendikalar Aynı İş Kolundaki Rakip Sendikalar Farklı İş Kollarındaki Dost Sendikalar Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

9 KURUMSAL TEMSİL Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR Sendikacı
ormandaki ağaç kadar sağlam ve güçlü olgun başak kadar ağırbaşlı su kadar mütevazi toprak kadar üretici olmalıdır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

10 OKUL TEMSİLCİLİĞİ Arkasındaki Teşkilata Değer Verecek
Okul Müdürü, İdareciler ve Öğretmenler Nezdinde Saygın Olacak Lider Duyarlılığında Olacak İyilikleri ve Olumsuzlukları Şahsına ve Kurumuna Mal Edilecek İletişim Kazaları Kuruma da Zarar Getirecek Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

11 Okul Temsilcisi Sendikal iletişimi ve ilişkileri kurar Üye Kazandırır
Okulunda Sendikal iletişimi ve ilişkileri kurar Üye Kazandırır Milli Eğitim Kendisine dair işlerinde istişareyle hareket eder Kurumsal Sorunları Sendika aracılığıyla çözer Sivil Kurumlarla Haber akışı sağlar Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

12 İletişim Süreci ALICI KAYNAK KANAL MESAJ GERİ BİLDİRİM
ANLAM BULMA GERİ BİLDİRİM ALICININ TEPKİSİ Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

13 MESAJ AÇIK OLMALI ANLAŞILIR OLMALI ZAMANINDA İLETİLMELİ
UYGUN YOLU İZLEMELİ ETKİ SINIRI İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ DAVRANIŞLARLA DESTEKLENMELİ EK ANLAM ÜRETMEMELİ Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

14 KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN UNSURLAR
İLK İZLENİM DIŞ GÖRÜNÜŞ, GİYSİLER SÖYLEYİŞ TARZI, SESİN TONU, VURGULAR, SUSMALAR DOKUNMA İLETİŞİM ORTAMI KÜLTÜR DİL YÜZ İFADELERİ EL KOL HAREKETLERİ Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

15 İLETİŞİMİ SICAK TUTAN DAVRANIŞLAR
İNSANLARA İSMİYLE HİTAP ETMEK GÖZ TEMASI KURMAK ÖNEM VERDİĞİNİZİ VE ANLADIĞINIZI HİSSETTİRMEK DİNLEMEK VE DOSTÇA YAKLAŞMAK SAMİMİ VE AÇIK SÖZLÜ OLMAK KİŞİ GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMALI, OLDUĞU GİBİ GÖRÜNMELİ POZİTİF TUTUM SERGİLEMEK GÜLÜMSEMEK BENZERLİKLERİ VURGULAMAK Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

16 İNSAN KARŞISINDAKİNDEN NE BEKLER
İLİŞKİLERİNİN TEMELİNDE SEVGİ SAYGI YATAR OLDUKLARI GİBİ KABUL EDİLMEK SEÇİM HAKKI TANINMASI, ZORLAMALARDAN DAYATMALARDAN KAÇINMA İSTER ÖVGÜ VE ONAY BEKLEMEK YANLIŞTA ÖZÜR DİLEMEK YARDIM ETMEK VE YARDIM ETMEK İÇİN FIRSAT TANIMAK İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK NAZİK OLMAK GELİŞMEYE AÇIK OLMAK KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERMEK Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

17 Beden Dili Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır.
İnsanların yüz yüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

18 Oturmak İçin Seçilen Yer Giyim Bakım ve Makyaj Jestler Göz Teması
Beden Dilinin Öğeleri Beden Duruşu Mimikler Başın Kullanımı Oturmak İçin Seçilen Yer Giyim Bakım ve Makyaj Jestler Göz Teması Ayakların Kullanımı Oturma Biçimi Mesafe Kullanılan Aksesuarlar Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

19 Beden Duruşu İletişim halinde olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajına güvenli bir özellik katmış olacaktır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

20 “Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” (Herber)
Doğrudan Göz İlişkisi “Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” (Herber) Bir kişiyle konuşurken dikkat edilecek en önemli noktalardan biri, nereye baktığınızdır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

21 Mesafe ve Bedensel Temas
Mahrem mesafe, herkesin tipik olarak asansörde yaşadığı, tanımadığınız insanlarla yakın olduğunuzda rahatsızlık duyacağınız mesafedir. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

22 Ses Tonu, Şiddeti ve Konuşmanın Akıcılığı
İnsanlar arası ilişkilerde yaşanan en küçük gerginlik, kendini önce ses tonuyla ortaya koyar. Büyük çoğunlukla gündelik ilişlilerde canlı, neşeli, enerjik bir ses tonu, insanlar üzerinde olumlu etki bırakır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

23 Dinleme Sağlıklı ve etkin bir iletişimin “iyi dinleyiciler” ile “kendi duygularını samimi ve dürüst ifade eden kişilere” ihtiyacı vardır. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

24 Etkin Dinleyicinin Özellikleri
Söylenenlere ilgi gösterir. Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz. Başka şeylerle meşgul olmadan dinlemek Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

25 SÖZLÜ İLETİŞİM ENGELLERİ
EMRETME, YÖNETME " yapman gerekir“ "yapacaksın“ " yapmak zorundasın...“ Korku ya da aktif direnç yaratabilir, Söylenenin tersini "denemeye" davet edebilir, İsyankar davranışa yada misillemeye yol açabilir, Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

26 2. TEHDİT ETME (Göz dağı verme)
“yapmazsan…… Olur, Ya yaparsın yoksa...... (Ya üye olursun ya da arkadaşlığımız biter) - Korku, boyun eğme yaratabilir, Gücenme, kızgınlık oluşmasına neden olabilir,. - Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini denemeye yol açar. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

27 3. AHLAK DERSİ VERME, VAAZ VERME
"şöyle yapman gerekir" “…. yapmalıydın“ - Zorunluluk, suçluluk duyguları yaratır, - Kişinin durumunu daha şiddetle savunmasına yol açar, - Kişinin sorumluluk duygusuna güvenilmediği izlenimi verir. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

28 4. ÖGÜT VERME "ben olsam ...’ “neden yapıyorsun? “bence…..yapmalısın”
-kendi sorunlarını çözmekten aciz olduğu duygusunu verir. - sorunu bütünüyle düşünüp, değişik çözümler getirip seçenekleri denemesine engel olur, Bağımlılık ya da direnme yaratabilir. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

29 5. YARGILAMA, ELEŞTİRME, SUÇLAMA
"sen zaten tembelsin..“ "olgunca düşünmüyorsun“ “böyle mi yapılır” -Yetersizlik, aptallık yanlış değerlendirme anlamı taşır. Olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlama korkusu ile iletişimin kesilmesine yol açabilir. (Suçladığınız biri niye sizinle olsun ki?) Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

30 Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur,
6. TESKİN, TESELLİ ETME "Aldırma..” “boşver, düzelir" "hadi biraz neşelen.." Kendini anlaşılmamış hissetmesine neden olur, Kızgınlık duyguları uyandırır. (Size göre kolay tabii..) Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

31 7. AD TAKMA, GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRME
- kendisini değersiz hissetmesine, - sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir - şahsiyeti üzerinde olumsuz etkileri olabilir. - Genellikle karşılık vermeye iter. Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR

32 TEŞEKKÜRLER Selami YALÇIN/ EĞİTİMCİ- YAZAR


"İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları