ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Özel eğitim: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Özel Eğitime Giriş Şeyda Demir.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
“ÖZEL EĞİTİM” Ayça YALÇIN Ecem EVGİN
Zihinsel Yetersizlik Tanım ve Sınıflandırma
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DİĞER TUTUMLAR.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.

ZEDELENME-SAPMA: Bireyin psikolojisinde, fizyolojisinde ve anatomisinde meydana gelen geçici ya da kalıcı türden bir kayıp, görev bozukluğu veya yapı bozukluğuna zedelenme denir. Erken dönemde anne kaybı, gözlerin görmemesi veya ellerini kaybetme yürüyememe vb. durumlar zedelenme olarak değerlendirilebilir. (Can.2002.s,198)

YETERSİZLİK: Yetersizlik geçici-kalıcı, giderilebilir-giderilemez, gelişen-gerileyen, etkisi durumdan duruma değişebilen özellikler gösterebilir. Bunlar derecelidir. Yetersizlik daha çok bireye bağlıdır, bireyseldir. (Özsoy. 1998. sayfa 5).

ÖZÜR-ENGEL: Bireyin yetersizlik yüzünden kendinden beklenen rolleri oynayamaması durumudur. Okuyamama yetersizliği nedeniyle çocuk öğrenen öğrenci rolünü oynayamaz. Bu yönüyle engelli sayılır. Özel eğitimin pek çok tanımı yapılmaktadır. Tanımlarda genelde bir benzerlik olmasına karşın oldukça farklı detaylar görülmekte, bu da pek çok konuda olduğu gibi özel eğitim alanının da ne kadar farklı algılanabileceğini ve karmaşık olduğunu göstermeye yetmektedir.

Özel eğitim aşağıdaki şekillerde tanımlanmaktadır.

TANIMLAR Bireyler birbirinden farklı ve benzer özelliklere sahip olup, benzerliklerini ve farklılıklarını dikkate alan,gelişmekte ve değişmekte olan dünyaya ayak uydurmalarını sağlayacak bir eğitim sürecine ihtiyaç duymaktadır. -Özsoy,beden,zihin,duygusaş ve sosyal gelişim özellikleri yönünden normal çocukların gelişim özelliklerinden ayrılan çocukların eğitim ve öğretim işlerini kapsayan çalışmaları "özel eğitim" olarak tanımlamaktadır(Özsoy ve ark.,1989).

TANIMLAR *Beden, zihin, duygusal ve sosyal gelişim özellikleri yönünden normal çocukların gelişim ve özelliklerinden ayrılan çocukların eğitim ve öğretim işlerini kapsayan çalışmalar özel eğitimdir. *Özel eğitime muhtaç çocukların eğitimi için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve bu çocukların özür ve özelliklerine uygun eğitim ortamında sürdürülen çalışmalara özel eğitim denir.

TANIMLAR *Özel eğitim rehberlik, sağaltıcı eğitim ve rehabilitasyon etkinliklerinin örüntülenmiş olduğu bir etkileşim şeklidir. (Can.2002.s,198)

ÖNEMİ Özel gereksinimi olan bireylerin, Mümkün olan en erken önemde, ihtiyaçlarına uygun eğitim ortamlarda, Uygun yöntemler ve araç-gereçler kullanılarak desteklenmesi Var olan kapasitelerini en üst seviyede kullanabilmeleri açısından önemlidir

Ayrıca bu bireylerin toplumca kendilerinden beklenen rol ve sorumlukları ile gelişimsel görevlerini yerine getirebilmeleri, kendilerine en uygun özel eğitim hizmetinden yararlanabilmelerine bağlıdır.

TANIMLAR -Özel eğitim, 30 Mayıs 1997 tarihli Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükümünde Kararname'de şu şekilde tanımlanmıştır:"Özel eğitim ,özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel,geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile onların özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdüren eğitim"dir(KHK/573 1997

ÖZEL EĞİTİM GEREKTİREN BİREYLER -Zihinsel geriliğe sahip çocuklar -Öğrenme güçlüğü olan çocuklar -Duygusal yada davranış sorunları (uyum sorunları) olan çocuklar -Fiziksel engelli çocuklar -Diğer sağlık sorunları olan çocuklar -İletişim bozuklukları (Konuşma ve Dil Bozuklukları) olan çocuklar

ÖZEL EĞİTİM GEREKTİREN BİREYLER 2.slayt -İşitme engelliler -Görme engelliler -Ağır yada birden çok engele sahip çocuklar -Üstün yetenekli çocuklar

TANI VE DEĞERLENDİRME Özel eğitimde bireye tanı koyma ve değerlendirme önemlidir. Bu süreç,eğitimin başlama aşamasından itibaren özel eğitim devam ettiği sürece tekrarlanması gereken bir dizi çalışma demektir

TANI (TEHŞİS) Bireyin özrüne ad koyma, Derecesini ve Bireyin bundan etkilenme durumunu belirleme demektir