ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Materyalleri ve Eğitim Programı Geliştirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
Öğretİmİn PlanlarI.
Eğitimde FATİH Projesi,
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
SAĞLIK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARAÇLAR – GEREÇLER VE ÖNEMİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ Öğretim materyallerinin hazırlanmasındaki ilkeler, materyalin türüne bağlı olarak değiştiği halde, her türlü materyalin geliştirilmesinde gözönüne alınabilecek temel ilkeler ise şu şekilde açıklanabilir: 1. Öğretim materyali, basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır: Unutulmamalıdır ki, öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki en önemli rolü, öğretim ortamının, öğrenci için daha etkin ve anlamlı kılınmasıdır. Bu nedenle, hazırlanacak öğretim materyalleri, konuyu basitleştirebilen, öğrenci için anlaşılmasını kolaylaştıran ve gereksiz bilgilerle donanık olmayan bir özellik taşımalıdır. Materyal, fazla ayrıntılı olursa öğrencilerin belleklerinde anlamlı kodlamaları güçleşir. 2. Öğretim materyali, dersin ve konunun amaçlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır. Dersin hedeflerini desteklemeyen bir materyal, her ne kadar iyi hazırlanmış olsa bile, öğretimsel etkinliği düşük olacaktır. Çünkü, her derste, kazandırılması amaçlanan ve önceden spesifik olarak belirlenmiş hedeflerin öğrenciye kazandırılması için, öğretimsel etkinlikler tasarlanır ve uygulanır. Öğretim etkinlikleri içinde yer alan öğretim materyallerinin geliştirilip kullanılması da, hedef davranışlara göre belirlenir. Örneğin, hedefler kavrama düzeyinde ise, kullanılacak öğretim materyali örneklerle dolu olmalı, öğrencinin yorumlama, özetleme v.b. kavradığını gösterecek etkinliklere işaret etmelidir. Örneğin, hedefler uygulama düzeyinde ise, öğretim materyali de öğrenciye uygulama yapma fırsatı sunabilmelidir.

Öğretim materyallerinin hazırlanması ve derste kullanılması özel bir önem ve dikkat ister. Bunlar; 1- Öğretim materyali hedef davranışlara, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun olmalıdır. 2- Öğretmen, ders planında hangi araç-gereçleri ne zaman kullanacağını belirtmeli yeri gelince kullanmalıdır. 3- Araç-gereçler eğitim teknolojileri ilkelerine göre kullanılmalıdır. 4- Devinişsel alanla ilgili hedef davranışsal kazandırılırken, her bir öğrenciye öğretim materyalleri sağlanmalıdır (Araş.Grubu Öğrencileri, 2000). Öğretim Materyallerinin Eğitim-Öğretime Sağladığı Yararlar a. Öğrenmeyi kalıcı hale getirir. b. Öğrencilerin ilgisini çeker. c. Öğrenmeyi güçlendirir. d. Anlamın gelişmesi ve anlatım kolaylığı sağlar. e. Öğretimde zaman kazandırır. f. Öğrenmede uyarıcı etki yapar. g. Düşüncenin devamlılığını sağlar. h. Öğretim süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. i. Sözcük gelişimine katkı sağlarlar

Zamandan ve sözden ekonomi sağlar. Dramatizasyon ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER ARAÇ GEREÇ KULLANIMININ YARARLARI Zamandan ve sözden ekonomi sağlar. Dramatizasyon Belli bir fikrin göz önünde canlandırılmasına yarar. Kuklalar, sergiler, geziler Tahta, pano Karmaşık fikirleri basite indirgeyerek açıklarlar. Kitap, poster, afiş, harita Tepegöz Öğretimi canlı ve açık hale getirirler. Radyo, teyp, ses bandı Öğrencilerin ilgi ve dikkatini artırırlar. CD, video, televizyon Öğrenme arzusu meydana getirirler. Film makinesi, film şeridi Öğretimi zenginleştirirler. Bilgisayar Öğretimi kalıcı hale getirirler.

ARAÇ GEREÇ SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖZELLİKLER · Seçilecek araç kazandırılacak hedef davranışı oluşturabilir nitelikte mi? · Öğrencileri daha iyi düşünmeye yöneltir mi? · Kendi içerisinde bir sıra izliyor mu? · Fiziksel durumu yeterli mi? · Taşınabilir mi? Bu soruların hepsine cevabınız “evet” ise doğru aracı seçmişsinizdir. ARAÇ GEREÇ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Bireyler çevreleriyle olan etkileşimlerini duyu organları aracılığıyla sağlamaktadır. Yani görerek, duyarak, dokunarak, koklayarak ve tat alarak etrafında olanları anlamaya çalışırlar. Eğitim öğretimde kullanılan materyallerin amacı da bireyin duyu organına hitap ederek görsel ve işitsel araçları öğretim ortamına taşıyarak öğretim etkinliğini artırmaktır. Araç gereçlerin seçimini öğretim hedefleri, öğretim yöntemi, öğretim ortamı, öğrenci özellikleri, öğretmenlerin tutumları, davranışları etkiler. Bunun yanında araç gerecin maliyeti, kullanılabilirliği, harcanan zaman gibi faktörler de etkilidir.

Coşkularını canlandırır. ARAÇ GERECİ KULLANACAK ÖĞRETMENDE BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER Etkili iletişim için sınıf içinde çeşitli eğitim araçları kullanmak yaralı olur. Resimler, grafikler, sesler ve sözcükler başarılı bir şekilde birleştirilerek kullanıldıklarında sadece işitildiği, sadece okunduğu, sadece gözlendiği andakinden daha etkili olarak öğrenenlerin daha fazla etkinliklere katılımını sağlar. Coşkularını canlandırır. İlgilerini çeker ve grup içinde aktivitelerini artırır. Öğretmen konuşma yeteneğini geliştirmelidir. Dersi iyi bir şekilde planlamalıdır. Kullanım bilgi ve becerisine sahip olmalıdır. Öğrencinin ihtiyaçları, yetenek ve ilgilerini değerlendirmelidir. Öğrencilerin ilgisini dağıtan durumlar ortadan kaldırılmalıdır. Birden fazla duyu organına hitap eden araç gereç kullanılmalıdır. Düz anlatımdan kaçınılmalıdır. Zor ve çok teknik olan öğretim araçlarını kullanmamalıdır.

https://www.youtube.com/watch?v=I2RGEzQxE4s

KAYNAKÇA http://www. forumlordum

Hazırlayanlar: Büşra EYÜP Sinem ATASOY Barış KIRNAP Buket DOĞAN Gizem KELEŞ Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz