MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. ERGUN GÜLTEKİN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
İZMİR İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI
MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
MOTORLAR-5 HAFTA GERÇEK MOTOR ÇEVRİMİ
Gazların Kinetik Kuramı
GAZLAR.
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
İlk hareket ve kontrol sistemleri
Bölüm 7 ENTROPİ.
BASINÇ.
MOTORLAR-9 HAFTA GENİŞLEME-EGZOZ-VURUNTU
STANDART SAPMA ARAŞ.GÖR. MURAT TANDOĞAN
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KURGU KUŞAĞI DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM?
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Diesel Motor Karakteristikleri
Multitronik Şanzıman.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
MOTORLAR-7 HAFTA İYM YANMA
Elektrik Enerjisi Üretimi
TAŞINIM OLAYLARI BAHAR. Birim ve Birim Sistemleri.
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
MOTORLAR-6 HAFTA VOLUMETRİK VERİM
Termodinamiğin İkinci Kanunu
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
FİZİK DERSİ SINAVI SORULARI (2)
SEİLİNGER ÇEVRİMİ TERMODİNAMİĞİ
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Kapalı ve Açık Sistemler Arş. Gör. Mehmet Akif EZAN
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Dört stroklu diesel motor
PNÖMATİK KAS (FLUIDIC MUSCLE).
GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
İçinde değişken bulunduran ifadelere cebirsel ifadeler denir. Örnek: 3x+1, 6x²+23x+7, 2xy+y gibi….
KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
Eşdeğer Sürekli Ses Düzeyi (Leq)
Biyel Cıvatası Hesabı Soru: Bir diesel motorda biyel büyük başına eğmeye çalışan atalet kuvveti Pj= 0,0286 MN, saplama çapı d=14 mm, hatvesi t=1,5 ,
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
BÖLÜM 2: TEORİK MOTOR ÇEVRİMLERİ
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
ISI POMPASI HAZIRLAYAN : Birkan KÖK.
BUHAR SIKIŞTIRMALI SOĞUTMA ÇEVRİMİ
MADDENİN ÖZELLİKLERİveTERMODİNAMİK
Diesel Motor Karakteristikleri
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
İçten Yanmalı Motorların Sınıflandırılması
3- Yağlama Sistemi.
4. Soğutma Sistemi.
 Kıtaların orta kesimlerinde deniz etkisinden uzak yerlerde, ve Kuzey Yarım Küre’de etkili olan iklim çeşitidir. Kışları soğuk ve , karlı geçer, yazlar.
Isı Pompaları ve Uygulamaları
MOBİL KAZIK ÇAKMA MAKİNESİ
Isı Pompaları ve Uygulamaları
Sunum transkripti:

MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü Yrd.Doç.Dr. Alp Tekin ERGENÇ

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-1 SORU1: Seilinger çevrimine göre çalışan bir motorun sıkıştırma başlangıcındaki basıncı 1,01x105 Pa, ısı sokumu sonundaki basınç ve sıcaklık sırasıyla 43,5x105 Pa ve 2410 K’dir. Genişleme sonu sıcaklığı 1150 K’dir. Bu motorun sıkıştırma oranı 11 olduğuna göre adyabatik üs katsayısını 1,41 alarak ortalama indike basıncını bulunuz. Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-1 1331,49 K Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü K

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-1 =0,5832 Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü K

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-2 SORU2: Sıkıştırma başlangıç basıncı 1 Bar ve sıcaklığı 20° C olan Otto prensibine göre çalışan bir motorun sıkıştırma oranı 10,5 ve patlama oranı 2’dir. Verilenlere göre çevrimin köşe noktalarının basınç ve sıcaklıkları ile beraber çevrimin termik verimi ve ortalama indike basıncını bulunuz. Adyabatik üs katsayısı 1,41 olarak kabul edilecektir. Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü , UYGULAMA-1 Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü , UYGULAMA-1 , , Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü , K , , ,

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-3 SORU3: Dizel çevrimine göre çalışan bir motorun piston stroğu 98 mm’dir. Sıkıştırma stroğunda piston ÜÖN’dan 60 mm uzakta iken silindir içi basıncı 1,5 Bar ve bu andaki sıcaklık 100°C’dir. Genişleme stroğunda piston ÜÖN’dan 60 mm uzaklıktayken silindir içi sıcaklık 933 °C’dir. Sabit basınçta ısı sokumu süresince ön genişleme oranı 2,3 ve sıkıştırma sonu sıcaklığı 668°C ise çevrim karakteristik noktalarının basınç ve sıcaklıklarını bulunuz. Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-3 Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü k=1,408

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-3 h=6,93 buna göre; Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü UYGULAMA-3 Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü