ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HACI BEKTAŞ,SEYYİD NESİMİ,HALLACI MANSUR VE PİR SULTAN ABDAL
Advertisements

EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT
YUNUS EMRE EYLÜL DAMLA OKTAY 4/C 546.
Büyük Selçuklularda Kültür ve Medeniyet DEVLET TEŞKİLATI: DEVLET TEŞKİLATI: Türk Devlet geleneğinin esasını teşkil ettiği Selçuklu devlet teşkilatı; Karahanlı.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLI ORDUSU ve YÖNETİM YAPISI
TÜRKİYE SELÇUKLU DEVLETİ
SÜLEYMAN CURA İLKÖĞRETİM OKULU
Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
1. KAZANIM: Türkiye Selçukları döneminde Türklerin siyasal mücadeleleri ve kültürel faaliyetlerinin, Anadolu’nun Türkleşme sürecine katkılarını değerlendirir.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
1.
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
KLASİK DÖNEM OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK 1.KONU ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
KAZANIM: 10. SINIF 2.ÜNİTE 3.KAZANIM
Karahanlılar’da Eğitim Kurumları Ve Özellikleri
TÜRK–İSLAM DEVLETLERİNDE ORDU TEŞKİLATI
OSMANLI’ DA EĞİTİM.
Sosyal Bilgiler TÜRKLERİN YENİ YURDU ANADOLU
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
OSMANLI DEVLETİ.
TOPRAKTAN GELEN YAŞAM Erdoğan GÜL.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
Anadolu’da “Beylikler Dönemi’nde (13. yy.) yaşamıştır. Kesin olmamakla birlikte ailesiyle Belh şehrinden Akşehir’e gelmişlerdir. Babası Şeyh Hasan Paşa’dır.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
TÜRKİYE SELÇUKLU LARINDA KÜLTÜRÜ VE UYGARLIĞI
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Hacı Bektaş Veli.
Mevlevîlik.
İSLAMİYET ÖNCESİ TÜRK DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET
TÜRKİYE TARİHİ (11-13 YÜZYIL)
TÜRK İSLAM DEVLETLERİ ÖSS- YGS SORULARI.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
OSMANLI’DA DİVAN-I HÜMAYUN
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
ADI:ASLIHAN SOYADI:YAVAŞCI SINIFI: 7/A NO:29 DERS: SOSYAL BİLGİLER
Abbasi Tarihi Berat Köse.
OSMANLI KÜLTÜR VE UYGARLIĞI
NAMIK KEMAL.
YGS TARİH TERİMLER 2015.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLER
SOSYAL VE EKONOMİK YAŞAM
Ahi Evran.
D İ VAN-I H İ KMET EDEBıYAT PROJE ÖDEVI. DIVAN- ı HIKMET NEDIR ? K ı SACA TAN ı YAL ı M -> Ahmed Yesevi’nin söyledigi “hikmet” adlı siirleri bir araya.
Türkiye Selçuklu Devleti, Ne zaman ve Nasıl Kuruldu?
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI’DA TOPLUM VE EKONOMİ
TOPRAKTAN GELEN YAŞAM.
Osmanlı’da divan teşkilatı
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
İSLAMİYET ÖNCESİ TÜRK DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET
YUNUS EMRE.
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
Toprak Yönetimi Toprak İslam Hukukuna göre Öşri,Haraci ve Miri arazi olmak üzere üçe ayrılır. 1-Öşür Arazi:Müslümanlara ait olan topraklar.Öşür vergisi.
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
Osmanlı devleti ordu teşkilatında kendinden önce kurulmuş olan Türk-islam devletlerini örnek almıştır. osmanlı devleti fetih politikası üzerine kurulmuş.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
Türkiye(Anadolu) Selçuklu Devleti
ORTA ASYA’DAN ANADOLUYA
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
Osmanlı’da Merkez ve Taşra Hayatı
Osmanlı Devleti’nde Dini Hayat ve Gayr-i Müslimler
OsmanlI’da dİvan teşkİlatI
OSMANLI KURULUŞ.  Osmanlı Devleti’nin Doğuşu  Malazgirt Savaşı’ndan sonra birçok Türk boyu ile beraber Anadolu’ya gelen Kayılar, Türkiye  Selçuklu.
Sunum transkripti:

ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.

1-DEVLET YÖNETİMİ: Hükümdar, devletin en başında ve tüm yetkilere sahipti. Devlet ve ülke hükümdar ve ailesinin ortak malı sayılırdı. Hükümdarlık babadan oğula geçerdi. Vezir, hükümdardan sonra en yetkili devlet adamıydı. Divan, devlet işlerinin görüşülüp karara bağlandığı kuruldur. Ülke, eyaletlere bölünürdü. Bu eyaletler, melik ve valiler tarafından yönetilirdi. Hükümdar soyundan olan melikler, küçük yaşta ise yanlarında “atabey” denilen tecrübeli devlet adamları bulunur ve onlara yönetimde rehberlik ederdi. Ordu, padişaha bağlı askerler, Türkmenler ve ikta sahiplerinin beslediği askerler olarak üç kısımdan oluşurdu.

2-DİN VE İNANIŞ: Bu dönemde çoğunluk İslam’a inanırdı.Bunu yanı sıra başka dinlere mensup olanlar da vardı. Bektaşilik(Hacı Bektaş Veli) ve Mevlevilik (Mevlana Celaleddin Rumi) tarikatları bu dönemde kurulmuştur.

3-SOSYAL VE EKONOMİK HAYAT: Halk genel olarak üç gruba ayrılırdı. Bunlar; a)Şehirli: Ticaret ve zanaatla uğraşırdı.(demircilik, bakırcılık, marangozluk gibi). b)Köylü: Tarım ve hayvancılık ile uğraşır ve geçinirdi. c)Göçebe: Hayvancılıkla uğraşırlardı.

Anadolu Selçuklularında görülen ahilik teşkilatı, ticaretle uğraşanların aralarında kurdukları bir tür meslek kuruluşudur. Bunlar birlik beraberliği sağlardı. Hatta bulundukları yerlerin güvenliğini bile sağlarlardı. Mensuplarına ahi denilirdi.

Ülke toprakları devletin malı sayılırdı Ülke toprakları devletin malı sayılırdı. Miri arazi olarak adlandırılır ve dört gruba ayrılırdı: a)Has: Sultana ayrılan topraklardı. b)İkta: Hizmet karşılığı verilen topraklar olup karşılığında belirli oranda asker beslenirdi. c)Mülk: Görevlerinde başarı sağlayan devlet adamlarına verilirdi. Miras olarak kalırdı. d)Vakıf: Çeşitli sosyal kurumların giderlerinin karşılanmasında kullanılırdı.

4-YAZI, DİL VE EDEBİYAT: Anadolu Selçuklularında bilimde Arapça, resmi dil olarak Farsça, konuşma ve edebiyatta Türkçe kullanılırdı. Türkçe daha çok beylikler döneminde önem kazandı. Mevlana, Yunus Emre ve Hacı Bektaş Veli, bu dönemin önemli düşünürleridir. Mevlana Farsça’yı, Yunus Emre ise Türkçe’yi kullanmıştır.

5-BİLİM VE SANAT: Bu dönemde sultanlar, bilim ve sanata destek vermiştir. Medreseler dönemin en önemli eğitim kurumlarıydı. Özellikle mimaride ortaya konan sanat, günümüzde bile önemini korumaktadır. Heykel ve el sanatları ve diğer alanlarda da gelişmeler sağlanmıştır. O dönemden kalma eserler, Anadolu’nun hemen her yerinde görülür. Bu sanat eserlerine sahip çıkmak, kendi kültür ve değerlerimize sahip çıkmaktır.

ÇALIŞINCA OLUYOR Hazırlayan ; Necdet YILMAZ Sosyal Bilgiler Öğretmeni 2008 / ISPARTA